Jump to content
FAS Goran
kole

Stilo 1.9 JTD - sigurne / više sigurne mape

Recommended Posts

...A ne znam koliko si upucen u laganje cajgera, koje zavisi od mnogo toga (kod mene laze celih 9-10% sa bilo kojim gumama i bilo kom istrosenoscu guma...) znaci ako mi pokazuje oko 212-213-214 kmh to je pravi oko 191-193kmh. Sto se uklapa u fabricke podatke.

Ti treba da razumeš da ovde na forumu niko nije upućen u bilo šta. Jedino si ti upućen. :D

Sve to o čemu pričaš se ovde pričalo pre x godina, mislim da ima i tema o laganju cajgera...evo, ima:

http://www.fiat-lanc...showtopic=38458

Započeta je 17.09.2009. godine u 18:20

A, pre nego što si ti ispunio zakonske uslove da imaš vozačku dozvolu :), ja sam merio na svom Stilu 1.6 razliku između brzinomera i GPS-a. Kad je brzinomer pokazivao 190, GPS je pokazivao 184 Km/h.

Ponovo ti kažem, ''spusti se malo na zemlju'', razumi da ovde ljudi znaju dosta. Naročito o tim stvarima koje ti ''otkrivaš''. ;)

Ne pomaže tvojoj ozbiljnosti, ne pomaže tome da te neko shvati ozbiljno kada pišeš da Stilo 1.9 MJet 8v sa 120 konja ide preko 210 na sat...to nije ozbiljno.

Ne pomaže tome da te neko shvati ozbiljno kada i pored postavljenog dijagrama na forumu na kome vidiš 130 KS izmerenih na točku (to je blizu 150 na motoru) pišeš o tome kako je taj auto imao 125 KS, itd, itd.

Nisu tvoji stavovi o tuningu, čipovanju jasno predstavljeni ako napišeš paragrafe i parafrage o mlaznom motoru i 6G...to samo razvodni ono što je važno za ovu temu i odbije ljude da čitaju taj tvoj post jer ljudi na forumima po pravilu ni ovoliko teksta koliko ovaj moj post ima neće da čitaju, a kamoli tvoje eseje.

Ne pomaže tvojoj ozbiljnosti, ne pomaže tome da te neko shvati ozbiljno kada pišeš kako ti je auto u problemu i loše ide, a onda posle 5 dana kažeš, ma ne bre ljudi, niste me razumeli, ja se samo hvalim da sam uradio čipovanje... Čim nešto svi koji su pisali na toj temi shvate pogrešno, teško da je baš u svima njima problem ;), već je u onome koji nije hteo/znao da napiše smislen post oko toga šta je uradio na svom autu, itd, itd...

Dakle, ae budi ozbiljan. :thumbup:

Ae, učini napor da ne gledaš na ostale članove foruma kao na retardirane neznalice kojima ćeš ti sada da otkrivaš neke tajne o laganju cajgera, o termostatu ili sl...pričaš tako sa ljudima od kojih su pojedini kod Intera na okupljanjima čipovali JTD motore opet pre nego što si ti imao ispunjene zakonske uslove za sticanje vozačke dozvole. ;) Polako, ne zaleći se...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako svi znaju za laganje cajgera zasto onda svi govore po cajgeru? Nadji mi jednog coveka ovde koji je merio bilo koje ubrzanje a da nije po cajgeru??! Sva ubrzanja su onda neistinita, sto i jeste tako... ja sve sto merim merim po cajgeru, i max brzinu sam rekao sa cajgera a tkaodje sam rekao i laganje cajgera u mom slucaju....

Ja 125 konja nisam pisao da bi nekog spustao ili ponizavao, ne to mi nije cilj, nego sam se samo dohvatio toga na tvoju prozivku kako to da moj auto ide bolje od multijeta 140 konja+ cipovanog... I tom prilikom si rekao da moj auto ima skoro 200 konja ili ja laziram dijagrame jer je nemoguce da mjt od 120 konja cipovan ide tako...

