Jump to content
FAS Goran
batica84

Bravo 1.2 16v / Marea 1.9 JTD - kompresor klime / relej klime

Recommended Posts

Pozzzzz! Vozim bravo 2001 1.9JTD naravno sa klimom i sta mi se desi na toj istoj klimi rikne mi lezaj kompresora klime i zvuk ispod haube je nesnosan! Koliko mi je poznato uklljucivao ja klimu ili ne lezaj je stalno pod opterecenjem jer ide preko kaisa!E sada posto se blizi zima a klima nije neophodna(ne znam koliko je kesa taj lezaj) da lipostoji mogucnost zamene kaisa postojeceg za kraci kao kod istog tipa motora koji nema klimu kako bih zaobisao taj lezaj barem za sada??? Savet nije na odmet hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu može kraći kaiš. Ne vidim razlog zašto to ne bi moglo i kod tebe.

Remont je oko 10-12kdin. Tu računaj i vakumiranje zatim dopunu freona.

Moj ti je savet da kompresor ne skidaš sve dok ne rešiš da remontuješ da ti se freonska instralacija ne napuni vlagom i prljavštinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao taj lezaj klime,na Marei 1.9 JTD 01,fabricki na kompresoru mi je bio Made in UK,riknuo je,novi je oko 1350 din,a sa zamenom je bilo negde oko 3000 din,pa ako ti to ne predstavlja veliki izdatak,bolje da ga zamenis,nego da se igras sa kaisevima.

Kako bi produzio vek kompresora klime,i njegovih delova,preporuka majstora je da klimu,kad god mozes palis,kad je auto u mestu,to jest u leru,ili ako si bas na auto putu,stisni kavacilo,smanji brzinu i broj obrtaja,upali klimu,i onda lagano otpusti kavcilo-razlog ove price je taj sto kad palis kompresor pri vecem broju obrtaja,znatno mu skracujes vek,jer ga nepotrebno opterecujes,gasenje,standardno,10 min pre kraja voznje.

Evo sad videh Koletov post,i hteo bih da napomenem da su ono moje cene samo lezaja i njegove zamene,pod uslovom da ti je kompresor ok,kao sto je bio moj slucaj,ove dalje radove mozes da obavis i na prolece,jer to znatno povecava investiciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš si jeftino prošao.

Meni je na računu pisalo remont kompresora a ja se žalio na ležaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronadjoh i ja sebe u ovom postu ,i ja treba da na Bravi 1.9JTD 2001g menjam ležaj remenice klime. POšto sam iz Vršca i imam servis zamenuo bih ga sam , moze li neko da me uputi ili da se javi kako i gde i pošto da pribavim taj ležaj ,i da li ima neka začkoljica oko zamene ležaja .

Zahvalan ...Zoki Vršac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam mali problem sa klimom, tj, desava se sledece, kompesor radi ispravan je, dugme na instrument tabli redovno pritisnem da upalim ali se nista ne desava, svetli kao da je ukljuceno, upali ventilator kabine, ali ne pali kompresor, dosao sam do zakljucka da zica koja ide na kompresor nema struje, tacnije kad stisnem dugme nema sta da upali kompresor, osiguraci svi provereni, sta tu moze da bude problem?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je slican problem, tj ne mogu da ocenim kada kompresor radi a kada ne...ali kada je ukljucim ona pokrece ventilator kabine,duva i ako je prekidac za brzinu ventilatora na 0 (sto znaci da kompresor radi)...sumnjam na to da nemam freona u sistemu tj negde mi ispusta. :(

Kako mogu da znam radi li kompresor?

Edited by manjaika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digneš haubi i gledaš remenicu (tj el.magnetnu spojnicu) kompresora.

Kad ste zadnji put radili servis klime? Normalno je da se izgubi tzv freon iz klime, zavisi u kavkom stanju je ceo sistem. Kućna klima slabi vremenom a radi u puno lakšim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zverkam

Proveri jos i relej preko koga se pali kompresor to jest elektromagnetnu spojnicu.

