Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

136 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

On 11/5/2021 at 11:17 PM, majkicbane said:

Jedno mozda banalno pitanje, moze li se odraditi osiguranje stakala ako su na staklima folije, ali bez atesta?

 

 

Verujem da DA. Bitno je da je staklo bez oštećenja a folija ne bi trebalo nikako da im smeta za osiguranje stakala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvali me danas iz DDOR da mi daju novu ponudu. Trazili mi da slikam kilometrazu pa ce poslati kome treba da kreira ponudu sa vecom osiguranom sumom. Cekam da vidim sta ce da posalju pa da odlucim gde cu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednost vozila, kako god d je odredjuju je bitna samo kod obračuna totalne štete i kod odredjivanja da li je oštećen auto isplativo popravljati ili ne. Za njih je neisplativa svaka popravka koja prevazilazi cifru (tržišna vrednost vozila-vrednost ostatka). I tu uvek nastanu problemi.

Ako imate autio koji realno vredi 5.000 EUR, više-manje će se na taj iznos  i raditi polisa.

Ako imate štetu po kasku i ako je potrebna popravka od 1000 EUR, onda će se ta šteta (uz vaše učešće) refundirati, odnosno uplatiti servisu koji vrši popravku.

Problem nastane kada npr. imate čeoni sudar i strada branik, maska, hladnjaci, farovi ali i izlete oba jastuka.... i cena delova izadje na npr 2.500 EUR i još radovi 1.000 .ukupno 3.500.

Onda ni kažu. auto je oštećen 60%, što znači da je vrednost ostatka 40%.,  odnosno ono što vam ostaje nakon sudara oni procene na 40% od 5.000 to je 2.000....i daju vam još 3.000? Ali ne, pošto je vaše učešće u šteti 20%, to će vam odbiti od 3.000 i isplatiće vam 2.400.

Dakle ostaje vam izlupan auto i 2.400 EUR.

Logično, osiguranju se u tom slučaju vše isplati da vam isplati 2.400 nego 3.500 zar ne?

Zaključak. za male štrete kasko je ok....ali ako je popravka veća od polovine vrednosti ...ne isplati se baš.

Problem je sa obračunom vrednosti ostatka.

Jedino ako vam auto ukradu ili ako auto izgori, tada nema vrednosti ostatka i dobijate pun iznos, umanjen za 20%.

 

Ovo je bila gruba računica...ima tu još finesa...

 

U svakom slučaju, doro se informišite u osiguraju,,,,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, danko said:

edino ako vam auto ukradu ili ako auto izgori, tada nema vrednosti ostatka i dobijate pun iznos, umanjen za 20%.

Zašto umanjeno za 20% ako je ugovoreno realtivno učešće u šteti od 5% ili eventualno 10%?

 

Vrednost vozila na dan zaključivanja polise = osigurana suma.

Vrednost vozila 1 sekund pre nastupanja štetnog događaja = osigurana suma minus umanjenje vrednosti vozila zbog protoka vremena od dana zaključivanja polise, do dana nastupanja štetnog događaja.

To umanjenje ne može biti 20% čak i da je prošlo 364 dana (nedostaje samo 1 dan za punu godinu) od dana zaključivanja polise do dana štetnog događaja, jer je godišnja stopa amortizacije za automobile manje od toga, sa posebnom pričom kada automobili pređu 10 godina starosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

Zašto umanjeno za 20% ako je ugovoreno realtivno učešće u šteti od 5% ili eventualno 10%?

 

Vrednost vozila na dan zaključivanja polise = osigurana suma.

Vrednost vozila 1 sekund pre nastupanja štetnog događaja = osigurana suma minus umanjenje vrednosti vozila zbog protoka vremena od dana zaključivanja polise, do dana nastupanja štetnog događaja.

To umanjenje ne može biti 20% čak i da je prošlo 364 dana (nedostaje samo 1 dan za punu godinu) od dana zaključivanja polise do dana štetnog događaja, jer je godišnja stopa amortizacije za automobile manje od toga, sa posebnom pričom kada automobili pređu 10 godina starosti...

 

Naravno, u pravu si...

Ja sam više govorio o principima a manje o konkretnoj računici.Postoje različite varijante visine učešća u šteti. Ja sam objašnjavao na primeru 20% i auta od 5.000 EUR. Kada sam napisao 20%, to je podrazumevalo polisu sa 20% učešća u štetnom dogadjaju. Ako je polisa sa 10% učešća onda se i cifre menjaju - logično.

