Jump to content
Goran
LanciaFreak

Lancia Lybra - problem magljenja stakala

Recommended Posts

Problem sa magljenjem stakala moze biti zbog loseg termostata koji je stalno otvoren i motor ne moze da postigne radnu temperaturu rashladne tecnosti. To je osnovno sto treba da se proveri a zatim da lije celi rashladni sistem pravilmo OZRACEN. Na libry postoje tri ozracujuce tacke. Pa tek zatim kombinovati ECON itd.

POZDRAV i SRECNA VAM NOVA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može termostat biti u pitanju. To je problem u staklima. Odnosno u masnim staklima. Meni je tremostat prije par dana promjenjen jer je bio blokirao, a auto je na uzbrdici svejedno postizao radnu temperaturu. Može biti u pitanju i kiler grijanja da pušta paru, no kako se ovdje radi da se magljenje dešava kad je auto hladan, teško da je to.

Također svako dobro u Novoj 2012. godini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa magljenjem stakala moze biti zbog loseg termostata koji je stalno otvoren i motor ne moze da postigne radnu temperaturu rashladne tecnosti. To je osnovno sto treba da se proveri a zatim da lije celi rashladni sistem pravilmo OZRACEN. Na libry postoje tri ozracujuce tacke. Pa tek zatim kombinovati ECON itd.

POZDRAV i SRECNA VAM NOVA.

Koje su to tri tacke za ozraku sistema?

Ja znam da ima na hladnjaku, kao i na crevu pre termostata, gde je treca?

... ako si mislio na lybru 1.9 jtd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

God.odmor, pa ne stizem da odgovorim na vreme.

Tacno ima 2 tacke za ozracivanje, stim sto ja volim da ozracim direktno na crevima za unutrasnji radijator kod termostata otpustanjem shelni na kratko 3-4 sek.dok radi motor i pri ukljucenom grejanju na econ. I nikad nije bilo problema. Lybru 1.9 jtd vozim cetvrta god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da rešim problem naglog zamagljivanja svih stakala (naročito šoferke) na temperaturama nižim od 3 stepena C?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavis na auto mod i ne bi trebala da magli. Ukoliko ti je filter klime dobar, klima sistem ispravan i napunjen a radijator ne pusta antifriz nema razloga da magli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalis grejanje ;)

Kolumbo :thumbdown:

#Martini

Ni to nekada ne pomaze druze moj. Lybra ima neku foru da cak i kada je na "auto" modu, u momentu kada se spoljnja temp. spusti na 3c ili nize, pocne da magli suludo. Kao da u tom momentu otvori neku klapnu koja uvuce od negde neku neverovatnu vlagu.

Kod mene je sve cisto, filter nov, sulunari za odvod vode cisti, odvodi u vratima, ne pusta paraflu na radijatoru a opet magli kao ni jedan do sada.

Primetio sam da manje magli kada mi je recirkulacija na zelenom.

Misterija za mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahvaljujem na upućivanju na ove mnogobrojne odgovore i diskusije, sve sam detaljno pročitao po više puta. Ipak moram priznati da bez obzira na opširnost obrade problema zamagljivanja stakala ja još nisam našao rešenje! Imam utisak da se kod mene na kolima sve skupilo, sad sumnjam i na termostat, i na kiler grejanja koji možda pušta paru, i na masna stakla, i na vlagu u patosnicama (ili ispod tapacirunga vrata zbog dihtovanja kedera), ukratko nemam pojma odakle da počnem... Za sada jedino znam da mi najmanje magli kad gori zelena dioda na cirkulatornoj strelici. Kad je ugašena ili narandžasta to je onda prava katastrofa, mada mnogo magli i kad sam u "zelenom režimu" cirkulacije vazduha. Shodno tome šta savetujete, na šta da naročito obratim pažnju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušajte na način na koji sam ja danas rešio svoj problem. Skinite brisače i dugačku plastiku ispod njih, videćete kod šarki za haubu neke neobične profile od nekakve sunđeraste gume. Izvadite ih, samo zapamtite pre toga kako su stajali jer ja moje nisam umeo da vratim. Malo dublje ispod šarki haube zapazićete neke crne vrećice (sa svake strane kola po jednu). One su kod mene bile pune vode, cedilo se iz njih kad sam ih izvukao napolje. A u prostoru gde su stajale ni sam ne mogu da opišem čega je sve bilo! Trebalo mi je dosta hrabrosti da zavučem ruku tamo, bilo je lišća, grančica, štroke, buđavih ostataka trave i prašine... Da ne dužim, te crne jastučiće sam bacio, vratio nazad sve osim pomenutih sunđerastih guma i upalio motor. Zaista ni traga od magljenja! Sušta krajnost u odnosu na neverovatno zamagljivanje koje me je izluđivalo... Vredi pokušati, sa srećom i nadam se da će i vama uspeti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam takodje cistio ceo taj deo posle protivpozarnog lima i zaista ti sundjeri koje spominjes su umotani u najlon koji se verovatno vremenom probusi ii onda se oni napune vodom. Tako da je to verovatan uzrok magljenja stakala.

