Jump to content
FAS Goran
jboban

Centriranje trapa

Recommended Posts

Danas sam vozio Giuliettu od poznanika sa arcs foruma, identicna kao moja, cak i felna ista, samo je 2.0 jtdm 140 ks. I definitivno sam primetio razliku, bukvalno mi je bilo dovoljno manje od 100 metara, a vozio sam je nekih 7-8 km, i to je to, dileme nema, moja vuce u desno, a njegova je skroz 'prava' sto bi rekli :) 

 

Covek je raspolozen da stavimo komplet njegov set tockova na moj auto, i moj set tockova na njegov, i onda da svako vozi svoj auto, pa da vidimo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah koji bi to bio party :lol:

 

A najjaca stvar u svemu, covek je bio sa malim sinom, sta znam 4-5 godina, i malisan se uhvatio za moje felne, kaze 'tata, tata vidi tocak vidi tocak, ja bi ovakav tocak' hahahahah, kazem im ja, moze moze, evo menjamo i jos vam doplacujem... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce smo se vozili, i auti su se ponasali potpuno isto. Njegov sa mojim tockovima, moj sa njegovim, i moj sa mojim. Vozili smo istu rutu, i na istim deonicama su u iste strane vukli. Na krugu od mozda 20-ak km, jedva da je bilo dela gde su auti isli pravo. Ne znam uopste sta da zakljucim iz ovog... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, točkovi (pneumatik+felna) su u redu.

 

Da li si prilikom vraćanja svojih točkova, zamenio mesta? Moguće da si samo zarotirao točkove i time otklonio vučenje u stranu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam ja sta je to!

F16 Falcon je napravljen da u svakom momentu prilikom leta bude nestabilan, bez nekih stabilizacija i slicnih sistema kako bi prilikom izbegavanja projektila mogao brze da odreaguje na pomeranje palice...e to to je to :D

Giulietta F16

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djomla said:

Sad oba automobila vuku u stranu?

Sent from my 3310 using Tapatalk
 

Na istim deonicama su oba vukla u istu stranu. Znaci negde na levo, negde na desno. Rekao bih da je moj auto za nijansu 'agresivnije' povlacio u stranu kad je povlacio... 

41 minutes ago, Martin said:

Dakle, točkovi (pneumatik+felna) su u redu.

 

Da li si prilikom vraćanja svojih točkova, zamenio mesta? Moguće da si samo zarotirao točkove i time otklonio vučenje u stranu.
 

Tockovi kad su stavljani na drugi auto, onako kako su originalno stajali na 'izvornom' autu... 

 

A po povratku na svoj, zamenio sam zadnja dva (levi za desni) - ali to nije uticalo, jer da jeste, onda bi videli po drugoj Alfi ... 

 

Da li je moguce da mi se ona prva voznja njegove Giu (sa njegovim gumama) ucinila 'ravnijom' od moje, mozda iz prostog razloga sto je napred tezi dizelski motor, pa samim tim i malo teze menja pravac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da probas na drugoj deonici? Ako sam dobro razumeo, i jedan i drugi vuku manje više isto, nebitno koji su tockovi na kom autu?

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dobro si razumeo. 

 

Pa mislim da je deonica bila dobra. Gotovo sve vreme pravac, autoput i malo magistralni, u oba smera (znaci eliminacija faktora vetra ili nagnutog puta u jednu stranu)... 

 

Znaci ako je put recimo nagnut u levo, auti ce otici u levo, ako je nagnut u desno, otici ce u desno. Obicno mu trebalo oko 4-5 sekundi da krene u stranu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ga 'bem, malo je cudno da na istim deonicama vuku isto, a da nije do puta?

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ovog se, po mom shvatanju, moze izvesti samo jedan zakljucak, a to je, da je sve ispravno, i da je Giulietta generalno jako jako osetljiva i na najmanje nagibe u putevima. Ali kazem, meni je i dalje osecaj malo neobican u tom smislu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda mi da je sa tvojim autom sve u redu. Doduse, morao bih da ga provozam da bi procenio ...

Po meni, najvaznije je da ti je trap podesen u skladu sa fabrickim specifikacijama tako da se gume ravnomerno habaju.

