Angreal 0 Posted October 25, 2009 To si u pravu ali verujem da recimo zupcasti kajis, spaner..., ili eventualni problemi sa elektronikom vise kostaju kod 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 25, 2009 (edited) Kaiš 1100 dinaraŠpaner 3000Semerinzi 550 komad puta 2Problemi - u pravu si, jesu pipaviji, ali generalno ako je motor i elektronika dobra, to mu je to...Znači samo je pitanje po meni da li tebi treba 20 konja i pola litre do litar veća potrošnja, ja imam 16V skoro 3 godine i slatko se navoza Edited October 25, 2009 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted October 25, 2009 Razmisljao sam da ga menjam malo zbog startnosti, inace sam ovako zadovoljan automobilom u celini... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 25, 2009 Samo motor da menjaš se ne isplati, ide tu još mnogo delova i budženja, a da menjaš ceo auto to je već diskusija za sebe sa 1001 faktorom za i protiv, koji uglavnom zavise od tvog trenutnog materijalnog stanja, jačine želje za promenom, i bla bla truć... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andrija 0 Posted April 2, 2016 (edited) Pozdrav, Pre svega da napomenem da sam dosta citao na temu motora koji se mogu naci u puntu i ako izumemo dizele imamo varijante 1.2 8v jako cesto se vozim u jednom takvom a i sam sam ga vozio kako po gradu tako i na otvorenom drumu i na autoputu 1.2 16v nikad nisam ni seo u jednog takvog i nemam predstavu kako se ponasa 1.4 16v vidjam ih na oglasima u verziji sa 5 vrata ali sporting bi bio moj favorit ( ni taj nisam nikad ni video a ne probao ) Dakle citajuci forum zakljucio sam da se motor 1.2 8v jako dobro pokazao, i svi posebno isticu da ima solidnu snagu tj obrtni moment na nizim obrtajima. Slazem se sa tim da lepo vuce za jedan tako mali motorcic. Ono sto me najvise zanima jeste poredjenje 8v i 16v kada su u pitanju ti manji obrtaji ( kad kazem manji obrtaji mislim od 2000 pa do 3000 jer tako eksploatisem auto u 90% koriscenja). Neki kazu 16v nema snage u tom podrucju i da treba da se vrti da bi osetio nesto. Pa konkretno pitanje je za one koji su vozili oba a to je da li 16v "losije" vuce izmedju 2k i 3k obrtaja od 8v. Plastican primer: idem uzbrdo trecom 80, prebacimu u cetvrtu i 8v to prihvati a da li ce isto tako ( ili gore ili bolje ) uciniti 16v ? Jos jedno da kazem iznenadjenje citajuci razne forume je to da sam saznao da 16v motori trose malo vise ulja. VW 1,2 12v, 1,4 16v ford 1.4 16v i 1,6 16v opel 1.6 16v itd vaze za automobile koji trose preko 2 l na 10k km sto je po mom misljenju puno. Kako se kotiraju fiatovi 16v motori po tom pitanju ? Posebno me zanima 1.4 16v koji bih rado video u svom novom polovnom Puntu. Da li su opravdane moje sumnje da generalno svi 16v motori trose malo vise ulja ( preko 2l na 10k km )? Na kraju, jasno mi je da je najbolja tj najjeftinija varijanta 8v ( niski troskovi odrzavanja su mi jako bitni ) ali bih voleo da imam malo vise snage kad zatreba. Da kazem i to da imam na raspolaganju 2500e za punta sa uradjenim servisima ( jurim godiste od 2004 do 2007 ). Hvala i nadam se da nisam smorio Edited April 2, 2016 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted April 2, 2016 (edited) Pozdrav Andrija i dobrodošao. Nisi smorio, dobro pitanje si postavio. 16v vs 8v, nema prevelike razlike u održavanju. 