Termostat: Termostat treba da bude pod sticky ili kako vec. O njemu treba da pise 5 prostoprosirenih recenica najvise ili 2-3 slozene, koje ce coveku prosecne inteligencije da pomognu da utvrdi da li miu je pokvaren isti ili nije. A to su: upalis haldan auto, pipas creva, i ako je jedno crevo toplo a drugo hladno sve do dostizanja radne temperature, temostat je ispravan i tu je kraj price, a ako se oba creva greju ravnomerno ili jedno vise a drugo manje onda je termostat potpuno ili delimicno ostao otvoren. To je sve sto se treba znati o termostatu, jer je on prostiji nego obicna slavina za vodu. Njegov nivo slozenosti je vodokotlic u Wc-u ako je potrebno o vodokolticu pisati 60 strana ili ne znam ti ni ja koliko i 500 postova ili koliko vec, onda tu nesto po meni nije u redu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kratko:

Termostat:...O njemu treba da pise 5 prostoprosirenih recenica najvise ili 2-3 slozene...

Ovo je forum. Forum služi da ljudi pišu na njemu. :thumbup: Ne može biti sterilan.

Ali dobro...ako forum totalno ne valja prestaneš da se loguješ i sve super. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosonije sine al si brate naporan u potenciranju nekih stvari a nesa je gori od tebe u tom smislu da pokusava da ti objasni nesto... u prevodu on te krsti a ti prdis :)

To dal si nesto dobio, u kom rezimu, u kom procentu... to mozes da pricas Samo na osnovu dyno merenja. Snagu odma da ti kazem nisi dobio nikakvu. Sad cu da ti objasnim onako da mozes da razumes.

Covek koji ti je radio mapu, on je promenio parametre u odredjenom procentu u odredjenom rasponu obrtaja. To sto je on neku cifru 721 promenio u 793 ne znaci Da je to 10% snage, vec da je promenio parametar-povecao vrednost za 10%, i da sve parametre poveca za 10% to ne znaci da je i snaga porasla za 10% to je glupost sto tamo neki zivadin iz kokosinjca kaze da je snagu povrcao za tolko i tolko procenta jer onda ne bi postojala potreba za merenjem snage, vec bi svako znao pp brojkama kolko ima cega. APSOLUTNA ZABLUDA JE DA NEKO MOZE DA TVRDI ODOKATIVNOM METODOM KOLKA SU POVECANJA.

2. Ako je tebi fabricki max. Power na 4000rpm a mapa ti je pojacana do 3700, to znaci da si dobio mozda 1,2 ili 5ks maximalno al si zato dobio na obrtnom momentu do 3700 jer je snaga formula a ne. Fizicka velicina jer se dobija iz proracuna koji predstavlja odnos momenta kroz obrtaje... sto u prevodu znaci da kako obrtaji rastu, raste i snaga a moment opada.

3. Sta imas protiv vrtenja motora preko 4000rpm???

Da si tehnicki potkovan kao sto kazes, znao bi a su sile koje deluju na klip, klipnjacu i rasilicu manje pri vecim obrtajima, da se u motoru, menjacu i ostalim povezanim delovima ne desava nista, apsolutno nista lose, osim sto se spoljni lezajevi na agregatima i spanerima malko vise greju ali to nije nista sto bilo koga treba da opterecuje jer je sve to daleko od opasne zone... unutrasnji lezajevi se podmazuju i Hlade se tako da se oni izuzimaju.

4. Ni jedan dizel motor nije crko od visokih obrtaja, svi crkavaju od niskih, gde su sile na sve.sklopove daaaaalleeeeeeko vece od onih na visokim.

Nemoj da uzmes ovaj post kao neku provokaciju ili nesto lose, gledaj na ovo kao na dobronameran post iz kog mozes nesto da naucis.

POZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si za mnogo toga sto si gore napisao... I ja to cenim, ti si jedini ili jedan od retkih ovde koji je u tom svetu tuninga i koji se trkao, potezao, tunirao i sve ostalo... 

 

Mnoge stvari su me zanimale u vezi remapa, tako da sam mnogo toga saznao u proteklih 2 godine otprilike, i na nivou sam skoro da mogu da uradim sam mapu, odnosno nekoliko mapa koje su mi potrebne da bi tunirao svoj auto... To necu raditi u skorije vreme, jer nemam vremena za te nazovi "gluposti" ono malo slobodnog vremena koje imam ocu pametnije da iskoristim, kad budem imao u zivotu vise vremena bavicu se mozda remapom...

