Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Igore, gledaj to ovako... ti na auto-putu razvučeš 150 i možeš da otpakuješ čokoladice, bananice, da gledaš film i sl... sa Puntom kad razvučeš 150 em troši 2l više nego Stilo, em otpadoše bicepsi i bubrezi, em ne može dugo tako :D:lol:

Pa nije bas tako ali tu je negde. Isao sam dva puta u Grcku sa Puntom. Punto je izuzetno neudoban ako ga vozis po nekom losem putu zbog malog medjuosovinskog rastojanja, autoputevi su uglavnom OK tako da se ne oseca nikakva razlika. Neka realna brzina brzina na autoputu za punta je upravo 140 da bude to to ono opusteno, vozio sam citroena XM-a 5 godina 2.0 90KW pre Punta hidropneumatsko ogibljenje ni sa njim nikad nisam preso 140 na auto putu, ako vec pricas o cokoladicama i bananicam u odnosu na fiata :harhar: . Moje potrebe na autoputu su samo kad idem na more to je jednom godisnje sve ostalo je magistrala i lokal.

Evo primer Mol pumpa Obrenovac-Poslednja benzinska pumpa u makedoniji na samoj granici sa Grckom 608km metoda od cepa do cepa 24L. Krovni kofer na kolima pun stvari, klima, prosek od 80-140 km/h 80 magistalni putevi 140 auto put. Gde god sam stao kola skoro da nisam gasio zbog dece i klime. Ukupna predjena kilometraza u cugu 1686km prosek po bordu 6L, predjeno u lokalu u Grckoj nekih 250-300km. U povratku sipam do cepa shell v power dizel da malo pocastim motor i da ga procistim. Nedelja popodne Niski autoput zive duse nije bilo Nis-Bubanj Potok Pedal u metal Punta 160km i ni makac vise nije hteo ukljucena klima i krovni kofer, Sve kad se skupi sabere i oduzme na kraju je bilo 6L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neću više da gledam klipove sa 1.3mjt, opasno nabija komplekse.

Igore, covece, jesi li kupio auto od 2000 kubika (koji je uz to i prilicno ekonomican) da ga gazis i uzivas u njemu ili da non-stop kukas na potrosnju i gledas u board ;) .

Evo, vozim ponekad u firmi malog Puga 206 1.4 HDI od 68 ks, ono trosi kao upaljac, mogu da ti preporucim ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam,tj više ćale ćale, pre 3 godine dobio Punta 1,3mjt na probu par dana kada smo tražili kola za kupovinu. Tada smo imali Juga i probam Puntića na magistrali i oduševim se. Oštrija vožnja i oko 5l potrošnja, kada se pazi baš mnogo bude i ispod 4.

Izađem na autoput,a on na 130 hvata 3000 obrtaja, još su verovatno bile i loše gume i jako loše je sve zajedno izgledalo, potrošna ~7l. I uzmemo mi profakturu za crnog 1.3mjet-a i čekali 2-3 nedelje da nam uzmu Juga u reciklažu i na kraju ništa od toga nije bilo i završimo sa Astrom pošto nam je dosadilo čekanje. Sad mi je malo žao kad vidim potrošnju, ali šta je tu je :)

@Ivan samo kažem da smešno troše, ali ja sam sa Stilom i više nego zadovljan :) A 1.4hdi mi je smešan u odnosu na mjt 1.3, imao sam priliku par puta da ga provozam i nisam se oduševio mnogo , posebno što je mešao vodu i ulje onaj koji sam probao :laughing:

A što se gaženja tiče posušao sam tvoj savet za obrtaje :) Danas par preticanja sam krenuo sa viših obrtaja i gledam da zamajac što manje trpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveci problem kod vlasnika Dizel automobila je potrosnja :laughing: jednostavno imam utisak kao da su svi optereceni sa tim, problem ljudi koji voze na plin je ako kojim slucajem voze par kilometara a benzin to je haos kao prst u oko :laughing: Vozio sam citroena XM-a 5 godina na plin magistrala opusteno do 100 km/h 10l plina nije moglo ispod toga nikako, lokal 15l u najavi zimi i vise. Ne volim neke ekstremne brzine i nikad i nisam vozio brzo vak ni na autoputu ali sam ostar na gasu volim malo ostriju voznju.

