Jump to content
FAS Goran
jboban

Centriranje trapa

Recommended Posts

Pozdrav,

 

Da li je merenje vrseno na 3D optici ili CCD optici (sa kamerama na tockovima) ?

Ako je u pitanju CCD optika - da li je uredjaj izbazdaren i koliko je vremena proslo od tada ?

Ako je u pitanju 3D optika zaboravi ovo pitanje ...

 

Proveri sledece:

Koliki je maksimalni otklon volana u stranu ("ajnslag") - da li je isti za levu i desnu stranu. Ako nije, kolika je razlika ?

Kakvi su nagibi prednjih tockova ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, znaci uredjaj je Hoffman u Coningu u Subotici, ako to moze pomoci? Rekao bih po ovom opisu, da je u pitanju 3D, jer nije imao kamere na tockovima, nego one ploce sa belom pozadinom i crnim tackama? 

 

Otklon proveravam pa pisem... 

 

Nagibi prednjih tockova su malko van tolerancije, zato sto je auto na spustenim oprugama. Ali su oba nagiba ista, u mozda 5 sekundi razlike maks... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, to je 3D optika, nagibi su ok, jedino jos proveri otklon.

Evo iskustva mog musterije koji radi optiku:

 

Imao je Golf 7 koji je podesavan na trapu verovatno 10 puta - svi parametri perfektni, ali kako izadje na put volan osetno "bezi" u stranu i to odmah nakon 10-ak metara ...

Tek kad smo shvatili da su otkloni razliciti, i kada je majstor volan pravilno "raspodelio" na letvi - auto je isao pravo kao strela.

 

Nisam ekspert za dijagnostike, ali je moguce da auto "pamti" prethodni nulti polozaj volana i stalno se "vraca" na njega.

Ako su otkloni u redu, mislim da mozes da nuliras senzor volana i da proveris u voznji. Ne bi trebalo da imas problema.

Edited by GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno :)

 

Samo jos jedno prosto pitanje: kako pravilno da proverim otklon? Da li je dovoljno samo da smotam volan do kraja u obe strane, i gledam po volanu koliko je kruga napravio, ili treba da merim na optici koliko su se tockovi pomerili? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok i samo jos nesto. Ukoliko se ispostavi da nije isto u obe strane, da li to moze na optici da se resi ili mora mehanicar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sad razumem problematiku. Znaci ako je otklon jednak, to znaci da se samo 'elektronika' zbunila oko centralne pozicije volana (mozda izvadjen akumulator, pa nije dobro kalibrisan kasnije), i smem da je resetujem. Ako otklon kojim slucajem nije jednak, to znaci da je volan 'preskocio' koji zub letve, i onda prvo to treba namestiti, pa onda centrirati dalje? 

 

Veoma koristan info, ovo cu danas preneti trapadziji, pa cu da vidim sta ce mi reci bas... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam otklon i deluje mi da se potpuno jednako okrece u obe strane. Ako i ima razlike, vizuelno ne mogu da vidim po volanu...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tom slucaju stavi volan u sredinu, nuliraj senzor pa vidi da li je bolje ...

 

Prijateljski savet:

Ukoliko ne bude nikakve promene, ja bih na tvom mestu ipak probao da rotiram tockove, bez obzira sto je Hunterova balanserka rekla da je ekscentricnost guma dobra.

 

Ne mogu ni da ti javim koliko puta sam cuo i video kako prostom rotacijom tockova (levo-desno po osovini ili napred-pozadi) auto koji je prethodno vukao u desnu stranu sada ide pravo ili vuce ulevo ! Cak i sa novim gumama !

 

Nadam se da ces resiti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!

Radim sada optiku opet, pa cemo resetovati senzor volana cim "mehanicki" ustanovimo da je sve ravno, pa pisem dalje utiske...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polozaj...

Za tork nemam opciju u MES.

Reset senzora polozaja nije nista promenio. Sve je potpuno isto kao pre...




Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sa rotacijom guma.

 

Zaboravih da te pitam: da li na optici majstor postavlja sve 4 mete na svim tockovima ili postavlja samo na prednje tockove ?

 

Imas li stampani izvestaj sa reglaze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probaj sa rotacijom guma.

 

Zaboravih da te pitam: da li na optici majstor postavlja sve 4 mete na svim tockovima ili postavlja samo na prednje tockove ?

 

Imas li stampani izvestaj sa reglaze ?

Probacu da zarotiram zadnje levo-desno (guma mi nema smer, pa mogu tako). Prednje dve su vec rotirane... 

 

Postavlja sve 4 mete, i uvek krene od zadnjice (ako ima da je dosteluje nesto sitno)

 

Imam, okacicu telefonom u ovu poruku kao edit.

 

Zato i pitam... Polozaj ne menja nista.. 

To sam i ja ovako laicki pretpostavljao/ocekivao, ali eto, pokusao sam svejedno... 

 

 

Edit: slika sa optike nije danasnja ali je manje vise sve isto kao i danas

 

12ce660bca976ec391ddfdc5e6b349a9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je sve skoro idealno sto i sam vidis.

 

Ako su svi uobicajeni preduslovi zadovoljeni (nema lufta u trapu, pritisak u gumama ok itd.) ne vidim uzrok problema, na zalost.

 

AKo nista ne uspe i ako te ne mrzi, mozda ipak da probas da izmeris na nekom drugom uredjaju ? Samo gledaj da bude isto 3D.

Nemoj nista podesavati, samo izmeri parametre trapa.

 

 

Edited by GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljao sam i o tom pravcu, i nacackao sam po internetu, uglavnom strani forumi, da takodje postoji Hunter masina za optiku, i da je otprilike jednako 'superiornija' u odnosu na klasicne, kao sto je to slucaj i sa balanserkom. E sad, daleko od toga da se razumem u tematiku, pa da mogu da potvrdim tako nesto, ali eto, potrazio sam gde imam najblizu takvu masinu i ima jedna radionica u Szegedinu u Madjarskoj, pa mi je palo na pamet da predjem jedan dan, sto kazes, cisto da premerim sa drugim uredjajem... 

 

Vrlo moguce da je ima i negde blizu u Srb, samo prosto ljudi nisu objavili to na sajtu... Samo sam video za Nikom u KG

 

Ono sto cu uraditi sutra je rotacija zadnjih tockova, to jos nisam probao, a mogu sam kuci da odradim, ali ne ocekujem ni od toga neke promene... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu, auto vuce u stranu ako su nagibi prednjih tockova izvan tolerancije ili je nizak pritisak u gumama na jednoj strani. I naravno, gume moraju biti ispravne.

 

Ili je pak nesto u sistemu upravljanja, letve itd...

 

Kad budes uradio reglazu na Hunteru javi rezultate.

Edited by GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji jedna pojava koja mi pala na pamet, jos iz perioda dok sam pokusavao da resim tresenje tockova. Kada sam prebacio na zimski set, komplet sva 4 tocka (16 celicare + zimske gume, stare i u uzasnom stanju), volan nije tresao, ali je auto jos jace vukao u desno... To je bas bilo kriticno, bukvalno se ne sme pustati volan, ni na sekund, i to pogotovo pod gasom... Sa letnjim alu 17 je daleko daleko blaze, cak i na blago nagnutim putevima mogu da pustim volan jedno 2 sec pre nego sto uopste krene...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, horvat said:

Razmisljao sam i o tom pravcu, i nacackao sam po internetu, uglavnom strani forumi, da takodje postoji Hunter masina za optiku, i da je otprilike jednako 'superiornija' u odnosu na klasicne, kao sto je to slucaj i sa balanserkom. E sad, daleko od toga da se razumem u tematiku, pa da mogu da potvrdim tako nesto, ali eto, potrazio sam gde imam najblizu takvu masinu i ima jedna radionica u Szegedinu u Madjarskoj, pa mi je palo na pamet da predjem jedan dan, sto kazes, cisto da premerim sa drugim uredjajem... 

 

Vrlo moguce da je ima i negde blizu u Srb, samo prosto ljudi nisu objavili to na sajtu... Samo sam video za Nikom u KG

 

Ono sto cu uraditi sutra je rotacija zadnjih tockova, to jos nisam probao, a mogu sam kuci da odradim, ali ne ocekujem ni od toga neke promene... 

Imaš u Hunter u Zemunu  http://www.uno.rs/hunter-balansiranje-tockova/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hunter balansiranje tockova imam i u SU, ali ovde je rec o Hunter optici  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Postoji jedna pojava koja mi pala na pamet, jos iz perioda dok sam pokusavao da resim tresenje tockova. Kada sam prebacio na zimski set, komplet sva 4 tocka (16 celicare + zimske gume, stare i u uzasnom stanju), volan nije tresao, ali je auto jos jace vukao u desno... To je bas bilo kriticno, bukvalno se ne sme pustati volan, ni na sekund, i to pogotovo pod gasom... Sa letnjim alu 17 je daleko daleko blaze, cak i na blago nagnutim putevima mogu da pustim volan jedno 2 sec pre nego sto uopste krene...

To zvuci kao problem na relaciji gume-felne.

 

Nema druge - prvo izmeri auto na drugoj masini da bi potvrdio da su nagibi ok. Posalji izvestaj sa tog merenja ako budes mogao.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...