Zvezdo 1434 Posted April 4 Može li još manje? 2 moron and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 15545 Posted April 4 Dok sam vozio dizelaša uvek sam točio kad dođe na još oko 200km autonomije, i punio ga pun. To je bilo oko 35L. Rezervoar je bio oko 45+L. 7 minutes ago, Zvezdo said: Može li još manje? Teško. Ja sam sa Fabiom par puta imao 3.8. i to mi se dešavalo kad se zapričam sa nekim, pa lagano vozim, koncentrisan na razgovor. Naravno magistrala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 21450 Posted April 7 (edited) Htedoh da se dopisem sa potrosnjom za okruglo 2 godine vlasnistva, pa zaboravih. Tako da se uslo uveliko vec i u 3. godinu druzenja sa francuskim plasticnim poluproizvodom. DS5 je u pitanju, 2.0 HDi 165 (uhvacena zadnja njihova serija, pred "tanusnije" BlueHDi koje sam gledao da izbegnem). Dugo sam te 2.0 svojevremeno vozio u sluzbenim automobilima - proveren CommonRail motor starog kova, pouzdan, racionalan potrosac. Tako da je za ovo vreme sve po ocekivanju, i sto se odrzavanja i potrosnje tice. Uzet je zbog potrebe za malo vise prostora pozadi i veceg gepeka, a u praksi mi se "potrefilo" da sam, zbog porodice i posla, sa njim vise u lokalu u poredjenju sa prethodnim automobilima. A ocekivao sam da ce biti obrnuto. Pominjem ovo, jer mi je interesantno da je potrosnja po cepu, maltene u stotu ista kao svojevremeno sa 3v Stilom 1.9 JTD. DS5 je kod mene proveo vise u lokalu, skoro 50% je tezi od Stila (1680 vs 1265 kg) i skoro 50% jaci (163 vs 115 KS). Stilo je po cepu za punu deceniju kod mene imao 6.1 l proseka, a DS5 je u trecoj godini na okruglo 6.09 l . Sto znaci da sam imao malo vise otvorenog puta kao sto je planirano (zadnjih godina samo na more idemo avionom umesto kolima, plus vise lokala) - prosek tog auta kod mene moze opusteno da ide i ispod 6 l . Fabricka bajka je 4.9 l kombinovane. Evo kako sve ovo ukratko izgleda i po SpritMonitoru i cepu: Evo i jos jedan trunku dugorocniji podatak. Za Trip 2 mi je ostala sacuvana kilometraza koja je startovala tamo negde iza januarskih praznika. Sa vrlo malo otvorenog puta za to vreme, ali i bez nekih teskih kreni-stani guzvi u mojoj strukturi BG voznje - za predjenih nepunih 3000 km to kod mene izlazi na 28 km/h i okruglo 6.5l po blesimetru koji je skoro pa tacan: Za kraj jos jedan interesantan podatak. Kada ljudi porede benzince i dizelase - apriori racunaju ove druge kao ukupno manje potrosace. Sto se tice kolicine goriva svakako da, ali kada se u obzir uzmu sulude cene dizela kod nas evo mog iskustva. DS5 me samo za naftu do sada kosta prosecno oko 10.3 EUR/100 km. Dok je Bravo MultiAir 140 trosio skoro litar vise benzina, ali je voznja sa njim kostala oko 9.1 EUR/100 km. Znaci oko 1.2 EUR/100 km manje, s tim sto moram posteno da dodam da sam za Bravo za 5 godina imao dosta vise tocenja i u Bosni, Makedoniji, Bugarskoj, Turskoj gde je cena benzina bila drasticno niza. Desavalo se i po par desetina dinara manje nego kod nas. Poenta je da se izgubilo dosta razlika izmedju narodskih turbo dizela i turbo benzinaca. Niti su dizeli danas manji potrosaci, niti toliko dominantni sa performansama, niti su benzinci jednostavni kao ranije. Edited April 7 by Ivan 6 1 ivan73, shuxx, ISV_01 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4648 Posted April 18 Za ovih dosadašnjih 18 dana aprila, prosečna potrošnja: - za Jazz hibrid, "čep metoda", realnih 4,23 l/100 km na predjenih oko 900 km, - za Yaris 1,5 125, Toyota aplikacija, navodno 5,9 l/100 km na predjenih oko 800 km, 3 Zvezdo, shuxx and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4738 Posted April 19 Kod mene mrtva trka izmedju MG ZS I T80 tenka. Iako ZS prednjaci u udobnosti, T80 ima turbo, malo je tezi, bolju upravljivost po off roadu i ima dodatno skladište za neke klinjine igračke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 1251 Posted April 19 Ako ZS troši kao tenk, onda Stelvio troši kao 2xT80 i to po gradu. I T80 ima manji krug okretanja 4 moron, ISV_01, Dzimbo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4648 Posted May 9 Dve poslednje vožnje / potrošnje / prosečne brzine sa Jarisom 1,5 125 iz 2022. godine: - noćas, Bubanj potok - N.BG ( u B. potoku sam "duvao", pandur mi nije verovao da nisam pio ), 4,1 litara/100 km - jutros, od N.BG do centra, 9,2 litara / 100 km ( ali i prosek brzine od samo 12 km/h ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 15545 Posted May 9 Kad "duvaš", manje troši ;-) ;-) ;-) 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4648 Posted May 9 Ma, neposredno pre "duvanja" je trošio i manje, ali je bila u pitanju visinska razlika 2 shuxx and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 15545 Posted May 9 Opšte poznato, nizbrdo manje troši ;-) 2 Dzimbo and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1520 Posted Saturday at 09:10 PM Corsa ovog vikenda obrnula jedan krug kroz Srbiju. Nekih 1000km razne vožnje autoput, magistrala, planinski makadami, prosečna po kompjuteru 5.4L/100km. U nekim trenucima je padalo na 5.3 ali ovo je konačan rezultat. Najniža potrošnja koju sam uspeo sa tim autom da ostvarim. 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6981 Posted Saturday at 09:15 PM Isao sam sad za produzeni vikend Modusom na more, oko 550-600km po smeru. Ka tamo nisam imao guzvu, bord pokazivao 6.8L, a po cepu ispalo 5.9L. Sto mi skoro neverovatno, ali ajd. U povratku sam imao strasnu guzvu, zastoje konstantno, guzva na granici itd. Onaj prosek od 6.8 se povecao na okruglo 7, a po cepu je taj smer ispao 7.2L. 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 807 Posted Sunday at 11:54 AM Ja obicno kad mi se upali svetlo za rezervu odem i sipam do vrha pri poslednjem sipanju stalo je tacno 27 litara (sto znaci da mi je najmanji) A domet je oko 300-350 km E da u pitanju je panda 3 sa twinair motorom Interesantna mi je ona racunica da je svaki zapoceti sat punjenja EV u garazi kosta 350 din Punjenje auta da bi presao 100km traje 3 sata i kosta 1.050 dinara a to mi se ne cini da je nesto znacajno povoljnije od benzina ili dizela. Ako u tu cenu uracunamo i kafe i pice dok cekam da se vozilo napuni onda je benzin daleko povoljniji 4 MS PK, knezevic76, moron and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1520 Posted Sunday at 05:01 PM (edited) EV se isplati samo ako ga ti puniš na svoju struju. Komercijalni punjači su skuplji nego da voziš na benzin ko gospodin. Imamo službenu Tojotu, lično sam se uverio. Mi je punimo na solar pa je gotovo besplatno, ali ako zatreba dva puta dnevno na put, mora da ide na brzi punjač. Edited Sunday at 05:03 PM by stex_pb 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 390 Posted Monday at 08:40 PM Meni sad ide oko 11 plina u gradu. Zimus je bilo malo više. Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 807 Posted Monday at 08:58 PM Pa koliko treba solarnih panela da bi napunio auto? bar 2 ara i jos 2 kubika baterija Sama investicija u takvu instalaciju je vec potrosila 5 godina voznje na benzin Za 10 godina ce da budu mrtve i baterije na punjacu i baterije na kolima. Punjac inverter i paneli ce i dalje da rade ali ce verovatno doci do nove generacije baterija pa ce biti neophodno promeniti i punjac inverter i panele pa ako dodamo i cenu reciklaze starih baterija i elektronskog otpada eto opet voznje na fosilna goriva kao najbolje opcije 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 390 Posted Monday at 09:04 PM (edited) @clockwork_orange Kolega ima 18 panela i njima pored ostalog puni svoju Teslu. Edited Tuesday at 12:39 AM by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1822 Posted Tuesday at 06:55 AM Koliko je ulaganje za tih 18 panela uopste? Verujem da tu struju koristi i za kucne potrebe, a ne samo za punjenje auta. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1520 Posted Tuesday at 07:00 AM (edited) 10 hours ago, clockwork_orange said: Pa koliko treba solarnih panela da bi napunio auto? bar 2 ara i jos 2 kubika baterija Sama investicija u takvu instalaciju je vec potrosila 5 godina voznje na benzin Za 10 godina ce da budu mrtve i baterije na punjacu i baterije na kolima. Punjac inverter i paneli ce i dalje da rade ali ce verovatno doci do nove generacije baterija pa ce biti neophodno promeniti i punjac inverter i panele pa ako dodamo i cenu reciklaze starih baterija i elektronskog otpada eto opet voznje na fosilna goriva kao najbolje opcije Mi imamo solarni sistem na firmi generalno, nije samo za punjenje auta. A i kad se puni sa mreže nije skupo ali nefikasno zbog brzine punjenja. Ako treba dva puta dnevno negde dalje da se ode mora da ide na brzi punjač. 