Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen ulazi u Formulu 1?

Recommended Posts

volkswagen%20logo.jpg

 

Volkswagen Grupa razmišlja o ulasku u Formulu 1 u cilju proširenja svojih aktivnosti u auto-moto sportu i nakon velikog pada troškova učešća u ovom takmičenju, izjavio je visoki zvaničnik kompanije Audi.
Rajnhold Karl, izvršni direktor Audi Singapore, izjavio je za Straits Times da VW Grupa planira ulazak u ''najbrži cirkus na svetu'' jer su ''značajno sniženi troškovi'', što praktično znači plaćanje sponzorstava. On je izjavio da troškovi učešća u takmičenju i dalje iznose oko 100 miliona EUR godišnje, ali da će oni narednih nekoliko godina biti u opadanju.

Iako je zvaničnike F1 ova najava obradovala, a stručnjake iznenadila, Volkswagen je jedina kompanija iz oblasti proizvodnje da je najavila ulazak u F1 – Jaguar i Ford su izašli iz takmičenja pre nekoliko godina, Honda je otkazala učešće prošle sezone, BMW napušta F1 na kraju ove, a Toyota i Renault takođe razmišljaju o izlasku iz takmičenja.
Kao razlog napuštanja F1 takmičenja navode se visoki troškovi i smanjene beneficije učešća, jer je zainteresovanost publike, ali i sponzora značajno opala zbog nebrojenih skandala u poslednje tri godine.
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci stare shkrtice :rofl: ,samo bi nesto da ustede :lol: ,na kolima to rade sa preskupom dodatnom opremom,koju japanci i ostali daju vec 15 godina fraj uz kola,a sada eto prilike da se ustedi nesto ulaskom u F1,manji troskovi ulaska-pa ajde i oni da se prikljuce :rofl: !

Nadam se da ce ovi iz rukovodstva F1 da se sazale pa ce organizovati humanitarnu pomoc za siromasnu WV/Audi grupu,da im se pomogne da i oni udju u F1,sto bi rekao nas narod: hteli bi da se j..u a da im ne udje :popo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali tamo diesel motori još uvek nisu dozvoljeni. :mellow:

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesto im popularnost opada (F1) pa ce pristati na sve kombinacije

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen radi na studiji izvodljivosti ulaska u F1

 

50441-volkswagen%20logo.jpg

 

Prema nedavnim izveštajima Volkswagen radi na studiji izvodljivosti o tome da li je moguće da ova kompanija napravi tim koji bi se takmičio u F1. Citirajući izvore upoznate sa planovima proizvođača, mediji navode da studiju vodi bivši direktor Ferrarija Stefano Doenicali koji je prešao u Audi ranije ove godine.

Izvori navode da je interesovanje Voklswagena za ulazak u F1 poraslo nakon ovogodišnje osvojene titule šampiona u kategoriji konstruktora od strane rivalske kompanije Mercedes-Benz kao i brojnih marketinških potencijala koje je to osvajanje titule donelo. Nažalost, Bernie Ecclestone i predsednik Volkswagena Ferdinand Piech imaju veoma negativan stav jedna prema drugome tako da je malo verovatno da će Volkswagen ući u Formulu 1 sve dok je na njenom čelu Ecclestone ili možda dok se Peich ne penzioniše. Isti izvori navode da kao VW odluči da uđe u Formulu 1 to će biti samo sa njihovim sopstvenim automobilom i timom.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlazak Piha otvara vrata za ulazak VW-a u Formulu 1

 

volkswagen%20logo.jpg

 
Odlazak Ferdinanda Piha sa mesta predsednika odbora VW-a nije samo stvar uprave najveće evropske automobilske kompanije. On je bitan i za budućnost sportskog učešća kompanije, odnosno eventualnog ulaska u Formulu 1. Pih je bio značajna prepreka kada su u pitanju bile ambicije ulaska VW-a u elitnu trkačku seriju, uprkos uspesima koje je kompanija imala sa različitim markama pod svojom kapom, i u različitim takmičenjima. Pomalo je ironično što je glavni Pihov razlog predstavljalo prisustvo Bernija Eklstona, kao čoveka broj 1 u Formuli 1. Međutim, Britanac je izjavio da bi se on povukao ukoliko je to potrebno da Nemci uđu u ''najbrži cirkus na svetu''.
 
Pih je dao ostavku nakon borbe za prevlast sa Martinom Vinterkornom. Vinterkorn je dobio jednoglasnu podršku odbora, a Pih je napustio svoju poziciju. ''Članovi upravnog komiteta su došli do konsenzusa da više nema međusobnog poverenja, neophodnog za uspešnu saradnju'', zvaničan je izveštaj kompanije. Vinterkorn je poslednjih osam godina vršio dužnost izvršnog direktora kompanije, i za to vreme je VW sa različitim markama, povećao svoje prisustvo u različitim trkačkim serijama, i to sa uspehom. Formula 1 je, kao što znamo, izostala. Matična marka trenutno vlada WRC-om, Audi je dominantna sila na Le Manu, gde se pridružio Porsche, a u GT seriji se obe marke takmiče protiv Lamborghinija i Bentleyja. Pih je odbio da dozvoli VW-u ili Audiju da budu deo šampionata koji kontroliše Eklston.