 

Iz gornjeg posta me ne mozes ubediti u neke stvari... ono sto mozes da vidis na dyno testu, mozes da vidis i na medju ubrzanjima, odnosno veci deo toga mozes... ne najpreciznije ali dovoljno dobro, za nekog amatera, odnosno nekog kome je remap da ne kazem zadnja rupa na svirali, ali nije mi ni priblizno jedna od vaznijih stvari u zivotu, jer se niti trkam niti potezem niti jurim po gradu... Auto sam remapirao, samo iz razloga da kada pozelim mogu da iskoristim dodatni potencijal agregata na svom autu i nista vise od toga....

 

objasni mi samo kako ne znam u kom sam opsegu dobio pojacanje snage kad znam gde su pocele izmene u mapi a gde se zavrsile... Znam gde je pocelo produzenje tajminga ubrzigavanja, znam odakle je poceo da se povecava pritisak turba, pritisak goriva itd itd itd.... takodje znam i gde se zavrsava, odnosno bolje receno gde se vraca priblizno na fabricke vrednosti, tacnije malo preko njih da bi zadrzao onu snagu koja je dobijena na nizim obrtajima konkretno do 4000 rpm...

 

4000rpm.... Zasto je fabrika stavila crvenu odnosno zabranjenu zonu preko 4500rpm? sto to nije bilo na 6000-7000 rpm? Ako ne skodi motoru? nego komp preko 4000 rpm krene da redukuje gorivo da bi skoro zabranio ualzak u crveno... dodudse svi ti limiteri se lako skidaju, ali sve jedno posotoje... Za dizela su obrtaji mucenje, konkretno najbolje i najoptimalnije performanse su na 2000-4000 rpm, ako zelis da je sve normalno... Da ti potrosnja bude OK, da imas malo pojacanje snage, momenta, da ne ugrozavas ni jedan sklop i agregat na motoru.... ja nemam potrebe za 5000 rpm, koje cu dobiti za kratko vreme prepravljanja po mapama... ja na 5000 rpm nikad u zivotu voziti necu, tako da nemam potrebe za time.... A nekad mi je potrebno da mi auto malkice odlucnije povuce na 2500 obrtaja i da to traji do 4000 rpm dok ne preteknem nekog ili ne znam ti ni ja sta....

 

ovo sto si napisao pod brojem 4. uopste se ne slazem sa tim odnosno do negde mogu da se slozim...

Kazes svi dizeli, uzmi golfa 2 1,6 obicnog dizela ili jos bolje 1,6 GTD od 69 konja pa ga isteraj na auto put i protetraj ga gas u patos od Bg-Nisa, pa ces videti na sta ce ti liciti motor, sumljam i da ces stici do Nisa...

 

A ako ces bas tacno, radilica, klipnjaca, leteci lezajevi najvise crkavaju od predpaljenja, predpaljenje ubija radilicu vise nego ista, kako na 2t motoru od 50 kubika tako i na svakom drugom...  a dizel ce da crkne od niskih ako ga mucis i silujes na niskim obrtajima tako da on to ne moze da isprati.... do 1600-1700 rpm mozes voziti konstantno po ravnom u visim stepenim prenosa i odrzavati const brzinu a da motoru nista ne skodi, cim dodje uzbrdo ili zelis vise snage, niza i gas, i to taman bude 2000+ rpm....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi, daleko si od samostalnog remapiranja ;)

2. Ne pricamo ovde o motorima iz predkosovskog ciklusa ;)

Ne postoji crveno polje, jer crveno polje znaci Da je Blokada blizu a ne da je to stetno... kod mene na puntu nista crvenone postoji :p a i limiteri, tork limiteri su na niskim obrtajima najvisi i opadaju sa obrtajima, a gorivo je neznatno manje na najvisim obrtajima jer tad nema dovoljno vazduha pa se pravi optimalna smesa.

E sad, konstantna voznja na niskim obrtajima je ok, al potapanje gasa na 1500rpm. Je nebulozna stvar... ima masa ljudi koji cepaju pun gas i saltaju Na 2200rpm jer tad lepi za sedista 8l

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekao si da ni jedan dizel nije crkao od obrtaja, ja sam ti naveo primer suprotnog, tema o visokim obrtajima je veoma diskutabilna u svakom pogledu, kako i kod 2T masina tako i kod 4T masina, a i kod Dizela...

