Jump to content
FAS Goran
zutaminuta

Fiat Stilo - ventilacija / dugmići klime

Recommended Posts

Problem sa motorom ventilacije, malo radi, malo ne, kako mu se hoće. U servisu su mi rekli da je crkla elektronika na motoru ventilacije i da šalje pogrešne informacije ka sistemu za klimatizaciju. Zna li neko gde mogu da nabavim polovan motor ventilacije ili možda neko drugačije može da reši problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bojim se da je data dosta proizvoljna ocena. Nije iz posta jasno da li automatika klime ne reaguje na promene temperature u kabini ili se ventilator sam isključuje, pa naknadno uključuje. Jer kako rekoše serviseri... motor vetilatora šalje pogrešne informacije sistemu za klimatizaciju. Problem bi trebalo da ide u suprotnom smeru. Sistem klimatizacije komanduje brzinom motora ventilatora, pa u zavisnosti od potrebe ventilator brže ili slabije radi. Simptom koji opisuješ me neodoljivo potseća na kontakt prekidača ventilatora, pa ne bi bilo loše da pitaš nekog autoelektričara, onako usput, dok se ne odlučiš za vrlo skuplju varijantu nabavke polovnog motora ventilacije . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delimično si u pravu. Naime, kada klima radi u full auto opciji onda komanduje motorom ventilacije. U drugoj kombinaciji možeš sam da pojačavaš i smanjuješ jačinu ventilatora sa ili bez uključene klime. U mom slučaju kada ventilator prestane da radi sam tokom vožnje, na displeju ostaje ispisano sve kao da je u normalnom radu, pokazuje i pojačavanje ili smanjivanje jačine ventilatora, regulaciju temperature, spoljašnju temperaturu .... OSIM što isključi sam klimu i ne dozvoljava njeno uključenje. Na Vađenje osigurača ispod volana proradi momentalno ali se nikad ne zna dokle će da radi. Takođe kada stane u vožnji sam i počne da radi posle nekog vremena. Meni liči na neki loš kontakt negde (ima ih dosta na Stilu), ali ne znam šta proveriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna MAJSTOR

Ma koliko se mi razumeli i voleli naše naprave, i imali iskustva u vožnji i održavanju, postoje "marfijevi" zakoni koje jedino znaju maheri (kao onaj čarobni udarac čekićem po anlaseru-kad neće da upali, a sve kako treba na struji..). prošetaš malko do vrsnog "klimadžije" ili boljeg električara, znaju oni to dobro. Pa to rade svaki dan!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rešen popravkom elektronike na motoru ventilacije (u Delatinom servisu rekli da elektronika ne može da se popravi, zalivena već se menja komplet sa motorom i to staje oko 19.000 din). Odneo mi drugar kod nekog lika elektroničara i ovaj ga opravi za 40 evrića. Inače sam se raspitivao i za polovan a on je 80 - 100 evra.

Inače do kvara je došlo jer su odvodni kanali za vodu u "kadici" ispod brisača bili zapušeni svim i svačim pa je motor ventilacije nekako navukao vlagu tokom onih zadnjih velikih kiša.

Možda nekom koristi informacija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,

imam Stila 2002.god. Poseduje manuelnu klimu.

Primetio sam da mi se ne ubacuje svez vazduh u auto tj. klapna za ventilaciju je uvek zatvorena.

Pritiskom na dugme, kojim biramo da li ce se ubacivati svez vazduh ili vrteti postojeci, nema nikakve promene.

Pretpostavljam da mi to izaziva i magljenje stakala u autu.

Da li je neko imao slican problem, i kako ga je resio?

Unapred hvala.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par slicica za prvu pomoc... Pritiskom na dugme za recirkulaciju (pod kontaktom, ako je sve OK) pali se lampica na dugmetu, cuje se tiho zujanje motora i zatvaranje klapne. Ukoliko je ukljucen ventilator, cuje se i promena zvuka pri strujanja vazduha. Naravno, posledice otvaranja\zatvaranja klapne se najvise primete u voznji.

Problem je najcesce do motora koji pokrece klapnu (mada se moze desiti i da je klapna zaglavila ili da postoji problem sa instalacijom do samog motora).

Najgore je sto se taj motorcic za klapnu kod Stila nalazi na vrlo za...banom mestu, ispod table. Ukoliko se skine samo bocni panel kod nogu vozaca (pedala) i poprilicno "zaroni" i pogleda uvis, vide se 2 kabla koji ulaze u konektor na samom motoru. Ta pozicija bi izgledala ovako (crvenom strelicom sam na svim slikama oznacio smer od strane pedala):

 

zza4060.jpg

 

Ono sto eventualno sam (samo skidanjem bocnog panela) mozes da dohvatis i probas je da li struja uopste dolazi do motora. Otkaci konektor sa donje strane motora i davanjem kontakta jedan od pinova bi trebao da ima napon, a stiskanjem dugmeta za recirkulaciju se obrce polaritet na konektoru.