Kod mene su bili suvi, tako da ih nisam skidao ali cim primetim magljenje uradicu to. Svaka cast na postu, nadam se da ce koristiti svima koji imaju problema sa vlagom u Lybri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Martini

Radi mi ta klapna, to sam proverio.

Probacu ovo sto Ajvanho govori. Ima to logike, jer, negde mora da postoji neki gadan depozit vlage koja u momentu dospeva u kabinu. Ne verujem da to moze biti niti od patosnica, niti od vlage iz vrata, itd... Ovo je neka vodurina tamo negde u kanalima vazduha.

Cak mi je padalo na pamet da nije mozda polen filter nekako povukao vlagu, Ako jeste, ima da ga odstranim do leta. Sada nema polena :)

Bre, ako treba isperforiracu kola gde god vidim da se zadrzava ta vlaga :)

Ja sam takodje cistio ceo taj deo posle protivpozarnog lima i zaista ti sundjeri koje spominjes su umotani u najlon koji se verovatno vremenom probusi ii onda se oni napune vodom. Tako da je to verovatan uzrok magljenja stakala.

Kod mene su bili suvi, tako da ih nisam skidao ali cim primetim magljenje uradicu to. Svaka cast na postu, nadam se da ce koristiti svima koji imaju problema sa vlagom u Lybri.

Cemi li sluze ti sundjeri izvorno? Ja ih nikada nisam video pa ne znam kakvu bi funkciju imali tamo dole. Kao neka barijera ili sta? Sta se nalazi ispod njih? Otvoren prostor ili neki prostor u limariji, da se ne desi da lisce, necistoce i voda posle vadjenja toga upadne dublje u limariju i napravi jos veci belaj?

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti sundjeri stoje u uglovima protivpozarnog lima, preciznije u dnu, u delu izmedju sarki haube i krila vozila. Pretpostavljam da im je funkcija prigusenje buke. Taj deo voyila sam cistio nakon kupovine (bilo je puno iglica od cetinara i blata i svega moguceg i nemoguceg. Ko to bude radio neka pazi na skidanje plastike oko brisaca, zato sto je krta i sto to treba raditi kada je toplo da ne bude loma zabica. Ko je iole sam nesto radio oko Lybrice videce da je svaki pedalj lima napunjen nekim izolatorskim sredstvima. Dakle italijanskim konstruktorima je cilj bio da naprave luksuzan poslovni automobil u ne bas tako prostranoj skoljci, na trzistu je trebala da se pozicionira pored Volvoa ( v ? serie) i Mercedesa e klase, valjda iz tog razloga su trpali sundjer, stiropor i filc gdo god su mogli. Tada se nije stedelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 3, Mercedes C klase, VW Passat itd, srednja klasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne secam se da tamo ima nekih zabica, samo srafova. Meni je najveci problem bio skinuti brisace.

Danas sam bacio pogled i cini mi se da u opste ne mora da se skida ta plastika da bi se izvadile kese sa sundjerima.

Samo se uklone one gumene maske iznad sundjera i sam sundjer moze da se napipa i cini mi se da ima prostora da se izvuce napolje.

Kada sam pritisnuo sundjer, zvucao je kao da je natopljen. Nisam ga vadio jer je vec poceo da pada mrak a i nisam bio pri kompresoru da izduvam napolje lisce i ostale strahote.

Mozda sutra skoknem do radionice da to uradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u servisu "GORAN" na Altini, tamo su ubeđeni da je kod mene uzrok zamagljivanja stakala curenje na malom hladnjaku (radijatoru za grejanje u kabini). Čak kažu da se u kolima oseti miris antifriza!? Ni ja ni moji saputnici nismo to osetili a ne gubim ni kap rashladne tečnosti pa sam malo sumnjičav :question: Dakle može biti kao što kažu neko mikro curenje ali ne mora da znači, nisam baš 100% ubeđen u tu teoriju. Zar to "mikro curenje" može biti razlog onolikog ekstremnog zamagljivanja? Iskreno nisam ni spreman da se pravim pametniji od ljudi koji se kolima bave više od mene (moja struka su lovački avioni :police: ) pa ću još razmisliti šta mi je činiti...

