zutaminuta 0 Posted October 18, 2009 Problem sa motorom ventilacije, malo radi, malo ne, kako mu se hoće. U servisu su mi rekli da je crkla elektronika na motoru ventilacije i da šalje pogrešne informacije ka sistemu za klimatizaciju. Zna li neko gde mogu da nabavim polovan motor ventilacije ili možda neko drugačije može da reši problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 18, 2009 Bojim se da je data dosta proizvoljna ocena. Nije iz posta jasno da li automatika klime ne reaguje na promene temperature u kabini ili se ventilator sam isključuje, pa naknadno uključuje. Jer kako rekoše serviseri... motor vetilatora šalje pogrešne informacije sistemu za klimatizaciju. Problem bi trebalo da ide u suprotnom smeru. Sistem klimatizacije komanduje brzinom motora ventilatora, pa u zavisnosti od potrebe ventilator brže ili slabije radi. Simptom koji opisuješ me neodoljivo potseća na kontakt prekidača ventilatora, pa ne bi bilo loše da pitaš nekog autoelektričara, onako usput, dok se ne odlučiš za vrlo skuplju varijantu nabavke polovnog motora ventilacije . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
zutaminuta 0 Posted October 19, 2009 Delimično si u pravu. Naime, kada klima radi u full auto opciji onda komanduje motorom ventilacije. U drugoj kombinaciji možeš sam da pojačavaš i smanjuješ jačinu ventilatora sa ili bez uključene klime. U mom slučaju kada ventilator prestane da radi sam tokom vožnje, na displeju ostaje ispisano sve kao da je u normalnom radu, pokazuje i pojačavanje ili smanjivanje jačine ventilatora, regulaciju temperature, spoljašnju temperaturu .... OSIM što isključi sam klimu i ne dozvoljava njeno uključenje. Na Vađenje osigurača ispod volana proradi momentalno ali se nikad ne zna dokle će da radi. Takođe kada stane u vožnji sam i počne da radi posle nekog vremena. Meni liči na neki loš kontakt negde (ima ih dosta na Stilu), ali ne znam šta proveriti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 19, 2009 (edited) Zna MAJSTOR Ma koliko se mi razumeli i voleli naše naprave, i imali iskustva u vožnji i održavanju, postoje "marfijevi" zakoni koje jedino znaju maheri (kao onaj čarobni udarac čekićem po anlaseru-kad neće da upali, a sve kako treba na struji..). prošetaš malko do vrsnog "klimadžije" ili boljeg električara, znaju oni to dobro. Pa to rade svaki dan! Edited October 19, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
zutaminuta 0 Posted October 22, 2009 Problem rešen popravkom elektronike na motoru ventilacije (u Delatinom servisu rekli da elektronika ne može da se popravi, zalivena već se menja komplet sa motorom i to staje oko 19.000 din). Odneo mi drugar kod nekog lika elektroničara i ovaj ga opravi za 40 evrića. Inače sam se raspitivao i za polovan a on je 80 - 100 evra.Inače do kvara je došlo jer su odvodni kanali za vodu u "kadici" ispod brisača bili zapušeni svim i svačim pa je motor ventilacije nekako navukao vlagu tokom onih zadnjih velikih kiša. Možda nekom koristi informacija Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkop08 0 Posted August 6, 2011 (edited) Zdravo svima,imam Stila 2002.god. Poseduje manuelnu klimu. Primetio sam da mi se ne ubacuje svez vazduh u auto tj. klapna za ventilaciju je uvek zatvorena.Pritiskom na dugme, kojim biramo da li ce se ubacivati svez vazduh ili vrteti postojeci, nema nikakve promene.Pretpostavljam da mi to izaziva i magljenje stakala u autu.Da li je neko imao slican problem, i kako ga je resio?Unapred hvala. Edited August 6, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted August 12, 2011 Evo par slicica za prvu pomoc... Pritiskom