Jump to content
FAS Euroauto Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

127 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

Odrađen kasko I posebno osigurana stakla.

E ako niste znali, jedna od bitnih razlika između klasičnog kaska I mini kaska je , sem cifre koju placate, klasičan kasko pokriva popravku originalnom delovima u ovlašćenom servisu, a mini kasko zamenskim I polovnim delovima van ovlašćenog servisa.
Naravno, ima tu još nekih stavki koje se razlikuju, čak mislim I da je suma za krađu mnogo manja.

Kad sam pitao zašto je godišnja cena kaska za BMW star 15g ista kao I za novog Tipa, odgovor je sledeći, nabavnq cena novog BMW je višestruko veća od nabavne cena Tipa, onda se ta nabavna cena koriguje na godine starosti, amortizaciju I još svašta nešto I dođe se na konačnu cifru, a pisao sam.prošle godine da je kasko za E87 oko 40000 dinara.
 

Edited by Ivan
Prebaceno, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva, saznao sam da je za starija vozila bolji mini kasko :) Razlog je što se za starija vozila od 10 godina prilikom zamene delova računa 50% od vrednosti originalnog dela, dok je za zamenski pokriven 100% sa cenom. I onda sam, u razgovoru sa agentom, saznao da će pokriti 100% cene zamenskog dela koji je npr skuplji od originalnog. Malo kontradiktorno al to je do njih. 

 

 

Isto tako, kad su mi pojedine kuće pravile proračun za kasko i kad je to bilo 400-500 eur, na pitanje zašto toliko dobio sam odgovor auto je kao nov koštao 30+k eur pa zbog toga. I onda na pitanje Ok ja ga sad zakucam u zid i bude totalka vi isplaćujete 30+k? Naravno da ne, već vrednost vozila po katalogu :) 
Kod mini kaska se računa kataloška vrednost vozila pa ispadne jeftinije. 

 

Na kraju sam sve rešio u ddor-u gde mi je full kasko + osiguranje stakala bilo kao mini kasko kod nekih

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je , al onda uzmi napravi računicu za auto do 10 g starosti pa češ videti.
Npr, 5g star auto sa full kaskom oteraš u ovlašćen auto servis,u mom slučaju Auto kuću koja ima I svoj servis,I dobiješ ugradnju novih originalnih delova , sve po PSu.
Sa mini kaskom ne pokrivaju originalne delove već zamenske I moraš raditi u servisiu koji iste ugrađuje. Ja sam pre za originalne u ovlašćenom.

Primera radi, moj brat nije hteo kasko ni običan ni mini za C5.
Imao sudar, ceh u ovlašćenom servisu 800000 dinara. Auto Osiguranje pokrilo do 400000 dinara jer računaju polovne I zamenske delove.
Dakle, skoro kao mini kasko.
Da je imao full kasko imao bi ugrađene original I pokrivenu celu štetu.

Za modele preko 10g starosti a da nisu BMW I ta premium vozila, npr Modus,Suzuki SX4 itd, koje sam osiguravao, klasičan kasko izađe 10-13000dinara a mini kasko od 6-10000 dinara.
E sad je problem što neke osiguravajuće kuće neće da daju klasičan kasko za automobile preko 10g starosti, već eventualno mini kasko.

U DDORu sam do sada osiguravao, sad sam u Generaliu.
Iz obe auto kuće sam dobio identičnu ponudu za full kasko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se za digresiju, vazno je da ljudi koji uzimaju kasko u DDOR znaju da oni pokrivaju stetu po modelu: 7god star auto-cene se umanjuju za 35% od cene originalnih delova. Svaka dodatna godina starosti nosi dodatnih 5% umanjenja. Sate rada i cenu racunaju po svom nekom standardu. Raspitajte se za takve detalje pre potpisivanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 da, da to si u pravu. Za auto mlađi od 10 god, najbolje je full kasko, mada meni je stariji auto pa opet imam full kasko. Kažem ti, meni je kontradiktorno bilo za originalne delove 50% amortizacija a komotno mogu uzeti zamenski koji je skuplji od originalnog i pokrivaju 100% cenu. Menjao sam zimus masku na delti pa sam prošao kroz to.