Na ovaj nacin bi cak mogli i da se odsrafe srafovi koji drze motorcic (2 sa gornje strane), ali mislim da bi problem bio izvuci motor iz mehanizma posto je premalo mesta. Evo pogleda sa prednje strane:

 

zza4061.jpg

 

Ono sto takodje mozes da pokusas privremeno da uradis je da rucno otvoris klapnu da bi imao svez vazduh u autu. Ali pazljivo, nista na silu ako je zaglavilo, posto je maltene sve od plastike. Treba pogurati (ukoliko je moguce) beli mehanizam koji se nalazi iza motorcica, evo slika:

 

zza4062.jpgzza4063.jpg

 

Za bilo sta komplikovanije, vadjenje i zamenu motora, cini mi se da ne gine rasturanje table zbog nepristupacnosti... Bilo bi mi drago da me neko od majstora demantuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natrcao sam na kompu na jos 2 slicice vezane za ovu temu, pa mozda nekome bude od koristi. Na prvoj sam oznacio poziciju mehanizma za otvaranje klapne za recirkulaciju, gledano od pedala. Motorcic se nalazi desno od (iznad) oznacenog mehanizma belih poluga i u njega ulaze 2 kabla:

 

zza5060.jpg

 

Na gornjoj slici je prikazana digitalna klima (vide se i ostali motori za usmeravanje vazduha koji na manuelnoj ne postoje). Evo jos jedne slike ("fiatforum.com") na kojoj i pise za sta koji od njih sluzi (crvenim sam i ovde oznacio motor za klapnu za recirkulaciju):

 

zza5061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,

imam Stila 2002.god. Poseduje manuelnu klimu.

Primetio sam da mi se ne ubacuje svez vazduh u auto tj. klapna za ventilaciju je uvek zatvorena.

Pritiskom na dugme, kojim biramo da li ce se ubacivati svez vazduh ili vrteti postojeci, nema nikakve promene.

Pretpostavljam da mi to izaziva i magljenje stakala u autu.

Da li je neko imao slican problem, i kako ga je resio?

Unapred hvala.

Zdravo,

Nadam se da odgovor ne kasni. Meni se dogodio identican problem. Ako ukljucenje i iskljucenje recirkulacije vazduha ne reaguje na dugme, onda je gotovo sigurno otisao motoric za recirkulaciju i to je jedino moguće rešiti u nekom servisu. Skida se cela instrument tabla, volan i sve ostalo da bi se doslo do njega. Mene je kostalo oko 100 evra, dok su mi u ovlašćenim servisima tražili oko 250.

Pozdrav,

Aleksandar

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima na forumu ,pa evo i ja\ bih se ukljucio sa jednim pitanjem posto i sam u svom Stilu imam problem sa regulatorom smera duvanja..ne slusa uopste.Ali veci je problem sto mi magle stakle dok ne ukljucim kompresor klime bilo hladno bilo na crvenom odnosno toplom podrucju. Moje je pitanje da li to treba tako da kada ukljucim da duva na crvenom pa ihladnom bez kompresora za nekih minut mi kompletna stakla zamagli pocev od soferke..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ćao,

Pokušaj ovako... Ukljuci ventilator na maksimalno izduvavanje i pristisni dugme za recirkulaciju vazduha. Zvuk izduvavanja bi trebalo da se promeni (da bude dublji). Ukoliko se ništa ne menja, verovatno ti je crkao motor koji otvara klapnu za recirkulaciju vazduha i ona je ostala zatvorena. Zbog toga se vazduh vrti unutra i magle stakla. Za regulator smera duvanja nisam siguran da znam, pretpostavljam da je problem mehanički.

Pozdrav,

Aleksandar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 2002 1.9 digitalna klima

Da li znas funkciju motora 3, ja taj nemam. Izgleda da je neko skinuo pre mene.

Imam problem i sa motorima 1 i 2 , kad dam kontakr cuje se zzz, zzz, zzzz, motori dobijaju po impuls sa pauzom od 0.5 s i ivek se vrte vise od 1 krug, zato su se i polomoili, oni bi trebalo da idu od 0 do 270 stepeni, otprilike, tu da stanu i da se vrate.\

Simptomi pre rasturanja: na suvozacevu stranu mi je uvek isao hladan vazduh i nije isa vazduh na sofersjbnu napred.

Motor 1 za to sluzi , i to cu blokirati mehanicki, ako ne resim problem sa impulsom.

Inace, pratio sam uputsttvo sa reparaciju motorica ( polomljen zupcanik i to uspesno resio)

Ne znam da postavim sliku, ali iz gornejg posta, nemam motor zaokruzen crveno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znas funkciju motora 3, ja taj nemam.

ne znam da postavim sliku, ali iz gornejg posta, nemam motor zaokruzen crveno.

