Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Nuova Croma - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Obrati paznju na potrosnju ulja i obavezno proveri turbinu.

Video sam u zadnjih mesec dana 3 krome sa losom turbinom, jedna nije imala drece ni nakon reparacije u Uzicu.

Neka je sa srecom kupovina :)

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

kroma kupljena, prosecna oprema ali motor polece, ne verujem jos uvek da ide ovako

iskreno od koze sam odustao, toplo hladno, pregreva, prehladjuje, sta znam, lepo ali ne i mnogo korisno

ostalo manje vise, na onoj prvoj nije popravljen krov a da imam a ne radi ne bi mi se svidelo

ima jos neke mane koje se ne vide na slikama, recimo svi diskovi i plocice, gomila nekih plastika polomljeno, felne izgrebane dosta, ima i nekoliko limarijskih ulubljenja

ona treca siva raspad, dao bih mu mozda 1800 i to posle 3 rakije :)

bravo odlican, da je rekao jos jedno 100-150 manje uzeo bih njega (ko kaze da nema dobar za malo para)

jos jednom zahvaljujem Duletu na saradnji i podrsci, svaka moguca preporuka za poslovanje sa njim

Neka je sa srecom, da je vozis dugo uz mnogo zadovoljstva. Videces, Croma je ekstra auto, nepravedno neprepoznat kao takav od vecine "poznavaoca" automobila. Ako je na njoj sve OK, nema sta da brines. Kvalitetno ulje, ako ima DPF onda posebno vodi racuna da bude ACEA C2, i samo uzivaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuka za Casteol Edge, 5w30, Longlife.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name="asterix" post="1270529" timestamp="1444290385"

PS

Nemaoj samo nikako da mu govoris KRATKI...

To ce ga pocepati.Ima kompleks zbog 164 cm.

Hahahaha, legendo, plačem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li mi neko reci cenu velikog i malog servisa za Cromu 120ks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim fiatistima Srbije.

Javljam se iz Varaždina i ozbiljno razmisljam o kupovini Fiat Crome, trenutno vozim Fiat Punto 1,2 75 96 godina i auto me nikad nije ostavio na cesti a i odrzavanje je bilo jako jeftino, auto sam sam servisirao i opcenito fiat je auto za mene. 

Imam dvoje klinaca koji ce uskoro u skolu i cesto putujem na more svojima jer sam inace iz Rijeke i trebam neki obiteljski auto a Croma mi se od prvog dana svidja, nisam ocekivao takav pad cijene tih auta i sad imam priliku kupiti ju, nesto sam ustedio nesto na kredu i oko drugog mjeseca mislim kupiti auto.

Molio bih za savjete na sta da pazim kod kupovine, inace godinama sam vec na hr fiat forumu ali crome su se kod nas jako slabo prodavale pa sam se uclanio i tu jer vidim da imate dosta jak forum o cromama, kod nas su se dosta pocele uvoziti izvana i ima ih par koje stvarno mocno izgledaju i oprema je jaka ali me brinu kilometraze koje tesko da su stvarne. Isao bih na 110 kw jer kazu da je 88kw slabo premda meni je bitnija potrosnja i odrzavanje pa ako moze malo vasa iskustva da mi napisete. Svaki savjet je dobrodosao.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor od 88kw nikako nije slab.

Naravno da je pozeljniji jači motor.....mada on sa sobom povlači skuplje održavanje i još koješta.

Potencijalni problem sa usisnom granom i glavom motora zbog malog rastojanja ventila ( 16 v ), zatim veoma čest problem sa poluosovinama.

To su otprilike neke od mana na ovom motoru, kojih nema na 8v.

Što se potrošnje tiče, skoro da je ista, zapravo to je induvidualna stvar svakog vozača ( zavisi od stila vožnje ).

Poenta cele priče je da se pronađe održavan auto, a sad da li je 88 kw ili 110 kw nije ni preterano bitno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom na to da voziš Punta 1.2 prilično sam siguran da će ti leteti i 88kw :)

Nije to slab motor nikako, štaviše gde žurimo? :)

 

Gledaj da ima solidne trapove i dobar turbo i zamajac, ostalo se već rešava za male pare.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edi, vec duze vrijeme vozim Cromu 2010. godiste, 88 kw, trenutno na satu 166000 km, a kupljena sa pravih 106 000.

