djuzoran 5 Posted May 5, 2013 Hvala za linkove.. ostaju moja pitanja, sta se pokazalo kao pozudanije/bolje :- 1.9 jtd ali koji motor (120 ili 150ks) i sa koliko ventila (8 ili 16) /ova sa 8 ventila manje trosi po specifikaciji/- ona pre 2007 ili posle 2007 volim manuelni menjac tako da tu nemam dileme I mozda jedno dummy pitanje multijet i jtd --> jesu li sinonimi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 6, 2013 Majstori će te savetovati za ovu verziju od 120 ks, jer ona od 150 ks zna da ima problema sa glavom.Nije to pravilo i tako čest slučaj, ali se dešava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 7, 2013 Imaš 14 strana na ovoj temi, na ostalim temama puno više. Sam izvedi zaključak šta ti je bolje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted May 7, 2013 Biraj restilizovanu, neuporedivo je atraktivnija i lepša, mehanički je skoro ista. Čini mi se da su u ristajlingu rešili i filter goriva koji nije bio najsrećnije rešen na starijoj verziji.Između ova dva motora ja bih uvek birao jaču. To je težak auto i treba jak motor da je ponese kako treba, ogromna je razlika u snazi i ugođaju vožnje. Majstori uglavnom vole ovaj slabiji zbog problema sa izduvnom granom i glavom motora kod ove sa 16 ventila. Ja sam u dva auta vozio ovaj jači motor, u Cromi gde nijedan od ovih problema nisam imao, iako je bila čipovana sa značajno povećanom snagom, a u Alfi CW koja je prešla bar 350 kkm imao sam oba problema. Pukla dva brezona na izduvnoj grani, skinuta glava da se srede brezoni i primećene pukotine između ventila, taj breg je nekako tanak i puca kod ovog jačeg motora, ali bez bilo kakvih posledica. Tražio drugu glavu i kako je nisam našao odneo sam ovu da se uradi snimanje pukotina i hidrotest koji je potvrdio da sve funkcioniše kako treba. Nije bilo garancija da će trajati, ali je sam motor i na toj kilometraži bio kompletan u fabričkim normama, glava je vraćena i posle prešao sa njom još bar 30kkm bez problerma, prodao je poznaniku koji je još uvek vozi bez problema. Oba motora su vrhunski agregati i sa samim motorim nećeš imati nikakvih problema mnogo kilometara, samo izaberi pravi primerak sa što manjom i pouzdanijom kilometražom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted May 7, 2013 Zbog svega što ognjen76 reče ja sam izabrao 120ks verziju... I ovako se družim sa mehaničarima više nego što želim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted May 7, 2013 U Alfi 147 i može taj sa 8v, ali u Cromi koja je teža 200 kg, slabo je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted May 7, 2013 Isti 120ks motor je i u 159 koja je teška kao Croma, doduše sa 6 brzina. Slažem se da je malo za auto te težine, ali sve zavisi šta čovek hoće od auta. Nije Croma baš za jurcanje po gradu (po meni). Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 7, 2013 + problem sa klapnama (leptirima)koje pucaju i koje su potencijalni problem kod svih 16v motora.To može da te zadesi za 1000 km, a može i za 100000 km. Mada, vidim da ih neki skidaju bez ikakvih posledica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted May 7, 2013 @ coo Slažem se u potpunosti sa tobom, najbolje je da čovek proba oba i proceni koliko mu treba. Nije Croma za jurcanje uopšte, velika, visoka, tteška,..... Ali ta snaga mu je najmanje bitna za jurcanje po gradu, ona dolazi do izražaja van grada, jači motor neuporedivo lepše i raterećenije nosi tu težinu. Uglavnom mislim da mu je što se pouzdanosti tiče apsolutno svejedno sve dok kupi auto koji je prešao do 200kkm, a normalno je održavan. To su odlični motori, koji god da izabere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djuzoran 5 Posted May 8, 2013 Hvala svima, kao sto rekoh jesam citao forume, i vidim da ljudi preferiraju, ovu jacu od 150 konja. Za porodicni auto, koliko sam skapirao nije to toliko bitno, i ako je auto presao stvarnih do 200k, po vama sve jedno je sta izabrati. hvala jos jednom Quote Share this post Link to post Share on other sites