Naravno, polisa sa 10 % učešća je ozbiljno skuplja od one sa 20% učešća.

 

Mada, postoje tu i još neki problemi, nelogičnosti, nedoslednosti. i različite varijante...

 

Na primer,:

 

- postoji i apsolutno učešće u štetnom događaju i to kao fiksni iznos...npr 100EUR. Na taj način se osiguranje štiti od situacije da se naplaćuje neka smešno jeftina šteta. Npr, neko na parkingu zakači kola i pri tom slomi oblogu retrovizora koja košta 150EUR. E sad ako je učešće 20%, to znači da vlasnik učestvuje sa 30 EUR ali i sa obaveznim učešćem od 100EUR...tako da na kraju može da naplati 20EUR.. Ovo se može i na drugi način ugovoriti, dodatno platiti na početku da bi se ovo izbeglo.

 

- postoji i ograničenje broja šteta po kasku u toku jedne godine, obično na dve štete. Ne možete, po kasku, neograničeno puta naplaćivati...

 

- ako se naplati totalna šteta, prestaje da važi kasko polisa

 

E sad, kod odredjivanja vrednosti vozila - tu je malo zamešateljstvo. Kada se auto osigurava, tada se cena polise odredjuje na osnovu vrednosti kola koja se odredjuje kao novonabavna cena vozila umanjena za odredjeni broj godina eksploatacije. Kada se šteta isplaćuje, tada se gleda tržišna vrednost vozila (da li po katalogu, da li po oglasima, nebitno). To nema veze sa brojem dana koji je protekao od dana zaključenja polise, to se ne gleda.

 

 

Inače postoji još sijaset situacija koje se mogu desiti a koje na kraju mogu biti nepovoljne za vlasnika kola.

 

Na primer:

 

- kod novijih automobila, većina čeonih sudara, ako se popravka radi u ovlašćenom servisu, sa originalnim delovima završi tako što se isplaćuje totalna šteta jer je vrednost popravke prevelika. Vlasnici treba da znaju da imaju i mogućnost isplate štete po sporazumu, gde dobijaju keš na ruke.(na svoj račun). Ovo je obično manji iznos od procenjene vrednosti popravke, ali vam ostavlja mogućnost da nabavite polovne delove i da umanjite cenu popravke. Doduše, to nije samo za kasko, već i za obične polise.

 

- neka osiguanja neće da vam priznaju punu cenu delova za popravku starijih automobila. Jednostavno, imaju skalu pa umanjuju iznos naknade štete jer su delovi bili delimično amortizovani pre nastanka štete.

 

-postoji i caka sa delovima koji su oštećeni a menjaju se u paru - na primer auto je dobio udarac u prednji desni deo i potrebno je zameniti felnu, gumu, i vešanje na desnoj strani. I oni će vam priznati cene za jednu gumu, jednu felnu, jedan amortizer, jednu oprugu. A šta sa činjenicom da se opruge i amortizeri menjaju uvek u paru. A šta ako na tržištu nema da se nadje takva guma više? A šta ako su felne aluminijumske, kupljene sve 4 u kompletu i sada ne može da se nadje taj model na tržištu?

 

Meni recimo smeta i što se kod određivanja tržišne vrednosti ne uzima (ili bar ne u dovoljnoj meri) podatak o dodatnoj opremi na kolima. Kada kupujete nov auto, vrednost osnovne i ful verzije može biti veoma različita. Nekada je ful verzija i duplo skuplja od obične. I kod polovnih vozila ova razlika može biti ozbiljna. A osiguranje o tome ne vodi računa.

Takodje, osiguranje bi moralo na neki način da kompenzuje štetu koja nastaje zbog umanjene vrednosti vozila zbog popravke, jer ne vredi isto auto koji je neudaran i auto koji je udaran i popravljan.

 

Šta u stvari pokušavam da kažem: Treba se dobro informisati kod osiguravača o svim uslovima....obično posle i nastaju problemi zato što ljudi ne znaju šta plaćaju i na šta imaju pravo.

I pored svega, ja sam uvek, ali uvek , za sva svoja kola uzimao kasko polisu sa 20% učešća u šteti, sa rizikom od kradje u zemlji i inostranstvu, Dunav osiguranju. Kada sve saberem, to me je ozbiljno koštalo za ovih 35 godina koliko vozim, ali sa druge strane me je rasteretilo troškova popravki i brige. 

