Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Lancia Lybra 1.9 JTD - gde kupiti SHUTZ pleh? / donja zaštita motora

Recommended Posts

Hahah 300 EUR za doticni komad plastike!! Mozda neka NASA tehnologija? Bogami, trebalo bi da ugradim neku zastitu na svoj shus pleh, alarm, kandzu ili sl. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ne napravis od dijamant aluminijuma?Ja se spreman za taj korak,samo da nadjem gde ima da se kupi na parce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani Gospodine Predsedniče kluba ljubitelja Šuc-plehova.

Koristim priliku da Vas i ovog puta podržim, sa pitanjem - mogu li i ja da učestvujem moralno, materijalno, ili kako god bude bilo potrebno, kako bi začeli greenfield investiciju proizvodnje ovog, inače, izgleda veoma traženog dela. Za početak bila bi nam potrebna podrška par članova ovog kliba, koji bi skinuli svoje, postojeće plehove, kako bi napravili otisak za presu. Koliko vidim, cena ovog dela je skoro dvostruko veća od cene šoferšajbne, a učešće materijala u jedinici proizvoda po mom proračunu ne bi trebalo da bude veće od 4e po komadu - ili 8 ako je reč o aluminijumskom limu. Antizvična izolacije je veoma jednostavna za rešavanje - premaz bitulitom i neznatno utiče na troškove proizvodnje. Pretpostavljam da bi malu serisku proizvodnju (jedan komad na dan) mogli da počnemo za nedelju dana, dok bi uz učešće reklame, i povećanjem potražnje za ovim delom proizvodnja mogla da dostigme i 10 komada dnevno. Ukoliko ponudimo tržištu cenu ovakvog proizvoda za 50e, umesto 220 koliko nam nudi Delta, očekivana dnevna dobit bi bila otprilike 20-30 e. po šuc plehu, odnosno 200-300 po početku seriske proizvodnje (10 komada na dan). Kada se pudemo obogatili (vrlo brzo), prešli bi smo na proivodnju ovog dela od reciklirane plastike, što bi još više smanjilo učešće vrednosti osnovne sirovine u finalnom proizvodu, a naše finansisko stanje učinilo još boljim. Sa nadom da će te razumeti smisao ovog dopisa, odano vaš.... (naravno, treba nam i podrška Dink.., malo za start-up kredit, ovo-ono)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao sam da se kladim :yes da su se ovi u YU Lucasu krstili kad ste im trazili taj sus pleh :rofl:

Otpad je zakon :lol: ,nadam se da ce tega naci,probajte sa ovim iz Sabca,od kog sam ja uzeo za mareu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa pokretanjem male privrede nije losa ideja. Cak sta vise, bio bih spreman da doticni suc pleh iz domace izrade montiram na svoj auto, dok bih ovaj originalni montirao samo za specijalne prilike, svadbe, krstenja i drzavne praznike :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Miče ( Srbija ...i to),

Upravo tako. Na pitanje o ovom rezervenom delu, a posebno o marki i tipu vozila, sa druge strane žice se čuo odbijajući ženski glas, tako da svako dalje zapitkivanje oko eventualno sličnog, univerzalnog ili ,ne znam ni ja kakvog više dela, - nije bilo moguće. Dajte mi, molim Vas, telefon tog "zakonodavnog" otpada u Šapcu ili gde li je već!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gosn.Damjanovicu imate fon i ime coveka koji radi sa sapcanima u 3-em postu,u okviru ove teme koju ste Vi otvorili,post je naravno moj i nalazi Vam se na prvoj strani ove diskusije(napisao bi ga sad ja ponovo,ali mi se ispraznio mob,karticu premestio u drugi fon,a broj mi u onom ispraznjenom-prokleta tehnika :realmad: )

I meni se prvi put kad sam ih zvao javila verovetno ista gospodja :dry: ,kao i Vama,i cim asm poceo da detaljisem oko modela automobila i tipa motora,zena se zbunila :unsure: kao da ne vozim mareu nego svemirski brod :ermm: ,jedino sto im se mora priznati da su jeftini :whistle: ,u slucaju da vam treba ono sto trenutno imaju :veryangry: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam potpuno zaboravio :wacko: da mi u klubu imamo coveka koji drzi otpad samo sa polovnim delovima za Lancie :yes

Upoznao sam ga na prezentaciji nove Lancie Delte :whistle: ,u Delti,jer je dosao sa Mareom karavan,boje cokolade :lol: ,kad ono covek Lanchista :huh: -imao belu Deltu HF integrale Mk1 :w00t:

a na njegovoj vizitki mi pise: Nebojsa telefoni: 064 19 99 066 i 064 05 11 013,pa probajte kod njega da potrazite shus-pleh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, drug Mik je i mene "zavio u crno"... kad sam video njegovu Mareu na okupljanju sad u nedelju! Dole popločano, kao trbuh od "Spejs šatla"... milina pogledati.

Ali kad se vi mučite sa relativno čestim modelima, gde ću tek ja naći taj pleh za moju Multiplu. Čitao sam na stranim forumima, Fiat je stvarno na nekim godištima i tržištima to izostavljao kao deo fabrčike opreme. Znači mnogi primerci ga nemaju.