Punto sa 1.3 je izuzetno stedljiv motoric u pocetku sam ga vozio polako dok je bio nov sad se ponasam kao da je benzinac brzine saltam na 3000 obrtaja, ostrija voznja i tu je negde uvek oko 5 u gradu sve zavisi od noge nekad 4,5 nekad 5,5 to mu je neki opseg u lokalu po bordu i po nekoj mojoj slobodnoj proceni za koliko sipam i koliko predjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostrija voznja sa saltanjem na 3000 obrtaja ;) ? A evo ja nisam od tih stedljivih traktorista, naravno da volim da manje istresem na pumpi, ali kad sednem u Stila, prosto na sve zaboravim jer je JTD kao stvoren za uzivanje i gazenje. Sa Xsarom je vec malo drugacija prica, ume i ona da povuce, ali je vise porodican auto i malo drugacije trimovan.

mislis igore da 206 1.4hdi manje trosi???

Evo ja ti garantujem da manje trosi, s tim da slabije ide. Pri tom mislim na onaj 1.4 HDI (sto kazu klinci, sa zelenim "I") od 68 ks. Vozio sam sluzbene na par malo duzih relacija ako nije bilo raspolozivih vecih automobila, i ostao frapiran sa potrosnjom, doduse i relativno su novi.

Evo i kod mene Xsara manje srce od JTD, ali i slabije ide.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislis igore da 206 1.4hdi manje trosi???

O potrošnji je malo nezahvalno da pričam jer primerak koji sam ja probao je radio bez protokomera i bio je u očajnom stanju. Ali dosta lošije ide to sam siguran. Često me vozi drugar u 68ks verziji i dosta je slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostrija voznja sa saltanjem na 3000 obrtaja ;) ?

Ako prelistas neke auto forume mozes procitati od dosta ljudi pogotovo sa puntom 1.3 i opsesijom o potrosnji, striktno saltanje brzina na 2000 obrtaja i voznjom od 50km/h cetvrtom samo da skala bude na 1500-1600 obrtaja gleda se bord i onda se kace njihovi uspesi o potrosnji. Ona dva snimka sam napravio 2011 kad mi je auto bio nov. Jedan se hvalio sa slikama kako mu punto benzinac trosi 4.5l kako je to uspeo i kojim stilom voznje stvarno ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka im cast za voznju na 1500 o/min, mada vise im se onda isplati da se bar po gradu svercuju po GSP.

I posle se neko cudi sto dosta njih sa Punticima, Loganima i sl. gnjave po magistralama, cast izuzecima... Ne treba naravno ni divljati, ali neki od njih su u stanju da voze kilometrima iza kamiona ili autobusa, ali zato znaju da se ljute se kad ih stignes i krenes da ih prodjes... Valjda koriste zavetrinu.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostrija voznja sa saltanjem na 3000 obrtaja ;) ?

Ako prelistas neke auto forume mozes procitati od dosta ljudi pogotovo sa puntom 1.3 i opsesijom o potrosnji, striktno saltanje brzina na 2000 obrtaja i voznjom od 50km/h cetvrtom samo da skala bude na 1500-1600 obrtaja gleda se bord i onda se kace njihovi uspesi o potrosnji. Ona dva snimka sam napravio 2011 kad mi je auto bio nov. Jedan se hvalio sa slikama kako mu punto benzinac trosi 4.5l kako je to uspeo i kojim stilom voznje stvarno ne znam.

Uspeo sam i ja na Astri 1.4 na kratko da imam potrošnju 4,5l na dijagnostici, ali u 5. 75 i tako držao dok je moglo, drugačije jedino ako bih uradio ono što je kolega Janković napisao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka im cast za voznju na 1500 o/min, mada vise im se onda isplati da se bar po gradu svercuju po GSP.

I posle se neko cudi sto dosta njih sa Punticima, Loganima i sl. gnjave po magistralama, cast izuzecima... Ne treba naravno ni divljati, ali neki od njih su u stanju da voze kilometrima iza kamiona ili autobusa, ali zato znaju da se ljute se kad ih stignes i krenes da ih prodjes... Valjda koriste zavetrinu.