Moj lični stav je stvar moje odluke, moje procene rizika i mog novca u krajnjoj liniji. Ne pokušavam nikom da nametnem stav ni da treba ni da ne treba kasko osiguravati.

Svako donosi odluku za sebe, moj svet je samo-dobro se informišite. Idite u osiguranje i sve unapred saznajte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tu odluku davno doneo i već 33 godine nemam kasko. I kako god sagledam kalkulacije, višestruko mi se isplatilo. Maltene sam uštedeo cenu jednog celog novog vozila.

Kasko imam samo za službena kola, jer mora, pošto je lizing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron je l imas garazu?

Kasko isto moze da bude jako subjektivna stvar, ja imam kolegu koji placa dva auto kredita, jedan za prethodni auto koji mu je ukraden i drugi za sadasnji auto. U njegovom slucaju, pametnije da je imao kasko zar ne?

Mislim da je za sve koji nemaju garazu, kasko neka vrsta sigurnosti, neko je vec rekao da je najbolje uzeti kasko tamo gde poznajete nekoga kako bi pogurali kada dodje do stete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, o tome i pričam...svako donosi odluku za sebe.

Kad se imaju sve informacije, proceni se cena, proceni se rizik i donose se odluka.

Samo je problem kad se nemaju potpune informacije.

Ja sam na kasko do sada dao verovatnoo i više od jednog auta. Za 35 godina imao sam po jedan, dva, a sada i tri auta....Prosečno dva.I neka je prosečna cena polise bila 150EUR (sa 50% popusta), to izadje oko 10.000 EUR.

Naravno bilo je i naplata štete....recimo, ukupno oko 4-5.000.

Ali zato mirno spavam. Da li će neko da ukrade auto, da li će da padne saksija na krov, da li ću ja, žena ili deca, da napravimo nezgodu svojom krivicom, da li će da me udari neregistrovan traktor ili neosigurano vozilo, da li će neko da me udari ili izgrebe na parkingu, polupa grad, poplavi u garaži........ništa od toga me ne tangira i ne nervira. Samo nek smo živi i zdravi i da u nezgodi da nema povredjenih a sve ostalo, ako ne ide preko obavezne polise, platiće kasko. 

Ko god me je pitao za savet, po ovom pitanju, odgovor je uvek isti: Prvo dobro proveri sve informacije pa odluči.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Dzimbo said:

@moron je l imas garazu?

Kasko isto moze da bude jako subjektivna stvar, ja imam kolegu koji placa dva auto kredita, jedan za prethodni auto koji mu je ukraden i drugi za sadasnji auto. U njegovom slucaju, pametnije da je imao kasko zar ne?

Mislim da je za sve koji nemaju garazu, kasko neka vrsta sigurnosti, neko je vec rekao da je najbolje uzeti kasko tamo gde poznajete nekoga kako bi pogurali kada dodje do stete.

Deo perioda sam imao, a deo perioda nisam imao garažu, a kola su mi svakako najveći deo vremena van garaže (jedna su svakako uvek van nje).

Ali, u mom slučaju, uzimanje i neuzimanje kaska nema veze sa garažom. Kao što je istina da vozilo VW grupacije nikada nisam kupio samo zbog povećanog rizika kradje (mada sam krzo razne periode golfa, passata, Tourana, Tiguana ... smatrao za mene idealnim vozilima ). Jer želim "miran san", a ne da noću kroz prozor gledam da li su mi kola još uvek ispred zgrade.

Ja kasko ne uzimam jer tu "uslugu" smatram jednom od najvećih prevara. Jer, kada god procene da mogu, oni će da te zakinu maksinalno koliko je to moguće. Ne vraćaju oni nikoga ekonomski u stanje u kome se on nalazio pre nastupanja štetnog dogadjaja ... Uvek si u "zajeban", ovako ili onako. Barem zakonom velikih brojeva ( ako nikako drugačije)

Ali, to što ja nemam kasko, to je moj (mentalni) problem :)

I, izvinjenje što sam se uopšte javio sa mojim negativističkim mislima o kasku :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa svime sto si naveo. Eno pre 2, 3 godine, bio je slucaj u bloku 45 gde je neko kroz prozor/terasu bacio zamrznut komad mesa koji je pao na auto sa panoramom i polupao ceo krov.

 

Bizarno, ali eto, desilo se. Ja kasko uzimam da bih bio miran. Jednostavno sam procenio da je taj novac vredan mog mira.