 

OK, manjka vazduh na visokim obrtajima garetova 17-ica (garret 1749) je mala turbina za 1,9 jtd/ mjet motore, tako da oni rade samo do 4500 rpm... A zasto onda 1,9 mjet twin turbo od 190 konja ne vrti vise od 4500 rpm? iako ima 2 turbine? jednu manju od 17-ce za nize obrtaje i jednu vecu od 17 ice za visoke obrtaje? znaci da mu ne manjka vazduha sigurno, i ostvaruje 190 konja na 4000 rpm?! nisam se udubljivao u problematiku, znam otprilike kako su povezane turbine i kako se pobudjuju, mada tu ima vise sistema u zavisnosti od proizvodjaca auta, ali ni jednog dizela nisam video da se vrti vise od 4500 rpm ili eventualno 5000 sto je zaista retkost...

 

Necu da lupam gluposti, ali koliko sam mogao ranije da procitam na forumu ti si radio generalnu na 1.9 jtd motoru... To je zaista retkost, ne znam iz kog razloga (ostao bez ulja, zaribao, puklo nesto) ali si ga unistio... :D tako da ne mozes da kazes da ne skodi motoru to sve sto mu radis... Mada uzivanje nema cenu, tako da ti se sve oprasta... hahah :D:p:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosonije, da li ti kako je Čelić vozio auto, i šta je bilo rađeno na kolima? Da li znaš da se potezao sa njime na 402m, sa nitrom na primer, ko zna koliko puta. I da je nitro koristio "za svaki dan"? 

Share this post


Link to post
Share on other sites


rekao si da ni jedan dizel nije crkao od obrtaja, ja sam ti naveo primer suprotnog, tema o visokim obrtajima je veoma diskutabilna u svakom pogledu, kako i kod 2T masina tako i kod 4T masina, a i kod Dizela...

OK, manjka vazduh na visokim obrtajima garetova 17-ica (garret 1749) je mala turbina za 1,9 jtd/ mjet motore, tako da oni rade samo do 4500 rpm... A zasto onda 1,9 mjet twin turbo od 190 konja ne vrti vise od 4500 rpm? iako ima 2 turbine? jednu manju od 17-ce za nize obrtaje i jednu vecu od 17 ice za visoke obrtaje? znaci da mu ne manjka vazduha sigurno, i ostvaruje 190 konja na 4000 rpm?! nisam se udubljivao u problematiku, znam otprilike kako su povezane turbine i kako se pobudjuju, mada tu ima vise sistema u zavisnosti od proizvodjaca auta, ali ni jednog dizela nisam video da se vrti vise od 4500 rpm ili eventualno 5000 sto je zaista retkost...

Necu da lupam gluposti, ali koliko sam mogao ranije da procitam na forumu ti si radio generalnu na 1.9 jtd motoru... To je zaista retkost, ne znam iz kog razloga (ostao bez ulja, zaribao, puklo nesto) ali si ga unistio... :D tako da ne mozes da kazes da ne skodi motoru to sve sto mu radis... Mada uzivanje nema cenu, tako da ti se sve oprasta... hahah :D:p:D

Garrett 1749V je smehoteka turbina koja ne moze da izgura vise od 180ks da xebe rak raka i to na 1.7 bara, dok smesna puntova ihi vl20 moze da izbaci 155ks na istoj konfiguraciji motora i to na 1 bar pritiska... Tako da se ne mogu sloziti da je 1749v pojam za turbinu.
Sto se tice biturbo Mjeta, pogledaj malo na kolko rpm turbo- biturbo benzinci, imaju max. snagu... to je vise od 500-1000rpm pre blokade, al nisam pricao direktno o tome gde je snaga nego sam ti rekao zasto se manje ubrizgava goriva po ciklusu... Ima tu 1000 stvari zbog kojih je tako, ali to 2. prilikom kad se budemo videli.

