Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

136 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

4 hours ago, aleksa_indjija said:

Porez za Alfu 166 2.4 jtd 2005 godiste = 13.000 dinara.

 

4 hours ago, beli_Punto said:

Ukupna cena registracije?

 

To je onih 2.5% od procenjene vrednosti automobila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 10 meseci prošle godine u Srbiji ukradeno 1.226 vozila - mali broj njih bio kasko osiguran

 

160344-kradja.jpg

 

Prema podacima MUP-a, za prvih 10 meseci 2016. godine u Srbiji je ukradeno 1.226 vozila (u celoj 2015. godini 1.585). Stavimo to u malo lakše razumljivu perspektivu - u proseku svaki dan ukradena su četiri, a svakih nedelju dana 28 vozila. Teoretski, ukoliko se takav trend nastavio, prošla godina završila se sa oko 1.270 ukradenih (još uvek čekamo zvanične podatke za 2016. godinu). Od ovog broja ukradenih vozila, nažalost najveći deo nije bio kasko osiguran. To znači da njihovi vlasnici neće dobiti nikakvu odštetu. Verovatno su mnogi imali neku vrstu zaštite od krađe, ali ona očigledno nije bila dovoljno efikasna. Naša zemlja jedna je od najlošije rangiranih u Evropi kada je reč o kupovini kasko osiguranja, tj. o pokriću štete nastale usled krađe ili oštećenja/uništenja vozila čak i od strane samog vlasnika. U Srbiji je trenutno registrovano oko 1.874.300 automobila, a svega oko 10% njih je kasko osigurano. Vozači jednostavno nisu dovoljno upoznati sa činjenicom da na ovaj način mogu da se finansijski zaštite od krađe (ali i drugih okolnosti poput vremenskih nepogoda, načinjene štete itd.). Drugi razlog je i što slabo veruju osiguravajućim kućama iako je statistika zapravo drugačija, one u najvećem broju slučajeva isplaćuju ugovorenu odštetu.

Automobile kradu profesionalci sa ozbiljnim alatom, a u zavisnosti od vrednosti ''plena'', na scenu stupaju pravi timovi sa razvijenom logistikom za praćenje, otvaranje, prevoz do bezbednog mesta, menjanje ''identiteta'' vozila, prebacivanje preko granice itd. Postoje automobili koji su toliko atraktivni da će sa parkinga jednostavno biti odneti, a u tom slučaju ne vredi nikakva blokada, skriveni prekidač ili ''kandža''. U svim ovim slučajevima, kasko je zapravo jedina opcija da ne padnete u očaj zbog ukradenog vozila.

 

U 90% ugovora uključena i krađa
Iako kasko, kao što smo već rekli, ne pokriva samo rizik od krađe, već i druge rizike, od osiguravajućih kuća smo saznali da je čak u 90% ugovorenih (kupljenih) kasko osiguranja uključena i krađa automobila. Dakle oni koji kupuju ovu vrstu osiguranja znaju da je i od ovakvog rizika korisno zaštititi se. Na osnovu šturih podataka koje smo uspeli da dobijemo od osiguravajućih kuća, u ukupnom iznosu isplaćenih šteta, krađe učestvuju sa oko desetak posto. Inače, Narodna banka Srbije vodi evidenciju ukupnog broja kasko polisa, pa je tako moguće videti kako se kreće trend kupovine ovog osiguranja po godinama.

 

Godina

2010.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

Kasko osiguranih

209.341

193.434

202.448

202.221

188.609

197.608

 

Pri posmatranju ovih podataka, jednu važnu činjenicu trebalo bi imati u vidu - ranijih godina je kasko osiguranje bilo obavezno uz nabavku vozila na kredit ili lizing. Pošto je kupovna moć vozača vremenom opadala, banke su sve više ukidale tu obavezu, naročito kod jeftinijih automobila. Zatim, novi automobili se iz godine u godinu sve slabije prodaju, iako se ove godine beleži blagi oporavak tržišta. Dakle, može se zaključiti da sve više vozača uzima kasko osiguranje sa pokrivenim rizikom krađe, čak i ako nisu uslovljeni kreditom ili lizingom, kao i sve više onih sa starijim vozilima, što nam govori da prepoznaju finansijsku sigurnost koju im kasko donosi u slučaju raznih incidenata.

 

Na stranu krađa, šta je sa poplavama, požarima, gradom, huliganima...?
Kasko osiguranje pokriva štetu koja može da nastane na različite načine, bez obzira da li ste je izazvali vi ili neko drugi. Na primer, štetu koja je nastala usled poplave/bujice, grada, požara, pada ili udara nekog predmeta, eksplozije, oštećenja od raznih hemikalija, snežne lavine, pada snega ili leda sa krova, naletanja na neku životinju, uništavanja kablova/creva od strane pacova ili miševa... Auto može da bude oštećen i u raznim nemirima za vreme utakmica, demonstracija i sličnih okupljanja. Kada je reč o udesima, ako do njega dođe vašom krivicom, a niste prekršili neke bitne zakonske odredbe (prošli kroz crveno ili vozili u alkoholisanom stanju), i tada će vam kasko pokriti štetu.

