Jump to content
FAS Goran
piromaniak

Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine

Recommended Posts

E ovako, siguran sam da se sa ovakvim problemom niko ziv nije susreo.Kugla od mjenjaca mi bila ispadala i ja zalijepim sekundarnim kad ono ne mogu u rikverc nikako :D. I sve ono razvalim i od mjenjaca ostane sipka, medjutim opet ne mogu u rikverc, ima li neko ideju sta raditi, hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan996

 

A, pre toga sa ispadanjem kugle (pretpostavljam da misliš na sam vrh ručice), nisi imao baš nikakvih problema sa ubacivanjem u rikverc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije izlomljeno nista u kucistu heble u kabini, jedno podesavanje duzine sajle (sa manjom kuglom) u motornom prostoru na menjacu zavrsice posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Imam punta mk2 2000.godiste.Posto mu je vec duze vremena izvaljena ona glava na mjenjacu ja jucer odlucim da je zaljepim,uspem trenutnog i vratim se za par sati kad ne mogu da ubacim u rikverc valjda se zaljepilo nesto u onome sto se vuce gore i sve to poskidam i ostane sad gola zica,zna li neko sta trebam raditi?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

@Ivan996

 

A, pre toga sa ispadanjem kugle (pretpostavljam da misliš na sam vrh ručice), nisi imao baš nikakvih problema sa ubacivanjem u rikverc? 

Nisam, samo se podig

 

15 hours ago, neshaoct said:

@Ivan996

 

A, pre toga sa ispadanjem kugle (pretpostavljam da misliš na sam vrh ručice), nisi imao baš nikakvih problema sa ubacivanjem u rikverc? 

Nisam, otici cu sutra majstiru, hvala na pomoci

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar ima problem sa menjačem na Sportingu 1.4 16v sa 6 brzina. Auto iako je menjač u  leru,  ne može da se pokrene. Kao da je negde zaglavio. Ne može ni da upali auto...

Da li paše menjač sa 5 brzina od nekog drugog Fiata? ili koji 6 brzinski pašu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sledeći

juće ceo dan voznje po slavama, nikakav problem sa menjacem nisam primetio.

Auto parkiran kasno sinoć, sa menjacem u prvoj.

Jutros krećem na posao, palim auto, da sačekam da se obrtaji stabilizuju, krenem da izbacim iz brzine primetim da je menjač čudno labav, pustim kvačilo auti se ugasi.

Menjač ostao u prvoj, kvačilo radi, ali ručica nema nikakav otpor, ni u rikverc ni u brzine ni u jednu. auto ide prvom i to je to.

 

Punto 2, 1.2 16v, verzija sa 6 brzina, '02 godište.

 

Zna li ko šta može da bude problem?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih proverio sajle poluge biraca, moguce da se samo buzir otkacio a moguce da je neka i pukla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pukla sajla za napred-nazad. Majstor mi reče po' sata posla uvr' glave, nije to ništa 'oće to kod punta :).Probaće u dvorištu da reši da ne šlepamo do radionice, samo da nađem negde polovnu sajlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko ide u prvu trecu i petu 

Ide ali otezano 

Jednom sam.zamjenio al evo opet 

Dal se moze razrqdit

Koje je rijesenje 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam set kvacila na puntu 2 i sada menjac ne moze da udje u prvu brzinu kada je auto u pokretu, cak i minimalnom. Tek kada auto skroz stane onda moze. Ako stojim na blagom nagibu i auto polako podje, jer je nagib, opet nece da ubaci u prvu. Moram da stanem na kocnicu pa tek onda da ubacim. Sta bi moglo da bude? Pre menjanja kvacila je isao kako treba, a sajlu menjaca sam menjao pre tri meseca. Majstor kaze da je mozda do pomocnog cilindra. Kada je radio, njega je malo ocistio, jer je bio prljav, i ozracio ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

majstor mi je prije 2-3 mjeseca razradio sajle i mijenjac je fino uklapao 
ali ponovo mi se desava da teze ide 
u pitanju je punoto 1.2 2001g 
posto teze ide u 1 3 5 brzinu 
zanimama me koja je sajla problem da li duza ili kraca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2 ( Z10) 1,2 8V

 

Odnedavno imam luft u rucici menjaca. Otprilike po 1cm u svakom smeru.

Ne trese u radu ali relativno često neće da "uhvati" i da ubaci u brzinu iz prvog nego iz drugog pokušaja ( ovo davno pre pojave lufta). 

 

Nemam nekih ozbiljnijih zamerki ali pitam o čemu se radi i da li od ovoga može neki ozbiljan kvar da nastane?

 

Sećam se da smo na službenim Seićentima imali sličan (i masovan)  problem sa menjačima pa je ispalo da treba zameniti neku plastikicu u menjaču , reda 5e deo + 5min posla ( prilaz iz kabine, ispod manzetne).  Da li je i ovde slična stvar ili šta ?

 

Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmazuješ sve klizne i rotirajuće elemente.

Ispod ručice i na samom menjaču su zglobovi (jabučice).

Nije loše ni sajlu podmazati, ali malo je veći zahvat.

Najbolja je bela mast pa još u spreju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari od kad sam kupio auto meni se pri kretanju prvom i rikverc dok pustam kvacilo cuje kao neko brujanje zujanje, posebno uz brdo i pod opterecenjem...mislio sam da ce zamenom seta kvacila to nestati ali ne, idalje zabruji, zazuji ,imate li ideju odakle taj zvuk?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od skoro imam problem. Z10, 8V, oko 130 000km, na 120 000km, menjano ujle u menjaču. a i menjana je jedna sajla ove godine, sad ne znam koja.

 

Normalna šema ide u H, ali podeljeno između parnih i neparnih, a meni sada izgleda kao da se ona nulta - podeona linija pomerila ka parnim brzinama. Nekako se hod od nule skratio za parne brzine. 

Menjač radi, ali traži veoma precizno ubacivanje u 2, 4 i R, dok 1  3  5 ide odlično.

 

Pokušah da skiciram. 

 

šta može da bude, daj bože da je sajla, lako se menja , nije skupa....

 

 

image.png

R2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeste sajla, kraća vjerovatno. Znači ne ona što je gore (podešavajuća), odmah iza akumulatora, već niža, ispod te, u donjem dijelu.
Promijeni obe.
Sta se deso s njom. Istegla se?

Prosli put je jednostavno otkazao menjac. U sekundi.
Znao sam sta moze da bude, snasao se da namestim ispod haube i dovezao se do majstora.

Ali ovo radi, juce predjoh 100km.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gornja duža sajla odredjuje položaj ručice mjenjača lijevo/desno i ona se šteluje. Donja pretpostavljam odredjuje položaj gore/dole, ali se ne podešava. Logički, ako sajlu povučeš prema mjenjaču, ručica bi trebala da ide unatrag, kao kod tebe, što implicira da je kratka, nešto nije dobro sa dužinom. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...