Ono što je ironično je što je F1 guru nedavno rekao u intervjuu za BBC da bi bio više nego voljan da izađe iz Formule 1, ukoliko će to omogućiti ulazak više proizvođača. ''Niko mi nije rekao da sam ja bio razlog što oni nisu hteli da uđu'', rekao je Eklston Ediju Džordanu. ''Ukoliko je to u pitanju, ja ću otići. Bio bih srećan ukoliko moj odlazak uvede te ljude u Formulu 1''. Uprkos tome što je Red Bull prilično stidljiv na tu temu, glasine o ulasku VW grupe u partnerstvo sa njima kao snabdevač motorima su i dalje žive, mada to nije moguće pre 2017. 
 
preuzeto sa - vrelegume.rs
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen nema planove za F1

 

vn%20malez.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, čelnici Volksvagena demantovali su spekulacije da bi mogli da uđu u Formulu 1. Navodno, nakon promena u vlasništvu te velike kompanije, ali i očekivanih promena u F1, mnogi su videli kao mogućnost da uđu u najbrži karavan na svetu. Čak su neki otišli toliko daleko da ih povežu sa Red Bulom, gde bi došli umesto Renoa. Ali...
''U ovom trenutku, VW nema planove za Formulu1. Imamo mnogo projekata u vidu, ali Formula 1 za sada nije jedan od njih. Ne isključujemo tu mogućnost u budućnosti, ali sada je to nemoguće'', glasilo je saopštenje.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ipak ne razmišlja o Formuli 1?

 

f1%20zastava.jpg

 
Nakon prevrata, tačnije smene na čelu Volkswagen grupe, mnogi su očekivali da će nemački automobilski gigant sa više simpatija komentarisati mogući ulazak VW-a ili neke od njegovih marki u Formulu 1. Štaviše, mnogi su odlazak Ferdinanda Piecha poistovetili s neizbežnim ulaskom Volkswagena u F1 društvo, a u istom tonu je i tim Red Bull gotovo zaplakao pred idejom Audija kao marke koja će nekada pobedničku ekipu spasiti od propasti. U Red Bullu su čak rekli da će, ako Audi ili Volkswagen ne postanu njihov dobavljač motora, napustiti Formulu 1, što je izazvalo brojne reakcije u krugovima Formule 1. Izvršni direktor Audija, Ruper Stadler, za sada šalje dvosmislene poruke – prošle nedelje je izjavio da je Formula 1 jedna od opcija koje su zanimljive Audiju, ali je ove nedelje ublažio svoje komentare rekavši da Formula 1 mora rešiti vlastite probleme i ne treba očekivati da će nove marke i timovi samo svojim dolaskom obogatiti šampionat.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet: Volkswagen uzima Red Bull?

 

137613-red%20bull%202015.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, iako su nedavno odbacili svaku mogućnost da uđu u F1, čelnici VW-a bi mogli da se predomisle. Naime, kako javlja sajt crash.net oni bi za tri godine mogli da kupe ceo tim Red Bula, ne samo da ga snabdevaju motorima. Niko iz Red Bula niti iz VW-a se nije javio da prokomentariše ovu vest, ali nekako je previše slučajno da se sve ovo dešava kada Reno verovatno odlazi, a tim preti istupanjem iz šampionata ako ne dobiju konkurentne motore.
 
Red Bul: Ako ne nađemo kompetitivni motor za 2016, napuštamo Formulu 1!
Ukoliko ne nađe kompetitivni motor za narednu sezonu, ekipa Red Bula će gotovo sigurno napustiti Formulu 1. Ovo je potvrdio savetnik ekipe, Helmut Marko, koji tvrdi da je odluka već doneta. Red Bul će vrlo verovatno okončati saradnju sa Renoom, ali nemaju puno opcija na raspolaganju. Mercedes neće hteti da ugozi svoju dominaciju, Honda nije pouzdana, što ostavlja u igri još jedino Ferari. ''Ne želim da zalazim u detalje, ali jasno je da želimo kompetitivni motor. Videli ste da smo u Monci bili u zaostatku dve sekunde. Sada smo napredovali, ali ko zna kako će biti na narednoj trci. Kada nemate jak motor, sve je neizvesno'', rekao je Marko.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Grupa odlučuje o ulasku u Formulu 1 od 2026. za Audi i Porsche

 

bahrein 2021 01.jpg

 

Fanovi Formule 1 sa nestrpljenjem očekuju da li će Volkswagen Grupa sa svoje dve marke Audi i Porsche ući u ovaj zahtevni i skupi projekat od sezone 2026. ali čini se da, barem prema pisanju uglednih Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) i Reutersa, odluka neće biti doneta pri kraja februara ove godine. Naime, nadzorni odbor Volkswagena bi tada trebalo da odlučuje o ovoj vrućoj temi. Ne treba ni napominjati koliko je ulazak u sam vrh motorsporta, a to Formula 1 svakako jeste, važan za nemački koncern u celini, ako ništa drugo, zbog marketinških aktivnosti.