 

Prema rečima Desanke Dejanović, direktorke sajta www.osiguranik.com, preko 90% vlasnika vozila želi tzv.''full kasko'', tj. paket sa uključenim rizikom krađe, bez obzira na marku i model. Ona kaže da prilikom kupovine kasko osiguranja na cenu utiče i starost vozila, a kada je o starosti voznog parka reč, Srbija se nažalost ne može pohvaliti mladim voznim parkom. Zbog toga postoji i opcija mini kasko za ona vozila koja su starija od 10 godina. ''Prilkom ugovaranja kasko osiguranja trebalo bi obratiti pažnju na to koji su sve rizici pokriveni, kako kasnije ne bi bilo nesporazuma sa osiguravajućom kućom ukoliko dođe do štete. Npr. pojedini osiguravači isključuju rizike poput utaje, grada, oštećenja na parkingu i sl. Ono što je takođe važno napomenuti, da se polisa kasko osiguranja ''vezuje'' za vlasnika vozila i ne može se preneti kupoprodajom vozila na drugo lice, bilo fizičko ili pravno'', kaže Desanka Dejanović. Inače, prema statistici ovog sajta, najviše upita za kasko osiguranje šalju vlasnici Volkswagen vozila (14%), Renault i Opel dele drugo mesto (po 10%), treće mesto dele Audi i BMW (po 9%), Fiat je četvrti (8%), a slede Peugeot, Škoda, Toyota, Citroen i ostali...

 

kasko_pita.jpg

 

Primeri cena kasko osiguranja
Cena kasko osiguranja zavisi od mnogo faktora, kao što su visina vašeg učešća u šteti (što je veće učešće, jeftinije je kasko), uključen rizik od krađe, pokrivenost i u inostranstvu, postojanje napredne zaštite protiv krađe (elektronske ili mehaničke blokade)... Takođe, tu su i razni popusti - u zavisnosti od osiguravajuće kuće možete dobiti popust od 5% do 15% za plaćanje u celosti umesto na rate, dodatni popust od 10% ako potpišete ugovor na dve ili više godina ili besplatnu pomoć na putu. 

 

Ekonomično rešenje za starije automobile - MINI kasko

Za starije automobile tu je MINI kasko, koje takođe može da pokriva i krađu. Njime se osiguravaju uglavnom vozila vrednosti od 1.000 do 6.000 evra, a ugovorena suma osiguranja se iscrpljuje svakom pojedinačnom naknadom štete. Ono pokriva brojne rizične situacije, isto kao i klasično kasko osiguranje, ali postoje razlike u zavisnosti od osiguravajuće kuće. Ukoliko eventualno nije pokriveno nešto od čega vlasnik želi da se finansijski zaštiti (npr. požar, vandalizam, stakla...), to može da se doplati. MINI kasko je koncipirano tako da vlasnicima starijih polovnjaka, manje vrednosti, kojima bi klasično kasko osiguranje bilo neisplativo iz tehničkih razloga, pruži mogućnost pokrivanja štete u skladu sa njihovim finansijskim mogućnostima, pa i cena zavisi od više faktora, između ostalog i od visine učešća (procentualnog i/ili fiksnog dela). Primeri cena za MINI kasko sa pokrivenim rizikom krađe:

 

Vrednost vozila

učešće 5% ili minimalno 100€

1.000€

26€

1.500€

39€

2.000€

53€

3.000€

79€

4.000€

105€

5.000€

131€

6.000€

158€

 

Tekst: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobe sa invaliditetom uvoziće i dalje automobile bez carine

 

113114-polovni.jpg

 

Ministarstvo finansija saopštilo je da nisu tačne informacije koje su se pojavile u pojedinim medijima, da osobe sa invaliditetom od 5. februara neće više moći bez carina da uvezu polovne ili nove automobile, kao ni ortopedska pomagala i rezervne delove za njih. U Ministarstvu tvrde da je najnovijim izmenama Carinskog zakona, u širem kontekstu, formulisano oslobođenje od plaćanja uvoznih dažbina za osobe sa invaliditetom, odnosno njihove organizacije, na predmete posebno namenjene za obrazovanje, zapošljavanje ili poboljšanje društvenog položaja tih osoba, kao i na rezervne delove, komponente ili dodatke koji su posebno napravljeni za te proizvode. Prethodno zakonsko rešenje je, kako se navodi, obuhvatilo precizno definisane predmete koji mogu biti oslobođeni od plaćanja uvoznih dažbina kada su u pitanju osobe sa invaliditetom - ortopedska i druga pomagala, oprema za vršenje delatnosti, specifična oprema, uređaji i instrumenti.