 

Uzgred, moje licno misljenje je da Hunter nije bolji od Hofmanna, ubuduce slobodno centriraj trap u Coningu i ne brini !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korisno za znati :)

 

Definitivno preporuka za Suboticane - Tibor iz Coninga, stvarno decko radi temeljno i ima puno razumevanja za ovakve pacijente poput mene :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi bratac, ako si zeljan videti novo parce asfalta na autoputu da vidis nagib, eno kod Smedereva ima nov sloj u sve 3 trake u deonici od nekih 1-2 km (stavljaju jos pa nisu gotovi). Ako imas i negde u gradu, vredi probati. Ja sam na ovoj deonici testirao Nivu i nema greske. Vuce bajo u desno, volan ne smes pustis inace ode u jarak

Nego, mislim da je trap osetljiv jer si uradio kod majstora i 3D optiku trapa, tockove na hunter-u i otklon. Jedino mozda stabilizatore da proveris, amortizere da li su na istom 'spustu' pa mozda zezaju (premda sumnjam, videlo bi se u voznji i osetilo), te mislim da je samo do auta. Mozda i progresivnosti upravljaca a o 'idealno ravnom putu' necu komentarisati, takve deonice su stvarno retke, obzirom da su putevi nagnuti minimalno na neku stranu zbog odvoda vode.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam i amort, isti je spust na obe strane, provereni su i stabilizatori pre oko 2 meseca kod Brane. Najbolji utisak steknem posle nekog stvarno duzeg puta, kad se susretnem sa bas svakojakim deonicama. Ici cu na more uskoro, tako da necu dirati nista pre mora, ako ustanovim da ipak vuce, onda se posle mora vracam na istrazivanje, ako se ustanovi da je sve ok - onda samo vatra :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm..malo glupo pitanje, ali kako se ponasa pri jacem/jakom kocenju ? Da li ti i tad zanosi i stranu na koju sumnjas ? Mozda mi i logika pitanja nije bas na mestu, ali kontam da bi i onda vukao na tu stranu koja ti je sumnjiva u toku voznje (pod uslovom da sve kocione celjusti, plocice i diskovi adekvatno rade svoj posao, sto ne sumnjam u tvom slucaju).
Cisto da ne budes neprijatno izenandjen u situaciji za 'ne daj Boze'.

U principu sve si probao vec. Da je lager, cuo bi se. Da kocnica negde struze i ona bi se cula makar mizerno..premda Guileta ima dobru zvucnu izolaciju. Da mozda suspleh nije negde malo otkacen pa malo remeti aerodinamiku ispod auta (mozda odvalih ko Maksim po diviziji, ali mi realno vise nista ne pada na pamet) ?

M da, padne mi jos jedna stvar. Jeste da sigurno ne vozis po njivama kao ja ali da nemas mozda blata -nekih vecih naslaga u soljama kod opruga amortizera u donjem delu kao i na upravljackom sklopu (delovi koji pomeraju tockove u stranu, sry ne znam terminologiju) i oslanjanju auta ?
Meni je to dosta uticalo i na stabilnost i upravljivost Nive, posebno kada se gadno zablatnjavi. Posle puskiranja, to je dobri stari rus koji i dalje zanosi u desno

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koju dimenziju guma koristis?

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Mmm..malo glupo pitanje, ali kako se ponasa pri jacem/jakom kocenju ? Da li ti i tad zanosi i stranu na koju sumnjas ? Mozda mi i logika pitanja nije bas na mestu, ali kontam da bi i onda vukao na tu stranu koja ti je sumnjiva u toku voznje (pod uslovom da sve kocione celjusti, plocice i diskovi adekvatno rade svoj posao, sto ne sumnjam u tvom slucaju).
Cisto da ne budes neprijatno izenandjen u situaciji za 'ne daj Boze'.

U principu sve si probao vec. Da je lager, cuo bi se. Da kocnica negde struze i ona bi se cula makar mizerno..premda Guileta ima dobru zvucnu izolaciju. Da mozda suspleh nije negde malo otkacen pa malo remeti aerodinamiku ispod auta (mozda odvalih ko Maksim po diviziji, ali mi realno vise nista ne pada na pamet) ?