djuzoran 5 Posted May 13, 2013 Nasao sam par dobrih na ovom placu.http://www.polovniautomobili.com/oglas3058053/fiat_croma_19_mjt_pur_o2/ http://www.polovniautomobili.com/oglas3393625/fiat_croma_19_multijet/ sa garancijom na motor i menjac od 25 000 km.obe su od 120 ks Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted May 19, 2013 a ta se garancija odnosi na sta tacno?na kompletan motor sa svim pripadujucim delovima ili samo na blok motora?isto pitanje i na menjac? Da li je to pismena garancija gde je tacno gore navedeno na koje delove motora i menjaca se odnosi, i kao takva overena?mislim da ti nemas nista od te garancije i da nikad ne bi uspeo da je aktiviras, pa je zato najbintnije da gledas stanje vozila i obavezno pregled kod poznatog majstora(tebi poznatog i pouzdanog). Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 19, 2013 Treba pitati na šta konkretno prodavac misli kod garancije, ali niko je ne daje na dizne, pumpu, set kvačila, zamajac... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted May 19, 2013 Totti, onda ostaje samo blok motora? kakva je to uopste garancija na sta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 19, 2013 Pa vidi... Realno, ko će da ti da garanciju na dizne ili pumpu, kad ti možda sipaš gorivo iz bureta sa nekog dunavskog šlepa? A i na gomili pumpi je sumnjivog kvaliteta.Ili na set kvačila i zamajac, koji svako od nas može da upropasti za pola sata?Garancija ti je generalno na motor u smislu da nije pukao blok ili glava, da ne troši vodu, da mu je dobra kompresija, da ne troši nestandardno mnogo ulja... Naravno, kod svakog je uslov svih uslova odradjivanje kompletnog velikog i malog servisa, i to isključivo u servisu sa kojim prodavac ima poslovno - tehničku saradnju.Verovao ili ne, ali 50% kupaca odbije garanciju, jer ne žele da se izlažu troškovima velikog servisa, već da voze tako, pa šta im bog da Quote Share this post Link to post Share on other sites
medobrundo 1 Posted May 20, 2013 Po zakonu svaki prodavac mora da da garanciju na auto od godinu dana. To što neko "daje" garanciju je uglavnom dobar marketinški potez. Nijedan prodavac neće tako olako prihvatiti garanciju čak iako je izdao, ako vidi da je kupac neodgovorno upotrebljavao auto. Ono što kupci ne znaju, a treba da znaju, je da se kupovinom polovnog auta iz uvoza automatski dobija garancija od godinu dana od trenutka kad se auta kupi, bez obzira koja je firma prodavac auta odnosno uvoznik (odnosi se na naravno na pravna lica) i bez limita u kilometraži! Čim dobiješ račun automatski si dobio garanciju od godinu dana na kupljeno vozilo. U suštini, svi su zaštićeni i niko nije zaštićen od prevare. Poenta je kupiti auto sa tačnom kilometražom i servisnom istorijom jer se tako smanjuje rizik skupih popravki. Sve ostalo je zamajavanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 20, 2013 (edited) Ima prodavaca koji ispoštuju to što "daju", čak i onih koji u nekom razumnom roku reše problem iako ništa ne "daju".Servisna istorija može da se napravi za male pare, kao i kilometraža.Što se tiče obaveze prodavca oko davanja garancije, to svako malo snalažljiv može da zaobidje Edited May 20, 2013 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