E sad, da li koristi ili ne... mislim da je stvar ipak korisna. Posebno za moj auto koji je zbog širine i malog klirensa prilično nezgodan za vožnju van asfalta, jer često nasedne.

I ja sam zainteresovan da nešto iskrpim od aluminijuma... eventualno posle prešpricati onim sredstvom koji se koristio kao završni sloj kad su se tektirali autmobili... protiv udaraca kamenčiča, više kao zvučna izolacija.

Inače "Delta" za moj šuc-pleh traži okruglo 200 EUR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vise nam se isplati da kupimo i zasrafimo dole jednog starog Yuga nego da kupujemo komad fabrickog pleha. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moj Bokija, i ja sam mislio da hauba od Juga može da spase stvar(uz dobre makaze za lim i električno tocilo, uz neizbežnu burgiju), ali djavo da ga nosi, toliko je taj lim isprofilisan (u originalu), pa zavučen do prednje osovine, pa sa strane obuhvata donji deo motora, da se tu nameće odmah kao pretpostavka nekakva presa koja bi to isprofilisala-da bude kako treba.

@Bolens

Teško da je ovaj deo karoserije negde izostavljan, ali je za razna tržišta modifikovan, pa tako raznim seriskim brojevima šasije ne odgovaraju isti plehovi - nego različiti. Može da ti se desi da za Multiplu nadješ na otpadu ovaj deo, a da posle ustanoviš da je potrebna "dorada" (nove rupe i sl. u najboljoj varijanti). Inače da li je ovaj deo karoserije potreban ili ne, ne treba imati dilemu, nego samo pomisliti kako se oseća alternator, PK kaiš sa remenicama i španerima, kompresor klime, filter za vazduh a sve te naprave su na 30-tak santimetara od zemlje i skroz goli, a naleti talas vode, snega, prašine, šljunka... Na primer Golf, Audi.. nemaju mnogo muke sa ovim stvarima. Alternator na golfu je maltene u ravni poklopca motora, a filter za vazduh ispred vozačeve kabine, pod poklopcem motora. Šanse nema da bilo šta dodje do njega. U našem slučaju sve je "na izvolte"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam malo vise okreto temu same izrade,onako u glavi.Istina da nema sanse od lima da se napravi kao od plastike,ali.. Neki delovi ne moraju da se profilisu,mogu da se stave samo trakasti nosaci.Bitno je da kad se montira,nigde ne ore u kontra vazduh,pa da tezi da odvali sam sebe il da puni motorni prostor vazduhom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma čekajte ljudovi jel to ona plastika odole odmah ispod motora, (a stručan naziv joj je šljus pleh :question: ). Pa nije pleh hehehe, kod mene neka čudna vrata plasike slično onoj za čamce i prilično isprofilisana ima i neka škrga odole, i prilčno sam siguran da se za svaki model pravi drugačiji-ja ili kako već :realmad: .

A što se tiče izradde i ja sam za eto rođeni sam manager kao Del iz Pekama, znam Mlađu, banke i sve ostalo, ma dogovorićemo se :)

Edited by Zoran SM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to!. Ta divna plastika stoji na Vašem vozilu jer isto nije imalo čeoni sudar (koji ne mora da bude jak). Može doći do pomeranja branika za samo 5 cm prema unutra, a obloga, koja je šrafljena na branik - ( prema slici, kao i na ostale pozicije pod motorom ) ne može da otrpi takav stepen pomeranja i puca. Teško se lemi, i obično posle pomeranja branika, ili mehaničkim oštećenjem nastalim udarom kamena ili nečin sličnim jednostavno puca. I da se ne bi raspadala i nedajBože pravila problem motoru, mahom je ljudi skidaju. A potrebna je, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledah ja ove Sherifove :lol: shus plehove,i sve je to ok,

nego mi nesto malo pokrivaju oko tocka :( gde najvise prska :X ,

konkretno pricam za multiplu i mareu,posto imaju fotke

a i cudno mi je sto su celicni(neki su i alu),ako nemaju dobru antikorozivnu zastitu,bice belaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, Mik, u pravu si...

ali sviđa mi se što je dao dosta upotrebljiv crtež za svaki model, samo što nije još i dimenzije stavio.

schutzblech.jpg

Valjda za nekog majstora ne bi bio problem po ovome da napravi od lima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E - to je to!

Ovi čelični-verovatno prohromski su otporni na rdju, a aluminijumskim nedostaje modul elastičnosti čelika - i jednom lupljen aluminijumski šuc-pleh-nema nazad. Čelični su otporniji. Ništa ja ne bih imao protiv i od kvalitetne plastike da se to radi, kao recimo branici na punto-vanu ili od takvog nekog materijala, jer od stenčuga i parking kugli ne može da vas zaštiti ništa sem nekih ozbiljnih čeličnih traverzi (koje ovaj maher ipak ima). Obratite pažnju na poprečne nosače u svakom primeru. Medjutim on je sve to demonstrirao na džipu.

Mi vozimo automobile.