 

Elem, da li je neko imao iskustva sa Grawe? Dvoumim se izmedju Dunava i njih, a razlog sto razmatram Grawe je fiksno ucesce u steti. Polisa jeste malo skuplja, ali je ucesce isto bilo da je steta 1000 ili 5000eur

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron ma sta se izvinjavas, tu i jesmo da bi dali svoje misljenje o necemu. :)

Naravno, sam izbor vozila moze dosta umiri san ali i da pojeftini kasko ako nije iz rizicne grupe. 

Moja racunica je da u ovom trenutku u slucaju da ostanem bez auta iz nekog razloga, bolje da mi isplate "bilo sta" nego da ostanem i bez auta i da mi ostane kredit da placam..

Sto se tice isplate, posao prodaje (odeljenje za prodaju) je da proda osiguranje, a posao steta (odeljenje za obradu steta) je da isplati stetu u sto boljoj poziciji za kompaniju.

E sad, ima toga sto ti imas vise vozackog iskustva nego ja godina zivota..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada zaključujete kasko osiguranje, odete u 3-4 osiguravajuće kuće i tražite da vam sačine uporedivu kalkulaciju (pod istim uslovima) i da navedu sve popuste koje odobravaju.

Potom tražite opšte uslove osiguranja i eventualne posebne uslove ako se primenjuju. 

Oni su sastavni deo polise. 

Kod Dunava su štampani na 8 sitno kucanih strana i bilo mi je potrebno (kao pravniku, laiku i duže) 2 sata da ih iščitam. 

Tek tada zaista znate od kojih rizika ste pokriveni i pod kojim uslovima. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, tek kada vam se šteta desi i dobijete odluku osiguravača po Vašem odštenom zahtevu, znaćete da li ste (pre zaključenja ugovora o kasko osiguranju) pravilno razumeli opšte uslove osiguranja koji se na to osiguranje odnose :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/10/2021 at 6:51 PM, TeaseR said:
Zvali me danas iz DDOR da mi daju novu ponudu. Trazili mi da slikam kilometrazu pa ce poslati kome treba da kreira ponudu sa vecom osiguranom sumom. Cekam da vidim sta ce da posalju pa da odlucim gde cu.

Jel imas neki update u vezi ovog?
Ja bih nekako najradije u DDOR pa zato pratim sve ovo sto si pisao :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se na kraju odlucio za Grawe zbog fiksnog ucesca u steti, a cuo sam i da lepo isplacuju. S druge strane, na drugom forumu covek je imao problem da naplati DDOR-u za BMW F10, morao je da se nateze sa njima, ne treba mi to. Skuplje je za nekih 50eur od Dunav, ali kapiram ako se ikada dogodi neka steta na ovom vozilu, da nece biti ispod 2000eur u ovlascenom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su iz GRAWE dali ponudu od 670e godisnje sa 100e ucescem u steti. Ali nigde ne stoji osigurana vrednost vozila, vec pise samo "Vrednost vozila sa PDV" 32.000e

To je sad malo diskutabilno. Niti je trenutna trzisna, niti je vrednost vozila (bar ovog mog) kad je bio nov.

Jel stoji kod tebe osigurana suma?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, TeaseR said:

...ali kapiram ako se ikada dogodi neka steta na ovom vozilu, da nece biti ispod 2000eur u ovlascenom.

Pravo na limarijsku/farbarsku popravku u ovlašćenom servisu imaju samo vozila u garanciji.

 

Kod svih ostalih varijanti je takva popravka samo mogućnost. Da li će u konkretnom slučaju biti tako zavisi pre svega od visine štete i čime se ona popravlja (novim ili polovnim delovima). Ako vlasnik polise želi da se auto van fabričke garancije popravi u ovlašćenom servisu novim originalnim delovima, moraće da učestvuje ne samo u okviru onoga što je ugovoreno prilikom zaključivanja polise, već (zavisno od godišta auta) i dodatno npr. sa 50% vrednosti svih delova. Sa druge strane, ako se složi sa popravkom polovnim originalnim limarijskim delovima u ovlašćenom servisu, onda po pravilu nema tog dodatnog učešća u šteti, već samo onog što je ugovoreno (npr 5% ili 100 evra, 10% ili 200 evra, ili šta je već ugovoreno prilikom zaključivanja polise).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/12/2021 at 9:06 AM, danko said:

Kada se šteta isplaćuje, tada se gleda tržišna vrednost vozila (da li po katalogu, da li po oglasima, nebitno). To nema veze sa brojem dana koji je protekao od dana zaključenja polise, to se ne gleda.