U odnosu na prethodni automobil ( skoda Oktavija) odrzavanje je osjetno skuplje, pa tako dijelovi za mali servis ( filteri i ulje- Filtron Poljska filteri i Selenia 5w30 ulje ) za Cromu, izadju malo manje od 700 kuna. Kada sam kupovao Cromu  sredinom 2013. godine, pravio sam poredjenje izmedju jaceg 150 ks i slabijeg 120 ks, po pitanju velikog servisa i cijene su bile tada a nije osjetno manja razlika ni sada, na strani slabijeg. Primjera, za Cromu od 150 ks veliki servis samo dijelovi su bili negdje oko 35000 dinara, odnosno negdje oko 2100 kuna, dok je za slabiju varijantu cijena bila negdje oko 23000 dinara odnosno negdje oko 1400 kuna.

Trapovi su im barem po pricama i iskustvima kako mehanicara tako i nas koji imamo Crome, dobro uradjeni, i sa njima ne bi trebalo biti nikakvih problema. Mnogi su na starijim verzijama kukali na zadnje upornice, ali iskreno, ja sa trapom pa tako i sa njima nisam imao problema. Dobro provjeri kao sto su ti vec sugerirali ranije gore, zamajac odnosno mjenjacku sustav, turbo punjac ( koji zna jako oslabiti izmedju ostalog i zbog veceg stepena zapusenosti DPF-a, vremenom). EGR i klapna gasa su kod svih dizelasa standardna boljka u koliko se ne odrzava-cisti redovno. DPF usljed gradske voznje zna da zadaje glavobolje ( pogotovo ako nikada ranije nisi imao auto sa DPF-om) ali se to relativno lako rijesava izlaskom na  auto-cestu i regeneracijom u toku voznje. Ja iskreno za ovih nesto vise od dvije godine nisam imao nikakvih priblema sa svojom Cromom, i jako sam zadovoljan automobilom. Sto se tice kilometraze na autu, e, tu je vec malo zeznuto ako nemas ludu srecu kao sto sam imao ja pa sam znao ciji i kakacv primjerak uzimam.

 

Sto se tice prostora za obitelj tu ama bas nikakvih problema neces imati. Prostora ima vise nego mozes zamisliti. Doduse uporedjujuci sa oktavijom jedino gdje sam bio malo razocaran za Cromom je gepek, ali to je vec subjektivan osjecaj. Oktavija definitivno ima znatno veci gepek, ali je u unutarnjoj komfornosti Croma u osjetnoj prednosti. Ono sto sam primjetio na mnogim Cromama kako kod nas u SFRJ (od Triglava do Gevgelije) tako i zapadnoj europi, je problem sa socivima na farovima. Ona trebaju fabricki biti malo mutnija, nego recimo na novoj Oktaviji, ali mnoge crome imaju bas izrazito mutna soviva sto je posljedica losih i nedogovarajucim sijalica, pa se to itekako zna osjetiti u mraku.

 

Potrosnja goriva, je vec nesto gdje ima razlike u ove dvije verzije crome, mada je i to veoma relativna i individualna stvar. Jaca Croma fabricki deklarirano trosi skoro litar vise od slabije verzije, ali to je samo fabricki i kada je automobil nov. Realnost je malo drugacija po tom pitanju. Ta potrosnja zna biti i osjetno veca u korist jace verzije, sto po mom misljenju opet naglasavam, JAKO zavisi od stila voznje, terena po kome se vozi kao i od mjesta u kome se vozi ( nije ista guzva u saobracaju u Varazdinu i u Zagrebu). Sve u svemu nemoj da te neko uplasi sa ovakvim ili onakvim komentarima po pitanju kvarova ili cega vec vezanog za Cromu; razna iskustva sa razlicitim primjercima Croma i razlicito odrzavanim. Mislim, posto si vec naglasio da si porodican covjeki imas klince, da ce ti i slabija verzija od 120 ks ili 88kw biti sasvim zadovoljavajuca. Meni i mojoj obitelji je itekako dovoljno, kao i mom stilu voznje. Mislim da 30 ks nije vrijedno veceg novcanog izvajanja u odrzavanju, kao i u potencijalnim probemima.

No, to je opet subjektivna stvar.

110 kw ili 150 ks jeste bolja ali moze biti i znatno skuplja opcija na kraju u svakom smislu. U svakom slucaju 10-tore oci otvori za svaki polovan automobil kada ga kupujes, trapove pregledaj dobro, dijagnostikom provjeri auto kompjuter, na dizalici pogledaj da li je skidan DPF, prekrsti se Boga pomeni i neka te u zdravlju sluzi bas taj koga budes izabrao.

 

Pozdrav Zagorju :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam crome sa panorama krovom i strasno mi se to dopada, pa me zanima dal se kod cromi taj krov moze i mehanicki zatvoriti pomocu poluge, citao sam cini mi se bas tu na forumu da se na stilu to moze, znaci ako eletronika zakaze da se krov zatvori mehanicki. I pitanje sto se tice dpf filtera, dal on tvornicki dolazi sa svakom cromom? cini mi se da na ovim od 88kw nisu bas na svakoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice DPF filtera ugrađuje se na svaku Cromu .. a sto se tice panorama krova, to već ne znam ali javite se neko od kolega ko zna...

Edited by mihajlovic11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvu koju sam gledao kad sam pazario, teget neka, imala je zaglavljen krov, otvorio se i tu ostao,

2 dana je kisla tj pokrivena najlonom dok nekako nisu uspeli da srede, dakle ne verujem da ima mehanicko zatvaranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo I ja da se kratko javim na moju omiljenu temu(Croma) I "pomognem" Ediju oko odluke.

 

Vlajo je rekao gotovo sve I nema tu mnogo za dodati ili oduzeti. Sve sto vredi od saveta prilikom kupovine bilo kojeg polovnog dizela, vredi I kod Crome. Ona sama po sebi nema nijednu skrivenu I izrazitu boljku na koju treba posebno obratiti paznju. Ovo pricam za Nuova (restyling) Cromu 88kW jer nju poznajem.

Edi, u pitanju je odlican auto sa mnogo prostora I komfora u kabini, starim dobrim mjet dizelom I prilicno kvalitetnom zavrsnom obradom. Ne slusaj mnogo sta ljudi kazu jer vecina nema nikakva iskustva sa Cromom pa je samim tim bauk, pogotovo sa cestom konstatacijom kako FIAT pravi nekvalitetne automobile. Veruj mi, prosao kroz to a onda mi savetovali nekog Passata ili Skodu jer je to provereno.

Garantovano za ovaj novac se tesko moze naci komforniji auto u D klasi sa bogatom opremom, star 5-6 godina - nego sto je Croma.

 

Po pitanju motora, veruj mi da je 88kw vise nego dovoljan - ja sam vozio Stila 85kw pre Crome pa sam zadovoljan. Pogotovo sto na zadnjem sedistu imam dva decija - tako da nemam ni volje ni potrebe da jurim 215 kmh :-))

Na kraju, nemoj da ti glavna odrednica bude verzija motora ili opreme vec generalno stanje kola. Inace, pouzdan majstor I poznavalac FIAT-a mi je rekao, komentarisuci moju Cromu: da kupujem novu, bila bi to 150ks u najjacoj opremi. Da kupujem polovnu, definitivno 120ks sa Dynamic opremom I onda glava ne boli :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) moja je 120 ks dynamic ali cipovana, mislim da je to super varijanta,

garantujem (probao) da ide bolje od verzije sa 150ks a izbegnuta je bar klapna koja pravi problem a mozda i jos po nesto

 

nemam je nesto dugo ali generalno sam zadovoljan,

ako gledamo u smislu pouzdanosti i kvaliteta kroma nije ni losija ni boljla od konkurencije, samo je bitno kupiti dobru u startu,

Imam nekoliko sitnica da odradim ali sve krupnije tj skuplje je odradjenoi, ista bi prica bila i da sam uzeo neki drugi auto, kupi krs i patices se pa makar to bio i "premijum". Ako gledas u smislu voznih karakeristika, dizajna i osecaja u voznj tu je vec sve individualno. Lepo se vozi iako je velika, dobar kvalitet, meni malo vise brunda unutra jer nikad nisam vozio dizlo. U sustini nije moj tip auta ali potrebe su presudile, Bravo je bio bolja varijanta ali treba mi prostor.

Moja najveca zamerka je potrosnja, ispod 9 u gradu apsolutno nema sanse, cep ceo provera a i bord su tu negde, a kupio sam grcko gorivo koje ajd kao bolje nesto (nije :) ). Na otvorenom oko 6

sve u svemu sasvim dobar izbor za cenu, nema puno modela koji nude to sto kroma nudi za iste novce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem postaviti link, ali u tom slucaju ostavite PrintScreen oglasa, kako bi sadrzaj foruma bio logican i samostalan i kada navedeni oglas bude izbrisan.

 

cro.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Integralac, da li si zadovoljan autom? Mislim da sam video oglas...

sad sam skontao da me pitas zasto je na oglasu

meni je svaki auto uvek na oalasu, cisto da sam u toku sa potraznjom

cena je uvek veca pa ako neko izleti prodao bih ali nije mi to prvobitna namera

ovu ako bude ok planiram da vozim 3-4 godine dok ne padne cena deltama :p

inace sasvim je ok, mislim da sam lepo kupio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam servis u Varazdinu da ih pitam za taj panorama krov dal se moze mehanicki zatvoriti, i kaze tip da moraju provjeriti po broju sasije, reko nisam jos kupio auto pitam informativno nemam broj sasije  :laughing: I kaze bez tog broja nista, bezveze, kao da im 100 vrsti tog krova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nema sto vrsta krovova......

