Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Nuova Croma - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Ajmo "ciji je veci" ;) : Nosim 48, mozda cak i 48,5 :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja nosim 47 imam Cromu ali nemam taj problem jeste malo sira centralna konzola ali ima dovoljno mesta auto koji ima totalno idiotsku centralnu konzolu je volvo V50 od 2004 pa na ovamo treba ti desna noga od lego kockica koliko je siroka konzola

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Bajker ima Škodu koja je duplo manja pa je morao da izvede ručne komande jer nogama nikako nije mogao da pogodi papučice :lol:

:harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i zauzete su okretanjem pedala. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo danas sam dobio novine od ÖAMTC-a (nas AMSS) i unutra test Croma 1,9mjtd 150 konja.

Ovi su sa testovima dosta korektni.

Ovo je test na 100000km auto su kupili nov juna 2009 i imaju u planu da voze do 250000km koliko je garancija ovde.

Izvinite zbog slika malo su lose skener mi ne radi.

1XUUS.jpg

1XZU9.jpg 1Y3Tr.jpg

evo pa procitajte na miru. :rofl:

cisto da ukapirate kako je meni bio problem engleski u pocetku. :wallbash:

Izvinite bio sam malo zauzet ovih par dana pa evo prevod sa zakasnjenjem.

Napisali su da je za sto hiljada uradjeno 3 servisa svakih 30000km,da je auto u ovom periodu potrosio jos 3 litra ulja extra (dolivanje),na 600000 promenjeni diskovi i plocice,na 90000km zupcasti kais.

Pored ovih stvari nije bilo nikakvih problema i ocenili su ga izuzetno pouzdanim i izdrzljivim.

Kazu da je ovo auto u koji se zaljubljujes na drugi pogled.

Ostalo su manje vise pohvale a "zamerili su" zasto se tako brzo skinula farba sa dugmica na kljucu. :rofl:

Eto toliko onako ukratko. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre desetak dana imam novu cromu (2006', 1.9MJ, 8V). Par puta do sada mi se desilo da mi se "kao" ukoči (ne baš ukoči, nego se jako teško pokreće) volan u vožnji (u krivini, pri maloj brzini). Nakon toga se stvar, ubrzo, nekako sama od sebe vrati u normalu.

Danas sam takodje primetio da mi na usponu pri menjanju brzine (iz nižeg u viši stepen), tj. kada stisnem kvačilo, nešto zagrebe (kao da neki kaiš kači o nešto). Ovo se ne dešava stalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa volanom se desavalo i meni u krivini dok nisam kupio novi akumulator, servo je elektricni a ne hidraulican a auto je veliki, tezak i ima puno potrosaca, ako ti je aku imalo oslabio, onda jednostavno ne moze da zadovolji servo u tom trenutku i on "secne" jer je pao napon. Prekontrolisi voltmetrom napon aku u radu, zatim kad je neupaljen i najzad prilikom paljenja i kasce ti se samo. U radu treba da bude 13.8-14.2V, ugasen 12.8 idealno, 12.6 prihvatljivo i prilikom paljenja ne treba da padne ispod 10V, 9.5V maksimalna tolerancija

Za ovo drugo mislim da i ja da cujem zvuci kao feder i moja pretpostavka je EGR koji se aktivira i deaktivira oko 1950-2050 obrtaja. Mislim da mozes da vozis bez problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladislav

Sva pitanja oko usluga, cena i sl u vezi bilo kog partnera Kluba, idu u njihovu namensku temu, koje se nalaze ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=40

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=43

Ali, tu idu samo pitanja oko usluga, jer za tehničke probleme postoji odgovarajući deo Foruma:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=18

Za novu Cromu, pitanja idu ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=23

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa volanom se desavalo i meni u krivini dok nisam kupio novi akumulator, servo je elektricni a ne hidraulican a auto je veliki, tezak i ima puno potrosaca, ako ti je aku imalo oslabio, onda jednostavno ne moze da zadovolji servo u tom trenutku i on "secne" jer je pao napon. Prekontrolisi voltmetrom napon aku u radu, zatim kad je neupaljen i najzad prilikom paljenja i kasce ti se samo. U radu treba da bude 13.8-14.2V, ugasen 12.8 idealno, 12.6 prihvatljivo i prilikom paljenja ne treba da padne ispod 10V, 9.5V maksimalna tolerancija

Za ovo drugo mislim da i ja da cujem zvuci kao feder i moja pretpostavka je EGR koji se aktivira i deaktivira oko 1950-2050 obrtaja. Mislim da mozes da vozis bez problema...

Vrednosti su:

12.63 ugašen, 10.83 prilikom paljenja, i 14.28 u radu, što znači da su u okviru ovoga što si napisao.