 

@Dale U pravu si, radni sat im je nešto 1440 dinara, ali u tom slučaju oteram auto u stojanov i onda pokriju njihov radni sat koliko god bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke osiguravajuće kuće imaju I foru da ako plaćaš na rate kasko osiguranje, u slučaju štete, traže da uplatiš prostale rate do punog iznosa da bi aktivirale kasko pokriće. Npr Generali je to imao do skoro, sad su ukinuli, ali treba I na to obratiti pažnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po rezultatima ankete na ovoj temi najvise se preporucuje kasko u Dunav osiguranju ili DDOR. Trenutno skupljam ponude za auto star 4ipo godine, i na prvu ruku moram reci da se cene izmedju osiguravajucih kuca mogu drasticno razlikovati. U potrazi sam za full kaskom, koji pokriva Srbiju i Evropu, zastitom od kradje, a I  dodatno bih osigurao stakla.

 

Zanima me na sta posebno da obratim paznju prilikom odabira kasko osiguranja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Siki97 said:

U potrazi sam za full kaskom, koji pokriva Srbiju i Evropu, zastitom od kradje, a I  dodatno bih osigurao stakla.

Zbog čega dodatno osiguranje stakala kada ćeš već imati full kasko polisu? Kasko obuhvata i stakla...jedino za panoramu (ako je auto ima) treba uvek pitati da li ga kasko obuhvata.

Možda misliš da izbegneš aktiviranje kaska ukoliko bude šteta samo na prozoru...da ne izgubiš 1 aktivaciju?

 

22 minutes ago, Siki97 said:

Zanima me na sta posebno da obratim paznju prilikom odabira kasko osiguranja? 

- Vrednost osigurane sume. ČIsto da ne bude da je polisa jeftinija jer je osigurana suma dosta manja, čak možda manja i od tržišne vrednosti automobila. To se po pravilu ne događa, ali treba obratiti pažnju.

- Takođe, obavezno da bude osigurana (pomenuta i posebno uslikana) sva oprema koju auto ima. To sve obično bude pokriveno izborom odgovarajućeg paketa opreme, ali još kako je moguće da nema konkretnog paketa opreme u katalogu AMSS za taj auto, pa se sve razlike (npr. ima alufelne, ili ima veće alufelne, ili šoferku sa senzorima za svetlo i kišu, i sl.) moraju pomenuti i posebno uslikati. Ako dođe do aktivacije polise dobijaš popravku samo onoga što je upisano i uslikano, neće ih biti briga šta je stvarno na autu.

- Pitaš i postoji li popust na učešće ako se izabere servis koji Osiguranje preporuči. U tom slučaju uzimaš jeftiniju polisu sa npr. 10% učešća/200 evra jer znaš da ćeš u praksi platiti 5%/100 evra ukoliko dođe do aktivacije polise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam privatne muke oko izbora kaska davno rešio, nikada ga nisam uzeo za preko tri decenije :) Poslovno (moram) ga imam, jer je na lizing. A sve dosadašnje štete su bile sitnije i nikada nisam aktivirao kasko. Sa pitanjima osiguranja se, inače, redovno srećem poslovno i moje mišljenje o tome je toliko loše, da nemam dilemu da privatno i dalje neću imati kasko, osim ako eventualno bude moralo na lizing.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, neshaoct said:

Zbog čega dodatno osiguranje stakala kada ćeš već imati full kasko polisu? Kasko obuhvata i stakla...jedino za panoramu (ako je auto ima) treba uvek pitati da li ga kasko obuhvata.

Možda misliš da izbegneš aktiviranje kaska ukoliko bude šteta samo na prozoru...da ne izgubiš 1 aktivaciju?

