Jump to content
FAS Goran
LanciaFreak

Lancia Lybra - problem magljenja stakala

Recommended Posts

Ja sta god da stisnem od onih dugmica magle mi stakla kad je hladno ili kisa , ono prvo dugmence za recirkulaciju vazduha moze biti zuto zeleno i iskljuceno sta znace te boje , econom je za klimu i to mi radi i iskljuceno i ukljuceno i opet magli , da li kad auto greje preko klime trosi vise ?

Treba da kupim akumulator za lybru da li ima neko da preporuci neki model ili radnju gde je povoljno

hvala i veliki pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugme za recirkulaciju:

ZUTO-automatski nacin rada (sam prepoznaje "zagadjen" vazduh i po potrebi ukljucuje recirkulaciju). Slabo mu radi ta inteligencija, vise puta sam proverio

ZELENO - ukljucena recirkulacija

Ne bi trebalo da ti magli pogotovu kad ukljucis kompresor (ECON off). Mozda su ventilacioni kanali zapuseni... Potrosnja je veca uvek kad radi kompresor, bilo da grejes ili hladis. Ja kompresor ne palim kad greje.

Sto se akumulatora tice, mogu da ti preporucim EXIDE, ja sam uzeo 72 Ah i vrlo sam zadovoljan. Mozes da pozoves uvoznika i on ce te uputiti gde mozes naci akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako idu komande u Lybri ali morala bi da ima nešto za odmagljivanje... ja na Bravi imam MAX DEF i tu se uključije u klima i zadnji grejači i sve živo duva kao ludo, ali odmagli začas ;)

Što se akumulatora tiče toplo preporučujem Banner pre neki dan sam ih video na akciji u Tempu cena je čini mi se 5900rsd 69Ah... ja imam taj već godinu i po dana svetla su mi stalno uključena i ni najmanji problem nemam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ti je verovatno problem u ventilaciji negde... zapušena je ili nije menjan filter itd... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dugme za recirkulaciju:

ZUTO-automatski nacin rada (sam prepoznaje "zagadjen" vazduh i po potrebi ukljucuje recirkulaciju). Slabo mu radi ta inteligencija, vise puta sam proverio

ZELENO - ukljucena recirkulacija

Zar nije zuto ubacivanje vazduha spolja bez prepoznavanja zagadjenog vazduha, a kad ne svetli nista onda prepoznaje zagadjen vazduh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, pogresio sam.... kad je zuta lampica, recirkulacija je iskljucena (mada, logicnije bi bilo da u tom slucaju ne svetli nista)...

Vidim u uputstvu kazu da se grejaci retrovizora ukljucuju takodje "MAX" tasterom. Da li sve Lybre imaju te grejace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grijaci ti se takodje ukljucuju i kad stisnes taster za odmagljivanje zadnjeg stakla/sajbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene.

Levi taster koji menja boju na led diodi (žuto-zeleno) - lično ne palim uopšte, jer pali kompresor, a u ovom periodu koristiti invertorsko grejanje je glupo. Posle minut vožnje se već oseća topao vazduh konvencionalnim grejanjem (econ. taster uključen, gori iznad natpisa žuto).

Elem kada pada kiše, sve je lepo, dok na momenat ne izadjete napolje i nahvatate malo kiše na jaknu ili kosu.. Pri tom udje i malko vlage od spoljne sredine u kola. Kada krenete počne da se magle prozori. Jedini lek je odmah pustiti taster "max", koji koristi senzor na prednjem delu instrument table kod šoferšajbne na sredini koji tačno procenjuje kada je stvar odmagljena i isključuje se i automatski vraća na ekonomski, odnosno klasični mod grejanja. Pri tome se duvaljke skroz smiruju, ne bije vazduh više na šajbnu, a grejač zadnje šajbne prestaje sa grejanjem.

Medjutim, senzor je procenio tačno da je odvlažio (odmaglio) prozore, ali nije vas!. Vi i dalje emitujete vlagu, i dok se sve ne prosuši, moraćete ručno da puštate taster "max" (još par puta).

Inače, da bi eliminisali paru iz vozila, možete dok rade duvaljke na kratko otvoriti malko 2 cm. vaš ili suvozačev prozor - onda će te je eliminisati skroz. Kao u kupatilu, ukoliko imate sreću da imate prozor. Naime, prozori dihtuju jako dobro i vrata (uostalom to ste se uverili, kada zatvorite prozor, odjednom kao da ste "ogluveli", nemate spoljne buke, i motor se jedva cuje)

Pokušajte sa ovim, mislim da će te rešiti problem.