Inače cena njihovog rada sa zamenom malog hladnjaka je oko 15.000 dinara (hladnjak uključen u cenu), tako su mi rekli. Na moje pitanje šta ako se problem ne reši na taj način odgovorili su mi da je onda to na njihov račun. Pošteno, mada meni nije cilj da mi auto ostane minimum 2 dana u servisu, da se razbuca cela prednja instrument tabla i da se kvar ne otkloni. Slaba mi je uteha to što ne bih morao ništa da platim u tom slučaju, ja hoću da rešim problem pa neka košta koliko mora...

Zahvaljujem svima na trudu i vremenu koje su odvojili za ovu temu, ne zanemarujem ničije mišljenje ali kod Gorana su mi zvučali najubedljivije pa ću možda na kraju otići kod njih. U svakom slučaju šta god da uradim obavestiću vas putem ovog foruma :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zvuči kao vojni magacin, svi imaju a ništa ne fali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene samo interesuje sta se dogadja u klima sistemu kada je na automatiku, u momentu kada spoljnja temp. padne na 3 stepena?

Ceo dan se vozam, klima na automatik, nigde grama magle, ma sve perfektno. Onda veceras, vozim se ja i zacujem onaj zlokobni 3 stepena alarm, "bing, bing, bing, bing", u tom momentu, ljudi ali kunem vam se, kao da je neko ofarbao stakla poludisperezijom. Magljenje je bilo momentalno, nije trajalo ni 5 sekundi. Kao da je sistem otvorio neki prostor pun isparenja, koji je do tada bio zatvoren.

Hajde znalci, vi koji bolje poznajete taj sistem i koji ste ga upoznali iz prve ruke, probajte da odgonetnete koju to komoru Lybra otvori na automatik modu u momentu kada skapira da je napolju 3c?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugasi kompresor klime... nazalost.

, da se razbuca cela prednja instrument tabla i da se kvar ne otkloni. Slaba mi je uteha to što ne bih morao ništa da platim u tom slučaju, ja hoću da rešim problem pa neka košta koliko mora...

Ne mora da se skida cela tabla, nego samo kaseta za sitnice. Posao zamene je max. 2 sata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godine muka i još nema rešenja.

Martini koliko sam video doktor za Lybru i plin čudi me da nije našao neko rešenje.

Vidi puno se mučite sa orošavanjem stakala, pa me interesuje da li se nešto dešava sa klapnama tj klimom kada padne temperatura. Konkretno da ne prebacuje na klimu kako bi isušio vazduh, ali na nižim temp. od 4 ne pali kompresor, pa tada u tom momentu izduvava hladan vazduh i za trenutak orosi stakla. Drugo mi ništa ne pada na pamet, nemoguće da svi imate isti problem-vlagu u vozilu ili da ne izbacuje kondenz iz komore bilo bi vode do kolena u kabini.

Meni Stilo na Full Auto i na niskim temperaturama (u minusu) pali diodu na dugmetu za kompresor ali na displeju nema pahuljice tj. ne uključuje kompresor.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterija je to. Pomislio bih da mi curi radijator u kabini, ali ne gubim ni malo one tecnosti. Majku mu, pa da curi kao po kap, izgubio bih makar pola litre za mesec dana. Voda u vratima mi takodje nije neki razlog. Ne moze ona tako brzo da se pojavi na staklima.

Ona voda ispod te plastike, nemam pojma.

Sinoc sam po onoj najgoroj kisi otvarao deo gde je polen filter, ne boh li ustanovio da li je vlazan. Suv je kao barut. Ispod njega, na limu nema vode, kao ni na delu lima gde su oni sulundari.

Nije mi jasno.

Od negde dolazi ta zagrejana voda - para. Odakle,nemam pojma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retko ko se žali na gubitak antifriza, nikome nisu trula vrata ili da ima vlagu u kabini orošavala bi stakla i na višim temperaturama. Ostaje samo sistem za ventilaciju i klapne tj nihovo ponašanje.

Da nema slučajno sistem za ovlažavanje važduha, ono kao na kućnim radijatorima

ceramic_humidifier_2_rect540.jpg

da nosići i disajni putevi ne budu suvi. :laughing:

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...