 

Tacno to, hteo bih da izbegnem aktivaciju kaska gde ce verovatno biti minimalno ucesce u steti 100-150e, a zamena nekog stakla ne bi bila preterano veca od toga.

 

19 minutes ago, neshaoct said:

- Vrednost osigurane sume. ČIsto da ne bude da je polisa jeftinija jer je osigurana suma dosta manja, čak možda manja i od tržišne vrednosti automobila. To se po pravilu ne događa, ali treba obratiti pažnju.

- Takođe, obavezno da bude osigurana (pomenuta i posebno uslikana) sva oprema koju auto ima. To sve obično bude pokriveno izborom odgovarajućeg paketa opreme, ali još kako je moguće da nema konkretnog paketa opreme u katalogu AMSS za taj auto, pa se sve razlike (npr. ima alufelne, ili ima veće alufelne, ili šoferku sa senzorima za svetlo i kišu, i sl.) moraju pomenuti i posebno uslikati. Ako dođe do aktivacije polise dobijaš popravku samo onoga što je upisano i uslikano, neće ih biti briga šta je stvarno na autu.

- Pitaš i postoji li popust na učešće ako se izabere servis koji Osiguranje preporuči. U tom slučaju uzimaš jeftiniju polisu sa npr. 10% učešća/200 evra jer znaš da ćeš u praksi platiti 5%/100 evra ukoliko dođe do aktivacije polise.

Hvala na korisnim sugestijama. Generalno, vecina ponuda je na novonabavnu vrednost vozila, a s obzirom da je u auto dodatno ulagano (vece felne...) to realno podize vrednost vozila, tako da cu to sve zahtevati da dodatno uslikaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Siki97 said:

Generalno, vecina ponuda je na novonabavnu vrednost vozila...

1 hour ago, Siki97 said:

Trenutno skupljam ponude za auto star 4ipo godine

Ove dve stvari ne mogu zajedno.

 

Vrednost po fakturi (novonabavna) postoji istovremeno i kao osigurana suma jedino i samo kad je auto nov i zaključuje se prva kasko polisa.

Neka osiguranja ne gledaju cenu iz fakture, već iz cenovnika (koja je uvek veća), pa to značajno poskupi prvu polisu kasko osiguranja.

Auto koji pominješ nije nov nego star 4.5 godine, tako da će njegova osigurana suma biti mnogo manja od te novonabavne, tj. šanse nema da za 4.5 godine star auto stave da je osigurana suma jednaka njegovoj vrednosti kad je bio nov. Kad bi to uradili, onda bi svako odmah 1 dan posle zaključivanja kasko polise gde je osigurana suma za 4.5 godine star auto jednaka njegovoj vrednosti kad je bio nov, uzeo i zapalio takav auto i naplatio štetu po tako velikodušnoj osiguranoj sumi. :D 

 

U računici oni svakako kreću od novonabavne, ali onda u skladu sa zakonski definisanim stopama amortizacije i njihovom procenom stanja vozila umanjuju vrednost osigurane sume. To što si stavio veće felne njih neće zanimati u smislu povećanja osigurane sume. To tebe zanima ukoliko dođe do aktivacije polise jer onda imaš dokaz da je auto imao drugačiju opremu (bolju) od one obuhvaćene katalogom AMSS za konkretan auto.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, neshaoct said:

Ove dve stvari ne mogu zajedno

Lose sam se izrazio... U vecini ponuda je osnovica za obracun premije novonabavna vrednost vozila, i onda oni imaju kao sto kazes racunicu kojom se umanjuje vrednost vozila na osnovu njegove starosti. Neke osiguravajuce kuce daju ponudu na sadasnju vrednost vozila, a ona se razlikuje izmedju njih i do 2000e....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo moze pomoc. Citam i nije mi bas najjasnije.

 

Treba da prodam auto koji je registrovan na mene.

Koja je procedura da se obavi prenos na novog vlasnika.