Na slikama iznad sam crvenim zaokruzio motor koji otvara/zatvara klapnu za recirkulaciju vazduha.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

zza5063.jpg

Kad dam kontakt i upalim auto, komp salje impulse motoricima, koji rade i prave vise od 1 krug , zato su mi i pukli,odrade 1 min i stanu.

Da li neko zna da li je to do ECU ili do nekog releja, kako ide ta shema slanja signala.

da ponovim : simptom nisam imao topao vazdug na vozacevu stranu i nije mi slao vazduh na shoferku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je problem usmeravanja izduvavanja. Komandu mogu okretati samo u 2 položaja i osećam da nešto zapinje. Neko reče da se to može namestiti, da je poluga za izbor smera unutra prezupčila ili tako nešto. Šta mi je činiti? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.6 dinamic

...E ovako,sóbzirom da mi je prva zima u Stilu...smrzavam se!Desna strana ventilacionih izduva greje(i to bedno) dok leva hladi.Predpostavljam da su motorici nekih klapni zaglavljeni ili nesto sl. ali zna li neko konkretno o cemu se radi? Unapred hvala

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je problem usmeravanja izduvavanja. Komandu mogu okretati samo u 2 položaja i osećam da nešto zapinje. Neko reče da se to može namestiti, da je poluga za izbor smera unutra prezupčila ili tako nešto. Šta mi je činiti? :rolleyes:

imam isti problem. probao sam i foru sa duvanjem na 4 kako bih proverio da li radi taj motorcic za recirkulaciju i sve je ok. medjutim dugme za recirkulaciju kao da zapinje negde. kako da resim taj problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ja ne verujem,moram ovo podeliti sa vama...Zamenjen termostat i sad greje OK...medjutim prilikom paljenja posle zamene termostata izgubio sam gas (koji nema veze sa termostatom..MA NI BLIZU)...au kakav auto ovaj STILO,pa ja bi ga od zice napravio bolje...i to da ima vise funkcija :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekonstrukcija dogadjaja:...zamanjen termostat,povezana creva,dzek za temperaturu...Navlacimo crevo od vazduha na leptir i palim.Upali super...ja dam gas da bi ga sto pre zagrejao da podigne temperaturu da odradi ventilator a on...sa 1000 obrtaja se podize na CELIH 1300 pri gasu do patosa...Samo sam se nasmejao i pozvao diagnosticara koji ga je prikljucio i kaze da je izbacio 3 greske zbog kojih se to desilo.Resetova ga i primi gas kao i pre :)

Eto...neverovatno ali istinito pa reko'da podelin sa vama i to...mozda nekom pomogne info :)

Kako ''izgubio gas''? Nisam razumeo...gasi se na leru...ili neće da vuče ili šta? :thumbup:

Rekonstrukcija dogadjaja:...zamanjen termostat,povezana creva,dzek za temperaturu...Navlacimo crevo od vazduha na leptir i palim.Upali super...ja dam gas da bi ga sto pre zagrejao da podigne temperaturu da odradi ventilator a on...sa 1000 obrtaja se podize na CELIH 1300 pri gasu do patosa...Samo sam se nasmejao i pozvao diagnosticara koji ga je prikljucio i kaze da je izbacio 3 greske zbog kojih se to desilo.Resetova ga i primi gas kao i pre :)

Eto...neverovatno ali istinito pa reko'da podelin sa vama i to...mozda nekom pomogne info :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo mi grejao auto tj lose duvao skroz i zamenio sam taj polen filter sada stvarno dobro duva i sve je super.

Sada imam problem nece da mi radi ono dugme za cirkulaciju unutrasnejg vazduha, svetli mi ona dioda kada upalim ali nece da duva jace. Kada se upali to dugme bude znatno jace duvanje s tim sto stakla zamagle heheh ali duva duplo jace a meni nesto nece ne znam u cemu je problem?

Sta moze biti? POZ

Edited by neshaoct
spojeno - by Ivan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, ko kaže da treba da duva jače? Zašto bi duvalo jače, jel' možda ventilator brže vrti... :whistle: Znam na šta misliš, dobije se efekat da kao jače duva, ali to je jedva primetno...sa novim filterom nema razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he imam utisak da jace duva makar se cuje kao da hoce da poleti a sada nema razlike.Ne znam sta je ovo ?

Filter je bio nikav prljas najstrasnije i ukljucivao tu cirkulaciju i tada pa se plasim da nije nesto crklo otkuda znam.Jedino da upalim pa da vidim ako zamagli onda je u redu a ako ne zamagli ne radi eheh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klikom na dugme za recirkulaciju (kada dioda svetli) zatvara se klapna koja omogucava ulaz spoljnjeg vazduha. Naravno da ventilator (ako je ukljucen) nastavlja da radi istom brzinom, samo dolazi do promene u zvuku, jer vazduh pocinje da cirkulise samo unutar vozila.

Po ovome sto si ti naveo (a nadam se da nije posto je popravka poprilicno skupa), deluje kao da ti je u problemu motoric koji otvara/zatvara tu klapnu za recirkulaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...