Inače, moguće je da vam je kanal klime za odvod kondezata zapušen Ilišče, mace od platana - opet ti nesrećni platani), te ventilatori povuku vazduh od spolja, da ga ubace u kabinu, a pritom zahvate i malko vode kojanije uspela da oteče i eto dodatne magle. Kanal za čišćenje kondenzata je pristupačan i trebalo ga je očistiti kada je bilo lepo vreme (skidaju se ručice brisača, gumeno-plastični poklopac sa osam šrafova se podiže i sve to očisti "kako Bog zapoveda" i dezinfikuje) Nadam se da će biti još koji neradni lep dan pa se to može obaviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze i na brzi nacin - iza filtera za naftu malo sa desne strane je taj odvod koji uopste nije mali .Ne vidi se sa prednje strane pa mora da se savije deblja zica i tako procacka. Mada ako nije skroz zapusen (kao meni sto je bio) ode sva voda odatle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam cudan problem sa magljenjem. Naime, sve radi lepo, ukljucim klimu na automatik, 24 stepena, dok mi se motor ne zagreje, tada prebacim na econ, da duvka lepo gore i magljenja nema. Ali, cim se zacuje ono upozorenje da je napolju 3 stepena, posle 10 sekundi soferka i ceo auto krene toliko da se magli, da sam morao da stanem na sred debelog brda jucer i da brisem kola krpama iznutra, kako bih mogao da nastavim put. Neverovatna kolicina vlage u kolima od jednom. Danas opet, sve normalno, zacuje se signal i auto krece da magli. Sta to moze da bude? Postoji li neka tecnost ili kakav drugi tretman protiv magljenja stakala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Slicno se i meni desava na delti. Kada tek krenem kolima ukljucim klimu da duva na staklo, ono se lepo ocisti, ali posle nekog vremena krene da magli, narocito zadnja stakla (putnicka i zadnje). Onda primetim da se nakon duze voznje zadnje staklo pocinje odmagljivati po sredini, tacno ispod treceg stop svetla. Medjutim krajevi ostaju zamagljeni, kao i bocna zadnja stakla i sta god da uradim nema sanse da odmagli.

A propo tecnosti za odmagljivanje, ja kupio neko cudo na eko pumpi, njemacka tehnologija, ali nesto ne fercera ili ja ne kapiram uputstvo posto je odstampano na nekoj budjavoj nalepnici i jedva se vidi. Navodno treba sacekati kad su stakla vlazna, naprskati pa obrisati. Probao ja, ali nesto slabo, a plus i ostaje neki tanak film preko stakla, cisto da se primeti da je mutnjikavo kad se zagledas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih preporucivao da odmagljujete stakla sa klimom,iz nekog cudnog razloga :blink: kad jednom kima to odradi,posle se samo sa ventilacijom tesko mogu ponovo odmagliti :no .

Evo ja sam bas juce skinuo senzor :evil: koji sam prepoznaje zamagljena stakla,bas iz tog razloga,kad god bi mi malo zamglila stakla,senzor bi palio kompresor i posle toga nema vise odmagljivanja na ventilaciju,samo klima moze da resi problem :rant: .

Sad ukljucim ventilaciju,stakla,malo zamagle u pocetku :huh: ,ali kasnije maglenja nema :p ,ja uglavnom drzim ovih dana temperaturu na 19 do 20 C,da duva tek malko i odmagljuje stakla bez problema :thumbup:

Sto se tice sredstava protiv magljenja,ja licno isprobao na sluzbenim kolima i radi perfekto :unworthy: ,

rec je o plavoj anti-maglen krpi,proizvodi je holandska firma Valma,ima je u Veru,Metrou itd.

Elem krpa u sebi ima neku hemiju,i kada pocnete da brisete zamagljeno staklo,ona ostavlja tu hemiju na njemu i nema vise magljenja,za taj dan :thumbup:

Krpi je potrebno da se malo nakvasi od vlage sa stakla,da bi "radila" i mora se uvek drzati u kesi u kojoj je kupljena,kako ne bi izgubila "lekovita" svojstva.

posto smo ja i kolega nepusaci,istu krpu koristimo vec drugu zimu :whistle: i jos radi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miče, gde se nalazi taj senzor i kako se skida?

Nesto takodje kapiram da obzirom da cim mi duvanje pocne raditi, pocne da se oseca onako, vlaga u kolima, da mi je mozda zapusen onaj sulundar koji spominju da treba ocistiti, koji se nalazi pored ili iza filtera nafte.

