Jump to content
FAS Goran
Angreal

Razlika između Punta mk.2 sa motorom 1.2 8v, 1.2 16v, 1.4 16v?

Recommended Posts

Pozdrav!

Pre par meseci kupio sam punta 1.2 8v, auto je sasvim dobar sem sto mi smeta njegova mala snaga. Poseduje i klimu pa i njen se rad tokom voznje oseti. To se najvise oseti pri voznji po gradu. Razmisljao sam da ga prodam i uzmem sa motorom od 1.2 16v, poseduje 20 konja vise, a nebih jaci uzimao zbog troskova oko registracije. Treba mi savet koliko je taj motor bolji ili losiji od 1.2 8v, ako bih hteo zamenu motora koliko bi komplikovano bilo ubaciti ga, tj. da lipase na isti menjac i da libi u tom slucaju kompjuter morao da se menja, i da lise uopste sa tom zamenom treba zezati...? Imam varijantu da uzmem motor 1.2 16v iz lancie Y koji sam cuo da je identican puntovom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, bolje ti je da uzmeš Puntića sa 1.2 16v, naravno ako možeš toliko da se opružiš. Možda nije jeftinije, ali je sigurnija i bezbolnija varijanta nego da menjaš motor. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mali detalj, sto se same klime tice nju osete i mnogo jaci motori, u gradu pogotovo.

Oseti je npr. Honda sa 1.8 140ks

Neces se oduseviti, tj. to ce biti jako slicno i sa 16v motorom.

Bolje to probaj negde nego da se zaleces, pa razocaras.

nace 16v je dosta zivlji kad ode u obrtaje, sto nije karakteristicno za gradsku voznju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za klimu znam jer nema razlike u kupkazi ali ipak mislim da je za gradsku voznju bolji jer je startniji. A, predpostavljam i da manje trosi. Nego Mikisixy sta si mislio pod time skupli za odrzavanje i osetljiviji motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanse nema da trosi manje, jer ide u jace obrtaji, a i o.moment mu je na jacim obrtajima.

Dobices auto koji ce lakse uletati u preticanja, i biti mnogo raspolozeniji na vecim obrtajima, gde i dobija konje.

8v je izrazito startan motor jer je bazdarisan da svoj maksimum daje na 2500obrt, te je idelan za grad.

Na magistrali se vec muci, jer brzo gubi dah oko 4000 obrtaja.

Klimu, uzbrdicu, i pun auto, oba podnose uz muke.

Vozim povremeno oba, doduse mnogo vise 8v.

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar zaista mislis da ce 16v bez problema da podnese ta maximalna opterecenja, pun auto+klima+uspon??? Isti takav osecaj ces imati i sa jacim motorom, samo ces se zezati do 101 i nazad oko zamene motora.... :wallbash:

Ja licno u mom Puntu 8v, kada vidim da je takva situacija, ne menjam motor, vec pruzim ruku i iskljucim klimu dok ne prodje uspon..... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

skuplji delovi i rad,osetljiviji na zaprljane dizne,kablovi svecica,svecice,na zaprljanost vakuma i leptira...trazi sve potaman da bi isao kako treba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svestan sam da ne mogu ocekivati previse od motora sa 1200cm3 ali bas zbog ubrzanja i laksih preticanja sam mislio da zamenim za taj jaci. Naravno, pri usponu ni ja ne palim klimu.

S'druge strane mislio sam da zbog 16v tehnologije manje bi trebao da trosi, a opet kako kazete osetljiviji je i skupli za odrzavanje... Malo sam sada u konfuziji :unsure:

Koliko je inace 8v motor kvalitetan, tj prelazi li zavidnjiu kilometrazu. S'obzirom da ima svega 60ks trebalo bi da mu ta rasterecenost ide u prilog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

16v, tehnologija ne utice na potrosnju preterano, npr. Hondin najstedljiviji motor u starom Jazz je upravo razvijan kao 8v.

Dodatni ventili pomeraju efekat motora na jace obrtaje, i olaksavaju mu veci protok kiseonika u tom rezimu, tj dise punim plucima.

NA niskim obrtajim, se bolje ponasa 8v motor, jer svoj maksimum daje oko 2500-3000 obrtaja.

U praksi 16v trosi vise goriva bar na Puntu.