M da, padne mi jos jedna stvar. Jeste da sigurno ne vozis po njivama kao ja ali da nemas mozda blata -nekih vecih naslaga u soljama kod opruga amortizera u donjem delu kao i na upravljackom sklopu (delovi koji pomeraju tockove u stranu, sry ne znam terminologiju) i oslanjanju auta ?
Meni je to dosta uticalo i na stabilnost i upravljivost Nive, posebno kada se gadno zablatnjavi. Posle puskiranja, to je dobri stari rus koji i dalje zanosi u desno emoji23.png

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk
 

Paaa, probao sam par puta jace da zakocim (recimo sa 180 do 120 onako bas jako) sa pustenim volanom, i generalno, volan se ne okrece...

 

Taj slucaj sam imao sa puntom (da se volan okrene pri naglom kocenju) - uzasna stvar! 

 

Blata nema sigurno, ako si propratio moju temu, bas je Mico komentarisao, ja ga perem redovno i od dole (bolest) :D 

1 hour ago, MS PK said:

Koju dimenziju guma koristis?

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

225/45 R17 sve 4 iste, Falken, kupljene pocetkom meseca :) 

 

 

Ajde malo da sumiram pricu. Nakon ugradnje opruga kod Brane (maj mesec), uradjena je optika kod Vujosevica (isti dan) i nakon toga sam mislio da je sve ok (tako je delovalo). Prvi sledeci put kad sam isao na malo dalji put (bas na FLCS susret na Kosutnjak) - primetio sam da auto definitivno vuce u desno. Misleci da je optika sigurno dobra (jer sam je radio cca ~mesec dana pre toga) poceo sam blago da 'panicim', da merim medjuosovinska rastojanja, i generalno da trazim odgovore u nestandardnim stvarima, jer sam bio ubedjen da je optika dobra. Medjutim, shvatim da ipak treba da krenem jednostavnijim koracima, i prva stvar koju cinim, odlazim na optiku kod Tibora u Coning, gde se ustanovljava da meni optika uopste nije u merama! Radi se optika, dovode se svi uglovi u mere, i auto nastavlja da se vozi. E sad, od tada ja nisam imao ni jedan duzi put, nego sve tu po okolini Subotice. Posle ove optike mi se i dalje ucini da auto vuce u stranu, i odlazim opet na optiku (znaci nedelju dana posle prve optike u Coningu), opet stavljamo auto na masinu, i ustanovljava se da je sve OK, da trap nije uopste izasao iz mera. Sto navodi na zakljucak da je sa trapom sve ok (jer je pretpostavka da bi se 'rastimao' da negde ima neprimecenog lufta). Svejedno, Tibor i ovaj put nesto sitno doteze trap, i ovaj put rotiramo tockove prema Hunterki, i nastavljam da vozim. Posto ne primecujem nikakvu razliku (cini mi se da i dalje vuce), dolazim treci put, sada sa idejom da resetujemo senzor pozicije volana (posto sam ja u medjuvremenu ustanovio da kad auto ide ravno, senzor ne pokazuje 0). Ovom prilikom proveravamo otklon, i fokusiramo se na to da podesimo volan savrseno ravno, i prema tom volanu podesimo tockove pravo, i onda ga resetujemo u softveru. Tu je bilo malo vise stelovanja nego prethodnog puta, ali sve se dovodi u meru, senzor pozicije se resetuje, i vozim dalje. Ne primecujem nikakvu razliku. Posle ove scene se cujem se kolegom koji ima istu Giuliettu samo 2.0 jtdm, zamolim ga za jednu voznju, on se slozi, provozam njegovu - ucini mi se da njegova ne vuce. Sutradan ga zamolim da se zarotiramo tockova, na sta on pristane. Provozamo prvo njegovu sa mojim tockovima - malo vuce tamo, malo vamo, potpuno nejasno iako smo napravili krug od dobrih ~20 km. Fokusiramo se na 'posao', pamtimo na kojoj deonici je u koju stranu vukao. Vracamo se kod vulkanizera, montiramo njegove tockove na moju - pravimo isti krug (svega ~30 min kasnije), i ustanovimo da se u istim deonicama moj auto potpuno isto ponasa kao i njegov sa mojim tockovima. Znaci - tockovi nisu sigurno. A ako tockovi nisu, i ako se oba auta ponasaju isto - znaci da nije nista? 