Nažalost nema više dobrih majstora, sve to po servisima nisu MAJSTORI nego MONTERI.......

Ne znanju ni jedan kvar da otklone......sve se svodi na copy - paste.Toliko o servisima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja malo da dam utiske i koji savet za buduće vlasnike Crome.

Ja imam Cromu oko 3 godine, auto je novembar 2015 god 120 ks za sada pravih 241000 km i što se ubrzanja tiče...meni je više nego dovoljno. Naravno uz dobru turbinu i sva creva turbine. Sada mi je neko crevo turbine prslo pa treba da ga menjam. (našao novo domaće mala privreda po licenci 2500-3000 din)...te auto slabije vuče (,a i čuje se vazduh iz naprsline). Inače 120 ks t.j. 88 kw je sasvim dovoljno i za ubrzanja i za sve ostalo...čak i za one koji vole malo sportskiju i bržu vožnju! Čuo sam da verzija od 150 ks tek ide bolesno dobro, ali meni više od ovoga stvarno ne treba. I ovako auto u 3 i 4 brzini pri jačem gasu ume prilično da zalepi za sedište...možda ne baš tako kao sprortski automobili, ali više nego zadovoljavajuće!

 

Što se motora tiče mislim da ne treba trošiti puno reči...,jer je sve opšte poznato da boljeg turbo dizel motora za sada nema...što potvrđuju svi automehaničari.

Što se cena delova i održavanja tiče, rekao bih da je to neki prosek, a možda pre ispod proseka za automobil ovog godišta i ove klase.

Evo cena onoga što sam do sada zamenio:

Veliki hladnjak nov 10.000 din (nije original), grejač original BOSH 1600 din ili 1700 din, šolja amortizera oko 1800 din plus ležaj za šolju amortizera 800-900 din. Kočioni diskovi prednji kupljeni original TEXTAR cena 6500 din par i original TEXTAR prednje pločice 4500 din. Inače prednje pločice se kreću od 2000-2500 din pa naviše, a prednji diskovi od 3500-4000 din pa naviše. Zadnj diskovi i pločice su još jeftiniji od prednjih. Mali servis zavisi od ulja koje kupujete i od filtera...t.j. koji brend i kvalitet kupujete...i to je u proseku za ovu klasu i godište.Jedino što mislim da je skuplje od proseka je ono što je samo vezano za Cromu i to recimo unutrašnja plastična ručica za otvaranje vrata...koja joj je i jedna od sitnijih mana. Veoma lako i često puca ukoliko se jače povuče, a košta original (kopije za sada nema na tržišztu), od 3300 din do 3700 din. Takođe su skupi i novi originalni mehanizmi za otvaranje vrata...bolja varijanta je polovni na otpadu za zadnja vrata od 25-35 eura!

 

Moja mala zamerka je na neke delove enterijera...recimo nebo koje se čuje kod većine novih Croma. SItno i tiho i ne uvek, ali ume da iritira. Onda tapacirunzi vrata koji su po meni mogli biti nešto kvalitetniji i već pomenute ručice za otvaranje iznutra. Međutim ove sitne zamerke su ništa obzirom na to koliko ovaj automobil ima pluseva!

 

Pošto sam se vozio u Pasattu B6 mogu reći da je nova Croma iznutra za klasu iznad njega što se komfora tiče! Croma iznutra ima mnogo više mesta. Jeste da su neki delovi enterijera kod Passata B6 kvalitetniji, ali samo neki. Te i tu neke posebne razlike nema. Možda je nekome unutrašnjost Passata lepša,ali i to je individualno. Croma ide više nego dobro, motor fenomenalan, auto generalno jedan od pouzdanijih te klase i jedan od povoljnijih za održavanje (mada zavisi za šta...generalno možda je ipak prosek u tome), ali i taj prosek nije ipak prosek pošto to nadomesti svojom pouzdanošću.

Možda ne leže u krivinama kao recimo Passat ili Mondeo, ali što se tiče komfornosti, udobnosti i pouzdanosti...teško da može da ima konkurenciju sa bilo kojim drugim automobilom te klase. Čak mi dosta mehaničara t.j. električara i auto dijagnostičara tvrde da je pouzdanija i od Mercedesa, BMW i Audija te klase. Kada se na to doda da je i pri kupovini polovnog dosta jeftinija od konkurencije, a pri tom vam treba porodičan automobil...onda sam siguran da bolje solucije nema!

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...