Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Nuova Croma - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Hvala za linkove..

 

ostaju moja pitanja, sta se pokazalo kao pozudanije/bolje :

- 1.9 jtd ali koji motor (120 ili 150ks) i sa koliko ventila (8 ili 16) /ova sa 8 ventila manje trosi po specifikaciji/

- ona pre 2007 ili posle 2007

 

volim manuelni menjac tako da tu nemam dileme

 

I mozda jedno dummy pitanje :) multijet i jtd --> jesu li sinonimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstori će te savetovati za ovu verziju od 120 ks, jer ona od 150 ks zna da ima problema sa glavom.

Nije to pravilo i tako čest slučaj, ali se dešava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš 14 strana na ovoj temi, na ostalim temama puno više. Sam izvedi zaključak šta ti je bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biraj restilizovanu, neuporedivo je atraktivnija i lepša, mehanički je skoro ista. Čini mi se da su u ristajlingu rešili i filter goriva koji nije bio najsrećnije rešen na starijoj verziji.

Između ova dva motora ja bih uvek birao jaču. To je težak auto i treba jak motor da je ponese kako treba, ogromna je razlika u snazi i ugođaju vožnje. 

Majstori uglavnom vole ovaj slabiji zbog problema sa izduvnom granom i glavom motora kod ove sa 16 ventila. Ja sam u dva auta vozio ovaj jači motor, u Cromi gde nijedan od ovih problema nisam imao, iako je bila čipovana sa značajno povećanom snagom, a u Alfi CW koja je prešla bar 350 kkm imao sam oba problema. Pukla dva brezona na izduvnoj grani, skinuta glava da se srede brezoni i primećene pukotine između ventila, taj breg je nekako tanak i puca kod ovog jačeg motora, ali bez bilo kakvih posledica. Tražio drugu glavu i kako je nisam našao odneo sam ovu da se uradi snimanje pukotina i hidrotest koji je potvrdio da sve funkcioniše kako treba. Nije bilo garancija da će trajati, ali je sam motor i na toj kilometraži bio kompletan u fabričkim normama, glava je vraćena i posle prešao sa njom još bar 30kkm bez problerma, prodao je poznaniku koji je još uvek vozi bez problema. 

Oba motora su vrhunski agregati i sa samim motorim nećeš imati nikakvih problema mnogo kilometara, samo izaberi pravi primerak sa što manjom i pouzdanijom kilometražom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog svega što ognjen76 reče ja sam izabrao 120ks verziju... I ovako se družim sa mehaničarima više nego što želim :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti 120ks motor je i u 159 koja je teška kao Croma, doduše sa 6 brzina. Slažem se da je malo za auto te težine, ali sve zavisi šta čovek hoće od auta. Nije Croma baš za jurcanje po gradu (po meni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ problem sa klapnama (leptirima)koje pucaju i koje su potencijalni problem kod svih 16v motora.

To može da te zadesi za 1000 km, a može i za 100000 km. Mada, vidim da ih neki skidaju bez ikakvih posledica :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ coo 

Slažem se u potpunosti sa tobom, najbolje je da čovek proba oba i proceni koliko mu treba. Nije Croma za jurcanje uopšte, velika, visoka, tteška,..... Ali ta snaga mu je najmanje bitna za jurcanje po gradu, ona dolazi do izražaja van grada, jači motor neuporedivo lepše i raterećenije nosi tu težinu. 

Uglavnom mislim da mu je što se pouzdanosti tiče apsolutno svejedno sve dok kupi auto koji je prešao do 200kkm, a normalno je održavan. To su odlični motori, koji god da izabere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima, kao sto rekoh jesam citao forume, i vidim da ljudi preferiraju, ovu jacu od 150 konja.

 

Za porodicni auto, koliko sam skapirao nije to toliko bitno, i ako je auto presao stvarnih do 200k, po vama sve jedno je sta izabrati.

 

hvala jos jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ta se garancija odnosi na sta tacno?

na kompletan motor sa svim pripadujucim delovima ili samo na blok motora?

isto pitanje i na menjac?

 

Da li je to pismena garancija gde je tacno gore navedeno na koje delove motora i menjaca se odnosi, i kao takva overena?

mislim da ti nemas nista od te garancije i da nikad ne bi uspeo da je aktiviras, pa je zato najbintnije da gledas stanje vozila i obavezno pregled kod poznatog majstora(tebi poznatog i pouzdanog).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba pitati na šta konkretno prodavac misli kod garancije, ali niko je ne daje na dizne, pumpu, set kvačila, zamajac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti, onda ostaje samo blok motora?

 

kakva je to uopste garancija na sta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi... Realno, ko će da ti da garanciju na dizne ili pumpu, kad ti možda sipaš gorivo iz bureta sa nekog dunavskog šlepa? A i na gomili pumpi je sumnjivog kvaliteta.

Ili na set kvačila i zamajac, koji svako od nas može da upropasti za pola sata?