Kada je zaključivana polisa postojala je osigurana suma. To je vrednost vozila na taj dan.

Ako se dogodi totalna (ekonomska i/ili mehanička) šteta makar i 5 dana posle toga, osnov za kalkulaciju neće biti ta osigurana suma, nego ona minus 5 dana (u vrednosti auta). Ako se šteta dogodi npr. u 11. mesecu nakon zaključivanja polise, onda se osigurana suma umanjuje za pad vrednosti auta u tih 11 meseci (stopa amortizacije).

 

''Štetočine'' (ljudi u osiguranjima koji rade štete - isplatu/popravku) kad je u pitanju obračun totalne štete (ekonomske i/ili mehaničke) nikada ne mogu na papir (obračun štete) da stave da su videli na tom i tom sajtu, ili su obišli Bubanj tad i tad, i kao tako utvrdili vrednost vozila na dan udesa. To je protivzakonito jer nigde nije dozvoljen osnov za obračun totalne štete nekakva prosečna cena na nekom sajtu.

Na kom sajtu, ko je to napisao, u kom Pravilniku piše, u kom Zakonu? Baš zato što to nigde ne piše i ne može se koristiti kao osnov za bilo šta, Osiguranja se bore i rukama i nogama na startu cele priče da što više umanje osiguranu sumu...tj. vrednost auta na dan zaključivanja polise, jer je ta vrednost osnov svih kasnijih obračuna. 

 

Obračun totalke (ekonomske i/ili mehaničke) počinje ovako:

Osiguranja krenu od osigurane sume. Nju prvo umanje za dane od zaključivanja polise, do dana nastupanja štete.

Od te sume onda umanje vrednost ostatka (auta u tako slupanom stanju). Vrednost ostataka ne može da bude proizvoljna, već opet postoji proračun, i definisan je njegov maksimum. Nije vrednost ostatka uvek 40% i ne može ni da bude uvek 40% jer nisu svi auti jednako slupani. To je maksimum koliko ostatak može da vredi. U praksi se obično kreće između 20% i 40%.

Zakonski je definisano koliko procenata vredi svaki npr. točak koji nije oštećen u udesu, koliko svaka vrata, koliko ispravan motor nakon udesa, koliko procenata donosi ako je menjač ostao ispravan posle totalke, itd, itd...i tako se dobije vrednost ostatka u procentima, koja je kao što rekoh u praksi obično između 20% i maksimalnih 40%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshaoct said:

Pravo na limarijsku/farbarsku popravku u ovlašćenom servisu imaju samo vozila u garanciji.

 

Kod svih ostalih varijanti je takva popravka samo mogućnost. Da li će u konkretnom slučaju biti tako zavisi pre svega od visine štete i čime se ona popravlja (novim ili polovnim delovima). Ako vlasnik polise želi da se auto van fabričke garancije popravi u ovlašćenom servisu novim originalnim delovima, moraće da učestvuje ne samo u okviru onoga što je ugovoreno prilikom zaključivanja polise, već (zavisno od godišta auta) i dodatno npr. sa 50% vrednosti svih delova. Sa druge strane, ako se složi sa popravkom polovnim originalnim limarijskim delovima u ovlašćenom servisu, onda po pravilu nema tog dodatnog učešća u šteti, već samo onog što je ugovoreno (npr 5% ili 100 evra, 10% ili 200 evra, ili šta je već ugovoreno prilikom zaključivanja polise).

 

 

Moje iskustvo do sada nije bilo tako. Auto je bio 2010to godiste, jedanput je menjan retrovizor, drugi put branik, sve radjeno u ovlascenom, ja sam platio 10%, odnosno 100eur. Ne znam da li su delovi bili novi ili polovni.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, TeaseR said:

Ne znam da li su delovi bili novi ili polovni.

Ključna stvar. :D

 

Kod automobila starih tako po 10 i više godina, a u slučaju iole ozbiljnijih nesreća (ovi tvoji primeri su baš sitni), cenovno je i nemoguće popravljati ih u ovlašćenom sa novim originalnim delovima, bez dodatnog učešća vlasnika vozila...a da istovremeno ta popravka ne ode u ekonomsku totalku (vrednost popravke plus vrednost ostatka je veća od vrednosti vozila sekund pre udesa). Ni cenovna logika ne može da podrži takve popravke kod vozila tih godina starosti.