Šta imaš protiv 1500 obrtaja? Ja mislim da Alfa ide oko 100tke na tim obrtajima, plus lepi za sedište kad se stisne gas. Ne smetaju joj ni manji obrtaji. Stilu nisu takođe (ima max moment baš na 1500, 80ks i 196Nm). Ne bi ih baždarili da rade dobro na tim obrtajima da tamo ne treba da se vozi.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Bravo počne da trza i da se gubi od zagušenja kad ga vozim više od 20km ispod 2000obrtaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Bravo počne da trza i da se gubi od zagušenja kad ga vozim više od 20km ispod 2000obrtaja...

Moj bravo to radi uvek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 mjet ima prilično kraće brzine od JTD-a ! JTD u 4-oj na 1500o/min ide 60km, u 5-oj,na istim obrtajima ide 80km.Na 2000 o/min ide 105km,a 130km vrti 2300 o/min. Samim tim,potrošnja na otvorenom,ide u prilog jačim motorima! Službeni auto mi je Doblo 1.3 mjet,sa 90 ks.,i u prvom momentu me je oduševio ubrzanjima. Fora je u kratkim brzinama,gde stekneš utisak da auto skače. Kad ga proveriš štopericom, to bude oko 12,5 do stotke, a deluje mnogo brže! U vožnji,po ljutom lokalu (Miljakovac,B.brdo) potrošnja je oko 9 lit. Ali se stvarno auto ubitačno vozi. Opel 1.7 di, sa 65 ks.,pri istom režimu je 7,5-8 l/100 km. Ali u odnosu na Dobla je prava baba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka im cast za voznju na 1500 o/min, mada vise im se onda isplati da se bar po gradu svercuju po GSP.

I posle se neko cudi sto dosta njih sa Punticima, Loganima i sl. gnjave po magistralama, cast izuzecima... Ne treba naravno ni divljati, ali neki od njih su u stanju da voze kilometrima iza kamiona ili autobusa, ali zato znaju da se ljute se kad ih stignes i krenes da ih prodjes... Valjda koriste zavetrinu.

Šta imaš protiv 1500 obrtaja? Ja mislim da Alfa ide oko 100tke na tim obrtajima, plus lepi za sedište kad se stisne gas. Ne smetaju joj ni manji obrtaji. Stilu nisu takođe (ima max moment baš na 1500, 80ks i 196Nm). Ne bi ih baždarili da rade dobro na tim obrtajima da tamo ne treba da se vozi.

Dobro, pominjes parametre o tvom 80ks Stilu, kome je max torque pomeren nanize... Na 115 ks kao mom je to 255Nm na 2000 o/min, na kraju krajeva - nebitno, opet pricamo o dizelasima koji se voze na nizim obrtajima.

Poenta prethodne price izmedju mene i Sh@rance-ta nije da ne treba nikad voziti na tim obrtajima, nego da ima ljudi koji bolesno gledaju u obrtaljku, board comp i sto manju potrosnju tako da je sve ostalo manje bitno. I navedoh cest primer gnjavljenja takvih i slicnih po magistrali i ljutnje kad ih obrijes dok se svetlosnim godinama kane da preteknu nekog.

U principu vozim auto oko obrtaja na kojima je max torque, po gradu i u laganom cruise manjim brzinama se desi da je to nize. Ali ga na otvorenom u ostrijoj voznji i preticanjima drzim u obrtajima. Tada vodim racuna iskljucivo da ne naletim na organe, merak nema cenu :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, mada je sa dizelašem lako. Pržio ga nemilo, ili pazio na svaki mililitar goriva, razlika u potrošnji je otprilike jedan litar na 100km. Benzinci, turbo ili atmo, su sasvim druga priča.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fiat stilo abarth koliko trosi plina/benzina?

edit: da budem precizniji 2.4 :D

Edited by miske17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, mada je sa dizelašem lako. Pržio ga nemilo, ili pazio na svaki mililitar goriva, razlika u potrošnji je otprilike jedan litar na 100km.

Bas tako, ali mentalitet je cudo... Ma, meni su ovi nasi "geometri" po zbunju jedina glavolomka :) .

A fiat stilo abarth koliko trosi plina/benzina?

edit: da budem precizniji 2.4

Srki :

abarth.jpg

:wine:

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo sinoc malo ganjao mog gp mada nisam taj tip vozaca ali potrosnja ode na 7l alin i ide pristojno i to baaas za toliki motorcic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...