Da li neko ima ideju :question:

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa volanom se desavalo i meni u krivini dok nisam kupio novi akumulator, servo je elektricni a ne hidraulican a auto je veliki, tezak i ima puno potrosaca, ako ti je aku imalo oslabio, onda jednostavno ne moze da zadovolji servo u tom trenutku i on "secne" jer je pao napon. Prekontrolisi voltmetrom napon aku u radu, zatim kad je neupaljen i najzad prilikom paljenja i kasce ti se samo. U radu treba da bude 13.8-14.2V, ugasen 12.8 idealno, 12.6 prihvatljivo i prilikom paljenja ne treba da padne ispod 10V, 9.5V maksimalna tolerancija

Za ovo drugo mislim da i ja da cujem zvuci kao feder i moja pretpostavka je EGR koji se aktivira i deaktivira oko 1950-2050 obrtaja. Mislim da mozes da vozis bez problema...

Isti problem kod mene od pre par dana - samo secne na par sekundi, psotane tezak.

Da li je neko ovo resio do sada i nakoji nacin?

Malo me zbunjuje da je servo elektricni kod Crome, jer u knjizi pise da ima Power steering fluid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

servo je elektricno hidraulicni marke TRW, elektrika pojacava i varira hidrauliku po potrebi. Sve ti pise, proveri akumulator, alternator i nivo i stanje tecnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga i prva velika zamerka posle pređenih 40k kilometara sa Cromom, a vezana je za alternator. Po povratku sa letovanja upalila mi se lampica akumulatora, stao sam i pogasio kola, upalio, krenuo i čim sam podigao broj obrtaja na 2-2,5k lampica se pogasila i nije se upalila narednih 700 km. Auto je najnormalnije radio, bez paljenja bilo kakvih lampica ili upozorenja, svetla, volan i svi drugi potrošači su radili najnormalnije. Odjednom su se bez ikakve naznake popalile sve moguće lampice, a zatim bukvalno u roku od 2 sekunde i sam automobil pogasio na samo 1km pre Makedonsko-Srpske granice. Šlep u 22h nazad u Kumanovo, traženje prenoćišta i majstora koji može da odradi remont alternatora. Sve u kompletu je koštalo 220 evra.

Dosta dugo, i razne modele kola sam vozio, ali ovako tupav kvar nisam imao. Neverovatno je da na automobilu sa toliko elektronike i senzora nisam dobio upozorenje da alternator ne puni, ta je lampica još na fići postojala i funkcionisala. Posle sam čitajući po stranim forumima video da je dosta ljudi imalo sličan problem, tako da ne bi bilo zgoreg da svi vi koji vozite Cromu proverite aternator, mada nisam siguran na koji način jer sam ga i ja proveravao na 15 dana pred polazak i punio je na leru oko 13,7.

Akumulator je kada sam stao bio potpuno mrtav, nisam mogao gepek da otvorim, auto da zaključam,.... Kupio sam dole i novi akumulator, jer nisam želeo da rizikujem. Ispostavilo se da je i stari bio odličan, napunjen je i sada radi u drugom automobili.

pozdrav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se i meni desilo prosle godine srecom kada sam dosao kuci po povratku sa odmora iz Grcke.

Na Cromi je izgorela neka ploca na alternatoru,zamenjena polovnom za 110 eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svom tom problemu imao veliku sreću što sam suptrotno svim mojim očekivanjima, u Kumanovu našao odličnog majstora i sa samom popravkom prošao verovatno jeftinije nego u Beogradu. Zamena diodne ploče i reglera, sa novim delovima i čašćavanjem majstora je koštala 100evra. Najverovatnije je otišla samo diodna ploča, ali opet nisam hteo da rizikujem pa je zamenjen i regler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planirao sam da kupim cromu 1.9 110kw 2005 i mladje pa me interesuju zasi saveti i sugestije (potrosnja,pouzdanost i nasta obratiti paznju prilikom kupovine). Unapred zahvalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svom tom problemu imao veliku sreću što sam suptrotno svim mojim očekivanjima, u Kumanovu našao odličnog majstora i sa samom popravkom prošao verovatno jeftinije nego u Beogradu. Zamena diodne ploče i reglera, sa novim delovima i čašćavanjem majstora je koštala 100evra. Najverovatnije je otišla samo diodna ploča, ali opet nisam hteo da rizikujem pa je zamenjen i regler.

Mozes li da postavis info adresu i telefon za tog majstora da se nadje za nedaj boze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svom tom problemu imao veliku sreću što sam suprotno svim mojim očekivanjima, u Kumanovu našao odličnog majstora i sa samom popravkom prošao verovatno jeftinije nego u Beogradu. Zamena diodne ploče i reglera, sa novim delovima i čašćavanjem majstora je koštala 100evra. Najverovatnije je otišla samo diodna ploča, ali opet nisam hteo da rizikujem pa je zamenjen i regler.