 

Evo, npr. neki auto kao tvoj imao malo ozbiljnije čukanje napred - branik/hauba/farovi/prsa/krila/hladnjaci/pitaj Boga koliko plastika/creva/instalacija i senzora/žabica, plus farbanje svega toga, plus unutra tabla jer su iskočili jastuci, plus nova centrala airbag-a...i sve da bude iz originala = samo delovi jedno 10k evra. Plus materijal za farbanje, plus ruke za sve to.

Tu ne bi bilo nikakvog popravljanja, nego bi se radio obračun ekonomske totalne štete. Auto nije u mehaničkoj totalnoj šteti, tj. može da se popravi, nije pokrivljen, ne treba da ide na panter, krajevi šasije nisu pomereni...''samo'' treba skinuti sve limarijske elemente i zakačiti nove. Ali...bila bi opet totalka - ekonomska. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, neshaoct said:

Kada je zaključivana polisa postojala je osigurana suma. To je vrednost vozila na taj dan.

Ako se dogodi totalna (ekonomska i/ili mehanička) šteta makar i 5 dana posle toga, osnov za kalkulaciju neće biti ta osigurana suma, nego ona minus 5 dana (u vrednosti auta). Ako se šteta dogodi npr. u 11. mesecu nakon zaključivanja polise, onda se osigurana suma umanjuje za pad vrednosti auta u tih 11 meseci (stopa amortizacije).

Možda je to tako logično...ali to ni jedno osiguranje tako ne radi

Capture.GIF

Edited by danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danko

 

U mom slučaju su tako radili.

Možemo i da zanemarimo moj primer...

 

Ae logički da postavimo stvar:

Ako osigurana suma nije bitna kod obračuna totalke, već se tada gledaju oglasi, uzima se neka tržišna vrednost koja veze nema sa osiguranom sumom (kako kažeš)...šta misliš, zašto se onda osiguranja baš trude da osigurana suma bude manja? Zar onda ne bi trebalo da ih bude baš briga...zašto npr. @TeaseR ili @majkicbane ne napišu da im auti u momentu zaključivanja polise ne vrede 40.000 evra? Zašto im ne napišu da je osigurana suma npr. 40.000 evra, jer jaka stvar...ionako taj iznos posle nema nikakav značaj, jer ako dođe do obračuna totalke gledaće oglase (po tvojim rečima), utvrđivaće nekakvu tržišnu vrednost na osnovu proseka sa sajta?

 

Logika ti govori da šanse nema da se toliko trude da umanje osiguranu sumu (ili je kriju i neće jasno da napišu) jer ta vrednost nema značaj...već se toliko trude baš zato što ima značaj, baš zato što je ona osnova za dalje kalkulacije (ako dođe do totalke/krađe).

 

 

EDIT: Treba da praviš razliku između likvidacije šteta po polisi obaveznog osiguranja (gde nema osigurane sume i gleda se vrednost vozila po katalogu AMSS na dan udesa jer se drugačije i ne može gledati), i likvidacije štete po kasko polisi (gde postoji osigurana suma).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporno se u komentarima insistira na logici - logično je ovo, nije logično ono....

Ali nije tema logika, već postupak. A postupak je takav kakav je....

Ako je auto kasko osiguran, nema veze sa njegovom vrednošću da li je polupan posle mesec ili posle 6 meseci...odnosno nije obavezno da će mu vrednost biti manja kad je stariji 6 meseci. Zato što se vrednost ne odredjuje po tom principu.

Onaj citat i jeste iz kasko opštih uslova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam gledao svoju kasko polisu.

Dunav osiguranje.

Kod mene u polisi - NIGDE NEMA vrednosti vozila ili nečega što se naziva osigurana vrednost, već samo novonabavna vrednost. Za Passata B5 20 godina starog, stoji vrednost 2.600.853,00 !!!

Nemislite  valjda da bi mi osiguranje u slučaju kradje isplatilo 22.000 EUR !?!

To samo govori u prilog onome o čemu sam već pisao.

U slučaju totalne štete, obračun se vrši prema tržišnoj vrednosti.

Obračun premije je po nekim njihovim tabelama. vrednost novog - godine starosti...

A što se tiče moje premije,onoga što plaćam...plaćam 23.500 dinara sa svim mogućim popustima (50% +5%) 

učešće u šteti mi je 10% a apsolutno učešće =0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...