na dugme za recirkulaciju (pod kontaktom, ako je sve OK) pali se lampica na dugmetu, cuje se tiho zujanje motora i zatvaranje klapne. Ukoliko je ukljucen ventilator, cuje se i promena zvuka pri strujanja vazduha. Naravno, posledice otvaranja\zatvaranja klapne se najvise primete u voznji. Problem je najcesce do motora koji pokrece klapnu (mada se moze desiti i da je klapna zaglavila ili da postoji problem sa instalacijom do samog motora). Najgore je sto se taj motorcic za klapnu kod Stila nalazi na vrlo za...banom mestu, ispod table. Ukoliko se skine samo bocni panel kod nogu vozaca (pedala) i poprilicno "zaroni" i pogleda uvis, vide se 2 kabla koji ulaze u konektor na samom motoru. Ta pozicija bi izgledala ovako (crvenom strelicom sam na svim slikama oznacio smer od strane pedala): Ono sto eventualno sam (samo skidanjem bocnog panela) mozes da dohvatis i probas je da li struja uopste dolazi do motora. Otkaci konektor sa donje strane motora i davanjem kontakta jedan od pinova bi trebao da ima napon, a stiskanjem dugmeta za recirkulaciju se obrce polaritet na konektoru. Na ovaj nacin bi cak mogli i da se odsrafe srafovi koji drze motorcic (2 sa gornje strane), ali mislim da bi problem bio izvuci motor iz mehanizma posto je premalo mesta. Evo pogleda sa prednje strane: Ono sto takodje mozes da pokusas privremeno da uradis je da rucno otvoris klapnu da bi imao svez vazduh u autu. Ali pazljivo, nista na silu ako je zaglavilo, posto je maltene sve od plastike. Treba pogurati (ukoliko je moguce) beli mehanizam koji se nalazi iza motorcica, evo slika: Za bilo sta komplikovanije, vadjenje i zamenu motora, cini mi se da ne gine rasturanje table zbog nepristupacnosti... Bilo bi mi drago da me neko od majstora demantuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted August 15, 2011 Natrcao sam na kompu na jos 2 slicice vezane za ovu temu, pa mozda nekome bude od koristi. Na prvoj sam oznacio poziciju mehanizma za otvaranje klapne za recirkulaciju, gledano od pedala. Motorcic se nalazi desno od (iznad) oznacenog mehanizma belih poluga i u njega ulaze 2 kabla: Na gornjoj slici je prikazana digitalna klima (vide se i ostali motori za usmeravanje vazduha koji na manuelnoj ne postoje). Evo jos jedne slike ("fiatforum.com") na kojoj i pise za sta koji od njih sluzi (crvenim sam i ovde oznacio motor za klapnu za recirkulaciju): 1 Dedmen reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar Nikolic 0 Posted August 15, 2011 Zdravo svima,imam Stila 2002.god. Poseduje manuelnu klimu. Primetio sam da mi se ne ubacuje svez vazduh u auto tj. klapna za ventilaciju je uvek zatvorena.Pritiskom na dugme, kojim biramo da li ce se ubacivati svez vazduh ili vrteti postojeci, nema nikakve promene.Pretpostavljam da mi to izaziva i magljenje stakala u autu.Da li je neko imao slican problem, i kako ga je resio?Unapred hvala.Zdravo, Nadam se da odgovor ne kasni. Meni se dogodio identican problem. Ako ukljucenje i iskljucenje recirkulacije vazduha ne reaguje na dugme, onda je gotovo sigurno otisao motoric za recirkulaciju i to je jedino moguće rešiti u nekom servisu. Skida se cela instrument tabla, volan i sve ostalo da bi se doslo do njega. Mene je kostalo oko 100 evra, dok su mi u ovlašćenim servisima tražili oko 250. Pozdrav, Aleksandar Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogre80 0 Posted September 20, 2011 pozdrav svima na forumu ,pa evo i ja\ bih se ukljucio sa jednim pitanjem posto i sam u svom Stilu imam problem sa regulatorom smera duvanja..ne slusa uopste.Ali veci je problem sto mi magle stakle dok ne ukljucim kompresor klime bilo hladno bilo na crvenom odnosno toplom podrucju. Moje je pitanje da li to treba tako da kada ukljucim da duva na crvenom pa ihladnom bez kompresora za nekih minut mi kompletna stakla zamagli pocev od soferke.