Nalazim se sa prodavcem oko 15h radnim danom.

On je iz Bg-a, a ja iz Obrenovca.

-Odstampani kupoprodajni ugovor popunimo i idemo kod notara.

-On mi daje novac. Ja njemu sva dokumenta(sa carine itd osim polise) od vozila i kljuceve.

-Ja vise nemam nista sa tim.Posle on dalje zavrsava sve.

-Tablice ne odjavljujem?

 

Jel to to ili sam pogresno razumeo?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako radis sam (ne preko agencije) i da ti je mirna glava - iza potpisivanja kupoprodajnog ugovora imas rok od 15 dana da platis porez na prenos apsolutnih prava.

Sta god dogovorio sa kupcem ko to placa, tvoja obaveza je da kao prodavac platis porez u Poreskoj upravi po tvom mestu stanovanja. Potrebno je priloziti kupoprodajni ugovor (cini mi se 2 komada), ocitanu saobracajnu i licnu i popuniti poresku prijavu. Par dana iza toga te Poreska obavestava o iznosu koji treba da platis, racuna se po katalogu AMSS i iznosi 2.5% kataloske vrednosti vozila (tako da ne pije vodu pisanje nebuloznih cena u samom ugovoru). Kada dobijes potvrdu o placenom porezu, tek nakon toga kupac moze da izvadi saobracajnu na svoje ime. Ako se ne menja registarsko podrucje, tablice ne moraju da se menjaju.

To je ono sto se secam iz licnog iskustva i naravno (kao sto rekoh) ako hoces da ti bude mirna glava. Da ne bi zavisio od drugih, kojekakvih ovlascenja i slicnih trange-frange gluposti, zbog kojih posle ovde neretko dolaze i kukaju zbog raznoraznih problema.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Ivan said:

ocitanu saobracajnu

Meni su trazili saobracajnu na uvid (Poreska NBG), doduse bilo pre jedno 5 godina, pa sam morao da jurim kupca da uzmen istu i nosim na uvid. 

 

Moj savet je, zbog loseg iskustva auto-osiguranja, da kopiju polise i kupoprodajni ugovor posaljes osigiravajucoj kuci. Istina, ovo nije tvoj posao i nema veze vise sa tobom, ali sam ja mogao imati glupost zbog neazurnosti i bahatosti pravnika Delta Generali osiguranja koji su od mene trazili ucesce u steti koju je prouzrokovao kupac auta, koji je on vozio, gotovo 5 meseci kasnije. mislim, cisto da ti dan-dva pred more ne stigne tako nesto jer kupac nije odradio pa ti poremeti planove. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek je i napisao da radi KP ugovor, zmači nema ovlašćenja.

 

Možda je bolje da odradiš ugovor o poklonu jer tada kupac plaća porez na svojoj opštini stanovanja.( ti iz Obrenovca a on iz Bg-a)

 

Jedino što ne može da zadrži polisu osiguranja, već mora da je preda kupcu zajeno sa saobraćajnom i ključevima.

 

Polisu može da zadrži samo u slučaju da odjavljuje tablice, a to nije slućaj u ovoj transakciji, koliko vidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde onda ovako. Predlozite mi koja opcija je najbolja je vidim da pisete svi razlicito pa sam zbunjen.

 

Znaci hocu da prodam auto i da vise nemam veze sa njim jer odmah uzimam drugi. Da eventualno neki prekrsaj ne stigne meni na adresu.

 

Ne bih preko agencije.

Pravimo kp ugovor i ugovor o poklonu.

On placa porez u Bg-u.

Ne odjavljujem tablice i dajem mu original polisu(kopiram za mene), saobracajnu, kljuceve i papire koje sam dobio prilikom uvoza.

I to je to? Posle on sve zavrsava?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd kako sam ja prodavao auto (ima 5g):

- Kupoprodajni, overen kod notara (ako radis kupoprodajni, neko placa porez na prenos apsolitnih, dogovorite se. U protivnom, ako KUPAC ne plati, a i ako pise u ugovoru da KUPAC placa, zakon tebe juri nevezano za to. Moj savet - ti ga plati i mirna ti je glava, znas da je placen). 