8v mi trosi oko 5.2 na magistrali, dok je 16v po recima vlasnika blize 6 litara.

Sto se trajnosti tice, FIRE traju vrlo duga, ne bi da licitiram, ali vaze za trajne motore, boljka im je dihtung glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da sa 16v motori imaju bolje ubrizgavanje i samim tim bolju iskoriscenost goriva. Recimo Toyotini 16v motori i to starije generacije su neverovano mali potrosaci(1.6 16v) .Znaci bax76 iz prilozenogbolje bi bilo da ostanem na 8v...

Mislim da tu potrosnju koju ti pominjes od 5.2 na otvorenom moj punto nemoze da postigne. Jesi li merio po gradu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je skoro svako sipanje od kad je uzet auto pre 3 godine, sa strane je napomena o rezimu voznje.

Vidi se razlika i izmedju zimskog rezima, kao i minimalan efekat klime na potrosnju. Gde nema napomene u pitanju je grad BG. Do sada predjeno 25.000km

15.okt -9.5,

15.nov -8.8

15.dec -9.7

15.jan -8

06.feb -8.8

07.mar -8.07

20.mar -8.2

13.apr -7.2 Novi Sad + Obooster

11.maj -7.64 Avala + Obooster

16.jun -7.49 NS

09.jul.08 -8

02.avg.08 -8

03.avg -6.75 Autoput 110-120km + klima

22.avg oko 8,7 ? pitanje kilometraze

09.sep -7.2 cepan do Cacka

09.sep -5.5 Ca-Kotor

09.sep -5.2 HN-BG

10.okt -7.7

11.nov -7.1 ? Pitanje kilometraze

03.dec -7.74 NS

03.jan.09 -8 NS

19.jan.09 -7.28 NS-BG(80km), BG(200km)

15.feb.09 -7.93

26.mar.09 -7.41 NS

02.jun.09 -7.87

28.jun.09 -5.3 BG-HN-BG

10.jul.09 -7.47

13.jul.09 -5.32 BG-UE-BG

27.jul.09 -5.45 BG-UE-BG(auto put,klima)

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

da lito gledas na pokazivacu, na displeju? Moj brat vozi 1.9 JTD, merio je na pun rezervoar i uvideo da pokazivac neprikazuje pravu potrosnju. Auto mu je trosio manje. Ja jos nisam ga testirao na pun rezervoar ali na onom displeju sa jednim litrom pokazuje potrosnju od 8, 8.5 litara po gradu. Koliko je to sada tacno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipam do vrha, vozim do rezerve, sipam do vrha, pa racunam. I tako svaki put, skoro uvek ista pumpa.

Tacnije od ovoga tesko da moze da se izracuna :)

Ako vozi po centru, leti je to oko 8.5, kako se vozi vise po NBG to ide prema 7.5 ....

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da ti kazem to mi je sekund posla da sracunam i zapisem, a lako pratim stanje ubrizgavanja, da li je sve kako treba...

Ako volis da usporedjujes, imam i racunice za Opelove 1.6 16v, i 1.7 Isuzu CR dizelasa .

Oba su novije Astre G, i benzinjara 1.6 mi trosi oko 8.5-9.5 po gradu, dok je dizelas na oko 6.8 za sada.

Svi se voze u slicnim uslovima mahom NBG.

Sto se mene tice FIRE 8v, vrlo ekonomican, mrvicu vise od modernog dizelasa.

Tako da ko kaze da mu motor trosi 6 po gradu Beogradu lagi ;)

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam video temu . Ne znam dal je bas sigurno ali mi se cini da ovom osmoventilskom motoru ako pukne zupcasti ili prezubi ne fali nista jer klipovi ne mogu da se sudare sa ventilima i to je po meni veliki plus. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem fame sa pucanjem zupčastog, nešto ne vidim da je puno skuplji za održavanje

Meni je trošio nešto preko 8 litara po gradu kad sam ga kupio, sad je to palo na 7.2 ne pitaj me kako, valjda od redovne zamene ulja i ispiranja i sipam malo bolju Seleniu, ali ću sada preći na Motul

Ako hoćeš evo ti moj provozaj krug pa vidi, posle 3 ljade obrtaja se budi, a na 4 cimne ko da ima turbinu :D (moram da naglasim ne mislim bukvalno )