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar Nikolic 0 Posted September 26, 2011 ^^^ Ćao, Pokušaj ovako... Ukljuci ventilator na maksimalno izduvavanje i pristisni dugme za recirkulaciju vazduha. Zvuk izduvavanja bi trebalo da se promeni (da bude dublji). Ukoliko se ništa ne menja, verovatno ti je crkao motor koji otvara klapnu za recirkulaciju vazduha i ona je ostala zatvorena. Zbog toga se vazduh vrti unutra i magle stakla. Za regulator smera duvanja nisam siguran da znam, pretpostavljam da je problem mehanički.Pozdrav, Aleksandar Quote Share this post Link to post Share on other sites
asasa77 0 Posted October 26, 2011 Stilo 2002 1.9 digitalna klimaDa li znas funkciju motora 3, ja taj nemam. Izgleda da je neko skinuo pre mene. Imam problem i sa motorima 1 i 2 , kad dam kontakr cuje se zzz, zzz, zzzz, motori dobijaju po impuls sa pauzom od 0.5 s i ivek se vrte vise od 1 krug, zato su se i polomoili, oni bi trebalo da idu od 0 do 270 stepeni, otprilike, tu da stanu i da se vrate.\Simptomi pre rasturanja: na suvozacevu stranu mi je uvek isao hladan vazduh i nije isa vazduh na sofersjbnu napred.Motor 1 za to sluzi , i to cu blokirati mehanicki, ako ne resim problem sa impulsom.Inace, pratio sam uputsttvo sa reparaciju motorica ( polomljen zupcanik i to uspesno resio)Ne znam da postavim sliku, ali iz gornejg posta, nemam motor zaokruzen crveno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted October 27, 2011 (edited) Da li znas funkciju motora 3, ja taj nemam.ne znam da postavim sliku, ali iz gornejg posta, nemam motor zaokruzen crveno.Na slikama iznad sam crvenim zaokruzio motor koji otvara/zatvara klapnu za recirkulaciju vazduha. Edited October 27, 2011 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
asasa77 0 Posted October 28, 2011 Kad dam kontakt i upalim auto, komp salje impulse motoricima, koji rade i prave vise od 1 krug , zato su mi i pukli,odrade 1 min i stanu. Da li neko zna da li je to do ECU ili do nekog releja, kako ide ta shema slanja signala. da ponovim : simptom nisam imao topao vazdug na vozacevu stranu i nije mi slao vazduh na shoferku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 2, 2011 Kod mene je problem usmeravanja izduvavanja. Komandu mogu okretati samo u 2 položaja i osećam da nešto zapinje. Neko reče da se to može namestiti, da je poluga za izbor smera unutra prezupčila ili tako nešto. Šta mi je činiti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veljko777 0 Posted November 21, 2011 (edited) Stilo 1.6 dinamic...E ovako,sóbzirom da mi je prva zima u Stilu...smrzavam se!Desna strana ventilacionih izduva greje(i to bedno) dok leva hladi.Predpostavljam da su motorici nekih klapni zaglavljeni ili nesto sl. ali zna li neko konkretno o cemu se radi? Unapred hvala Edited November 22, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veljko777 0 Posted November 22, 2011 ...znaci motorici .bad. E taman sredim nesto,pojavi se nesto novo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitja 0 Posted December 5, 2011 Kod mene je problem usmeravanja izduvavanja. Komandu mogu okretati samo u 2 položaja i osećam da nešto zapinje. Neko reče da se to može namestiti, da je poluga za izbor smera unutra prezupčila ili tako nešto. Šta mi je činiti? imam isti problem. probao sam i foru sa duvanjem na 4 kako bih proverio da li radi taj motorcic za recirkulaciju i sve je ok. medjutim dugme za