Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Čišćenje turbine sa varijabilom na JTD Stilu

Recommended Posts

Nemam problema Maki, ali zar čišćenje iste ne bi produžilo njen životni vek? Šta ako je toliko zaprljana da je samo pitanje vremena kada će crći? Da li ima neki negativan razlog zašto je ne bih očistio? Po meni to je deo koji se treba čistiti kao što se čisti leptir. Zar ne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

izvezi ga na auto put i raspali 150-160 jedno stotinak kilo. pa ses da ocistis i turbinu i usis i izduv(auspuh) i najbitnije da sipas kvalitetno gorivo mol......pa svi ostali.a zezati se sa skidanjem pa ako ti se pokidaju srafovi pa tek onda muke. :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fića reče šta treba raditi..... :yes

Npr, protekle nedelje sam napravio skoro 700 km, od toga bar 600 km na auto-putu pri brzini od 120-140 km/h. Mogu ti reći da se oseti razlika u elastičnosti motora u nižim obrtajima.

A najbolje je onda bar možda uraditi i taj remont turbine, kada si već rešio da uradiš čišćenje iste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošlog leta sam išao za Veneciju i prešao 2000km, od toga 1500 po autoputu pri brzini od 120-130km/h sa čestim preticanjem, pogotovo šlepera po Italiji, pri brzini od 140-150km/h tako da sam je sigurno malo pročistio.

Ali jeste pogledali slike sa početka posta? Mislite da će se turbina i približno očistiti velikom brzinom kao što može kad se rastavi? I drugo, oduševljenje ove dvojice sa Stilom i Multiplom posle čišćenja ne može da se poredi sa razlikom pre i posle produvavanja velikom brzinom. Ja samo hoću to što su uradili njih dvojica i da osetim bar približnu razliku u snazi. Produvavanjem velikom brzinom to sigurno neću postići a hteo bih da se i moja turbina sija kao ona na početku posta.

E sad ja ne bih da dam 250e za kompletnu reparaciju već oko 80e koliko je rekao Miki da košta.

Mnogo komplikujem jel :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe ni da bude čista kao na početku posta. Ne zanm o kom se motoru i automobilu radi, ali mnogo više ćeš dobiti čišćenjem map senzora, egr-a i leptira usisa, a to je nešto što možeš sam da uradiš i ako platiš neće biti mnogo.

Ako ti baš treba snage, posle tog čišćenja uradiš remap. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi u kakvom stanju ti je turbina, mozda ciscenjem dobijes "mnogo" ali i ne moras. Meni je npr. bolje vukao u niskim obrtajima i izgubio se neki "naprezuci" zvuk iz turba na visokim obrtajima. Definitivno sam mogao da ga vozim na niskim obrtajima (gde pre nisam mogao), ali su onda pocele da se cuju opruge zamajca :laughing: u preniskim obrtajima a ocigledno povecanog obrtnog momenta. Problem sa ciscenjem turbine je to sto je grehota kad se vec skine i otvori da se posle ne stavi na balans masinu (koju imaju samo turbo servisi) i time potvrdi njeno stanje. To sto majstori prstima proveravaju osovinicu turbine i kazu "dobra je" to je ... (da ne kazem). Za pocetak probaj da ocistis usis (operi interkuler i creva) i videces razliku, a turbinu ne diraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje kako se proverava ispravnost Turbine na vozilu ima li na dijagnostici da se vide njene perfomanse i kako može da se utvrdi u kakvom je stanju i koliko može da traje još. U pitanju je Fiat Multipla 1,9 jtd 2001 godište. Ovo pitam iz iskustva da sve na vozilu ode bez dodatnih upozorenja kao na primer juče iz čista mira upali se lampica alternatora (to je moglo da se desi nedaj bože i u Grčkoj i šta onda možeš da se slikaš i plačeš) kada sam krenuo od kuće i sreća blizu imam električara i to sve sredio za manje od dva sata sa menjanjem lagera i rotora alternatora (sve sa rukama i delovima 7500 din.).

pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr sam zatvorio, leptir očistio i protokomer promenio. Auto je Marea 1.9 jtd.

Meni je zamajac po rečima majstora u dobrom stanju a slažem se sa tobom da jeste grehota ne proveriti njeno stanje ako se već otvara ali to košta 250e :( a samo čišćenje 4 puta manje. Reci mi gde si i šta si radio na tvojoj turbini? Jel samo čišćenje i koliko te je koštalo?

Jel možeš na slici nekoj da mi obeležiš gde je interkuler i koja creva treba da skinem i operem (možda ih i zamenim ako su dotrajala)? Nisam to nikad radio pa ni ne znam gde je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vođen ovom putanjom vazduha mislim da ću naći taj interkuler ali me plaši da li smem svako crevo koje dolazi do ovih delova da skinem, da nema ulja u nekom pa da se ne zeznem?

filter-turbina, turbina-intercooler, intercooler-usisna grana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije meni problem da to očistim samo da mi neko kaže da ne zeznem nešto.

A zvao sam pre 2 sata turbo servis Radosavljević iz Sremske Mitrovice i kažu da je čišćenje turbine od gareži i prljavština 30e a provera stanja turbine na nekoj mašini je isto 30e, stim što ako hoću oba onda može i za 50e. Ove cene su mi sjajne samo što su to cene da im odneseš samo turbinu bez auta bude gotovo za 2 sata, a ako hoćeš da dođeš autom demontaža i montaža turbine košta 50e.

Koliko je komplikovano skinuti turbinu sa auta? Kako da raskačim crevo od ulja i da li smem to sam raditi jer će tu ući malo vazduha pa jel sme to tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima dosta posla.prvo katalizator pa crevo vazduha pa cev za podmazivanje turbine pa dva zaj... srafa i dva pristupacna pa tek turbinu . a za interkuler skini prednji levi tocak pa zastitnu plastiku pa donje crevo pa gornje i onda odsrafi interkuler.ako nemas alat za selne kupi nove selne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Fićo, a cev za podmazivanje da zapušim sa nečim dok ne vratim turbinu? Nije problem što će ući vazduh prilikom skidanja/vraćanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam čuo za ove "cistace"ali nemam nikakvu informaciju o iskustvima. Po meni bi trebalo skinuti i ulaz na IC tj izlaz sa turbine da sva ta prljavstina ode napolje a ne u usis. Pitanje je samo da li može da napravi neki problem samoj turbine, možda gresim ali treba razmotriti i tu opciju.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je nesto kao karb kliner, u svqkom slucaju mislim da ne moze da skodi a i nebi trebalo da bude skupo. Jankovicu, ako ga nadjes negde obavezno mi javi uzeo bih ja jedan da probam

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene interesuje ako se moze naci ovaj sprej. Jankovicu jel mogu ja da ti posaljem auto aksom samo da mi ocistis turbinu I sredis lajsne Ostalo sam vec odradio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pogrešne strane pristupate problemu.

Kod ovih naših problem bude sa zaglavljivanjem varijabilnih krilca koja se nalaze na delu gde dolaze izduvni gasovi. Dakle preko njih reguliše pritisak turbine kao i brzinu njene reakcije.

Na kompresoru može da bude tanak sloj ulja od uljnih para i ne u nekoj količini koja bi trebala da zadaje probleme.

Otprilike bacanje para.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na'rani svinje i ne diraj nista :) ... Dok radi kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...