Jump to content
FAS Goran
jboban

Centriranje trapa

Recommended Posts

Proveri ovaj silen blok , pogotovo ako šeta prilikom ubrzanaja.

 

FL0037_G_935885_500x500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je Bravo 1.6 16v, nikakva havarija u medjuvremenu i nikakva rupa, zato mi je cudno.

Sa te strane viljusku nisam nikad menjao, majstor rece da je dobra (u voznji nema luftova), malo drugacije izgleda u odnosu na ovu sa gornje slike.

Ja se nadam da je viljuska u pitanju, to se lako da resiti. Jel postoji mogucnost da bude jos nesto vezano za trap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Gde si radio merenje trapa ?

2. Imas li izvestaj sa zadnjeg merenja trapa ?

3. Da li si primetio da ti je auto nestabilan kada je u krivini ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo slika, prva je od pre god dana, druga je od pre neki dan.
Znaci ne sumnjam u majstora niti u servis, samo mi treba savet i misljenje kako je moglo do ovoga doci i kako resiti.

cxcv5300.jpg  cxcv5301.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Slash

 

Kod prvog papira su sva finalna merenja ok, jedino ti je u pocetku bio jako los prednji desni nagib (1.00) koji je majstor verovatno resio slicovanjem amortizera i tako ga doveo na 0.00.

 

Kod drugog papira je takodje manje-vise sve ok, prednji levi zatur jeste veci od desnog ali nema nikakvu mogucnost podesavanja. Los zatur utice na stabilnost vozila prilikom skretanja, ali posto ti nemas takvih problema ovde po meni nema potrebe da menjas bilo sta na trapu. Nagibi su takodje dobri tako da ne bi trebalo ni da "liže" gume po ivici.

 

Ali, malo mi je cudno da je majstor ostavio ovako "zatvorene" tragove (levi +0.9, desni +0.5) - trebalo bi da su oba u nuli, ili blago u minusu.

Edited by GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trag je doveden na nulu na drugoj slici, ovo je bilo samo merenje kad sam ja sedeo u kolima. Tako da je to sad ok.

Na prvoj slici jeste resen nagib slicovanjem amortizera, i auto ne jede gumu vise niti ima tendenciju da vuce u stranu (a vukao je blago u levo kad je desni tocak imao nagib).

Sad je obrnuta situacija, auto lezi ok, ali zbog zatura ima tendenciju da diskretno ide desno. Maltene neprimetno, ali tu je.

Stvari koje su se promenile u odnosu na proslu godinu je levi kraj spone i distanceri na tockovima (ako to nesto znaci). A razmisljam da zamenim sa leve strane viljusku i stabilizator, ali se bojim da to nece nista promeniti. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi pomoc. Pre godinu dana sam uradio reglazu trapa, sve je bilo ok, ove godine...

 

...je vreme da ponovo uradiš centriranje trapa. Pogodio si 1000001 rupu od tada...i to je. Ako bude moglo da se sredi bez menjanja delova trapa, super. Ako ne bude moglo, kazaće ti trapadžija šta ćeš menjati.

Nema jednom centriranog trapa zauvek centriranog. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom godisnje centriram trap, a predjem izmedju 9000 i 10.000km. Juce sam bio i zateceno stanje je gore na slici, i ne mogu da dodjem do resenja kako se promenio zatur na prednjem tocku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Slash

 

Vozi to i ne diraj nista na trapu. Ako auto "diskretno" vuce u stranu najverovatniji uzrok su gume a ne zatur.