 

Sa KP ugovorom, ocitanom saobracajnom (verovatno ce ti traziti original na uvid, meni jesu, napisao sam, a tu ih zvrcni u poreskoj pa pitaj. Mozda ne mora, ali ako mora i ti mu dao saobracajnu onda ga juris, trosis vreme...), ides u poresku, predajes dokumenta i cekas oko jednu radnu nedelju (ugrubo) da ti odrede porez na prenos ap.prava koliko placas. 

 

Platis, opet ides u poresku i dobijes potvrdu da si to izmirio (jedan primerak). 

 

Saboracajnu onda mozes (ako ti je trebao original zbog poreske) da das kupcu, kljuceve i polisu osiguranja.

 

POLISU ISKOPIRAJ i zajedno sa primerkom KP ugovora prilozi osiguranju kada budes registrovao drugi svoj auto da bi preneo PREMIJSKI stepen jer umeju da zakinu na tome. Oni to ne zadrzavaju, ali ti da imas. Iskopiraj i potvrdu prenosa apsolutnih prava, nek se nadje. 

 

Znaci tebi obavezno da ostane primerak KP ugovora i potvrde placenog prenosa i kopija polise (nisam siguran da sam mu dao i potvrdu za prenos ap.prava, neka neko to potvrdi, ipak je bilo davno). 

 

On kao kupac je duzan da prebaci osiguranje na sebe i izvadi novu saobracajnu na sebe. 

 

Time bi trebao proces biti zavrsen. Nemas nikakvog vise odnosa sa autom niti te interesuje. 

 

Iz onog sto sam ja okusio je, posto mi je registracija jos trajala, kupac iz Jakova (znaci nisam odjavljivao tablice) NIJE izvadio novu saobracajnu i NIJE preneo osigiranje koje je posle sudara mene jurilo. 

 

Osiguranju predaj kopiju KP ugovora i osiguranja (naveo ranije zasto, ali ne moras). 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista sto svi mi nismo vec prosli ;) .

Najjace je kada si kupac, prodjes sve to, zavrsis ugovor, plati se porez, sa svim potrebnim papirima odes u SUP jos samo da izvadis saobracajnu na svoje ime... I prc, postoji zaloga na automobilu, ti nisi proverio u startu, stigao do kraja procesa, poplacao sve i saznajes to tek u SUP.

Sada se tebe ne tice kao prodavca. Cisto kao napomena da i to treba proveriti ako se kupuje od fizickog lica, auto vec registrovan kod nas u SRB. Daleko pametnije bi bilo da je sve to nekako bar malo vise objedinjeno, pojednostavljeno i sigurnije pogotovo po kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Ivan said:

postoji zaloga na automobilu

@clover

Ovo je veoma bitna stavka koju retko ko proverava. Obavezno pri kupovini auta. To je ono sto ne mozes da vidis kod vizuelnog pregleda auta i dijagnostikom koji kupujes. Ivan tu ima pravo, to se mora pogledati. 

1 hour ago, clover said:

Koliko su ga zakomplikovali

Znas kako, prvi put je onako frka, panika.. Pa onda ti posle bude lakse... Ali od tog 'lakse' prodje nekoliko godina od kako kupis drugi auto pa onda se opet prisecas :D

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto upadam, sutra bi trebalo da zavrsim sve oko placanja auta (odobren mi je kredit), sta sve treba da dobijem od dokumentacije od salona? Auto je bio registrovan do Avgusta meseca. 

 

Vidim na ovom linku za automobile iz uvoza sta treba, a sta tacno treba kada nije iz uvoza? Koliko sam shvatio oni placaju porez, moje je samo da registrujem auto.

Screenshot_2021-10-03-22-08-14-916_com.android.chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...