Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
jboban

Centriranje trapa

Recommended Posts

Licno imam nisko misljenje o servisima koji cene baziraju na velicini felne jer dimenzija tocka ne igra nikakav uticaj u odredjivanju kompleksnosti podesavanja, to je mozda zamisljeno kao jeftiniji auti plate manje jer najcesce imaju manje felne i obrnuto ali u praksi to znaci najcesce da ih mrzi da rade manje aute, a veci auti mogu biti vrlo prosti gde oderu vlasnika ili kompleksni gde im opet ne ide u korist cena. I onda dodjemo u slucaj gde vecina servisa vrti spone tamo vamo i tu se zavrsava prica o reglazi.

 

Najrealnija cena bi bila prema radnom satu, posto u zavisnosti koliko je nesto kompleksno i zardjano ce zavisiti koliko dugo traje podesavanje. Naravno to ne bi odgovaralo musterijama, ali neki kompromis bi trebao biti prednji i zadnji trap po odredjenoj ceni, stim da mozda bude dodatna cena korigovanje nagiba koje vecina izbegava uopste i da radi.

 

Reglaza trapa je vrlo kompleksna stvar i realno gledano, zvanicno otvorenom servisu 10e vredi naplatiti mozda autu koji od podesavanja ima prednje spone ako misliste taj posao zaista raditi, da ne bude, a ne mozemo da odvrnemo, dovidjenja, javite kad zamenite.

 

Govorim iz licnog iskustva, ako se ozbiljno radi reglaza, to moze lako da proguta i ceo dan kod recimo vozila sa nezavisnim vesanjem napred i nazad, gde moze i nagib da se steluje, pa jos ako je nesto korodirano itd, teoretski moze da se desi da nekoliko puta podesavate jedno te isto, koliko sam puta ja morao namestiti celu reglazu da bih utvrdio koliko iznose nagibi na tockovima da bih onda sve rastelovao da bih namestio nagibe i da bih onda opet podesio sve ostalo na meru, jer su svi ti parametri medjusobno povezani i uticu podesavanja jedna na drugu, tu ako malo dodas, tamo ces malo da oduzmes itd. Drugo ja nisam siguran da sam primio neki auto i da je auto bio ispravan da ima smisla raditi reglazu, a dolazili su ljudi direkt od majstora pa cak i iz servisa za reglazu gde nisu bili zadovoljni uradjenim. Prilicno nezahvalno u slucaju da je neki veci servis gde se recimo zbog obima posla zakazuje i onda im izbijate radne sate jer ne mogu da urade vas auto ili eto razlog zasto mnogi rade bez obzira na stanje auta.

 

Poenta recenog je, da u zavisnosti od toga kako servis pristupi radu i vaseg auta, neke od tih cena su i vise nego realne, a neke nisu. I naprotiv zeljama forumasa, te vece cene su nekad realnije od tih niskih.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godinama optiku trapa plaćam od 1300-1500 din, i sad je toliko izašla nakon zamena silena i onih drugih gumenih delova na prednjem vešanju, i letvi volana, to radi mehaničar koji mi održava aute, ima i kanal za trap.
Kakva je optika, ne znam, nije poslednji krik tehnologije, to znam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice tehnologije u reglazi, tehnologija samo olaksava i ubrzava rad majstora. Ali ako majstor ne radi kako treba, dzaba mu poslednja generacija sprava kad ce neko ko redovno radi napraviti bolje uz pomoc stapa i kanapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji sto kaze Yugisha, s tim da se desava (sve cesce) i sledece: sve je vise kompleksnijih auta, servisima je jasno da treba vise vremena da se urade, cene odu gore, konkurencije to proprate i onda dolazimo do situacije da svaki servis za optiku naplacuje po 'vecim' cenama, mozda i imaju neku fensi-mambo-dzambo masinu ali ne znaju da urade, jer uopste ne razumeju i onda musterije izvise ...

 

Bas sam pisao u temi za troskove odrzavanja koliko sam ukupno dao samo u optike, otkad imam Giu! :D  

 

Sta hocu da kazem, isto kako je fer prema servisima da naplate vise jer su auti kompleksni i treba vise vremena, takodje bi bilo fer i prema musterijama, da se servisi nekako cenovno rasporede prema znanju :D pa onom vlasniku kome ne treba strucnjak, lepo ode u servis gde je ~10-ak evra, a onaj ko zna da vozi nesto kompleksnije, nek ode tamo gde je ~40, al onda taj nek mu stvarno uradi, a ne da posle njega radi jos tri puta... 