 

U medjuvremenu sam takodje bio kod limara, skidani su kederi, gledao je auto od dole, da li je negde nesto savijano, lupano. Merio sam sa koleginom Giuliettom raspon koseva, pa razmak kosa i prednjeg veznog lima, i tako jos par nekih mera - ma sve se u mm poklapa (sve je isto kod moje i kod njegove).

 

Jedina racionalna stvar koja mi pada na pamet, kao moguc razlog ove moje zbunjenosti izmedju prve i druge voznje kolegine Giuliette (gde mi se u prvoj ucinilo da je ravnija od moje, u drugoj ispalo da je ista) - jeste da mozda taj 2.0 dizel motor, koji je vidno tezi od mog 1.4 benzinskog, malko vise pritiska prednju osovinu, sto cini da auto malko 'inertnije' skrece, i isto tako malko bolje drzi pravac. Ovu pojavu (malo tezeg i inertnijeg nosa) sam primetio vozeci njegovu i u krivinama, recimo petlja za ukljucenje na autoput...

 

Eto, ne zamerite na malo duzem postu, ovo je sad sumirana cela 'saga'. Trenutno sam zbunjen da li mi auto vuce ili ne vuce. Sudeci po dosadasnjem vozackom iskustvu (oko ~10 god i oko 150.000 km) - ja bih rekao da ovo malo vuce. Ali, s obzirom da je Alfa stvarno malo posebna, pogotovo po pitanju trapova, moguce je sasvim da je ovo u stvari tako konstrukcijski i da samo malo agresivnije prati i najmanje nagibe puteva. Posto je trenutno situacija da ne znam sta je stanje - ne zelim nista da radim, nista da brzam, mogu mozda jos i da pogorsam stvari. Vozicu malo ovako, idem uskoro na more (~1500 km tamo nazad), gde ocekujem da ce mi se iskristalizovati da li vuce ili ne, i onda cu posle toga reagovati ako bude trebalo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ti je to samo do tockova, sve je ok sa njima nego do dimenzije. Veliki tocak a "mali" auto u tako odreaguje, sirok gazeci sloj tocka a posto su nam putevi u extra stanju ( obicno mora da ima nagib na desnoj strani ali ima i kolotraga, ima i kontranagiba) ti te promene osecas na volanu. Razumes sta hocu da kazem? :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao bi da resetujes i 'senzor osecaja auta koji vuce u stranu' na 0 Dzaba sve sto si radio ako ti lazni osecaj kaze 'ma vucem u stvari ne vucem, samo te zafrkavam'

Kao sto si i pisao ranije, oba auta se isto ponasaju, sve sto je realno moguce si sredio i...kad budes isao na more, posto ce biti opterecen, obrati paznju. Mislim da ti je sad samo lazni osecaj, a u stvari sve je ok.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, MS PK said:

sve je ok sa njima nego do dimenzije. Veliki tocak a "mali" auto u tako odreaguje, sirok gazeci sloj tocka

Tesko da je do toga, trenutno vozim identicne dimenzije na Sportu, ranije takodje krace vreme 17'' na Stilu. Apropo "vuce" u stranu, u odnosu na 205 profil npr., licno primecujem razliku jedino kada moras u kolotrage na autoputu ili gde je bas losija magistrala. Tu osetis da kolotrazi vise nose auto ili kada pretices vrati te kao u sine :).

Sve ostalo je maltene identicno, a ako problem postoji primecuje se maltene posle par minuta voznje. Nije potrebna nikakva pamet, raznorazne konfiguracije, 1500 km "kristalisanja" problema - dovoljna je kraca deonica (da ne kazem cak i par ulica) da bi se to primetilo. Bar iz mog iskustva, a situacije na putu kada ce "povuci" mozes najcesce i sam da predvidis - nagib ili kontranagib puta, kolotrazi i sl. U svim ostalim situacijama kada je ravno, komotno mozes da pustis volan i ako je sve OK auto ide normalno pravo. A testirao sam i Djulkice pri zadnjoj kupovini, nema tu subjektivnog utiska - ili vuce ili ne vuce majku mu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...