Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Nuova Croma - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Hvala ;)
Zao mi je sto ipak nisu resili taj problem, croma je izuzetan auto. Mada, sa druge strane, mozda ipak treba staviti na papir koliko kosta sredjivanje problema sa valve body-em koji je uglavnom jedini problem, i sa druge strane koliko kostaju plivajuci zamajac, set kvacila i koliki je njihov vek trajanja. Nisam racunao, samo mi pada na pamet i to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ferromoto, na opsirnom opisu, ovde niko nikome nista ne zamera :laughing:

Nisam kupio planiram, gledam, trazim, ali sam sve vise siguran da automatik nece uci u obzir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ko ih sve koristi. Nisam nešto čuo da kod drugih ima toliko problema.

 
Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Brera - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Spider - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Cadillac BLS - 1.9 D; 1.9 D (TST);
Chevrolet Cruze (US market; 2.0L Turbo Diesel)
Citroën C4
Citroën C5
Citroën C6
Citroën DS4
Citroën DS5
Fiat Croma - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm;
Ford Fusion
Ford Mondeo
Lancia Delta (2008) - 1.8 DI Turbo
Land Rover Freelander 2
Land Rover Range Rover Evoque
Lincoln Zephyr
Lincoln MKZ
Mazda 6
Mazda CX-7
Mazda CX-9
Mazda MPV
Mercury Milan
Mercury Montego
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Vectra/Signum
Opel/Vauxhall Zafira
Opel/Vauxhall Insignia
Peugeot 307
Peugeot 308
Peugeot 408
Peugeot 508
Peugeot 607
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Renault Espace
Renault Vel Satis
Saab 9-3 - 1.9 TiD; 1.9 TTiD;
Volvo C30 D3 and D4
Volvo S40 D3 and D4
Volvo V50 D3 and D4
Volvo S60 2.4D, D5, D5 AWD, T6 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo V60 D3; D5; D5 AWD; T6 AWD;
Volvo S80 T6 AWD, V8 AWD, D5 and D5 AWD
Volvo V70 T6 AWD, 2.4D, D5, D5 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo XC60
Volvo XC70
Volvo XC90 3.2 and V8 AWD
 
AI_TF_80_SC.jpg TF_80_SC_Valve_Body.jpg
 
cxcb17313.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi link je koristan, ali za servisere, mislim da se odnosi na kalibraciju solenoida ukoliko se sastavlja valve body od osnove. Sonnax je jako poznat u toj oblasti i proizvodi i najsitnije elemente, pa zbog toga i sva ova dokumentacija. Ono sto je problem kod reparacije valve body-a je to sto se koriste specijalni alati i stolovi, koji ozbiljno kostaju. Iz tog razloga to ne radi svaki majstor koji se bavi automatskim menjacima, a druga stvar, garancija, i ako je daju, mogu da daju na to sto stave novo, a to nije ceo valve body :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortak na Golfu IV sjebao je rikverc stalno ga parkirajući na gadnom usponu. Raspon cene opravke je bio fascinantan. Otada ga nisam video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naziv "hidroblok" je nastao kod nasih majstora i dalje mi nije jasno na osnovu cega :) Na engleskom se taj deo zove "valve body", menjac u cromi treba da je japanski, aisin TF-80SC. Generalno, to su odlicni menjaci ali jedina stvar koja im strada je upravo taj valve body zbog toga sto:

* Nemaju zamenljiv filter ulja u menjacu vec metalno sito

* Proizvodjac je negde provukao "sealed for life", sto bi znacilo da se ne menja ulje

Zbog tih stvari se zaprljaju i pregreju ti ventili - soleonidi, koji se nalaze u valve body-u. Testiranje tog dela se vrsi u ne previse kontrolisanim uslovima, dovoljan je fiat ecu scan, i potrebno je menjac zagrejati na oko 120'C, sto mu je neka skoro max temperatura, sledecim metodama:

* rucica menjaca u D, povucena rucna do kraja i da radi u mestu(ne moze sa noznom, jer kad se ona drzi automatski prebacuje u N)

* malo ostrija voznja, naglo dodavanje gasa

Simptomi koje los valve body treba da ispolji su:

* pauza izmedju saltanja brzina, najcesce 2-3 ili 3-4, kao da ste pritisnuli kvacilo a niste pustili gas, pa naglo ubacivanje u sledeci stepen(jak udarac)

* tvrdo saltanje iz viseg u nizi stepen, kao udarac

Da skratim pricu, na restajlingu su navodno popravili taj problem i taj menjac nosi valve body sa drugim kataloskim brojem, ali nemoj me drzati za rec kad je ovo u pitanju.

