Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Punto mk.2 - resetovanje putnog računara pri paljenju

Recommended Posts

Ja sam umoto moj akumulator u neki izolacioni materijal da ga stiti od preterane zime vredi ,normalni auti imaju vrecu u kojoj stoji akumulator.Treba neko da se seti pa da pocne proizvodnju tih torbica za akumulator izgleda cekamo bracu kineze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sličan slučaj. Kad je auto bio na placu gde sam ga kupio palio je odlično, posle desetak dana počeo je da resetuje bord pri paljenjima dok jednom prilikom kada sam stao da sipam gorivo i ostavio muziku nije hteo uopšte da upali. Upalili smo ga na gurku. Verovatno su na placu punili akumulator pre nego sam ga kupio.

U prodavnici su mi nudili neki bosch od 51Ah za 5000 ali pošto u momentu nisam bio pri parama kupim BH 55Ah za oko 3700.

Namucio sam se dok sam ga uglavio pošto nije mogao da stane u kutiju koju sam morao da proširujem i evo već šest meseci pali bez greške. Nije bio paljen 5-6 dana i jutros je upalio bukvalno bez verglanja.

Jedini problem je što ružno izgleda pod haubom jer nije fabričkih dimenzija.

Edited by ljuba.b

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Punto Abarth

pa valjda napon punjenja mora biti veci od baznog napona akumulatora, kako ces ga drugacije napuniti ?!?

14,1 volti se odnosi na napon struje pri punjenju akumulatora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nakon krace voznje izmeren napon akumulatora u mirovanju: 12,8 volti a za vreme verglanja: 14,1 volti.

sori, rekao si za vreme verglanja, ja sam te bukvalno shvatio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim da je sa paljenjem sve u redu iako je bilo puno ledenih noci i jutara. Samo jednom se desilo da se ispraznio akumulator, kasnije je svaki put palio iz prve! Ono sto od tada primenjujem je sledece: kada parkiram kola, ugasim sve potrosace i sacekam otprilike minut i onda ga gasim, za to vreme se akumulator dopuni i to je to. Inace, ja slusam muziku do daske i to ga je dotuklo uz ekstremnu hladnocu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros krenem da upalim Puntaća. Zaverglam jednom, dvaput pri čemu je prva 'vergla' bila spora i pojela je mnogo struje. Napominjem da je akumulator kupljen pre 7 meseci nov i da je 40A jačine. Zaverglam i za malo da upali. Ništa vratim ključ pa ponovo da zaverglam - neće. Odjednom poče nešto da zuji i drhti kazaljka obrtomera. Zuji i drhti kratko nekih dve sekunde, restartova mi sat na nulu, trip km, trip sat i potrošnju na 18km-l.

Posle toga upalih normalno. Pisao sam ranije u nekoj od postojećih tema da nakon što ugasim auto neko vreme se čuje zujanje iz sata. E ovo zujanje kazaljke je zvučalo slično, samo dosta glasnije i kazaljka se tresla ispod nule, posle čega se vratila na nulu.

Da li se to nekome još desilo i šta je uzrok ovome?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Gorane.

Da li to znači:

1. Da je akumulator koji je maltene nov i kupljen pre 7 meseci, a još uvek u garanciji, u stvari u raspadu i treba ga reklamirati?

ili

2. Akumulator koji sam kupio i ugradio u svoj Puntać mnogo slab za taj auto iako je nov, pa čim vreme bude malo hladnije pravi problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti niko nece reci ovako dok ne proveti osnovne stvari...Kapacitet akumulatora...punjenje alt....da li nesto prazni aku. kada je motor ugasen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da ti je lose punjenje pa ti se vremenom ispraznio akumulator...Mislim da ti je sasvim dovoljan taj od 40 ampera ja sam kod mene na bravu 1.2 16V koristio 2 godine akumulator od 45 ampera...