recirkulaciju kao da zapinje negde. kako da resim taj problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veljko777 0 Posted December 22, 2011 Znaci ja ne verujem,moram ovo podeliti sa vama...Zamenjen termostat i sad greje OK...medjutim prilikom paljenja posle zamene termostata izgubio sam gas (koji nema veze sa termostatom..MA NI BLIZU)...au kakav auto ovaj STILO,pa ja bi ga od zice napravio bolje...i to da ima vise funkcija Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 23, 2011 Kako ''izgubio gas''? Nisam razumeo...gasi se na leru...ili neće da vuče ili šta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veljko777 0 Posted December 23, 2011 Rekonstrukcija dogadjaja:...zamanjen termostat,povezana creva,dzek za temperaturu...Navlacimo crevo od vazduha na leptir i palim.Upali super...ja dam gas da bi ga sto pre zagrejao da podigne temperaturu da odradi ventilator a on...sa 1000 obrtaja se podize na CELIH 1300 pri gasu do patosa...Samo sam se nasmejao i pozvao diagnosticara koji ga je prikljucio i kaze da je izbacio 3 greske zbog kojih se to desilo.Resetova ga i primi gas kao i pre Eto...neverovatno ali istinito pa reko'da podelin sa vama i to...mozda nekom pomogne info Kako ''izgubio gas''? Nisam razumeo...gasi se na leru...ili neće da vuče ili šta? Rekonstrukcija dogadjaja:...zamanjen termostat,povezana creva,dzek za temperaturu...Navlacimo crevo od vazduha na leptir i palim.Upali super...ja dam gas da bi ga sto pre zagrejao da podigne temperaturu da odradi ventilator a on...sa 1000 obrtaja se podize na CELIH 1300 pri gasu do patosa...Samo sam se nasmejao i pozvao diagnosticara koji ga je prikljucio i kaze da je izbacio 3 greske zbog kojih se to desilo.Resetova ga i primi gas kao i pre Eto...neverovatno ali istinito pa reko'da podelin sa vama i to...mozda nekom pomogne info Quote Share this post Link to post Share on other sites
dule985 0 Posted January 30, 2012 (edited) Slabo mi grejao auto tj lose duvao skroz i zamenio sam taj polen filter sada stvarno dobro duva i sve je super.Sada imam problem nece da mi radi ono dugme za cirkulaciju unutrasnejg vazduha, svetli mi ona dioda kada upalim ali nece da duva jace. Kada se upali to dugme bude znatno jace duvanje s tim sto stakla zamagle heheh ali duva duplo jace a meni nesto nece ne znam u cemu je problem?Sta moze biti? POZ Edited February 1, 2012 by neshaoct spojeno - by Ivan :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 30, 2012 A, ko kaže da treba da duva jače? Zašto bi duvalo jače, jel' možda ventilator brže vrti... Znam na šta misliš, dobije se efekat da kao jače duva, ali to je jedva primetno...sa novim filterom nema razlike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dule985 0 Posted January 30, 2012 He he imam utisak da jace duva makar se cuje kao da hoce da poleti a sada nema razlike.Ne znam sta je ovo ?Filter je bio nikav prljas najstrasnije i ukljucivao tu cirkulaciju i tada pa se plasim da nije nesto crklo otkuda znam.Jedino da upalim pa da vidim ako zamagli onda je u redu a ako ne zamagli ne radi eheh Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted January 31, 2012 Klikom na dugme za recirkulaciju (kada dioda svetli) zatvara se klapna koja omogucava ulaz spoljnjeg vazduha. Naravno da ventilator (ako je ukljucen) nastavlja da radi istom brzinom, samo dolazi do promene u zvuku, jer vazduh pocinje da cirkulise samo unutar vozila.Po ovome sto si ti naveo (a nadam se da nije posto je popravka poprilicno skupa), deluje kao da ti je u problemu motoric koji otvara/zatvara tu klapnu za recirkulaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites