Jump to content
FAS Goran
jboban

Centriranje trapa

Recommended Posts

Problem sa slicovanjem je taj da ako proslicujete previse, ako treba namestiti na medju polozaj ni tamo ni vamo, tesko je to nacentrirati i hoce da se pomeri kad se zvekne u krater, u normalnoj voznji nije problem. Postoje ekscentricni srafovi koji sluze da se namesti taj nagib bez ikakvih prepravki, ali vecina majstora nisu majstori pa ne znaju da ih koriste iako ih neka vozila imaju cak i fabricki. Sam ekscentar omogucava da se fino podesi i da umanji sansu za pomeranjem.

 

Razlozi za poremecaj mogu biti razni, od toga da je nesto krivo od udarca, da te rupe nisu dobro izbusene mozda na amortizeru (pogotovo sto mnogi menjaju samo jedan amortizer), pa mogu biti tolerancije proizvodjaca u izradi samog auta pa i onda proizvodjaca od viljuski, amortizera, tipa mozda je bio u toleranciji ali ako je auto spusten ili su opruge dotajale pa se auto sam spustio od sebe onda mozda ona strana koja je bila na granici tolerancije je izasla iz tolerancije jer vecina oslanjanja dobija dodatan negativan nagib kad se spusti auto.

 

Treba znati da ako je tolerancija od npr 1 do 2 u reglazu (ne bitno jel prica o nagibu, zaturu, usmerenosti), to ne znaci da je ok da jedan tocak bude na 1.1 a drugi na 1.9. Nego u toj toleranciji trebaju obe strane da budu sto pribliznije. Znaci ako moze da se nasteluje da oba budu na 1.6 onda treba na 1.6. Kod nagiba isto tako, bolje je cak i da izlazi iz tolerancije pa da oba budu 2.1 nego da jedan bude 1.5 a drugi 2.1. Brdo puta sam stelovao aute van tolerancije i nije bilo problema, ali zato posvetim vreme da namestim da bude idealno jednako sa obe strane a pre toga je bilo problema sa trosenjem iako je bilo u toleranciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle trece reglaze, i doterivanja svih parametara u zeleno, stanje mi je sledece: 


Kada auto ide opusteno, na tempomatu ili sa blagim gasom, ide normalno ravno, ponekad povuce u levo, ponekad u desno, zavisnosti od puta, ali generalno neutralno izbalansirano. Medjutim kada se da gas, bas izrazeno vuce u desno. I to ne mora biti ne znam prva-druga... Moze i u cetvrtoj ili petoj, znaci cim se malo napne - odma vuce u desno, i uvek u desno.

 

Sta bi to moglo biti? 

 

Planiram ovih dana da montiram letnji set tockova, pa da probam sa tim... 

 

Da negde ima lufta u trapu, kapiram da bi neko na 3 razlicita mesta uocio... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, horvat said:

...kada se da gas, bas izrazeno vuce u desno. I to ne mora biti ne znam prva-druga... Moze i u cetvrtoj ili petoj, znaci cim se malo napne - odma vuce u desno, i uvek u desno.

 

Sta bi to moglo biti? 

Da možda ne misliš na ''torque steer'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa izgleda slicno, ali ne verujem da je moguce sa  ~200 nm da tako zavrce tockove u 4. brzini?! I kako bas uvek u desno? Tork stir bi trebao da je random...  Pri tom, vozio sam i QV Djulijetu sa 235 ks, i ne secam se da je zavrtala volan uopste... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj deo onog kratkog videa gde govori o mogućim uzrocima, videćeš da je moguće da je na nekom autu izraženije, na nekom manje. Isto tako, pojašnjeno je zašto je to uvek u jednu stranu, a nije ''random'' (nekad u jednu, nekad u drugu stranu).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da ali cini mi se da video vise govori o konstruktorskim karakteristikama. Sad duzina poluosovina, kompenzacija servo asistencije, diferencijal, te stvari nisu varijable, nego konstantne jel...  A potroseni sileni, to bi valjda uocili ovi na reglazi. 

 

Apsolutno sam siguran da auto fabricki nema tu tendenciju, pogotovo ne 120 ks verzija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne mora da znaci, obicno jace verzije imaju neku caku da kompenzuju taj problem jer je izrazeniji. Ako se nevaram Astra sa snimka je bas u najacoj verziji imala drugacije oslanjanje od ostalih bas iz tog razloga. Mislim stvarno se nisam upoznavao sa tvojim modelom auta pa sad samo mozda malo teoretisem ali mozda ti imas duzu desnu poluosovinu dok jace verzije mozda imaju desnu iz dva dela da bi ona do homokinetickog bila iste duzine. Ako sve izgleda ok a mislis da je problem prevelik, mozda je neko menjao jedan silen i stavio neki znji koji je puno tvrdji ili puno meksi od fabrickog pa pod opterecenjem se jednostavno ugibaju razlicito.

 

Nesto konkretnije, probaj izmeriti medjuosovinsko rastojanje sa leve i desne strane auta. Ako je sa desne strane dosta manje, auto moze da ima tu tendeciju da skrece pod gasom iako je sve ostalo "zeleno".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, izmericu bas, hvala na savetu :) 

 

A sto se tice konkretne verzije - vozio sam novu Giuliettu 1.4 tb 120 ks, kao moju, samo facelift, i ne zavrce ni najmanje... definitivno je u mom primerku problem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim nemoj se nadati da ces u tome naci problem jer je to prilicno redak slucaj a i nadam se da to nije slucaj jer moze biti jako skup problem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kazi mi, razlika u medjuosovinskom rastojanju se ne vidi na optici? To mi bas deluje kao izi pizi da se uoci onim laserima kad se montira sve... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam priliku da se nagledam dosta "papira" sa reglaze i samo jednom sam imao priliku da vidim da je to navedeno u merenjima tj bilo je prikazano kao paralelnost dve osovine odnosno ugao u odnosu na pravac auta. Mozda majstori imaju uvid u tome, ali najcesce se taj podatak ne navodi u izvestaju i moguce da ga majstori zanemaruju posto u globalu to ne mozes da podesavas jer je verovatno nesto felericno ili havarisano na autu. Mislim ako je nesto ozbijnije poremeceno, verovatno bi primetio da je neki tocak blize rubu, tj da nije tocak bas centriran unutar otvora u karoseriji.

 

Mislim nisam neki strucnjak, ali sam naucio da radim reglazu upravo iz tog razloga jer je servis zanemario paralelnost dve osovine sto je inace kod Yuga relativno moguce podesiti bez uticaja na druge parametre. Ne secam se jel bese 11 ili 14mm kod mene. Mislim nisu zanemarili nego su rekli da zato sto je lupan auto, tako nesto ne moze da se sanira. I dan danas je ta razlika manja od 0.5mm kad ja podesavam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam danas primetio da mi volan na delti 1.4 150ks prilikom davanja gasa trgne malo u desno i pocne da vuce u desno. Ne znam ni zasto sam uopste probao da pustim volan i da vidim da li vuce sa gasom. Bez gasa ide maltene pravo. Da li je mozda ovaj tork stir sto pominjete ili mozda nesto drugo. Pre 7 dana sam zamenio jednu jabucicu i uradio reglazu. Sve je skoro ok sem sto prednji levi ide u negativni nagib malo u crveno. Majstor mi rece da mozda mpze da bude od krivih guma ili silena. Mada meni sve lici kao sa klipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam u svojoj temi, ali napisacu i ovde zbog drugih. Naime, montirao sam letnji set tockova (alu 17 sa letnjim gumama, jednako starim kao ove zimske na 16) i probao auto - ne vuce nigde ni pod punim gasom, ni ovako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ovom Torque Steer sam cuo na jednoj prezentaciji AR Mito kad je cika iz fabrike rekao da MiTo ima dva volana-jedan je volan pravi a drugi je papucica gasa. Dok sam ga imao nisam se posebno udubljivao u dinamiku voznje zasto se ponasa bas tako kako se ponasa. Isuvise sam uzivao u svakom km, da me je za bilo sta drugo bilo bas briga. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prvi put osetio jaci torque steer u Ford Focusu mk2.5 1.8 dci chipovan na oko 140 ks... Nije to sad tako neka ogromna snaga, ali je priroda motora bila takva, da je imao turbo rupu, nakon koje je snaga dolazila onako bas u naglom naletu. I to se manifestovalo tako, da je uvek zavisilo da li ti je volan ispravljen ili u stranu, i jako je zavisilo od puta, nagiba itd... Npr ako uhvati 'boost' dok je volan zaokrenut - tesko ces ga vratit nazad :D Vrlo cudan osecaj. 

 

Da napomenem, auto je bio nov iz salona, kupljen kod nas, taj prvi vlasnik mi je dao da probam, tada je imao tipa ~15-20 hiljada km, znaci ispravnost nije u pitanju :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre odradio opet reglazu. Definitivno nije bio dobar trag prednjih tockova. Odradili sve i doveli u zeleno volan po masini na sredini ali u voznji volan isao na levo. Uradimo ponovo volan je minimalno u levo ali ponovo uradjen trag, malo pomeren van granice da bi se namestio volan. Testirano i ne vuce nigde ni sa gasom ni bez. Takodje nema vise onog blagog cimanja u desno prilikom jaceg gasa. Jedino je nagib na prednjem levom ostao van tolerancije 1.15 je dozvoljeno a on je u minusu 1.5. Savet da nista ne diramo. Da je minus 2 moralo bi slicovanje amorta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam u svojoj temi, ali napisacu i ovde, posto stvar moze biti od koristi i ostalima...

 

Naime, automobil vuce blago u desnu stranu. Reglaza je uradjena vise puta, svi parametri su dobri. Ne samo dobri, nego u sredini zelenog. I parametri koji se podesavaju, i koji ne. Trap je nedavno rastavljan (menjane opruge), tom prilikom svi sileni pregledani i podmazani, viljuske, spone, stabilizatori - sve dobro. Gume kupljene nove sve 4 pre mesec dana. Gume balansirane na Hunter masini i provereno je na toj masini da li one vuku u stranu - i ne vuku nista. Izmereno je medjuosovinsko rastojanje na levoj i desnoj strani - razlika minimalna, mozda 2-3 mm samo. 

 

Vucenje se manifestuje ovako: kada volan drzim pravo, auto ide pravo, ali je potrebna blaga sila da ga zadrzim. Cim pustim, on se malko zakrene u desno, i auto ode u desno... 

 

Znaci da eliminisem odmah pretpostavke o zakosenosti puta, probavano je na vise razlicitih puteva, u oba smera i u oba smera po razlicitim trakama, i jasno se oseti kad put naginje, a kad auto povuce u desno... 

 

Jedna jedina stvar koja mi je ostala sumnjiva, mada mislim da zbog toga ne vuce u stranu, to je sensor ugla volana. Naime kada stavim auto na optiku, i tockovi stoje pravo po optici, tada i volan stoji pravo po 'ocima' i tada dijagnostika ocitava 'steering angle' : -2.75. 

 

Pokusacu danas to da resetujem na nulu.

 

Da li to moze biti uzrok vucenja u stranu? Da li mozda moze biti nekih posledica kasnije, ako to resetujem? 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...