Da, radio sam komplet motor jer je prasina ulazila u cilindre i sxebala stublinu i kariku na 1. cilindru... to je iz nekog drugog razloga koji nije bitan u ovom trenutku. Slobodno mogu da kazem, kao i da potpisem gde treba i sta treba da voznja do 4500rpm ne steti novijim dizel motorima i mislim da to sto ti pricas nema bas puno logike, kao i tvrdnje da su obrtaji ne znam kakav bauk. Svako nek vozi onako kako hoce, licni izbor svakog pojedinca, samo me po malo iritiraju neke ne proverene tvrdnje i potenciranje na necemu bez ikakvih cinjenica. Ako otvoris bilo koju fabricku mapu od stila jtd 115ks, videces da je fabrika stavila mapu do 5000rpm a ne do 4500rpm kao na puntu koji hardverski ima identican motor kao stilov 115ks. Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz cele price ja sam hteo da kazem samo da postoje optimalni obrtaji za dizela... a to su kod vecine novijih dizela od 2-4 ooo rpm... ispod toga je mucenje, a preko toga je necu da kazem izivljavanje, ali maltretiranje masine... 

 

Meni obrtaji nisu bauk, ja se igram tomosima od svoje 8-9 godine... Budzim masinu od 2,5 konja koja ide fabrickih 48 kmh, do 90kmh... masinu koja se vrti 5000 rpm fabricki kod mene se vrti u voznji i do 10 000 rpm... drug je zavrteo tomosa do 13-14 ooo rpm, doduse sa CDI elektronskim paljenjem, koje menja predpaljenje na visim obrtajima, dok je kod mene skoro pa blokada platinskog paljenja na 10 000 rpm... odnosno nije blokada, nego paljenje toliko kasni, da ne moze da gura vise rpm... Da bi to dobio radio sam 300 modifikacija (spustanje glave (povecanje kompresionog odnosa), poliranje cela klipa, klipnjace, kartera, stavljanje veceg karba, podizanje cilindra, turpijanje kanala, stelovanje prenosnog odnosa, samo nisam pravio rezonantni auspuh namenjen za moju masinu... naravno sjebao sam brdo cilindara, klipova, klipnjaca, bocnih lagera i svog ostalog potrosnog materjala... No to nije bitno za ovu temu pa necu da smaram time... Ali ponavljam samo, da previsoki obrtaji tipa preko 5000 rpm, nisu mnogo korisni za dizela a i ne dobija se preterano mnogo snage...

 

Cak sta vise i ja mogu reci za sebe da vozim mozda na malo visim obrtajima nego vecina "stilista" nekako mi je lepse da saltam iz druge na 3000, pa trecom da krenem ubrzanje sa 2000 rpm, nego da presaltam iz druge na 2000 pa trecom da ubrzavam sa 1300 rpm... to je mucenje masine, a to radi 80 posto ljudi misleci da ce tako smanjiti potrosnju, ili ne znam ti vec sta, a rade suprotnu stvar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i sta sad idem da pravim mapu za svoju lanciu

Edited by brus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan klip, fabričkih 140 KS (tosonije ima 120 fabričkih), ali tih 140 je dignuto na oko 170, i ovo su ubrzanja tog auta sa oko 170 KS:

U trećoj od 80 do 120 = ~ 4.6 s

U četvrtoj od 80 do 120 = ~ 5.7 s

Da bi se imalo bolje od ovoga, Tosonije treba da ima ili skoro 200 KS, ili da malo drugačije podesi štopericu :D kako bi imao bolje ubrzanje nego auto za koji se zna da je sa fabričkih 140, ''dopingovanih'' na oko 170, pisao vlasnik o tome na ovom forumu. :thumbup:

 

Snaga je mjerena na radilici...

Jesi li radilicu ''naterao'' na vajke, ili točkove? ;)

Snaga na motoru (radilici) se meri drugačije, citirani odgovor koji si dobio je eto...moja formula i moja korekcija je bolja od nekih drugih formula i korekcija. :D

 

 

Sumnjam da taj auto ima 170ks. 

 

80-120km u mom slucaju je 5.26sek, jtd 8v 156-ica, 115ks pre remapa

 

https://www.youtube.com/watch?v=VAxnFh1Xjc0&feature=youtu.be

Edited by mladenke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima fajl cape za Stila 1.9 103kw 2004? Menjao sam komp, a stari je bio cipovan. Imam Galletto, samo mi mapa treba. 

Ne treba mi fabricka, nego pojačana. Da vratim kako je bilo. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...