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da mi je 8v do 3000RPM i 16v posle... :lol: Prvi je posle 3000 tandrkavi mlin,i ne zeli da ide dalje.A drugi muuuli do 3000 a onda bi da progura samog sebe kroz auspuh.Potrosnja je nesto veca na 16v al i veca je snaga,tesko je porediti dva motora koji su toliko daleko po snazi jedan od drugog.Osim gvozdjusine ispod glave,nista im drugo nije zajednicko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E da mi je 8v do 3000RPM i 16v posle... :lol: Prvi je posle 3000 tandrkavi mlin,i ne zeli da ide dalje.A drugi muuuli do 3000 a onda bi da progura samog sebe kroz auspuh.Potrosnja je nesto veca na 16v al i veca je snaga,tesko je porediti dva motora koji su toliko daleko po snazi jedan od drugog.Osim gvozdjusine ispod glave,nista im drugo nije zajednicko.

Brate,ja imam Punta 1,2 8v 2001. i nista mi vise ne treba,delovi su smesni,potrosnja smesna,a to sto mu fali malo snage,jbg-da baba ima... :lol: Autoputem sam ga vozio max 150 bez mucenja,vise mi ni ne treba.Samo redovno odrzavanje i pici...

Potrosnju nisam tacno merio,ali poslednji put kad sam isao do bosne,potrosio mi je manje od 10 litara(bez klime) za 220km(sipao pun i dopunio u Bosni);regionalnim putevima sam isao,max 90kmh.Doduse, ja sam malo psihopata po pitanju odrzavanja,ali zato nemam nikakvih problema sa njim,ulje SELENIA GOLD- menjam na 5-6000km(zajedno sa filterima,naravno),prva lambda sonda promenjena pre 10k km,drugu cu uskoro iako nemam problema sa njom(ipak ima 107000 na satu),svecice redovno,kablovi juce zmenjeni(FACET),wynn's aditiv za ciscenje dizni sto cesce,letnje gume leti,zimske zimi(sve cetiri),pre mesec dana zamenjeni prednji diskovi(malo su bili potroseni)stavljeni DELPHI i LUCAS plocice,uskoro ce na red paknovi,itd...mogu ja ovako do sutra!Izvinjavam se sto sam ovde malo offtopic :stuart:

Inace,u slucaju pucanja zupcastog(nedaj Boze),rizici od nastanka stete tj. stradanju ventila i sl. su najmanji kod ovog 8v motora,a i delovi su jeftiniji od 16v,manje trosi,itd...Meni je vukao ok uz Taru sa punim gepekom stvari i nas pet u autu(probaj ti da nosis samo jednog covek uz Taru :lol: ) ,ne idem na trke,kolko para tolko muzike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, pukne zupcasti i ode 16v u vjecna lovista, to stoji...

A sta je sa cuvenim IAW 59F ecu-om koji je ugradjivan u punto mk2 (cuveno otkazivanje dva cilindra) , dok 16v nema tih problema?

Na kraju krajeva, sve se svodi na isto, samo ko sta preferira, da li momenat na nizim ili snagu na visim obrtajima, ja licno volim i jedan i drugi i imam bas ta dva motora (jedan u puntu sporting, drugi u lancii y, 1997 godiste ), ovaj 8v u lancii preso 210000 i radi kao sat...vidjecemo sta ce 16v da kaze po tom pitanju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visconti ti je sve rekao lepo :thumbup:

16V je malo osetljiviji na sitne zezalice, ali je jači i drugačiji je momenat pa ko voli nek izvoli :D

p.s. ovo sa pucanjem kaiša stvarno mislim da nema potrebe isticati više, jer ako redovno radiš servis nema o tome ni da misliš. Kaiš je 1100 dinara, semeringa 2 po 500 kinti, španer koji se i ne mora menja svaki veliki servis je 3000 din i to je to

ako može mali malecni ovolišni off topic bez dalje rasprave da ne trujemo temu, Munze tebra kako su ti legli ti Facet vi za kablo, pošto sam ja s njima imao problema?

vidi ovde http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=38664

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam ljudi na informacijama. Nedavno sam radio servis, menjao ulje, filtere, dobose i pahnove, i delovi su zaista jeftini, tako da sam odlucio ipak da ga zadrzim. Pogotovu za ovu trenutnu krizu to dobro dodje... :happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...