Jump to content
FAS Goran
kiper

Fiat Punto mk.2 1.9 JTD - povećana potrošnja ulja

Recommended Posts

Punto mi je 2002. i nisam imao nikakvih problema do pre nekih cetiri meseca kada sam primetio da je poceo pojacano da trosi ulje. Presao je (zvanicno) 155k. Prilikom preticanja dosta dimi. Boja dima je ponekad plava, ponekad crna. Ne osecam da je mnogo izgubio na snazi. Bio sam kod Ninica i tamo su mi rekli da su skidali neko crevo sa turbine i da turbina nema lufta, tako da su otpisali turbinu kao problem, mada mi se cini da je turbina malo masna. Takodje su mi rekli da se ovaj motor retko kvari i da ne mogu sa sigurnoscu da kazu sta je pre nego predje 500 km kada ce proveriti koliko je potrosio ulja. Kazu da ce ga nakon toga otvoriti i pregledati. Da li bi neko mogao da pretpostavi o cemu se radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam bas pitao majstora za to trosenje ulja....Rekao mi je naravno da ce trositi kada ga dzibris i tako je,kada normalno vozim ne trosi od zamene do zamene,ali kada ga posteno vozim hoce da potrosi:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor ili troši ili ne troši ulje. "Džibrili" ga vi ili ne. Brzina okretaja radilice u petoj brzini je ista kao kad je vozite po gradu drugom 30, trećom 70. Čak se i manje na drumu napreže. Pokušajte da proverite ovu (nemilu) pojavu kod MIXI-ja u TIM-u na Vidikovcu. Ne bih da budem prorok.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jedna je stvar voziti po gradu gde npr. tek na par sekundi nekada dođeš na 4.000-4.500 obrtaja...ili na otvorenom putu gde npr. ne skidaš ispod 160 Km/h, što je takođe oko 4.000+ obrtaja...ali tako voziš ne par sekundi, već 15-20 minuta...pa onda malo spustiš na npr. 120-140 Km/h, itd...itd...

Ove cifre i obrtaje navodim na npr. benzincu 1.6 16v

Uostalom...ne piše džabe u svakom uputstvu za automobile da potrošnja ulja zavisi od režima vožnje. :thumbup:

Bitno je da ona ne pređe onaj maksimum potrošnje koji je dozvoljen...a, unutar tog raspona će još kako varirati potrošnja zavisno od načina vožnje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro si rekao....isto kao sto mi je i rekao covek koji mi ga odrzava....jbg ipak on bolje zna....ucio je i fiat-u u italiji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj JTD ne potroši ni pola milimetra na šipkici za 10.000km. Koliko god ga džibrio.

140+ hiljada.

Sipaj na MOL-u i neće da dimi. Škodu tankamo na OMV (moramo, ugovor), a dimi ko na ugalj da je vozimo. Prešla je nešto oko 5-6 hiljada, ne mogu sad da se setim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fabrika kaze Potrosnja ulja zavisi od nacina voznje i uslova koriscenja vozila !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to istina, ali kod mene je očigledno nešto mnogo ozbiljnije budući da troši preko 2 litre ulja na 500km. U ponedeljak ga ostavljam kod Ninića da utvrde u čemu je stvar. Ni oni ne mogu da veruju da se JTD tako ponaša. Oni sumnjaju na turbinu, ali i gumice u glavi. Ne znam kakve su to gumice, samo se nadam da nije nešto mnogo gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e to je vec jebeno:( idi to proveravaj! cim je plavicast dim onda nesto ne valja i cim toliko dimi

Edited by srkiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bi da su gumice ventila.Komsiji na ladi 1200 motor trosio dosta ulja i majstor mu zameni gumice od ventila i nije mogao da veruje koliko je trosio ulja.Verovatno se ulje sliva pored ventila u prostor za sagorevanje pa dalje kroz turbinu u izduv.Ako se vozi na visokim obrtajima onda ce sigurno da trosi ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel gumice ventila teško promeniti?

jesi pogledao da ne trosi i vodu slucajno?