 

Nagađalo se da bi već ovih nedelja u Wolfsburgu moglo da se odluči o premijernom nastupu Audija, odnosno povrataku Porschea u najcenjeniji svetski šampionat pod okriljem FIA-e na svetu. Ipak, nije tajna da se očekuje da će se Audi i Porsche pridružiti Formuli 1. U sedištu Audija u Ingolstadtu su novi propisi o motorima za premijernu klasu nedavno eksplicitno pohvaljeni u pismu odgovornima za Formulu 1 i tako još jednom pobudili velika očekivanja.

 

Još uvek je nejasno u kojoj bi meri obe marke mogle da uđu u Formulu 1. Tako FAZ sada izveštava da bi Audi i Porsche mogli da startuju kao ''vlastiti trkački timovi''. U isto vreme, međutim, list navodi informaciju da Audi pregovara o kupovini McLarena, dok Porsche razgovara o saradnji sa Red Bull-om. Ako Audi na kraju kupi celu kompaniju McLaren, uključujući drumske automobile, naravno bilo bi prirodno preimenovati trkački tim u Audi - ali još uvek pod rukovodstvom šefa McLaren tima Andreasa Seidla i sa trkačkim automobilima Formule 1 koje su razvili McLarenovi inženjeri.  

 

Što se Porschea tiče, stvari su složenije, jer je poznato da ova premium sportska marka već duže vreme razgovara sa Red Bull-om o saradnji. Međutim, nije za očekivati da će ovaj uspešan tim sa svetskim šampionom Maxom Verstappenom za samo četiri godine prodati svoj tim i potpuno prepustiti teren Porscheu. Čak ni finansijski unosna ponuda Porschea ne bi trebalo da bude presudna za Dietricha Mateschitza, austrijskog milijardera i vlasnika marke energetskih napitaka Red Bull. Pogotovo ako se zna da će Formula 1 u budućnosti biti znatno jeftinija zbog ograničenja troškova i jednostavnijih motora. Tako se očekuje da bi Porsche mogao da samo isporučuje F1 timu Red Bulla svoje motore.

 

Nisu svi za ulazak u Formulu 1

Prema pisanju portala Automobilwoche, sada postoji početni otpor planovima koncerna iz redova Volkswagenovih zaposlenih. Takozvana ''Lista 2 (Mi za vas)'', koji će se takmičiti na predstojećim izborima za radničke savete u martu protiv aktuelne predsednice radničkog saveta Daniele Cavallo, u poruci su kritikovali mogući ulazak u Formulu 1. U pismu koje potpisuju Michael Maginski i Norbert Lem stoji: ''Dok Volkswagen beleži značajan pad prodaje zbog pandemije i nedostatka čipova, a kolege se masovno šalju na skraćeno radno vreme, planiranje uključivanja u Formulu 1 dolazi u neprikladnom trenutku.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otvara put Audiju i Porscheu za ulazak u Formulu 1

 

f1 logo.jpg

 

Volkswagen grupa se izjasnila za projekat svojih podružnica Porsche i Audi da se priključe Formuli 1 od 2026. godine, pod uslovom da šampionat uspe u ekološkoj transformaciji. ''Upravni i Nadzorni odbor Volkswagena, Porschea i Audija odobrili su planove za mogući ulazak brendova u Formulu 1. Time u principu imamo mogućnost da se priključimo šampionatu od 2026. godine. Još nije doneta odluka, u završnoj smo fazi studije'', rekao je portparol nemačkog proizvođača.

 

Šef Porschea Oliver Blum potvrdio je krajem marta studiju o ulasku u Formulu 1, a mediji su podsetili na ''pregovore'' sa Red Bull-om. Tada je rečeno da nije doneta konačna odluka. Audi bi mogao da kupi McLaren, a sada nudi oko 650 miliona evra za britanski tim, u poređenju sa početnom ponudom od 450 miliona evra, koju je tim smatrao preniskom. Kako su preneli nemački mediji, druge opcije išle bi preko Saubera, koji je u Formuli 1 prisutan pod imenom Alfa Romeo, Vilijamsa ili partnerstva sa Aston Martinom.

 

Kao i cela Volkswagen grupa, Audi i Porsche su posvećeni ekološkoj promeni i nadaju se da će prednost ulaska u Formulu 1 iskoristiti kako bi pokazali svoje zelene tehnologije i ambicije. Audi će ući u šampionat samo pod uslovom da propisi koji važe od 2026. godine ''predvide opsežne promene za održiviji sport'', navela je portparolka Audija i dodala da je Audi u kontaktu sa Međunarodnom automobilskom federacijom povodom toga. Šef Audija Markus Disman je veliki ljubitelj moto trka, a pre nego što se priključio Volkswagen grupi, bio je odgovoran za razvoj motora u BMW timu Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...