Jump to content
FAS Goran
piromaniak

Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine

Recommended Posts

Vec sam jednom bio u ovlascenom servisu i nista nije uradjeno pa cu morati ponovo, ali me interesuje vase misljenje.

Nakon zaustavljanja na semaforu izbacujem menjac u ler. Pri kretanju kada pritisnem kvacilo menjac pri pomeranju palice ne ulazi glatko u prvu nego kao da palica malo zapinje. Ako ne pustim kvacilo izbacim iz brzine i ponovo ubacim tada je hod palice menjaca gladak bez zapinjanja. Medjutim ako ponovim kvacilo opet je isto tj. pri svakom stajanju i kretanju meni palica menjaca zapinje dok ubacujem u prvu bzinu,a mozda malo i pri menjanju sa prve na drugu. Sve to je bez krcanja ili neceg slicnog tj. pojavu ne prati nikakav zvuk. Takodje, kada je auto ugasen tada palica ne zapinje.

Sa druge strane pri ubacivanju u rikverc ponekad oce da zakrci i cimne auto dok pomeram palicu menjaca.

Ipak vise me interesuje ovo sa prvom kako da resim jer imao sam problema sa menjacem na yugu i nepodnosljivo mi je da isti problem imam sa autom starim 4 meseca. Neko mi je pominjao da je u pitanju neka kruska menjaca i da ce se razraditi oko 7-8 hiljada km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom nestrucnom misljenju u pitanju je cilindar kvacila na menjacu,slican problem sam imao i ja ali malo drasticniji i nakon zamene cilindra problem je nestao

Share this post


Link to post
Share on other sites

e po tvojim simptomima je samo jedna stvar u pitanju-imas fiatov menjac.kad ubacujes u rikverc pritisni kvacilo pa sacekaj par sekundi verovatno ce uci glatko a u prvu probaj sa stisnutim kvacilom prvo u drugu pa iz nje u prvu.ako ovo bude islo glatko onda nemas nikakav problem vec slavni fiat menjac koji je generacijama uvek isti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slavan ili neslavan meni ulazi kao u sir...ali znam na šta misliš Miki...još se sećam keca.. :D

Meni je teže ulazio u prvu i pomalo u drugu dok ne pređem jedan kilometar, drugim rečima dok se ne razbaca i zagreje ulje malko, problem je nestao zamenom ulja u menjaču. Možda ti je ovo najjeftinije da probaš, mada imaš nov auto majku mu...ako ti je tako stalno, a zamenom ulja ne ispadne žaba kroz rupicu onda to ti je što ti je verovatno :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheh mjenjaci made in italy...kad sam vozio 145-icu nije bilo sanse da upadne u rikverc ako prije toga ne ubacis u prvu...kad sam uzeo sporting-a cudio sam se kako je dobar i precizan mjenjac , stvarno prijatno iznenadjenje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam ga u junu, a poceo je da me zza negde krajem prve nedelje od kad sam ga uzeo.

Tako je do danas,a u ovlascenom servisu kazu da je sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovana gospodo, imam dvojku 8v i problem sa curenjem menjackog ulja u "zvono" iz menjaca nemam pojma odakle, onda mi zamaze lamelu pa ona kliza kad ocepim gas. Majstori se listom izcudjuju i uzimaju pare za neke "popravke", a problem i dalje stoji. Da li je menjac rikavela, i da li je neko imao nesto slicno. Ako je menjac tropa, gde da uzmem u okolini Bg. polovan ali ispravan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakav nov menjac, crkao je lezaj spojnicke sto je dovelo do crkavanja semeringa spojnicke, i eto punog kvacila ulja. stvar se resava za par sati i nije neka cifra. Za samu zamenu lezaja i semeringa nije potrebno skidati menjac ali je potrebno oprati kvacilo sto je moguce uraditi u nekoj perionici kroz rupu na menjacu vrelom vodom iz wapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu je. Nije crkao menjač. Ne bi auto mogao ni da ide ili da se šalta. Skidaj to sve, operi, onda WIRTH ili BRENER sprej za kočnice da odmastiš, ne kupuj druge varijante! Pa zameni te semeringe, i šta još videćeš kad skineš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon 7 meseci i uzastopnog zaljenja na menjac i dalje isti problem.

Cak oni u servisu nece ni da kazu da li su menjac pogledali i o cemu se radi nego me zovu za pola cuke i kazu sve je zavrseno mozete podici auto a ono sve isto.

Sledeci savet kolege mikisxy situacija je nesto bolja tj ako prvo ubacim u drugu pa onda u prvu to ide malo lakse ali generalno opet nije to ono sto bi trebalo da bude(barem tako ja mislim)

Imate li jos neki komentar na ovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo ko je zaista profesionalac po pitanju mehanike ali ni naša vozačka iskustva nisu za bacanje. Kod mene na 3 parkinga ima bar 15 punta ili z10 i niko nema problema sa menjačem. Imao sam čak i Una i radio je super. Ne volim obeshrabrivanje tipa ‚‚da to je klasika

Fiata mnogo se kvare‚‚. Kvare se svi (na opelu mi je bio crkao menjač) a kod nas je Fiat ubedljivo najzastupljeniji. Treba biti uporan.

Najčešće sinhroni otežavaju menjanje brzina i to uglavnom kada ne odgovara menjačko ulje ili ne valjaju sinhroni što je retkost.

Da li si probao neko drugo ulje?