2000 dinara 100km od prilike. Ne znam trenutno kakvi su nam planovi i da li mi sami možemo neki brži punjač da ugradimo jer imamo industrijski priključak sa mnogo snaga Edited Tuesday at 07:00 AM by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 807 Posted Tuesday at 10:36 AM Postoje trofazni punjaci koji pune do 22kw i to cak za neke relativno pristojne parice negde oko 500-700e Problem solara je sto oni prave struju tokom dana tj kada je auto u upotrebi pa iz tog razloga trebalo bi da pune baterije iz kojih ce se pununiti auto kada se vrati na punjac ili u toku noci E sad 50kw sto je neka mozda dnevna potrosnja, u baterijama nije bas gabaritno ni malo a ni jeftino a te baterije treba i napuniti te je potrebno i dosta panela Jedan panel pravi u idealnim uslovima oko 500w ili 1/2 kw pa sada racunajte koliko panela je potrebno da napravi 50kw Naravno sve sto ne potrosi auto potrosice objekat nece visak struje da se baci ali sada ulazimo u jos veca ulaganja Postoji tu resenje bar na papiru ali u praksi EPS nesto i ne zeli da tako radi Sva struja koju proizvede solarni sistem a koja se ne potrosi u domacinstvu se vraca u mrezu postoji dvosmerni strujomer koji meri kolicinu koja je vracena i na kraju meseca ili vi placate struju EPS-u ili EPS vama zavisi u ciju je korist razlika Na taj nacin se struja "lageruje" i nema potrebe za baterijama i skupim inverterima 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8532 Posted Tuesday at 10:45 AM Citam komentare i koliko vidim biće vožnja na struju sve skupja i skuplja, barem za sve one koji nemaju solarne panele ili lične kućne punjače.Sent from my SM-S926B using Tapatalk 2 MS PK and vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 15545 Posted Tuesday at 10:52 AM 50 Kwh dnevno, je oko 300 km vožnje... Prijatelj kupio baterije iz kine, oko 2000 eur, nekih 15 kwh. 8 minutes ago, knezevic76 said: Citam komentare i koliko vidim biće vožnja na struju sve skupja i skuplja, barem za sve one koji nemaju solarne panele ili lične kućne punjače. Sent from my SM-S926B using Tapatalk Struja će valjano da poskupi kroz godine. I odnos jeftine i skupe koji je kod nas oko 1:4, će se smanjiti. U DE mnogo manji taj odnos Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1822 Posted Tuesday at 11:04 AM 26 minutes ago, clockwork_orange said: Sva struja koju proizvede solarni sistem a koja se ne potrosi u domacinstvu se vraca u mrezu postoji dvosmerni strujomer koji meri kolicinu koja je vracena i na kraju meseca ili vi placate struju EPS-u ili EPS vama zavisi u ciju je korist razlika Na taj nacin se struja "lageruje" i nema potrebe za baterijama i skupim inverterima Sumnjam da EPS ikome placa, tj znam da nisu placali! A secam se i da je svojevremeno kruzila ta prica, ne znam da li se ista promenilo po tom pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1520 Posted Tuesday at 11:17 AM Mislim da tu nema živog novca već samo koristiš struju koja ti je u jednom trenutku bila višak. Nisam ulazio u detalje ali mislim da je u svakom slučaju računica da je EPS na dobitku. Pitanje je da li uvek možed da vratiš 1/1 struje koja je bila višak. U glavnom mnogi korisnici panela struju uopšte ne vraćaju u mrežu već balansiraju sa pametnim inverterima. Višak propada, manjak vučeš iz mreže. Jednostavnije i jeftinije rešenje. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 807 Posted Tuesday at 11:33 AM Kao sto rekoh barem na papiru bi to tako trebalo da bude ali u praksi samo privilegovani sa mini hidro elektranama zaradjuju Ne vracaju 1/1 vec naplacuju neki procenat za koriscenje njihove infrastrukture sto je ok Da bi napunio auto sa 50kw treba ti baterija od 75kw a da bi napunio baterije treba solara od 100kw sto zbog zaprljanosti panela ili loseg vremna ili gubitaka u prenosu ..... Tu se postavlja i pitanje bezbednosti ja iskreno svu tu masineriju ne bi drzao u kuci vec u posebnom objektu sa ozbiljnim PP sistemom Quote Share this post Link to post Share on other sites