Edited by GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

procitah sve ovo, i na kraju odlucih da se i ja oglasim :D e ovako bio sam na gometriji trapa jer mi je volan stojao u krivo i na istu stranu, desnu, vukao auto. e sad odem ja tamo i jednom oni meni to poprave, nastelaju, i ja izadjem sav sretan i nakon 500Metara kroz 2-3 neravnine na putu volan se opet iskrivi i auto opet vuce na staranu, i ja se vratim kod njih, oni meni naravno ne veruju idu da testiraju i uvere se da je tako. Urade mi geometriju opet ispocetka ja celo vreme prisustvujem i nariktaju sve to kad ono situacija jos gora. onda su mi rekli da mi gume i feluge nisu uredu i te da je to razlog, pa su menjali mesta felugama napred-nazad i kao oni su to napravilii. E sad auto jos uvek vuce malo na tu stranu ali kada je neravan put i pustim volan auto pocne "sam" da mota u tu stranu i volan se okrece prema toj strani, nikad na suprotnu stranu. zna li iko ocemu je ovde rec sta je problem, nervira mi to i vec mi dva puta crkava servo jer uvek moram drzati volan napregnut na jednu stranu i pregrijavaju se i crkavaju releji na motoricu od serva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boki, da probas mozda da odradis kalibraciju polozaja volana? Mozda ti je pomerena nulta pozicija pa on stalno mota, misli da ispravlja.

Ako imas MES i ELM to ti je dosta jednostavno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo tema o dijagnostici

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42823-fiat-lancia-alfa-dijagnostika-adapterisoftver-i-primena-by-banetv/page-117#entry1232439

 

Ukratko, MES ili MultiEcuScan je dijagnosticki program za koji se instalira na kompjuteru koji povezes sa automobilom preko ELM327 adaptera. ELM je znaci uredjaj preko koga MES komunicira sa sa racunarom automobila, pa mozes da ocitavas i brises greske.

U toj kombinaciji moze se pristupiti modulu za servo volana, i odraditi ponovnu kalibraciju senzora polozaja. NIje nista komplikovano, ali posto nisi to radio, bolje idi do nekog servisa.

Nadam se da sam pomogao

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Neša ili Nidža, rade već 20 godina kod Adama na Tošinom Bunaru

 

Sta kazete za njega? Posto mi se sutra radi trap pa cu ako kazete da su dobri da odradim kod njih? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci sve preporuke kod adama na tosinom, ja moram trap da centriram

I da li neko zna kakav je stojanovic kod pancevackog mosta i njega hvale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi kod Adama i ne beri brigu. Jedni majstori koji su tražili da budem u autu dok rade i još doneli jedno 70-80 kg tegova na suvozačevu stranu, dakle opteretili auto i tako odradili posao. Bez ikakve zamerke posle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mi nije jasno zasto centriraju sa opterećenjem npr ja koji imam 135 kg cu sesti i centrirace trap a sta na primer dodje sutra moja zena sedne u auto da vozi a ima 50 kg sta onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja preporucujem AP sport na Vozdovcu nikad mi nisu centrirali trap a da sve nije idealno utegnuto kad nesto ima i najmanji luft nece da rade i to je po meni korektno. Plus ti uvek kazu tacno sta treba sve da zamenis. Dok znam da ima servisa koji su centrirali ljudima koji si vraceni iz ap sporta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naprave dole oznaku na srafu i onda u zavisnoti ko vozi dotegnes sraf na sponama :))) U sustini isti djavo kao da centriraju bez opterecenja, ali tako ces ti svojom kilazom otici u +135, a zena u +50.

Ako nacentriraju po tebi, bice za tebe savrseno, a za zenu -50.

Govorim u tezinama, koliko god to znacilo u podesavanju trapa.

Kod nas u NS uvek centriraju prazan. Zasto kod nekih rade sa opterecenhem pojma nemam. Mozda su specifikacije bas i deklarisane tako da uzimaju u obzir vozaca od 80kg recimo. Sta onda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta da radim napravise takvu nauku od toga da je to haos

Centriraju npr za moju kilazu i sutra sednem sa 3 drugara koji imaju preko 120 kg i sta onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze Sulc,

 

Ako se toliko brines unapred onda ne postoji majstor u galaksiji Mlecni Put koji ce te uveriti u suprotno.

 

Opusti se i teraj to kod Adama na Tosin Bunar i ne brini mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...