Ozbiljan nedostatak koji je MIK primetio je deo oko osovina i točkova, koji kod originalnih šuc plehova ipak postoji. Pored zaštite od mehaničkih udara i zaštite remenice i PK kaiševa, alternatora i kompresora klime od vode - nije bez značaja ni antizvučna zaštita.

I još jedna vrlo važna stvar. CENA!

U Delti ovakav deo od plastike za moje vozilo košta 250 e.! Kod ovog prijatelja (koji sve to radi od čelika) najskuplji deo košta 150 e!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne kaze da to ne bi moglo da se odradi od Dijamant Aluminijuma.I bilo bi drasticno lakse.A ako vec radis kod majstora uvek mosete da prepustite levo i desno da poklopi vecu povrsinu.Poenta ovih plehova nije zastita od prskanja,nego mehanicka zastita,sto se vidi iz izbora debljine materijala.Dakle ko hoce da ima visestruko koristan pleh,mora da ga modifikuje.Treba naci nekog limara ili ko radi auspuhe i ugovoriti cenu za grupno.Ta cela zahebancija ne bi trebala da predje 50 e maximum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee evo i snega... a mi još uvek bez šus-pleha. Znači propade stvar... ;)

Slažem se sa Bokijom da se kod Šerifa više radi o mehaničkoj zaštiti, ali meni takva baš i treba, naravno zaštita od vode takođe. Ali da sumiram web istraživanje bar što se tiče mojih kola:

- Multipla se benzinskim motorom nikada fabrički nije imala šus-pleh (potvrdili prvi vlasnici, tako govori i Eper, www.honestjohn.co.uk...);

- Multipla JTD ga je imala fabrički ali zbog malog klirensa vozila i velikog raspona točkova, mnogima je popucala pa su je skinuli.

Nameće se ugradnja nečeg otpornijeg. Moj predlog: alu lim od 5 mm skrojen kod majstora po modifikovanom (proširenom) Šerifovom kroju. Približno će imati istu težinu kao od 2mm Fe lima, ista svojstva a korozije ne bi trebalo da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka ti na mjestu,ka Njegoseva... :lol: Ipak mislim da je 5mm mnogo.Dosta je 3.Bacio bi naglasak da Dijamant ipak je nesto cvrsci od klasicnog.Iznutra zalepiti samolepivu izolaciju za ventilacione kanale.i prva liga.Takav deo ne bo trbalo da ima vise od 1-1.2 kvm,ne znam tacno koliko tezi dijamant 3 po kvadratu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specifična težina gvoždja je 7400 kg/m3. Kvadratni metar pleha od ovog materijala, debljine 1 mm. teži 7.4 kg, a debljine 3mm teži 22 kg. Ko pola tanka goriva.

Specifična težina aluminijuma 2690 kg/m3. Kvadratni metar pleha debljine 1mm. bio bi težak 2.7 kg, a debljine 5 mm 13.5 kg.

Loša strana prvog je težina. Mnogo je 20 kg. Loša strana drugog je nezgrapnost i ozbiljna visina! Mehanički, čelik je znatno jači od aluminijuma – pogotovu mnogo veći modul elastičnosti, a tim i sposobnost da prihvati znatno veću silu do modula plastičnosti (nema nazad).

Možda je moguće razmišljati o kombinaciji izmedju plastične donje motorne pokrivke i ojačanja od trakastih limova;(flahova) četiri uzdužna i jedan poprečni koji bi bili u suštini kostur cele površine... U tom slučaju težina plastike bi bila oko 1 kg (postojeći donji pokrivač motora) + 4 x 0.05 x 0.003 x 1.20 (broj komada x širina trake x debljina čelične šine x dužina čelične šine)= 5.32 kg. Ukupna težina ovakve donje pokrivke sa sve šrafovima i poprečnom vezom ne bi trebala da bude veća od 7 kg.

Ima tu još jedan vrlo ozbiljan problem, a to je problem veza površina koje su izložene i trpe jake mehaničke udare i prednjeg branika, odnosno donjeg dela spojlera na koji bi se ovo kačilo – a koji je dosta slab, pa bi moglo da se desi da ovakvoj konstrukciji prilikom udara ne bude ništa, da svojstva mehaničke otpornosti čelika izdrže udar, a da siroma branik pukne – ni kriv ni dužan. Da bi se ova mogućnost predupredila, možda je bolje razmišljati o vezi izmedju ove konstrukcije i glavnog poprečnog nosača kod veznog lima prednje maske.. (tvrdo se za tvrdo vezuje, a ne tvrdo za meko...Sila mora negde da se prenese i amortizuje – ne na plastiku!). Mudjutim, to su već bravarsko-konstruktorski zahvati...

Ništa ovo nije novo. Svaka Lancia Integrale HF u punoj reli opremi je imala ovakvu zaštitu donjeg postroja (što rekla braća Hrvati).

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo po vasim ciframa.Pleh za bravo tezi 14kg ako je 2mm celik.to znaci da bi 3 mm aluminijum boi tezak oko 8kg.Naravno da tolika tezina mora da se kaci na vezni lim i sasiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...