britvic 0 Posted May 20, 2013 U mom konkretnom slučaju (nije radila kako treba 5. i 6. brzina, a primećeno tek na auto putu kada sam pošao kući) "ispoštovana je garancija", ali tek posle pretnji da će biti primenjene prvo legalne, a u protivnom "inkriminisane" mere i radnje. Tako da je kvar otklonjen i menjač radi već 2,5 godine i 40.000 km bez problema, ali trebalo je "preživeti" sve to. Najčešće se sve obećava dok se ne izbroje pare, a kao što rekoše ljudi pre mene treba generalno da se ubode dobar primerak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djuzoran 5 Posted June 3, 2013 (edited) Pozdrav ekipi, preuzeo sam cromu, 120KS iz servisa Goran, gde je sredjena ..nadam se da necu da ga vidim narednih godinu dana Slikice za par dana... Ima li negde uputstvo na srpskom/engleskom da se skine? Edit:nadjoh:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38943 Edited June 3, 2013 by djuzoran Quote Share this post Link to post Share on other sites
bakisine1 0 Posted June 4, 2013 (edited) poštovani interesuje vaše mišljene o cromi 2008.+ bezinu od 140 ks da li jec vredi uzimati ili nehvala unapred Edited June 5, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted June 22, 2013 poštovani interesuje vaše mišljene o cromi 2008.+ bezinu od 140 ks da li jec vredi uzimati ili nehvala unapredzasto bi uzimao benzinca i stavljao plin(ili ne planiras), kada imas u ponudi kao polovnjak more primeraka(samo da izaberes pravi)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djwibe 0 Posted July 11, 2013 (edited) Pa zato sto nema zamajac, nema turbinu i nema dpf npr. i mozda ne prelazi vise od 10-15k km godisnje te mu ni malo veca potrosnja u gradu nije problem!Drugi momenat u toj prici je i taj da benzinci na zapadu gotovo pa duplo manje predju za isto vreme od dizela istog godista.Najveci problem je ponuda koja je jednaka nuli, ali napolju ih ima, samo ih nasi uvoznici ne dovoze. I mene interesuje ima li koga sa benzincem i kakva je situacija sa njima? Kao zakljucak cele price sa ove teme vidim da je Croma izuzetno udobna (sto sam i sam zakljucio), da je voznja uzivanje, da je enterijer odlican (u sta sam se i sam uverio i zajubio), ali da trosi vise nego stilo/bravo, da je alterantor rak rana, eventualno i taj novi servo volan na koji se dosta ljudi ovde zalilo, da je motor osetljiviji naspram JTD motora koji guta sta mu sipas, da su trap i ta vesanja koje-kude problematicnija nego kod stila/brava, ako sam nesto propustio dodajte pa se pitam: Vredi li preci sa Stila karavana JTD 2005-2007 sa malom realnom kilometrazom i u odlicnom stanju na Cromu 2005-2007 sumnjive kilometraze i sumnjivog stanja sa nasih placeva a za malu novcanu doplatu. Znam da je Croma 2008+ lepsi model ali me interesuje me isplativost tranfser sa stila na cromu istog godista, a da ostavimo po strani to sto je Croma udobnija. Edited July 11, 2013 by djwibe Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 11, 2013 (edited) Ne znam za Cromu, ali gomila novijih (sa početka i polovine 2000-ih) i jačih benzinaca (tu oko 140 KS +) takodje ima plivajuće zamajce Edited July 11, 2013 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted July 11, 2013 Pa Golf 3 GTi - 2.0 16v ima plivajući. Auto iz 90 i neke.Nisam proveravao na netu, to mi kaže ortak koji je zagriženi VW fan, zna se o gnojevima, vozi MK2 Gti sa motorom 2.0 16v (njegov ima običan olakšani zamajac od KR motora 1.8) i vrti se ko lud. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted July 11, 2013 (edited) Croma 1.8 benz./140hp je Direct injection, sto znaci da otpada plin ako se misli na ugradnju.... http://www.cars-data.com/en/fiat-croma-1.8-16v-dynamic-specs/11927 Edited July 11, 2013 by hansf Quote Share this post Link to post Share on other sites