 

U skladu sa ovlašćenjima datim zakonom, Vlada Srbije će, do početka primene Zakona o izmenama i dopunama Carinskog zakona (5. februara) doneti podzakonski propis kojim će takođe precizno definisati ove zakonske odredbe, a do tada primenjivaće se Uredba o vrsti, količini i vrednosti robe na koju se ne plaćaju uvozne dažbine, rokovima, uslovima i postupku za ostvarivanje prava na oslobođenje od plaćanja uvoznih dažbina, kažu u Ministatstvu. Kada je reč o oslobođenju od plaćanja uvoznih dažbina na putničke automobile i druga motorna vozila za osobe sa invaliditetom, Ministarstvo ističe da u vreme uvođenja te carinske povlastice u Srbiji nisu bili na snazi sporazumi o slobodnoj trgovini i stopa carine na uvoz putničkih motornih vozila bila je 20 odsto.

 

''S obzirom na to da je dostignuta puna liberalizacija trgovine, u skladu sa postojećom mrežom sporazuma o slobodnoj trgovini, više nema mesta da se ova povlastica reguliše Carinskim zakonom, jer postoji mogućnost da se putnički automobili i druga motorna vozila uvoze bez plaćanja carine iz zemalja sa kojima imamo pomenute sporazume. Ovo za rezultat ima i pojednostavljenje u ostvarivanju prava na bescarinski uvoz, kroz smanjenje administrativnih zahteva, jer će umesto dosadašnjeg donošenja rešenja o ostvarivanju ovog prava od strane carinskog organa, biti dovoljno podnošenje sertifikata o poreklu'', objašnjavaju u Ministarstvu. U Udruženju osoba sa invaliditetom ''Feniks'' prethodno su rekli da je izmenama Carinskog zakona ukinuta mogućnost da osobe sa invaliditetom bez carina uvoze polovne ili nove automobile. Iz ''Feniksa'' su najavili proteste jer su izmene Carinskog zakona, kako kažu, izglasane i stupile na snagu u zimskom periodu da bi se osoba sa invaliditetom sprečila da izađu na ulice i protestuju. ''Feniks'' je uputio kritike na račun predstavnika osova sa invaliditetom u Skupštini Srbije i čelnika Saveza i Nacionalne organizacije osova sa invaliditetom, jer su, kako kažu, dozvolili da u saradnji sa državnim organima, da se izglasa takav nehuman i neljudski zakon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, DraganUS said:

Ima li neko da je dobro potkovan kasko znanjem. Stigla mi ponuda pa da proverim sa vama.

 

5pKUoOJRSdum02JW5Dqo3A.png

Najjeftiniji ti je DDOR, a iz ličnog iskustva znam da sa njima nema nikakvih problema oko isplate (ako bude štete), osigurana suma je za dlaku veća nego kod par drugih (al' ipak veća), tako daaaa... :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada vec pominjes DDOR, mozda nekome bude od koristi - kod njih vec 2. godinu zaredom (naravno uz obavezno osiguranje) uzimam i "Plus" paket, evo C/P sa moje teme:

On 08/08/2017 at 0:27 PM, Ivan said:

I ove godine, uz obavezno osiguranje, uzeo DDOR "Plus paket", cena je ista kao prosle godine 3400 din, a pokriva osiguranje stakala, osiguranje vozila od prirodnih rizika (grad, poplava...), pokriva troskove slepanja i manjih popravki na teritoriji Srbije i osiguranje vozaca i putnika. Naravno, izvadjen zeleni karton i polako se spremamo za put na more.

Ranije sam uvek osiguravao samo stakla, ali posto su premije kod ostalih poskupele, cesto i uz ucesce - uz malu doplatu uzimam ovaj DDOR paket koji pokriva dosta vise rizika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas dobio papire od registracije Grande Punta Sporting.

Morali smo da trazimo potvrdu od proizvodjaca, tako da mi se zadnja klupa smanjila od ove godine i ukupno je registrovan na 4 mesta. (inace imam samo 2 naslona nazad i dva pojasa)

I eto, potvrdu jos platio 3.000, plus novu saobracajnu 1.314. Nije da cu umreti za te pare, ali jedali ih zakoni, kad sve uvek preko nasih ledja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko dodje registracija za Punto 1.2 2004 godiste?

Da li je bolje uraditi sam ili dati agenciji da to urade umesto vas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odem za registraciju i na tehnickom mi otkriju da mi nije upisana nosivost, i stara oznaka za boju ostala... U policiji moraju da nadju tehnicki od prosle godine i da vide cija je greska... Tj ko placa saobracajnu novu... Ludilo...

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, iDentist said:

Koliko dodje registracija za Punto 1.2 2004 godiste?

Da li je bolje uraditi sam ili dati agenciji da to urade umesto vas?

1.2 16V 16500 s tehničkim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, iDentist said:

Koliko dodje registracija za Punto 1.2 2004 godiste?

Da li je bolje uraditi sam ili dati agenciji da to urade umesto vas?

Zavisi i od promenljivih stavki, npr. visina osiguranja zavisi od toga u kom si premijskom stepenu. Lako mozes da izracunas na sledecem linku:

http://www.registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila

 

Licno uvek registrujem sam, em iskoristim da i sam pogledam rezultate tehnickog (pre svega proverim kocione sile itd.), em uvek nadjem tehnicki pregled sa nekim pogodnostima. Recimo u Dunavu kod hotela Juge su uz njihovu kupljenu polisu osnovnog osiguranja davali besplatan tehnicki pregled. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...