Jump to content
FAS Goran
Angreal

Koje ulje sipati u Punta mk.2 1.9JTD / 1.2 8v / mk.1 1.7 TD

Recommended Posts

Ne znam, meni ne pravi probleme pravo da ti kazem, super me sluzi... Vecinom mi je gradska voznja. A i cuo sam da ti motori tuku i po 500-600 hiljada..opet razna su iskustva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuce ali jtd, ne 1,7td, nego, nebitno. Mozes da promenis ulje bez ispiranja motora ali uz nov filter ulja naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ulje je zimi gusto kao med , mislim da je za taj motor preporuceno 10w40 ali ako vec ovo ulje trosi (mada je kvalitet diskutabilan) redje ulje bi jos vise trosio , mada bih ja eksperimentisao sa 10w40 pa 15w40 i ono sto najmanje trosi to sipaj i vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 1.7td kazem...naravno za filter, podrazumeva se 


Ma znam druze nije optima neki kvalitet, najvise zbog toga i hocu da promenim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, kako tema kaze puntic dogurao do polugeneralne, imam dilemu koje ulje da mu sipam kad ga sredim i koje gradacije imajuci u vidu stanje motora. Mnogo bi mi pomogli saveti onih koji su bili u slicnoj situaciji, da napomenem da mi kum nudi ENEOS ulje posto ga dobija za servis. Unapred hvala.

 

 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nisi jos krenuo, moj savjet ti je da ili kupis polovni motor u dobrom stanju ili da svom radis full generalku. Od polugeneralke nema ljeba...govorim ti ovo iz iskustva jer je cale na 2 auta radio polugeneralne i nema tu srece. To ti je ako oces da ga odmah nakon toga prodas da drzi dok ga prodas...

Znam sa ti mozda nisam pomogao u vezi ulja ali ovo je iskreni savjet.

Edited by bojankov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam vec sedmu godinu ovog Fiat Punta 1.7 TD, i za ovih 6 godina nisam imao bas dosta problema ali u poslednje vreme i nije bas tako. Trosio je dosta ulja. ALI kada mi je prezubio utvrdjeno je pri otvaranju motora da su karike ok i nisu mnogo u granici odstupanja nego kada su skinuti ventili gumica gotovo da nije bilo a auto je pre toga cukao a sada kada su ventili svi promenjeni i gumice auto je preporodjen. Ne trosi ulje.

Sada je u auto neko I.G.A.T. Nemacko 15w-40 i njega nije potrosilo ni malo-dobro mozda malo posle 6000 predjenih km iako se menja na 5000 nineralno. Sada cu sipati preporuceno Selenija Turbo Diesel koje sam sipao do sada i nadam se da necu imati problema. Kompresija mi je sada sa novim ventilima i gumicama veca od 21 ako se dobro secam.

Nadam se da se admini ne ljute na poduzm tekstu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada odradis motor ( ali ako ga radis odradi ga ljudski, karike, hilzne, obrada glave i radilice, kompet predihtuj i nov set zupcastog stavi naravno) sipaj mu Selenia Gold 10-40w i neces imati problema dugo. Ako si za varijantu samo karike ili slicno, nemoj ni da ga radis uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ulje je za umrle motore , cisto da odlozis generalnu neko vreme , sipaj ulje koje je preporuceno ili neko odgovarajuce za taj motor pa vidi da li ga trosi i kako se ponasa .

Baš tako. Jedne zime nisam mogao upaliti keca koliko se zgusnulo ulje, a imao sam tu Optimu 20w/60. Tad, i nikad više!

Uf uf, pa nije ti dzaba neko rekao da sipas to ulje, taj motor je na izdisaju, i ne znam sta ces dobiti time da se vratis na redje ulje, verovatno mnogo vecu potrosnju.

:clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, posedujem Fiat Punto 1.2 8v benz+lpg 2011. godište

Auto je prešao 290000km i trebao bih da radim prvi mali servis na ovom autu

Malo sam se raspitivao, čitao po forumu i ustanovio da bi trebao sipati Selenia 20K ulje ali sam hteo da pitam da li bi mozda trebao sipati neko drugo ulje zato što vozim na plin i zbog same kilometraže auta.?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2021 at 1:12 PM, braskejovan1 said:

Auto je prešao 290000km i trebao bih da radim prvi mali servis na ovom autu...

Koliko razumem, auto je kod tebe već neko vreme, pa je sada na red stigao mali servis.

Koliko km je auto kod tebe i koje ulje mu je sipano na prošlom malom servisu? Kontam da imaš servisnu knjižicu...

Ako je auto kod tebe barem par hiljada km, to je dovoljno da vidiš troši li ulje. Ako ne troši, sipaj mu onda ono ulje koje mu je sipano i prošli put (od strane bivšeg vlasnika)...nema potrebe menjati ako je sve ok. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da auto je kod mene vec 3 meseca

7500km sam prešao sa njim i po servisnoj pise da je do sada uvek sipana Selenia 20k 10w40 sem na zadnjem servisu na kom je sipano Elf Evolution 10w40, ne znam iz kog razloga.

 

Za ovih 7500km sam primetio da ipak troskari ulje, dolio sam 800g Elf Evolution 10w40. Sipao sam to ulje jer je ono već u motoru pa nisam hteo da mešam.

Ne znam da li je ta potrošnja normalna jer vozim na plin, zbog neodgovarajućeg ulja ili nešto treće?

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, braskejovan1 said:

Za ovih 7500km sam primetio da ipak troskari ulje, dolio sam 800g Elf Evolution 10w40.

Lično se ne bih brinuo oko ove potrošnje. :thumbup: 

Još je to sigurno počeo da troši tek posle prvih par hiljada od malog servisa kad prvo nije ništa merljivo trošio, pa onda počeo kako ulje postaje istrošenije i kako mu se približava novi mali servis.

100 grama na 1.000 kilometara (u poslednjih 7.500 km) za auto koji je na 300.000 pređenih kilometara...pa teško da može manje od toga...da bude 50 grama ili 20 grama na 1.000 kilometara :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nekoj mojoj proceni krenuo je osetnije da trosi nakon 3500km od kad ga vozim.

Iskreno ne brine me nesto ta potrosnja i takodje mislim da je to normalno nego sam prvo mislio da li je možda do ulja koje je trenutno u motoru jer mislim da ono nije tipično da se sipa u 1.2 8v motore

Da sad sipam Seleniu 20k kad budem radio mali servis?

I usput da pitam koliko otprilike mogu da pređu ovi 1.2 8v motori, može li da izgura 400000km? Za sad odlično služi lepo pali lepo radi, suv je i ne dimi.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, braskejovan1 said:

...mislim da ono nije tipično da se sipa u 1.2 8v motore...

- Punto 1.2 8v:

Sintetička ulja, SAE 10W-40, ACEA A3, API SL;
FIAT 9.55535-G2

 

ulje punto classic 1.2 8v.jpg

 

Vlasnička knjižica za Punto Classic: klik OVDE.

Možeš sipati bilo koji brend ulja (koji želiš/voliš/ceniš), a koji na ambalaži ima (među ostalim standardima) napisan i ovaj Fiatov - FIAT 9.55535-G2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...