Garancija ti je generalno na motor u smislu da nije pukao blok ili glava, da ne troši vodu, da mu je dobra kompresija, da ne troši nestandardno mnogo ulja...

 

Naravno, kod svakog je uslov svih uslova odradjivanje kompletnog velikog i malog servisa, i to isključivo u servisu sa kojim prodavac ima poslovno - tehničku saradnju.

Verovao ili ne, ali 50% kupaca odbije garanciju, jer ne žele da se izlažu troškovima velikog servisa, već da voze tako, pa šta im bog da :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakonu svaki prodavac mora da da garanciju na auto od godinu dana. To što neko "daje" garanciju je uglavnom dobar marketinški potez. Nijedan prodavac neće tako olako prihvatiti garanciju čak iako je izdao, ako vidi da je kupac neodgovorno upotrebljavao auto. Ono što kupci ne znaju, a treba da znaju, je da se kupovinom polovnog auta iz uvoza automatski dobija garancija od godinu dana od trenutka kad se auta kupi, bez obzira koja je firma prodavac auta odnosno uvoznik (odnosi se na naravno na pravna lica) i bez limita u kilometraži! Čim dobiješ račun automatski si dobio garanciju od godinu dana na kupljeno vozilo. U suštini, svi su zaštićeni i niko nije zaštićen od prevare. Poenta je kupiti auto sa tačnom kilometražom i servisnom istorijom jer se tako smanjuje rizik skupih popravki. Sve ostalo je zamajavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima prodavaca koji ispoštuju to što "daju", čak i onih koji u nekom razumnom roku reše problem iako ništa ne "daju".

Servisna istorija može da se napravi za male pare, kao i kilometraža.

Što se tiče obaveze prodavca oko davanja garancije, to svako malo snalažljiv može da zaobidje  ;)

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mom konkretnom slučaju (nije radila kako treba 5. i 6. brzina, a primećeno tek na auto putu kada sam pošao kući) "ispoštovana je garancija", ali tek posle pretnji da će biti primenjene prvo legalne, a u protivnom "inkriminisane" mere i radnje. Tako da je kvar otklonjen i menjač radi već 2,5 godine i 40.000 km bez problema, ali trebalo je "preživeti" sve to.

 

Najčešće se sve obećava dok se ne izbroje pare, a kao što rekoše ljudi pre mene treba generalno da se ubode dobar primerak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poštovani interesuje vaše mišljene o cromi 2008.+ bezinu od 140 ks da li jec vredi uzimati ili ne

hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

poštovani interesuje vaše mišljene o cromi 2008.+ bezinu od 140 ks da li jec vredi uzimati ili ne

hvala unapred

zasto bi uzimao benzinca i stavljao plin(ili ne planiras), kada imas u ponudi kao polovnjak more primeraka(samo da izaberes pravi)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato sto nema zamajac, nema turbinu i nema dpf  npr. i mozda ne prelazi vise od 10-15k km godisnje te mu ni malo veca potrosnja u gradu nije problem!

Drugi momenat u toj prici je i taj da benzinci na zapadu gotovo pa duplo manje predju za isto vreme od dizela istog godista.

Najveci problem je ponuda koja je  jednaka nuli, ali napolju ih ima, samo ih nasi uvoznici ne dovoze.

 

I mene interesuje ima li koga sa benzincem i kakva je situacija sa njima?

 

Kao zakljucak cele price sa ove teme vidim da je Croma izuzetno udobna (sto sam i sam zakljucio), da je voznja uzivanje, da je enterijer odlican (u sta sam se i sam uverio i zajubio), ali da trosi vise nego stilo/bravo, da je alterantor rak rana, eventualno i taj novi servo volan na koji se dosta ljudi ovde zalilo, da je motor osetljiviji naspram JTD motora koji guta sta mu sipas, da su trap i ta vesanja koje-kude problematicnija nego kod stila/brava, ako sam nesto propustio dodajte pa se pitam:

 

Vredi li preci sa Stila karavana JTD 2005-2007 sa malom realnom kilometrazom i u odlicnom stanju na Cromu 2005-2007 sumnjive kilometraze i sumnjivog stanja sa nasih placeva a za malu novcanu doplatu.

 

Znam da je Croma 2008+ lepsi model ali me interesuje me isplativost tranfser sa stila na cromu istog godista, a da ostavimo po strani to sto je Croma udobnija.

Edited by djwibe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za Cromu, ali gomila novijih (sa početka i polovine 2000-ih) i jačih benzinaca (tu oko 140 KS +) takodje ima plivajuće zamajce ;)

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa Golf 3 GTi - 2.0 16v ima plivajući. Auto iz 90 i neke.

Nisam proveravao na netu, to mi kaže ortak koji je zagriženi VW fan, zna se o gnojevima, vozi MK2 Gti sa motorom 2.0 16v (njegov ima običan olakšani zamajac od KR motora 1.8) i vrti se ko lud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...