Da li je to zaista moguce izvesti bez skidanja svih onih plastika odozgo? probao sam da skinem tu plastiku, ali nisam uspeo da skinem brisace, kao da su zapekli a ja nisam hteo sa idem na silu, da ne polomim nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj senzor ti se nalazi sa suvozacve strane unutrasnjeg retrovizora i bukvalno je zakacen nanjega u vidu crne kutijice pravougaonog oblika 3x2cm,sigurno bi ga primetio da ga imas.

A sto se tice solundara,odnosno,odvodnih creva ispod plastike brisca,imas ih dva,pokusaj bez skidnja one crne plastike,i to tako sto ces otvoriti poklopac filtera klime,na dva srafa,jedna rupa ti je nekih 10 cm od filtera klime,ka sredini soferke,i nalazi se dole u vidu creva na dnu tog prostora ispod brisca,uzmi neku tanku zicu i jaku baterijsku lampu,pa probaj da je lociras i prodzaras.

a do druge rupe,pokusaj da dodjes,isto bez skidanja te plastike,tako sto ces otvoriti resetkasti poklopac,ispod kog se nalaze osiguraci,to ti se nalazi u pravcu vozaca,i poklopac je na zabice,pa onda osvetli lampom ka sredini soferke na dole i probaj da nadjes tu rupu odnosno crevo.

A sto se tice brisaca,oni ti se najlakse skidaju manjm radapcigerom,pre toga im osovinu poprskaj WD-om ili nekim drugim odvijackim sprejem,da lakse skliznu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MISHONNIUM-e! Sva ta magljenja javljaju vam se iz tri razloga:

1. Prvi: zapušen vam je centralni odvod kondenza koji se čisti tako što se skinu brisači i otšrafe onih 8 šrafova koji drže plastiku pribijenu za šajbnu i pokrivaju ceo oluk gde je elektromotor brisača i zapremina za skupljanje kondenza. Onda džaranje gugačkom iglom za pletenje, u kombinaciji sa kompresorom + proba sa vodom (da li otiče).

2. Drugi: Postoje i dva bočna odliva (levi i desni), kod šarki haube i njih treba kompresorom divljački produvati, jer se tu skuplja opalo lišće od ove, prošle i pretprošle godine....

3. Treći: Zapušeni odlivi vode u vratima. Pored svetala na prednjim vratima, i na sredini zadnjih vrata postoje otvori za odliv vode i kondenza. Zve bi ovo trebalo da bude prohodno i provetreno. Ukoliko nije, primetićete prilikom otvaranja i zatvaranja prozora da su vam prozori odjedanput mokre. Znači da vrata sadrže u sebi vlagu. Čim ih malo zagrejete, vlaga izlazi delom napolje, delom u kabinu. Gde će drugo sirota, nego na prozore...

Kad se sve ovo sredi, maglenja ni u snovima ne bi trebalo da bude. Postoji još jedna mogućnost (neprijatna), a to je da staklo nije dobro dihtovano (lepljeno) na falcove lima, pa negde curka voda (ili kondenz)...To se teško proverava, sem kod jakih kiša pogledajte da negde ne procurkuje (trag na tepihu). Ova metoda je dosta nepouzdana pošto curenje može da se desi i kod centralnog, kardanskog stuba, gde nikako ne možete da ustanovite da vam curi, a ono sve se magli živo.

Na žalost, nikakva voda (adžijazma) ne može da spreči ovu pojavu, potrebno je ceo sistem očistiti i produvati. Ja sam imao ovu pojavu kao redovnu (leti i zimi po svakoj klimi), dok nisam promenio šoferšajbnu i očistio oluk kondenza...Od tada ni jedanput! (malo ono kao počne, ali ga klima oduva odmah)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj senzor ti se nalazi sa suvozacve strane unutrasnjeg retrovizora i bukvalno je zakacen nanjega u vidu crne kutijice pravougaonog oblika 3x2cm,sigurno bi ga primetio da ga imas.

Hmmm, kutijica bocno zakacena.... Jesi li siguran da je to senzor? Da nije mozda ovo:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38383

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodine Damjanovicu, kao i uvek, hvala na iscrpnom odgovoru. Mislim da cu sutra da se bakcem sa "sulundarima" i odvodima na vratima(ako uhvatim vremena). Cisto da eliminisemo jedno po jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj senzor ti se nalazi sa suvozacve strane unutrasnjeg retrovizora i bukvalno je zakacen nanjega u vidu crne kutijice pravougaonog oblika 3x2cm,sigurno bi ga primetio da ga imas.