@manjaika

Normalno je da se ventilator kabine pali cim se upali klima ali ne mora da znaci da kompresor radi.

Objasnjeno je kako da proveris remenicu.

Kada fali freona sve kao radi samo slabo hladi ili nikako a priblizno stanje se moze videti prikljucenjem manometara.

Mozes probati jednu grubu metodu,crevo koje ide iz kompresora u hladnjak klime treba da je vruce a deblje crevo koje dolazi na kompresor treba da je hladno ili rosno.

Ovo se gleda dok klima radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno da nema freona u sistemu. Prilikom punjenja, videćeš da li je neka od cevi pukla. Dovoljno da ima rupicu od pola milimetra i eto igranke.

Stoga, nadam se da je samo freon u pitanju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freona ima, provereno, isao sa sa namerom da dopunikm klimu, a ustvari desio se sledeci problem, taj sto s ekompresor ne plai, na prekidac, tj, nema signal za paljenje tacnije nem struje na zici do kompresora, kad smo spojili direktan plus sa kompresora na akumulator, upalio se istog momenta i duva hladno tacnije ubija koliko hladno duva, znaci ima neki prekid u komunikaciji izmedju prekidaca i kompresora, a relej nisam gleda, ne znam ni gde stoji, ako neko zna da mi kaze bio bih zahvalan puno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran za Mareu ali kod Brave bi relej kompresora trebao biti iza ladice ispred suvozaca.

Da li si primetio da se cuje neki relej kada pritiskas prekidac za paljenje klime?

Je li klima automatska ili manuelna?

Jel svetli lampica na prekidacu kada ga pritisnes?

Moglo bi tu i nesto drugo biti problem posto paljenje klime uglavnom ide preko glavnog kompjutera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatska klima je u pitanju, da na prekidacu sija lampica sve kao da je upaljena, al ne cuje se nikakav relej, moram pogledati gde su releji, nisam nigde nasao da postoje, tj, nisam ni otvarao policu kod suvozaca da pogledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime, uzeo sam Bravo 1.2 16v, to mi je vec drugi fiat u mom vlasnistvu,u zimu je kupljen tako da nisam ni probao klimu da li radi.

Skoro kod majstora na servisu klime utvrdjeno je da mi nedostaje kompletan relej sa kucistem, ostale su samo zice  :question:  taj relej dobija signal sa prekidaca klime iz auta, a nalazi se u motoru, izmedju akumulatora i hladnjaka vode, pored njega su jos 3 releja.

Da li mi neko moze reci koja je oznaka tog releja ili ako neko ima isti model sa klimom samo da mi uslika taj dio, vec 2 mjeseca se mucim ne mogu to ovdje ni kod koga da nadjem, i postoji li slucajno kakva alternativa za zamjenu ili sl.

Hvala svima unaprijed

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da nije relej, imam to sve, zice koje su otpojene na vrhovima imaju zastitne gumice, znaci da fali neki dzek ili je otkinuto iz njega, ali ne mogu da ocijenim gdje se to spaja, ti kablovi idu iz istog snopa koji prolazi kraj akumulatora do ovih releja,da li je moguce da su to zice od cetverostepenog regulatora pritiska. Na jednu od tih zica a ima ih 5 u snopu dolazi pozitivni napon kad se upali prekidac za klimu u autu. zna li neko sta bi to moglo biti

Edited by jaskooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu ti pomoci samo tako sto znam da se ispod levog fara nalazi filter za freon i na njegovom vrhu je presostat (kako ga ti zoves regulator pritiska) ali se ne secam bas da 5 zica ide na njega,pre mislim da su mozda 3 ili 4 u pitanju ali nisam siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu ti pomoci samo tako sto znam da se ispod levog fara nalazi filter za freon i na njegovom vrhu je presostat (kako ga ti zoves regulator pritiska) ali se ne secam bas da 5 zica ide na njega,pre mislim da su mozda 3 ili 4 u pitanju ali nisam siguran.

ma vrag ga ne odnio, izlupacu ga vise smori me, pa moraju negdje biti spojene te zice, niti na semi ima ista niti iko zna,  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrebna pomoć ljudi koji se razumeju ili su imali isti problem.