Krenula izgleda zaraza sa tim kvarovima alternatora. I kod mene isto Nova croma- prvo problem sa servom koji je ovde identifikaovan kao problem sa strujom, da bi posle 5-6 dana upalio lampicu da ne puni akumulator. Ugasim motor i nastavim normalno, ali na povratku sa posla isto - lampica nije svetlela na malim obrtajima, ali sa povecanjem gasa odmah se upali lampica, Jedva dodjoh do kuce na akumulator i onda punjenje nocu i ujutro kod prvog bliskog majstora do kog sam uspeo da dodjem bez struje.

Skidanje anlasera i zamena diodne ploce od 9-13h i kostalo 9000 din. Posle se ispostavilo da je crko i regler i to je bilo jos 3500 dakle 12500 nicim izazvano zadovoljstvo.

Na kraju nas je zbunio zuti trougao i poruka da ne rade prednji zadnji windows security system - internet mi je rekao da posto je akumulator skidan mora da se ponovo prodje procedura "ucenja" prozora gornjem i donjem polozaju. Pise u manualu al nema ko da cita. Da dobio sam uredno racun i garanciju od 3 meseca na delove i rad. Popravku mu je obavio Elektro servis Boban na pocetku vinogradske ulice u Novom Beogradu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planirao sam da kupim cromu 1.9 110kw 2005 i mladje pa me interesuju zasi saveti i sugestije (potrosnja,pouzdanost i nasta obratiti paznju prilikom kupovine). Unapred zahvalan

Bas takva kupljena sticajem okolnosti januara prosle godine (dec 2006) do sada presla 115000 (u racunaru toliko pise a i majstrou cene da je tu negde) kod mene oko 20000 km - sjajan porodican auto sa mnogo mesta, malo nepregledan pozadi - pozeljni senzori. Najlepsi osecaj je kad povuce uzbrdo - prvi si, niko ne moze da te stigne.

Uradio sam veliki sevis odmah po kupovini i jedan mali do sada.

Mimo toga promenio sam samo paknove, dosuo malo ulja u menjac i imao prekjuce kvar na alternatoru opisan u gornjoj poruci, krajem prosle zime promenio jedan grejac i bez koga je normalno palila i po hladnom - i nista drugo,

Zamerka koju imam je na relativno slabije grejanje zimi, ali od kuce do posla imam manje of 10 km pa motor bas ne stigne ni da se ugreje.

Imao sam neku nameru da kupim Citroen Pikaso ali kad sam seo u kromu - osvojila me i nisam se ni malo pokajao - neko rece ovde to je ljubav na drugi pogled. Iza prednjeg sedista ima dosta prostora da malo dete moze da spava mirno i bezbedno na patosu (unuk nije nikako hteo svo vreme do CG da sedi vezan u sedistu pa je to bila dobitna kombinacija). Inace troje krupnih sedi komotno pozadi. Vozacko i suvozacko sediste su udobni i podesavaju se po visini (ranije se zena uvek bunila da joj brisaci dodju do nosa, al ovde je odlicna preglednost).

Potrosnja na otvorenom 5,5 - 6 lit, u gradu 7- 8 bez klime, 9,4 ovih dana sa non stop klimom. Rukohvat vozaca sluzi kao frizider, staju dve male flasice pica ili litarski sok u tetrapaku. Muzika je solidna sa 8 zvucnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svom tom problemu imao veliku sreću što sam suptrotno svim mojim očekivanjima, u Kumanovu našao odličnog majstora i sa samom popravkom prošao verovatno jeftinije nego u Beogradu. Zamena diodne ploče i reglera, sa novim delovima i čašćavanjem majstora je koštala 100evra. Najverovatnije je otišla samo diodna ploča, ali opet nisam hteo da rizikujem pa je zamenjen i regler.

Mozes li da postavis info adresu i telefon za tog majstora da se nadje za nedaj boze...

Nisam bio tu, evo sada telefon majstora u Kumanovu koji mi je radio popravku. Radnja se zove ElektroStošić, a vlasnik je Žare: 070505694 i 078334042. Velika radionica sa tri radna mesta, elektrika, elektronika i remap. Rade dva brata sa još 6 majstora. Cena diodne ploče i reglera je bila 70 evra + rad 15 evra i častio ih 15 evra. Imao je u radionici bar 7-8 automobila, meni je dao apsolutnu prednost, poručio delove iz Skopja, krenuo sa popravkom oko 10 i završio do 14. Mogao je da kaže i 300+ evra, platio bih, jer mi je jeftinije nego plaćati šlep i noćenje.

Sada tražim neki mali voltmetar da ubacim za svaki slučaj, jer očigledno kod Crome postoji neki problem sa indikacijom rada alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio u Kit komercu satic, nosac u Ganglandu i sam ugradio.... sve zajedno investicija od 35-40 eur, nazalost niko nema satica sa crnom pozadinom.

IMG_4880.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...