Nekada sam se puno igrao s tim i rasturio sam dosta manjača. Znate li šta rade sinhroni? To su nazubljeni prstenovi od bronze, mesinga ili neke druge legure koji svojim otporom-trenjem kroz ulje usaglašavaju okretanje zupčanika menjača (tj sinhronizuju) da bi se lakše uzupčivali za pojedine brzine. I da ne bi krčalo. Pa sada razmislite.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostaje nada da se stelovanjem sajli moze dobiti boljitak svaki dalji zahvat je drasticno ozbiljniji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se ovo može proveriti prilikom probne vožnje, npr. uzimam polovan auto, vlasnik vozi, ja suvozač? Mislim osim onog ubaci prvo u drugu pa u prvu, pa kreni sistema, da li se to oseća nekako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako zna foru i plus ako je menjac zagrejan tesko da ces provaliti.ti vozis on suvozac i po mogucnosti auto hladan-najbolje se primete nedostatci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sličan problem na bivšem službenom 1.3mjtd 2005 ( drugi motor ali slični simptomi). Par meseci se osećao kao neki zub na pola hoda kvačila i ponekad nije hteo odmah u prvu, nego iz druge ili jače cimnuti menjač, kao da je nešto zapinjalo. Išao je tako nekih 10-15k km ali je zubić pri stiskanju kvačila bio sve veći a u prvu je sve teže ulazio.

Zamenjeno ulje u menjaču, ništa se nije desilo. Pitao par mehaničera, svi kažu korpa. Zamenjen ceo set-u delti, i sve kao podmazano, u prvu bez duplog kvačila ili natezanja i nema više zuba na pola hoda papučice kvačila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje kvacilo nema nikakvih problema tj hod papucice je normalan i bez zapinjanja i preskakanja.

Ali to sa menjacem je neverovatno. Kad ubacim u prvu(sa zapinjanjem) i ne pustam kvacilo vec izbacim i ponovo ubacim, drugi put ide savrseno. Kao da se prvi put ne poklope neki zubci ili nesto da se nije namestilo lepo u menjacu a drugi put posto nisam pustao kvacilo pa se menjac nije okretao, kao da je namesteno jer sam ga prvi put pomerio zbog onog zapinjanja u pravi polozaj i ide lako.

Isto tako taj problem uopste ne postoji kada je motor ugasen sto opet indikuje kada je menjac nepokretan tj ne okrece se

Verovatno sam napravio poneku gresku u razmisljanju o sistemu rada menjaca pa mi iskusnije kolege nece zameriti

Jel to stelovanje sajli toliko komplikovano kada oni u Delti nece ni da pokusaju to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije komplikovano.taj "zub" se javlja i kod drugih auta kad je hladan menjac.lici da je negde u samom menjacu mali luft u mehanizmu za saltanje pa sa guscim,hladnim ulje fali mu to "malo"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cela prica sa tim sajlama tim zubom sto mu malo fali lici na ono sa Yugom

Kad nece u rikverc petu i prvu onda odes do auto mike kupis ono cudo sto povezuje palicu i birac na zvonu sto zovu kobra i stvar se sredi. Tako mi i ovo izgleda. Kao da rucica kad ode levo ne pomeri ono sto treba dovoljno levo.

Sad je pocelo i sa drugom da zapinje tj. pri prebacivanju iz prve u drugu i iz trece u drugu.

Dodje mi da zapalim Deltu. To ce tako da drnda dok se nesto unutra ne s...be a onda ce da se pozovu da nisam na vreme prijavio kvar pa sam sam kriv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje kvacilo nema nikakvih problema tj hod papucice je normalan i bez zapinjanja i preskakanja.

Ali to sa menjacem je neverovatno. Kad ubacim u prvu(sa zapinjanjem) i ne pustam kvacilo vec izbacim i ponovo ubacim, drugi put ide savrseno. Kao da se prvi put ne poklope neki zubci ili nesto da se nije namestilo lepo u menjacu a drugi put posto nisam pustao kvacilo pa se menjac nije okretao, kao da je namesteno jer sam ga prvi put pomerio zbog onog zapinjanja u pravi polozaj i ide lako.

Isto tako taj problem uopste ne postoji kada je motor ugasen sto opet indikuje kada je menjac nepokretan tj ne okrece se

Verovatno sam napravio poneku gresku u razmisljanju o sistemu rada menjaca pa mi iskusnije kolege nece zameriti

Jel to stelovanje sajli toliko komplikovano kada oni u Delti nece ni da pokusaju to?

Imam isti ovakav problem auto je 11/2009 skrenucu im paznju da provere pri redovnom servisu ali kako vidim nista nece uraditi.

Da li je isto mormalno da moram skoro skroz da se zaustavim da bi mogao da ubacim u prvu (ranije sam vozio yuga koji je sve mogao :rofl: ),a mala mi je brzina da nastavim voznju u drugoj,tj brunda motor posto je sporo(zahteva nizu).Da li to taj sinhro ne dozvoljava ubacivanje u prvu pri pokretu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom prebacivanja brzina sve teze se obavlja ta funkcija...pogotovo kada se ubacuje u drugu brzinu...problem je u onom dijelu kada treba da "upadne" u brzinu...napomena 6brzina mjenjac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne krci jos...samo se tesko usaltava u brzinu...inace kada se zagrije onda malo lakse ali je opet ta 2.brzina malo teze za saltanje...Inace da iskljucimo ULJE jer sam ga mjenjao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i kod mene slucaj pogotovu sad kad je hladno vreme i kolko sam shvatio u pitanju su sajle od biraca koje su verovatno pocele da ribaju polako, pokusaj ako je moguce da ih podmazes nekim uljem kad malo otopli posto su nove skupe barem za moj dzep . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...