 

Najgore je sto ti ljudi nece ni da prihvate reklamaciju. Doziveo sam recimo da lik predamnom ne moze da utera nagib u propisano, i samo kaze, to ti nista ne smeta i naplati redovno po punoj ceni, i ako se zalim kaze jbg, tako ti je. Ja nisam takav da se svadjam, prepirem, pretim i slicno, ali mozda bih nekad i trebao ... 

 

edit: da ne bude sve tako crno, ima i servisa koji stvarno zele da se 'uhvate u kostac' sa problematikom, i resavaju 'u ceni' sve dok se ne ispegla do kraja. Posto je ovo forum, napisacu i ko su ti (od onih iz mojeg iskustva) - Agrohim u NS i Coning u SU ... 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa je ubo pravo u centar :thumbup:, detaljno je ispisao ono sto sam ja pokusao u recnici-dve.

Nemam nista protiv da se naplati ni kvalitetan deo ni neki veci posao majstora. Ali ako stvarno to jeste, a u vecini slucajeva uglavnom nije :) . Mali off, kako drugacije objasniti to da mi kod kupovine guma naravno odrade i balans, odem na kasu da platim - cena ta i ta. Vadim novac, "Aha, kod vas nisu 16'' nego 17'', izvinite onda je ova veca cena". Pri tome stavili po 5g tegica, verovatno je i 17'' tocak tezi da je nabaci na masinu, ako cemo vec o trosku i trudu. Srecom pa su 4x98 felne, sta bi tek da ima 5 srafova ili veci raspon :D . E, pa to isto se provlaci i kod reglaze trapa, ako nema nekog veceg posla. Naplata po velicini tocka/izgledu vozila/polozaju zvezda... A ne po uradjenom poslu. A kod nas, hvala Bogu prolazi i skupoceno gorivo i 50% vece osiguranje i naplata tehnickog i po 40 EUR za pola sata blejanja vozila na traci...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad i prosto ne moze da se dovede u "zeleno" ali kao sto sam vec brdo puta pisao na forumu, biti u "zelenom" ne znaci automatski da je sve super. Biti u "zelenom" ali jedan tocak na minimumu, a drugi na maksimumu od "zelenog" je gore nego da su dva tocka malo u "crvenom" na istoj brojki.

 

Takodje ono sto vecina gresi je da spustanje vozila i druge prepravke na trapu mogu da izazovu ubrzano/neravnomerno trosenje guma cak i kad je nastelovano u fabrickim merama, jednostavno izmene na trapu uticu na nacin kako funkcionise geometrija trapa i zahteva i korekciju u podesavanju reglaze trapa. Naravno sve zavisi od vozila do vozila i ne treba odmah okriviti servis ako nesto nije kako treba, zato u normalnim drzavama postoje specijalizovani servisi za modifikacije vozila koji imaju iskustva sa svim parametrima auta dok tu kod nas svi misle da sve znaju, a kad neko prizna da nesto ne zna onda on nije dobar majstor u nasem narodu.

 

Vecina kod spustanja okrivljuje uvecan nagib za trosenje guma iako je problem najvise u tome da se pogresno podesava na fabricku meru usmerenost tockova.

 

Problem sa tim cenovnicima je sto niko nije spreman da se bori sa vetrenjacama pa se sve samo prepisuje. Vecinu uvek cine oni koji nemaju dovoljno znanja, a oni koji imaju ne mogu da izguraju svoje. A tako ce i ostati, jer ne mozes na naucis bolje kada verujes da sve znas.

 

 

Dacu jedan primer, glavni razlog zasto ne proizvodim vise ekscentricne srafove za podesavanje nagiba, zato sto je bezbroj ljudi ih vracalo nazad jer neki "najbolji" servis tvrdi da je to nemoguce podesiti i da tvrde da nije ok jer su oni strucnjaci, dok manje vise svi koji su nazvali i rekli ej pa mi nismo ovako nesto videli, kako to treba su i sami namestili nakon sto im je pojasnjeno.

