Angreal 0 Posted September 29, 2009 Pozdrav! Pre par meseci kupio sam punta 1.2 8v, auto je sasvim dobar sem sto mi smeta njegova mala snaga. Poseduje i klimu pa i njen se rad tokom voznje oseti. To se najvise oseti pri voznji po gradu. Razmisljao sam da ga prodam i uzmem sa motorom od 1.2 16v, poseduje 20 konja vise, a nebih jaci uzimao zbog troskova oko registracije. Treba mi savet koliko je taj motor bolji ili losiji od 1.2 8v, ako bih hteo zamenu motora koliko bi komplikovano bilo ubaciti ga, tj. da lipase na isti menjac i da libi u tom slucaju kompjuter morao da se menja, i da lise uopste sa tom zamenom treba zezati...? Imam varijantu da uzmem motor 1.2 16v iz lancie Y koji sam cuo da je identican puntovom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted September 29, 2009 Pa, bolje ti je da uzmeš Puntića sa 1.2 16v, naravno ako možeš toliko da se opružiš. Možda nije jeftinije, ali je sigurnija i bezbolnija varijanta nego da menjaš motor. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 29, 2009 Samo mali detalj, sto se same klime tice nju osete i mnogo jaci motori, u gradu pogotovo.Oseti je npr. Honda sa 1.8 140ksNeces se oduseviti, tj. to ce biti jako slicno i sa 16v motorom.Bolje to probaj negde nego da se zaleces, pa razocaras.nace 16v je dosta zivlji kad ode u obrtaje, sto nije karakteristicno za gradsku voznju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 29, 2009 dosta skuplje odrzavanje i osetljiviji motor za-? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 29, 2009 Za klimu znam jer nema razlike u kupkazi ali ipak mislim da je za gradsku voznju bolji jer je startniji. A, predpostavljam i da manje trosi. Nego Mikisixy sta si mislio pod time skupli za odrzavanje i osetljiviji motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 29, 2009 (edited) Sanse nema da trosi manje, jer ide u jace obrtaji, a i o.moment mu je na jacim obrtajima.Dobices auto koji ce lakse uletati u preticanja, i biti mnogo raspolozeniji na vecim obrtajima, gde i dobija konje.8v je izrazito startan motor jer je bazdarisan da svoj maksimum daje na 2500obrt, te je idelan za grad.Na magistrali se vec muci, jer brzo gubi dah oko 4000 obrtaja.Klimu, uzbrdicu, i pun auto, oba podnose uz muke.Vozim povremeno oba, doduse mnogo vise 8v. Edited September 29, 2009 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
NED 10 Posted September 29, 2009 Zar zaista mislis da ce 16v bez problema da podnese ta maximalna opterecenja, pun auto+klima+uspon??? Isti takav osecaj ces imati i sa jacim motorom, samo ces se zezati do 101 i nazad oko zamene motora.... Ja licno u mom Puntu 8v, kada vidim da je takva situacija, ne menjam motor, vec pruzim ruku i iskljucim klimu dok ne prodje uspon..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 29, 2009 skuplji delovi i rad,osetljiviji na zaprljane dizne,kablovi svecica,svecice,na zaprljanost vakuma i leptira...trazi sve potaman da bi isao kako treba Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 29, 2009 Svestan sam da ne mogu ocekivati previse od motora sa 1200cm3 ali bas zbog ubrzanja i laksih preticanja sam mislio da zamenim za taj jaci. Naravno, pri usponu ni ja ne palim klimu. S'druge strane mislio sam da zbog 16v tehnologije manje bi trebao da trosi, a opet kako kazete osetljiviji je i skupli za odrzavanje... Malo sam sada u konfuziji Koliko je inace 8v motor kvalitetan, tj prelazi li zavidnjiu kilometrazu. S'obzirom da ima svega 60ks trebalo bi da mu ta rasterecenost ide u prilog... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 30, 2009 16v, tehnologija ne utice na potrosnju preterano, npr. Hondin najstedljiviji motor u starom Jazz je upravo razvijan kao 8v.Dodatni ventili pomeraju efekat motora na jace obrtaje, i olaksavaju mu veci protok kiseonika u tom rezimu, tj dise punim plucima. NA niskim obrtajim, se bolje ponasa 8v motor, jer svoj maksimum daje oko 2500-3000 obrtaja.U praksi 16v trosi vise goriva bar na Puntu.8v mi trosi oko 5.2 na magistrali, dok je 16v po recima vlasnika blize 6 litara. Sto se trajnosti tice, FIRE traju vrlo duga, ne bi da licitiram, ali vaze za trajne motore, boljka im je dihtung glave. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 30, 2009 Mislio sam da sa 16v motori imaju bolje ubrizgavanje i samim tim bolju iskoriscenost goriva. Recimo Toyotini 16v motori i to starije generacije su neverovano mali potrosaci(1.6 16v) .Znaci bax76 iz prilozenogbolje bi bilo da ostanem na 8v...Mislim da tu potrosnju koju ti pominjes od 5.2 na otvorenom moj punto nemoze da postigne. Jesi li merio po gradu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 30, 2009 (edited) Ovo je skoro svako sipanje od kad je uzet auto pre 3 godine, sa strane je napomena o rezimu voznje.Vidi se razlika i izmedju zimskog rezima, kao i minimalan efekat klime na potrosnju. Gde nema napomene u pitanju je grad BG. Do sada predjeno 25.000km15.okt -9.5, 15.nov -8.8 15.dec -9.7 15.jan -8 06.feb -8.8 07.mar -8.07 20.mar -8.2 13.apr -7.2 Novi Sad + Obooster11.maj -7.64 Avala + Obooster 16.jun -7.49 NS09.jul.08 -8 02.avg.08 -8 03.avg -6.75 Autoput 110-120km + klima22.avg oko 8,7 ? pitanje kilometraze 09.sep -7.2 cepan do Cacka09.sep -5.5 Ca-Kotor09.sep -5.2 HN-BG10.okt -7.7 11.nov -7.1 ? Pitanje kilometraze03.dec -7.74 NS03.jan.09 -8 NS19.jan.09 -7.28 NS-BG(80km), BG(200km)15.feb.09 -7.93 26.mar.09 -7.41 NS02.jun.09 -7.87 28.jun.09 -5.3 BG-HN-BG10.jul.09 -7.47 13.jul.09 -5.32 BG-UE-BG27.jul.09 -5.45 BG-UE-BG(auto put,klima) Edited September 30, 2009 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 30, 2009 da lito gledas na pokazivacu, na displeju? Moj brat vozi 1.9 JTD, merio je na pun rezervoar i uvideo da pokazivac neprikazuje pravu potrosnju. Auto mu je trosio manje. Ja jos nisam ga testirao na pun rezervoar ali na onom displeju sa jednim litrom pokazuje potrosnju od 8, 8.5 litara po gradu. Koliko je to sada tacno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 30, 2009 (edited) Sipam do vrha, vozim do rezerve, sipam do vrha, pa racunam. I tako svaki put, skoro uvek ista pumpa.Tacnije od ovoga tesko da moze da se izracuna Ako vozi po centru, leti je to oko 8.5, kako se vozi vise po NBG to ide prema 7.5 .... Edited September 30, 2009 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 30, 2009 To je pravi pokazatelj i bas ga detaljno pratis Primetio sam da nije bas mali potrosac po gradu, mada fiati nikada ni nisu vazili za male potrosace... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 30, 2009 (edited) Pravo da ti kazem to mi je sekund posla da sracunam i zapisem, a lako pratim stanje ubrizgavanja, da li je sve kako treba...Ako volis da usporedjujes, imam i racunice za Opelove 1.6 16v, i 1.7 Isuzu CR dizelasa .Oba su novije Astre G, i benzinjara 1.6 mi trosi oko 8.5-9.5 po gradu, dok je dizelas na oko 6.8 za sada.Svi se voze u slicnim uslovima mahom NBG.Sto se mene tice FIRE 8v, vrlo ekonomican, mrvicu vise od modernog dizelasa.Tako da ko kaze da mu motor trosi 6 po gradu Beogradu lagi Edited September 30, 2009 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted September 30, 2009 Moja takodje voznja je uglavnom po NBGU. Mislim da ljudi kada govore o potrosnji umanjuju, samo ne znam koji im je to trip!? Hvala ti na svim informacijama Poz!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted October 20, 2009 Sad sam video temu . Ne znam dal je bas sigurno ali mi se cini da ovom osmoventilskom motoru ako pukne zupcasti ili prezubi ne fali nista jer klipovi ne mogu da se sudare sa ventilima i to je po meni veliki plus. 1 sasa_petkovski reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 20, 2009 Sem fame sa pucanjem zupčastog, nešto ne vidim da je puno skuplji za održavanjeMeni je trošio nešto preko 8 litara po gradu kad sam ga kupio, sad je to palo na 7.2 ne pitaj me kako, valjda od redovne zamene ulja i ispiranja i sipam malo bolju Seleniu, ali ću sada preći na MotulAko hoćeš evo ti moj provozaj krug pa vidi, posle 3 ljade obrtaja se budi, a na 4 cimne ko da ima turbinu (moram da naglasim ne mislim bukvalno ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 20, 2009 E da mi je 8v do 3000RPM i 16v posle... Prvi je posle 3000 tandrkavi mlin,i ne zeli da ide dalje.A drugi muuuli do 3000 a onda bi da progura samog sebe kroz auspuh.Potrosnja je nesto veca na 16v al i veca je snaga,tesko je porediti dva motora koji su toliko daleko po snazi jedan od drugog.Osim gvozdjusine ispod glave,nista im drugo nije zajednicko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli82 56 Posted October 21, 2009 E da mi je 8v do 3000RPM i 16v posle... Prvi je posle 3000 tandrkavi mlin,i ne zeli da ide dalje.A drugi muuuli do 3000 a onda bi da progura samog sebe kroz auspuh.Potrosnja je nesto veca na 16v al i veca je snaga,tesko je porediti dva motora koji su toliko daleko po snazi jedan od drugog.Osim gvozdjusine ispod glave,nista im drugo nije zajednicko.Brate,ja imam Punta 1,2 8v 2001. i nista mi vise ne treba,delovi su smesni,potrosnja smesna,a to sto mu fali malo snage,jbg-da baba ima... Autoputem sam ga vozio max 150 bez mucenja,vise mi ni ne treba.Samo redovno odrzavanje i pici...Potrosnju nisam tacno merio,ali poslednji put kad sam isao do bosne,potrosio mi je manje od 10 litara(bez klime) za 220km(sipao pun i dopunio u Bosni);regionalnim putevima sam isao,max 90kmh.Doduse, ja sam malo psihopata po pitanju odrzavanja,ali zato nemam nikakvih problema sa njim,ulje SELENIA GOLD- menjam na 5-6000km(zajedno sa filterima,naravno),prva lambda sonda promenjena pre 10k km,drugu cu uskoro iako nemam problema sa njom(ipak ima 107000 na satu),svecice redovno,kablovi juce zmenjeni(FACET),wynn's aditiv za ciscenje dizni sto cesce,letnje gume leti,zimske zimi(sve cetiri),pre mesec dana zamenjeni prednji diskovi(malo su bili potroseni)stavljeni DELPHI i LUCAS plocice,uskoro ce na red paknovi,itd...mogu ja ovako do sutra!Izvinjavam se sto sam ovde malo offtopic Inace,u slucaju pucanja zupcastog(nedaj Boze),rizici od nastanka stete tj. stradanju ventila i sl. su najmanji kod ovog 8v motora,a i delovi su jeftiniji od 16v,manje trosi,itd...Meni je vukao ok uz Taru sa punim gepekom stvari i nas pet u autu(probaj ti da nosis samo jednog covek uz Taru ) ,ne idem na trke,kolko para tolko muzike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted October 21, 2009 Jeste, pukne zupcasti i ode 16v u vjecna lovista, to stoji...A sta je sa cuvenim IAW 59F ecu-om koji je ugradjivan u punto mk2 (cuveno otkazivanje dva cilindra) , dok 16v nema tih problema?Na kraju krajeva, sve se svodi na isto, samo ko sta preferira, da li momenat na nizim ili snagu na visim obrtajima, ja licno volim i jedan i drugi i imam bas ta dva motora (jedan u puntu sporting, drugi u lancii y, 1997 godiste ), ovaj 8v u lancii preso 210000 i radi kao sat...vidjecemo sta ce 16v da kaze po tom pitanju! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 21, 2009 (edited) Visconti ti je sve rekao lepo 16V je malo osetljiviji na sitne zezalice, ali je jači i drugačiji je momenat pa ko voli nek izvoli p.s. ovo sa pucanjem kaiša stvarno mislim da nema potrebe isticati više, jer ako redovno radiš servis nema o tome ni da misliš. Kaiš je 1100 dinara, semeringa 2 po 500 kinti, španer koji se i ne mora menja svaki veliki servis je 3000 din i to je toako može mali malecni ovolišni off topic bez dalje rasprave da ne trujemo temu, Munze tebra kako su ti legli ti Facet vi za kablo, pošto sam ja s njima imao problema? vidi ovde http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=38664 Edited October 21, 2009 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted October 24, 2009 Hvala vam ljudi na informacijama. Nedavno sam radio servis, menjao ulje, filtere, dobose i pahnove, i delovi su zaista jeftini, tako da sam odlucio ipak da ga zadrzim. Pogotovu za ovu trenutnu krizu to dobro dodje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 25, 2009 Te delove što si menjao otprilike isto koštaju i za 16V, isti je auto manje više "samo" drugi motor i ono oko njega Quote Share this post Link to post Share on other sites