Vidiš, to mi nisu rekli da li su proverili (Ninić), a nisam ni ja. Idem da proverim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da bude zbog mnogo stvari ovako nagadjajuci moze da stignemo do ful generalne :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OVAKO,prvo da pozdravim sve clanove foruma,novi sam korisnik ovaj forum mi je pomogao kod dosta stvari pa odlucih da se regam da podjelim sa vama svoja iskustva i da pitam neke stvari,,,,naime imam punto 1,9 dizel,imao sam probleme sa potrosnjom ulja te su mi svi predlagali da mjenjam gumice na ventilima jer je to bila prva i najeftnija opcija,medjutim kada sam mjenjao set remenja kazem majstoru da mi zamjene gumice zbog potrosnje ulja.

Nazove me on poslije 2 dana kaze gumice ko nove ali procurio neki semering na remenici pa ulje zavrsi negdje u usisnoj grani,takodjer mi kaze da mi je otislo nesto na poklopcu motora sto razdvaja ulje i uljane pare pa mi i tu trosi ulje te da moram i to mjenjati,semering zamjenjen a poklopac motora jos nisam nasao,punto je trosio litar na 1000 km sada trosi pola poslije zamjene semeringa,eh sad molim vas,da li je moguce da trosu ulje zboh tog poklopca i je li neko imao slican slucaj?

Molim sve koje nesto znaju da mi pomognu i razmjene iskustva da ne bacam pare dok se ne informisem,nadam se da nisam utusio malo duzim textom,unaprijed hvala

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj puntiša nije potrošio ni 1dl za zad već 80k predjenih, a jugo troši 1l na 1000 od kad sam ga iz salona isterao, vrlo je moguće, gde god postoji zaptivka u kontaktu sa uljem a ne zaptiva kako treba tu nastaje gubitak ali to možeš gledati i sa vedrije strane, uvek ćeš imati svežeg ulja u motoru. Moj jugica je prešao 100,000 i radi ko singerica i kad menjam ulje ono je žuto kad ispustim iz kartera. Malo jugića može da se pohvali time. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma znam ali muci me to ide mi na zivce ne sama potrosnja ulja nego vozim auto normalno i onda odjednom kao da se sakupi negdje ulja pa on to povuce izbaci veliki oblak plavog dima i onda opet ne pusi dok mu se ne sabere tako ja to opisujem uglavnom dobio sam preporuke da probam sa zamjenom poklopca prije nego sto krenem na otvaranje motora,inace gumice si mi dobre to sam vec rekao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj plavi dim postoji zbog sagorevanja ulja zajedno sa gorivom. Ta potrošnja ulja svakako da nije normalna. Što pre kod proverenog mehaničara jer svašta mogu da napakuju da ne valja i da te oderu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da neki imaju problema sa turbinom pa i mene zanima,jer moj punto 2000 1.9jtd poceo je da masti kod turbine i vidi se da ulje ide iz turbine.Ima li leka ili cu morati da remontujem turbinu?naravno,izbacuje plavicast dim ali ne stalno.pa ako neko moze pomoci sa nekom idejom ili savetom za dobrim servisom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ja nadovežem, a da ne otvaram novu temu! Kod mene je problem što mi se ulje javlja na usisu. Kada otvorim kućište od filtera za vazduh unutra sve zamašćeno zajedno sa filterom. Takođe je i interkulet masan i sva ta zona.

Počinje to da me gadno nervira, iako mi auto ne dimi, niti je izgubio na vuči, a nemam ni potrošnju ulja da bih morao da ga dosipam od zamene do zamene. Ne znam, odakle nanosi to ulje... :question:

Evo slika

021020111586.jpg 021020111587.jpg 021020111588.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko? Da li je moguće da je uzrok nešto drugo sem turbine. Čudno mi je da mu ode turbina, jer nisam čuo da je ikome otišla na jtd-u. Opet kažem, nemam nikakav problem sa autom. Ide ekstra, nemam problem sa potrošnjom ulja, ali jednostavno me iritira svaki put kada otvorim kućište od filtera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa uvek mi se to javlja, doduše u dosta manjoj meri nego zadnji put :rolleyes: . I samo da kažem da je posle NAVAK-a prodisao. Sledeći dan kad sam seo u njega ne da ide, nego leti :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...