 

 

Ko misli da su godine iskustva merilo znanja i kvaliteta rada je najcesce najgori majstor, svako ko drzi do sebe zna da u svom poslu uvek mozes nesto nauciti novo bez obzira koliko da radis. Cak sta vise, rekao bih da sto vise naucis o svom poslu, to manje znas. Naucis jednu stvar, a onda skontas da postoje druge dve koje cine deo te jedne.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to bila situacija kod mene, jer je sledeci trapadzija podesio nagib normalno, ukljucujuci ukupnu razliku i pojedinacni parametar. 

 

U tom trenutku mi auto nije bio spusten, a ni sad kad je spusten, ne trosi gume... 

 

Ja sam samo hteo da kazem, da mislim da su, ovako generalno govoreci, cene velike spram koliko ti servisi znaju da podese trap... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da napomenem da kada sam zvao Adama i pitao za cenu, nisam spomenuo velicinu tockova, niti su me pitali. Inace imam 17"ice, ali to nije uticalo na cenu, u startu su mi rekli preko telefona da je 3300 za oba trapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, horvat said:

Nije to bila situacija kod mene, jer je sledeci trapadzija podesio nagib normalno, ukljucujuci ukupnu razliku i pojedinacni parametar. 

 

U tom trenutku mi auto nije bio spusten, a ni sad kad je spusten, ne trosi gume... 

 

Ja sam samo hteo da kazem, da mislim da su, ovako generalno govoreci, cene velike spram koliko ti servisi znaju da podese trap... 

 

Da znam da nije bio slucaj kod tebe, ali kazem u globalu ;) Ali da, cene su usustini prevelike za prosecan kvalitet servisa kod nas, a sa druge strane su premale za one servise koji zaista rade odgovorno svoj posao. Ali ljudi ne shvataju da 1mm u reglazi je kao da zenu iznenadite sa 2 dodatna cm :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene (Krusevac) platio 1300 dinara pre par meseci. Mislim sad cak da je i akcija 1000 dinara.
Fino, ljubazno, korektno. Odes provozas, vidis da li vuce i teraj.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pluto

 

''Planeta Guma'' - Ratka Mitrovića 153, Cerak

 

 

 

Edited by neshaoct
skinuo mapu jer se loše prikazuje na mobilnim platformama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodovodska kod Nese. Sve preporuke, jeftin a dobar majstor. Kad se udje u Vodovodsku prodje se ona prva raskrsnica i da desne strane pise centriranje trapa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, dekirs said:

Vodovodska kod Nese. Sve preporuke, jeftin a dobar majstor. Kad se udje u Vodovodsku prodje se ona prva raskrsnica i da desne strane pise centriranje trapa. 

Nesa, Vodovodska 58. Sve preporuke za njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bzvz, ja zivim na dva minuta od njih, i radili su mi trap, silen blokove i krajeve spona, zakazao telefonom i sve je bilo odradjeno brzo i lako. Nisam hteo tada da radim optiku jer su bile gume za kontejner, pa kad sam stavio nove gume odradili reglazu po istom principu, telefon, termin i za 10 min sve bilo gotovo. Ali posteno nije bilo guzve tada, neki Marko je radio i imam samo pozitivna iskustva.

Ali eto, ne moze covek opusteno vise nikoga da preporuci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, baš neozbiljno od njih. Ok, imaš gužvu i kažeš tako...nema tu mesta za ljutnju iz ugla mušterije jer neko ima gužvu.

Ali, jedno je lepo to reći, a drugo je zavlačiti čoveka više puta kao što su oni uradili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Pluto said:

U planeti me juce vrate zbog guzve, danas su mi 4 puta rekli da dodjem za sat vremena, 5 sati sam izgubio zbog degena, nije mi se skoro desilo da me je neko ovako izbacio iz takta. Sutra cu u Vodovdsku i da zavrsim sa tim.

Samo da znas da i kod Nese ume da bude guzva. Mislim da je bolje da zakazes, nadji ih na Guglu, mislim da je naziv Beli Auto Shop, Vodovodska 58.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je da su mi uzeli broj da me zovu kada se oslobodni mesto i svaki put kad dodjem drugi auto na dizalici. Zvacu sutra ujutru u Vodovodskoj, hvala svima na pomoci

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...