Hmmm, kutijica bocno zakacena.... Jesi li siguran da je to senzor? Da nije mozda ovo:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38383

Siguran :yes sam da je ta kutijica i taj dzek upravo senzor za zamagljivanje stakala B)

naime dok mi je kutijica bila tu :huh: ,kada bih stavio prst na rupicu :geek: ,koja je na njoj a gleda na soferkinu stranu,odmah bi se palio kompresor klime :whistle:

A kada sam je skinuo,unutar nje je bio senzor :unsure: ,ma kom je pisalo Magneti Marelli,made in USA,Finic techology :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam rasturio onu plastiku ne bih li ocistio "sulundar". Morao sam da pravim specijalni radapciger pomocu kojeg sam konacno uspeo da skinem brisace, narocito vozacev, iznad kojeg ima jako malo mesta, koji su bili zapekli najstrasnije. Skinem ja onu plastiku kad "sulundar" cist. Bilo lisca i cuda u onom prostoru ispod plastike i sa strana levo i desno, koje sam kompresorom ocistio. Moram priznati da se miris u kolima promenio. Izgleda da je to trulo lisce davalo onaj memjliv miris vazduhu koji bi ulazio u kola.

Interesuje me da li Lybra ima onaj mali "radijator" za grejanje u kabini? Cuo sam da on, tj. njegovo mikro curenje moze uzrokovati magljenje stakala i pojavu vlage u kabini.

Takodje sam cistio one rupice za odvod na vratima. Ali odozdo, mrzelo me da skidam tapacirunge. Ko zna, mozda u vratima i ima prljavstine, ali rupice su ciste.

Gledam ovih dana malo po ulici i primetim da su sva ta "novija" kola u glavnom zamagljena. Mozda je to proizvod nekog tipa stakala koja se koriste na tim "novijim" kolima. Ni jedan od krseva koji sam ranije vozio nije se ovoliko maglio. Zamagli on, ali ja upalim grejanje i to je to. Za 5 min. sve u redu.

Videcemo da li je ova moja potonja intervencija imala ikakvog ucinka. Ako ne, nastavljam da trazim resenje a vase sugestije su dobrodosle.

Miče, ja na tom konektoru na retrovizoru nemam nista ukljuceno. Sta je na kraju taj konektor? Za senzor magle, ili za automatsku naplatu putarine? Zbunjen sam sada. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne daj se zbuniti :lol: ,kod mene je taj konektor,bio definitivno za senzor magle :yes ,isprobao :whistle:

A sto se tice malog hladnjaka,ili ti radijatora kako si ga ti nazvao

naravno da ga i Lybra ima,negde u dubinama table :veryangry:

ali ukoliko on curi :wallbash: ,to bi posle nekog vremena :mellow: ,moralo da ti se pokaze :huh: ,jer bi ti falilo antifriza u posudi za dolivanje :yes

Razne su teorije zasto on propada,neko kaze,jednostavno dotraje,

a neko kaze da hoce da ga nagrize i sam antifriz,ukoliko nije menjan duze od 4-5 godina,

onda Paraflu postaje agresivan i prema hladnjacima i prema crevima.

Sve u svemu,nije bas jednostavno zameniti ga,mada ima varijanti da se kod nekih automobila,ne skida cela tabla,nego da mu se pridje iz suvoczacke kasete,odnosno iz srednjeg dela table,kada se se rasture samo ti delovi.

Pu,pu da ne baksuziram :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj radijator u kabini ima svaki auto jer je tako resen sistem za grejanje.

medjutom kada se desi da on procuri u autu se oseti slatkasti miris karakteristican za antifriz.

do sad nisam primetio da si napisao da osecas neki miris u kolima tako da tu mogucnost iskljucujem.

Medjutim kolege su previdele jednu stvar proveri da liklapna za dovod vazduha spolja funkcionise kako treba ne retko se desava da ta klapna zaglavi u polozaju zatvoreno i onda auto vrti u krug vazduh koji je u vozilu koji je zbog disanja pun vlage pa se jave ovaki problemi.

Trebalo bi u svakom slucaju proveriti. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mudro zboris Jagodinac :thumbup:

inace Lancija je za Lybru izbacila modifikaciju neke klapne za sistem ventilacije

ovde ima slika te klapne i nesto texta koji se mora prevesti na Google prevodiocu,jer je na bratskom nam :thumbsup: grckom jeziku

http://lancialybra.mlemo.gr/operation/clima/clima6.htm

sad nisam siguran :unsure: zasto su izbacili modifikaciju tog dela da li sto je glavio ili sto je bio bucan pri otvaranju i zatvaranju protoka vazduha :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je klapna odmah ispod filtera klime.

Posto je sada hladno nesto mi se ne proverava trenutno, ali cim vidim napisacu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...