Ono sto obavezno moras da uradis ako uzimas cromu automatik, je da je odvezes kod nekog od majstora da proveri menjac. Oni vrlo lako utvrde moguce probleme i nekad cak i ne naplate za proveru valve body-a.

--- ako si: kupio cromu i pocinje da zeza valve body ---

* Nov deo u Nemackoj je oko 700e, ne znam koliko je dok stigne do Srbije, ali majstori traze oko 1000e za deo + 150e do 180e za ulje i ruke(ulje je dosta skupo).

* Remont, postoji kao varijanta ako je valve body u dovoljno dobrom stanju. Cene su od 400e pa navise, pouzdanost, manje vise, ne menjaju se svi elementi vec samo oni losi.

Ono sto je karakteristika, stradaju negde izmedju 150.000 km i 200.000 km

P.S. Jeste mi prvi post, ali ne zamerite, mora od necega da se krene :)

Pozdrav!

sve sto je covek napisao je istina, licno imao problema bas sa hidroblokom i resio ga zamenom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram kupovinu ovog auta i nasao sam jednu potencijalnu koju bih sutra isao da pogledam,ima li neko da mi preporuci nekog dobrog majstora koji bi krenuo samnom da dobro prostudiramo auto? Naravno platicu koliko treba.auto se nalazi u bg

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Postoji tema za savete pre kupovine. Ceo podforum tačnije. 

2. Da li je registrovana ili je iz uvoza? Daj nam link ka oglasu (sa slikom naravno)

3. Nemoj da krećeš za BG ako ne rešiš pitanje majstora ili šlepa ako je auto iz uvoza

4. Nema dobrog pregleda dok auto ne dođe na dizalicu... može 50 majsotra da ga gleda na terenu ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom placu se prekjuče jedan gospodin najavio da dolazi sa svojim majstorom baš za tu Cromu i zakasnio je nekoliko minuta, a vlasnik nije hteo da se vrati iako je otišao svega nekoliko minuta pre toga. 

 

Tek toliko da znaš koliko voli da mu dođu majstori da gledaju. Moj iskren savet je da prvo pošalješ nekoga ko je iz BG-a da "baci pogled" jer je meni auto prilično sumnjiv počevši od ove gore priče, preko kilometraže do cene... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provalio sam preko telefona da je covek bas mrzovoljan,za kilometrazu nisam ni pomislio da je tacna,ne znam samo ovo u vezi cene mislis da ne vredi te pare ili?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje neko misljenje je da cena nije previsoka ako je auto takav kakav je na slikama.. naravo otvori cetvoro ociju!

Edited by diskusija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cena se jednostavno ne slaže sa svim parametrima... ako je auto ZAISTA prešao tu kilometražu teško da bi bio po toj ceni jer: 

 

- ako je auto uvežen posle Nove godine dadžbine su takve da je ova cena preniska

- ako je uvežen pre Nove godine onda se postavlja pitanje zašto nije prodata do sada kad je tako dobra, a onda je i cena previsoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova je kod mene u kraju. Iz par razgovara sa vlasnikom ću ti reći da je govedo, vrlo nezainteresovan i bezobrazan.

 

Videću danas ako stignem da svratim da bacim pogled, mada bez detaljnog pregleda ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na brzinu sam ga sad pogledao. Akumulator prazan (stavljen neki mali) tako da nisam mogao da ga upalim, zurio sam pa nisam mogao da cekam da donese buster.

Unutra je stvarno dobro sacuvan, sediste, volan, rucica menjaca sve extra. Papucica kvacila je jedino izlizana, kvacilo ok, mekano. Boja na krovnim nosacima se ljusti, mada to nije ni bitno. Gume su sve 4 lose i zrele za menjanje. Prednje desno krilo pustilo rdje i lak takodje malo popustio okolo na tom mestu. Definitivno je radjeno ranije, mada nije to nista strasno, polovan je to auto. Motor je sveze opran.

To je sto sam uspeo na brzinu da vidim.
Ako hoces mogu opet svratiti pa da ga upale da vidim kako radi.

E da, i nije jos ocraninjen. Stoji u skladistu.

cxcb17860.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno,sve ovo sto si naveo plus govedo :D mi je dovoljno da odustanem od nje,idemo dalje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...