Naime prosle godine mi je kamen probusio hladnjak klime, koji je popravljen i urađen servis klime.

Servis je podrazumevao komplet praznjenje sistema, čišćenje, promenu ulja u kompresoru i ponovnu dopunu (ALI !).

Ovo ALI je zbog toga sto je uređaj za dopunu rekao da treba 80grama freona manje nego sto tvrdi Fiat.

Klima na lađenju radi ko zmaj, grejanje takođe sve dok je temperatura okoline iznad 5*C, cim padne ispod 5*C kompresor se ne uključuje (Pre dopune je radilo 3 godine kako je auto kod mene).

Da napomenem da je automatska klima i ima onu opciju MAX DEF koja i jeste predviđena za zimu.

 

Rezime ispod 5*C ne pali kompresor, preko 5*C pali i u rezimu hlađenja i grejanja.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja upucen kompresor klime se i ne pali uspod 5 stepeni, a opet znam da na MAXDEF odmagljuje stakla, kako to ne znam tacno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam malu decu i palio sam klimu 3 godine na grejanje ispod 5 stepeni i uvek je grejala.

Zaboravih Auto je Fiat Marea karavan 1.9 JTD 2001 godiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto klime ne greju to je sigurno, nije to sistem kao kucne klime, to mi je jos odavno objasnio lik koji radi u jednom poznatijem servisu, e sada za ove najnovije ne znam. Tebi greje auto a ona samo isusuje vazduh. Imao sam brava 6 godina sa takvom klimom i to znam 100%.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par godina sam radio u servisu rashladnih uredjaja pa bi se moglo reci da nesto malo znam o ovoj materiji.

Kod mene na Bravi 1996 je manuelna klima koja moze samo da hladi i to samo do oko 5 stepeni vanjske temperature a to je reseno tako sto na isparivacu klime postoji termoprekidac koji iskljucuje napajanje kompresora to jest prirubnice komporesora pa je nemoguce da klima radi ispod te temperature.

E sad ne znam da li je kod tebe neki drugaciji sistem zato sto je automatska klima mada cisto sumnja  da ima neke razlike osim u automatskoj regulaciji temperature.

Ali u citavoj prici mene zanima koji je to uredjaj koji "zna" koliko freona ide u sistem,to bi bas voleo da vidim posto je uvek bio problem pravilno napuniti neku naprimer hladnjacu koja nema podataka koliko freona ide u nju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je uredjaj kojem izaberes model kola i on dalje automatski kaze koliko ce da sipa. Inace pre pargodina sam menjao ceo termostat za motor koji se kupuje u zavisnosti ima li klimu ili ne i dal je ac ili mc, razlika je u broju creva jer prvo ugreje motor pa greje kompresor pa se kopresor upali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat teško, možda PK kaiš. 

Razlika između kućne klime  i klime u kolima je u oba izmenjivača koja izvedena su tako da mogu raditi i kao isparivač i kao kondenzator, a u uređaj se ugrađuje preklopni, četvorokraki ventil koji omogućava strujanje freona u oba smera. Na taj način rade uređaji koji omogućavaju i grejanje i hlađenje (toplotne pumpe).

Sve klime imaju taj senzor / prekidač koji isključuje kompersor na 4 C baš da ne bi došlo do formiranja leda na isparivaču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok da malo formulisem bolje,

Automatska klima na karavanu radi i ispod 5 stepeni, tj posle 1 do 2 minuta od paljenja je palio kompresor i brzo ugrejao auto (Čak i na suncobranu vozača ima napisano uputstvo) provereno na 3 karavana u ELX izvedbi.

Moje pitanje je dal je u sistemu malo gasa i da pri malim temperaturama gas nema pritiska i da presostat odradi svoje i ne da paljenje kompresora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...