16v ide bolje mada i 8v ide sasvim dobro za svoje konje. Što se tiče 1.2 Fiatovih motora oni nisu poznati kao veliki potrošači ulja. To je treba da te brine, bitno je samo da uzmeš ispravan Što se tiče novca koji si odvojio on je sasvim dovoljan za dobar primerak. E sada, za taj novac može sa se uzme i dobar 1.3multijet. Jeftin za održavanje a uz zamenu lanca ne bi trebalo da iziskuje veća ulaganja. U odnosu na sve pomenute motore ubedljivo je najmanji potrošač pa će troškovi za gorivo nadoknaditi malo veću cenu održavanja. Svakako si na dobrom putu i srećna nabavka vozila Edited April 2, 2016 by joshibeast isečen deo teksta Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 2, 2016 @Andrija Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Usput, neće ti 16v motor potrošiti 2 litre ulja na 10.000 kilometara. U odnosu na 8v imaćeš malo veću prosečnu potrošnju kod 1.2 16v, računaj oko 1L goriva. Ali, imaćeš 20 KS više ako je 1.2, odnosno dobrih 30+KS više ako je 1.4 verzija. 5 hours ago, Andrija said: Neki kazu 16v nema snage u tom podrucju i da treba da se vrti da bi osetio nesto. Treba da se vrti ako hočeš maksimum performansi. Ako voziš uobičajeno ne mora da se vri, voziš kao i svaki drugi motor. Generalno, ako nađeš u boljem stanju 1.2 8v, kupi njega. Ako u boljem stanju bude bio 1.2 16v, kupuj njega. Nema tu prevelikog biranja kada kupuješ polovnjake koji su veoma slični, benzinac iste kubikaže i jedan i drugi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andrija 0 Posted April 2, 2016 Pa da generalno si u pravu. Kod auta starog vise od 10 god nema puno biranja oko motora i opreme, samo dobro stanje je kriterijum. Mada ima tih puntica kao pleve pa cu zato kad krenem u potragu (jos uvek nisam ni poceo), pokusati da izbunarim dobar 16v. Nije mi strano zavrteti motor kad treba svakako nisam ni navikao na motore koje dobro povlace sa malih obrtaja. Mislio sam tj nadao se da je 16v tu negde kao i 8v na manjim obrtajima ali nema veze kapiram da su to sitnice samo u pitanju pri normalnoj voznji. Nije ni taj litar vece potrosnje presudan jer necu prelaziti vise od 10k km godisnje sto znaci da i dizel otpada iako sam procitao sve najbolje o 1.3 multijet. Procitao sam ovde i da je 1.4 16v skroz ok motor pa ako na njega mozda naletim da ne brinem za neke skrivene mane? Inace zapeo sam za malo jaci motor jer pored voznje od kuce do posla u BG imacu jednom mesecno otprilike i voznju ibarskom nekih 300 km pa da imam za preticanja i za uzbrdo malo vise snage. Naravno nisam manijak savestan sam vozac ali ne volim da kilavim po putu Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorank82 173 Posted April 2, 2016 Kao neko ko vozi 1.2 16 v mogu da ti kazem da je izuzetan motor jako lepo vuce za svoju kubikazu, veoma izdrzljiv po meni daleko bolji od 1.2 8v, jeftin za odrzavanje uopste ne trosi toliko ulja , a ako naletis na 1.4 16 v a da je dobar zasto da ne , nikad dovoljno snage... Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted April 2, 2016 Ja vozim 1.2 8v na gas. Moj ti je savet da uzmeš 16v 1.2 ili 1.4 ako već nećeš dizela, jer pre ili kasnije će ti trebati više snage. Ja sam izabrao 8v zbog priče da je 16v mnogo napucan i da je sklon pregrevanju. Kada bih opet kupovao sigurno bih izabrao jači motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cuore_sportivo 79 Posted June 22, 2016 Evo i ja da se nadovezem...uzeo sam skoro 1.2 16v Puntica..i meni je zaista nebo i zemlja izmedju njega i onog sa 8v. Drugar vozi takav i prosto se smori kada sedne u moj i da gas. Sto se tice potrosnje..meni po gradu ne ide ispod 7.5-7.2 normalne voznje. Naravno kada ga stisnem posrce lepo. Redovni servisi sprecavaju pucanje kaisa i to je to...mene to nije odvratilo od kupovine i prezadovoljan sam sa kolima za sada. Meni je za 7000km potrosio oko 500 grama ulja koje sam dolio Selenia 20k. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10528 Posted May 17, 2019 viđao sam krivu NM/KW za razne motore, ali za ove Fiatove 8v i 16v nisam, iako sam tražio... dali neko zna / ima tu krivu... dajem primer za škodu..