Jump to content
FAS Goran
crnisale

Stilo 1.6 16v - kucka španer posle zamene seta / zupčenje

Recommended Posts

Probaj malo guglati ! :thumbup: Kada nije u fazi to znaci da nisu uskladjeni vreme paljenja i rad klipova. Kod ovih nasih motora sa 16v to moze biti pogubno. Dakle, vratiti majstoru uz reklamaciju! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto vraćen majstoru. Zvuk ne dolazi iz bregaste ni iz ventila (na sreću), već od španera, on pravi kleptanje. Sutra će da skine i da vidi tačan problem. Javljam šta je bilo kada preuzmem auto.

Edited by Robija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rešen. Španer se malo olabavio, dotegao španer i namestio kaiš. Sada radi ko sat, nadam se da će tako i ostati. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm....to ne bi trebalo da se desava,ali aj resen problem,neces imati vise to lupkanje,nije to stvar koja se poputsa i doteze svakih mesec dana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo je počelo da se čuje kuckanje iz španera. :realmad: Čuje se kao da je dizelaš, a ne benzinac. Sutra ga teram kod majstora, da vidi šta je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto sam pokupio od majstora, sve je isto kao i kada sam ga ostavio. Na moje pitanje zašto nije namestio i eliminisao taj neprijatni zvuk španera, odgovorio mi je da je sa zupčenjem sve u redu i da bolje od ovoga ne može, tj. on mora tako da se čuje. :question: Počeo mi pričati kako mu je baš danas bio jedan sa Stilom 1.6 i kako se kod njega još gore čuje španer, kao da se ja tešim zbog toga? Ponovo ga pitam, kako to, mora da se čuje tako kada je sa starim španerom radio ko singerica? Samo je slegao ramenima i ponovio kako je to njegov zvuk i da bolje ne može. :realmad:

Moram terati kod nekog drugog majstora, pošto ovaj izgleda nema veze sa održavanjem Fiat vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo zupcenje 4000 din.

Kod mene je jos bio i nosac spanera 1800 din.

To su bile cene pre godinu dana,a sada nazoves i pitas. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prije par dana primjetim da mi Fiat Stilo 1.6 16v gubi vodu.

Poturim karton pod auto, ostavim, nigdje ni kapi. Odem u servis (Auto centar Lučić, Bijeljina), oni pregledaju, kažu puk'o dihtung glave, mora da se ravna glava. Požalim se na vibraciju koju osjetim na volanu i u kabini kad auto radi u leru, misleći da je neki od nosača motora. Danas odem po auto, radi kao i ranije. Međutim, oni kažu da su riješili vibraciju, nije nosač motora, nego auto nije bio dobro uzupčen. Meni to malo čudno, jer sam od velikog servisa prešao 30.000 km bez problema. Provozao sam danas auto, prešao nekih 20-30 km, normalno se ponaša, osim jedne stvari - naime, u 2 navrata, oba puta u krivini, board mi izbaci "Low oil pressure, Stop engine", ali samo na tren. Kad se auto ohladio provjerim ulje, na maksimumu. Provozam se malo i kad sam se vratio na parking ostavim auto na leru i izađem iz auta da malo oslušnem motor i primjetim neko klepetanje, koje po mom mišljenju, dolazi iz one plastične kutije koja štiti zupčasti kaiš. Taj zvuk nije bio ranije prisutan. Auto ima i ugrađen plin.

 

Sutra treba da idem u BG, prosto me strah šta me čeka nakon što sam pročitao ovu temu.

Šta mislite ljudi? Da li su mi nešto zahebali, jer vibracija (podrhtavanje) koju su "riješili" i dalje postoji? Da li je moguće da sam prešao 30.000 km sa loše uzupčenim motorom? Šta ako su ga oni sad loše uzupčili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To podrhtavanje imam i ja kod mene na istom Stilu kao tvom...vozio sam ga kod majstora i kad mi je pregledao u kanalu auto u radu, javljale su se vibracije tj. klimanje celog motora jer je los centralni nosac (kosta oko 1500dinara i jednostavno se menja)...u ponedeljak bi trebalo da ga kupim i zamenim pa cemo videti da li je bilo do njega...mada mi je logicno da je problem u nekom od nosaca , jer da je zubcenje verovatno ne bi mogao da upali ili bi trokirao itd...

Sto se tice ove greske Low oil pressure, meni se to pojavljivalo par puta i reseno je zamenom senzora pritiska ulja...u isto vreme sam zamenio i senzor na radilici jer mi se desavalo da nije hteo da pali kad je ugrejan-razlog je bio taj sto je neki strucnjak ostetio kabl senzora na mestima gde treba da ulazi o one zabice koje ga drze da ne bi klimao i spadao, tako da vec evo desetak dan sve funkcionise kako treba: pali uvek, i ne izbacuje low oil pressure...jos samo u ponedeljak da zamenim taj nosac pa da bude sve kako treba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! To nisu strašne stvari u smislu da ne može doći do neke velike havarije.Ja se bojim tog zupčenja. Javi da li si riješio to podrhtavanje. Ja krećem za BG, pa šta bude...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar je moguće da ništa ne može da se završi bez neke zahebancije!!?? Vratio sam se iz BG. Klepetanje i dalje tu, meni zvuči kao da je španer... Lampica od ulja se pali strogo pri oštrijem ulasku u desnu krivinu... A podrhtavanje motora je i dalje prisutno. Auto ide normalno u svim režimima. Sad odem u servis da čuju klepetanje, a stariji (iskusniji) majstor će k'o iz topa: "To se i ranije čulo!", ali mladi (neiskusni) majstor ćuti... kakav danak neiskustvu. Ja im kažem da ovaj auto vozim 3 godine i da znam svaki šum koji proizvodi (kolege forumaši sigurno me razumiju :-). Kažu hoće da probaju auto i kreću bez da zovu mene da krenem sa njima. Ja ih pitam mogu li i ja, a onda stariji majstor kaže: "Idite onda vas dvojica." Mlađi lik je osjetio, vidio i čuo sve što sam naveo (znači da mi se ne priviđa). Rekli mi sutra da dođem ujutro da ostavim auto da vide šta je.

 

Ima li neko ovde ideju šta bi moglo biti, da me ne prave majmunom sutra?

Klepetanje - španer ili ...??

Lampica od ulja - neki senzor ili ...??

Podrhtavanje - nosač motora ili ...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze ti to niko reci ovako citajuci iz posta, jer moze biti bukvalno sve od ovoga sto si napisao a i neke mnogo gore stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao npr dusi! mozda je prvi vlasnik umro a duh mu ostao u autu i sad ga opseda.

a mozda neko tim autom zgazio nekoga ko ima problema sa gasovima pa sad ispusta cudne zvuke...... aaaa ne, ovo bi se i osecalo....

a mozda imas nekog hrcka pod haubom.

ili sitan novac u kaseti pa zvecka!

znas ono puckanje u slusalici sto kazu da se cuje kad te prisluskuju? mozda te prisluskuju u autu pa zato kucka i pucka?

:lol::D:lol::D^_^:D^_^^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Jankovic je veceras na nivou!!!

Klepetanje, moze samo da se nagadja dok se ne skine poklopacas zubcastog.

Lampica, takodje dok se ne proveri ispravnost senzora, moze samo da se nagadja.

Podrhtavanje, nosac motora, dizne, lose sagorevanje, svecice itd.

Sta bi sa potrosnjom vode?

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim sa update-om. U stvari je bio GREMLIN !!! :-)

 

Klepetanje je bilo zbog nekog hepeka na nosaču španera zupčastog kaiša. Kažu nije ništa opasno, samo klepeće. To su napravili, više ne klepeće.

Lampica se palila jer je karter bio zaprljan. Očistili su i više se ne pali.

Podrhtavanjem se nisu bavili, kao treba da ostane auto da testiraju, ali pošto mi je trebao auto, nisam to riješio. Valjda će kolega Goran zamijeniti nosač pa da mi kaže da li je tako riješio podrhtavanje. Možda i kupim taj jeftini pa ga zamijenim da vidim. A vjerujem da su oni svi pohabani. Autu je skoro 10 godina... a ni ja ga baš ne štedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari potrebna mi je pomoć oko zupčenja motora na Stilu 1.6 16v. Pre par meseci na autu mi je probio dihtung glave motora. U međuvremenu glavu sam skinuo, odrađena obrada i došlo vreme da se sastavlja. Sve je vraćeno na blok motora ali imam problem kod zupčenja sa španerom pa pretpostavljam da ja negde grešim. Bregaste su blokirane alatom, remenice su popuštene, prvi klip doveden u GMT. Kada postavim kaiš i alatom za natezanje napnem španer on zategne kaiš ali se ne pomera prema tački za stepen zategnutosti. Znači pomera se samo kompletan španer koliko mu dozvoljava šraf na nosaču španera. Alat za napinjanje španera je postavljen kako treba i klin na njemu je u rupi predviđenoj za to na španeru. Može li mi neko objasniti gde grešim?

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shomicus

Otvorena nova tema spojena je sa postojecom o zupcenju 1.6 16v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shomicus

Stičem utisak da sve radite kako treba a ipak negde grešite. :D

Ako je španer odgovarajući a pri tome ispravan onda taj vaš ključić ulazi duboko u tu rupicui zaglavljuje španer, odnosno, tu su dve rupice u koje se "uglavi" ključ i tako zarotira španer da bi se remen našpanovao.

Valjda sam shvatio Vaš problem i adekvatno odgovorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno negde grešim. Da, ima dve rupe, tj jedno je više prosečen zarez po kom španer klizi, drugo je rupa u koju ulazi alat. Set je kupljen preko drugara u Kit komercu, Ina set uzet po broju šasije. Problem je u tome što kada napnem španer on zategne kaiš, pomeri se kompletan španer ali ne pomera se pokazivač zategnutosti, jednostavno ide toliko koliko mu dozvoljava pomeranje šrafa na nosaču na bloku. Pretpostavljam pošto mi je prvi put da zupčim ovaj auto da kad se metalni deo povuče do granice koju mu dozvoljava kaiš opruga na roleru treba da se povuče u nazad što to ovde nije slučaj jedino ako mora da se napne ogromnom silom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...