Imam i ja jedno pitanje skoro sam kupio akumulator od 66 ampera i punjenje mi je pri opterecenju na leru nekih 13.3 a dok vozim do 13.45 pa me interesuje da li je to dovoljno ili trebam da repariram alternator? Plasim se da ne zajebem nov akumulator..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što i sam vidiš, blizu si donje granice ali ti ipak sve radi. Možda ti zbog većeg akumulatora u početku,

neposradno posle paljenja, akumulator povuče više struje za punjenje pa malo opadne napon. Ali ništa ne diraj dok radi.

Proveri kako radi posle posle neke duže vožnje. Ako nije dobro, pravac u neki ozbiljan servis da ti provere kompletno punjenje i

instalaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napon punjenja i kapacitet mi je vec proveren za akumulator su mi rekli da je super a punjenje je na donjoj granici... Ipak cu da skinem alternator da ga ocistim i da zamenim regler i cetkice i da budem miran sto se tice toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam citao od pocetka,mozda je lose punjenje,ali svakako reklamiraj akumulator!

Ako puni dobro stradao je akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iscitala sam celu temu,manje vise jasno mi je ali nisam naisla nigde na situaciju kao sto je moja....

Punto 1,2 16 v,2004 god., auto je kupljen 2009 sa kilometrazom oko 87.000 km. Par puta mi se desilo da nije hteo da upali pa ponisto sve cak i kilometrazu pa sam kupila novi akumulator ali vec ove zime cim je napolju bilo ispod 0, opet nije mogao da upali iz prvog puta vec iz 2-3 puta,zavergla ali nece da upali, predpostavljam da je opet akumulator u pitanju (star je samo 2 godine) ali nije to glavni problem,problem je sto je tom prilikom ponistio apsolutno sve,sat,dnevnu I sto je najtragicnije glavnu kilometrazu ali za neverovati da GLAVNU nije ponistio na 0 vec je vratio na kilometrazu koju je auto imao u momentu kada sam ga kupila..znaci posle skoro 4 godine voznje ja sam opet na kilometrazi koju je auto imao u vreme kupovine…iskreno, nadam se da nije problem sto bih vas zamolila da mi odgovorite ako imate iakvu ideju ili resenje, kome da se obratim ako mi vi ne mozete pomoci.

Unapred se zahvaljujem na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto auto te je castio vracanjem kilometraze... :D to je za svaku pohvalu ljudi naplacuju vracanje kilometraze....

uzgred proveri alternator da li dobro puni

ne bi trebalo da nof aku krepa posle 2 god... osim ako instalacija na vozilu nije u problemu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put kada se desilo da je vratio kilometrazu na 87 000, na auto placu na kom sam kupila automobil, uradili su dijagnostiku i rekli su da nema nikakvu gresku, i da im nije jasno zasto se to desilo.

Nisam sigurna, ali mislim da su dijagnostiku radili na univerzalnom komjuteru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki elektronicar mora da se zauzme za tvoj slucaj, nesto te sitno zeza, neverujem da je neki veci kvar.. ja nebih znao sta drugo da ti kazem, jer prvi put cujem za takav problem. Odakle si?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros mi se javio jos jedan problem. Prilikom paljenja se desava da cela kontrolna tabla otkaze, i kad se auto upali, kod 1-2 sekunde se upali i tabla, podignu se kazaljke za gorivo i broj obrtaja i upali se kompjuter, ali je sve resetovano (sat, prosecna brzina, prosecna potrosnja...) osim kilometraze. Uglavnom kad je hladno vreme. Desavalo mi se to ranije, cak i dok je auto bio nov. Napomenuo sam im to kad je bio redovan servis (dok je auto bio pod garancijom) i rekli su da su sredili. Ali je pocelo ponovo da se desava, ne toliko cesto kao danas kad se to desavalo prilikom svakog paljenja. Da li se nekome slicno desavalo? Punto je 2009, Kragujevacke proizvodnje.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...