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 17, 2019 @shuxx Sećam se da sam gledao obe, što znači da ih garant ima na Forumu. Suština je da motor 8v dosta ranije daje svoj (skromni) maksimalni obrtni moment, pa je zato nekome malo zahvalniji za vožnju po gradu. Lično, kad god sam vozio 1.2 8v (Punto i Grande Punto), nije mi ni trebala papučica gasa...umesto nje su komotno mogli da stave jedan prekidač sa ON i OFF, pa ga samo uključuješ i gasiš po potrebi. 1.2 8v - 60 KS pri 5.000 rpm, 102 Nm na 2.500 rpm. 1.2 16v - 80 KS pr 5.000 rpm, 114 Nm na 4.000 rpm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10528 Posted May 17, 2019 I da su bile.... istekao je rok fotki na forumu. Ja sam nov u ovoj prici.... ali sam pregledao dobar deo vezan za fiat punto mk2b.... i nisam naisao na ovaj dijagram... cak sam ga i guglao..... i ne nadjoh... pogledacu ponovo Godinama sam vozio Skodu Fabiju 1.2HTP sa 112NM@ 3000rpm.... prilicno zivahan motor. Ali mi se puno vise svidja Fiatov 1.2 8V... tih.. odlicno vuce za svoju snagu.... Bas bih voleo da uporedim NM/KW dijagrame za ova dva motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 17, 2019 18 minutes ago, shuxx said: istekao je rok fotki na forumu. Kad su fotke okačene na Forum ne mogu da isteknu nikad. Kad su na postimage servisu, samo u adresi slike zameni ''org'' sa ''cc'' i proradiće. Menja se to ručno gde se stigne, ali je preveliki posao pohvatati sveeee takve slike po Forumu... Evo za 1.2 8v u Grandeu: Iako je tu deklarisan na 65, ista je stvar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10528 Posted May 17, 2019 Nisam znao za fotke. Mnoge teme sam presao al fotki nigde.... sad moram sve od pocetka Hvala za info I dijagram Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19720 Posted May 17, 2019 3 hours ago, neshaoct said: Kad su na postimage servisu, samo u adresi slike zameni ''org'' sa ''cc'' i proradiće. Moze li nekako u kodu da se ispisete da sve fajlove sa .org prebaci u .cc ? Inace rade slike samo je smaranje brisati org pa upisati cc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 17, 2019 @Axic Pitani Ameri oko toga još 05.09.2018. godine, njihov odgovor: Quote It can technically be done, and likely can be done by updating the database accordingly, or writing a plugin to do this. However unfortunately we cannot do this for you, nor recommend you doing so without full knowledge of what you are doing and a full backup of your database. Prošli put (jedini do sada) rebuild svih postova je rađen pre nekoliko godina, trajalo je malo preko 24 sata...i ništa nije radilo posle toga kako treba još nekoliko dana. Danas ima još par stotina hiljada postova više. A, opet...kad bi se već to i radilo, bilo bi bolje da se podesi (napravi) taj plugin tako da ne menja samo jednu postimage adresu sa drugom postimage adresom, nego da odmah te slike kači na FLCS server...to onda više nije samo zamena eksternog linka u postu, nego upload fajlova na server, što verujem komplikuje dodatno stvar...do te mere da nije urađeno do danas. Ne znam ni da li bi se odlučio da to radim sa toliko mogućih stvari da sve krene naopako...a, uvek krene. Način da se peške odradi je uvek tu, pa će jednog dana moći i to, imaće se vremena. 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 26, 2019 On 5/17/2019 at 2:56 PM, shuxx said: ...za ove Fiatove 8v i 16v nisam, iako sam tražio... dali neko zna / ima tu krivu... Naleteh: 1.2 8v 60KS 1.2 16v 80KS 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10528 Posted May 27, 2019 Odlično.. baš sam to hteo.. ali nisam mogao da nađem.... hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites