Jump to content
Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Dok sam vozio dizelaša uvek sam točio kad dođe na još oko 200km autonomije, i punio ga pun. To je bilo oko 35L. Rezervoar je bio oko 45+L. 

7 minutes ago, Zvezdo said:

Može li još manje?

IMG_20250403_154159.jpg

Teško. Ja sam sa Fabiom par puta imao 3.8. i to mi se dešavalo kad se zapričam sa nekim, pa lagano vozim, koncentrisan na razgovor. Naravno magistrala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Htedoh da se dopisem sa potrosnjom za okruglo 2 godine vlasnistva, pa zaboravih. Tako da se uslo uveliko vec i u 3. godinu druzenja sa francuskim plasticnim poluproizvodom.

DS5 je u pitanju, 2.0 HDi 165 (uhvacena zadnja njihova serija, pred "tanusnije" BlueHDi koje sam gledao da izbegnem). Dugo sam te 2.0 svojevremeno vozio u sluzbenim automobilima - proveren CommonRail motor starog kova, pouzdan, racionalan potrosac. Tako da je za ovo vreme sve po ocekivanju, i sto se odrzavanja i potrosnje tice.

 

Uzet je zbog potrebe za malo vise prostora pozadi i veceg gepeka, a u praksi mi se "potrefilo" da sam, zbog porodice i posla, sa njim vise u lokalu u poredjenju sa prethodnim automobilima. A ocekivao sam da ce biti obrnuto. Pominjem ovo, jer mi je interesantno da je potrosnja po cepu, maltene u stotu ista :) kao svojevremeno sa 3v Stilom 1.9 JTD.

DS5 je kod mene proveo vise u lokalu, skoro 50% je tezi od Stila (1680 vs 1265 kg) i skoro 50% jaci (163 vs 115 KS). Stilo je po cepu za punu deceniju kod mene imao 6.1 l proseka, a DS5 je u trecoj godini na okruglo 6.09 l .

Sto znaci da sam imao malo vise otvorenog puta kao sto je planirano (zadnjih godina samo na more idemo avionom umesto kolima, plus vise lokala) - prosek tog auta kod mene moze opusteno da ide i ispod 6 l . Fabricka bajka je 4.9 l kombinovane.

Evo kako sve ovo ukratko izgleda i po SpritMonitoru i cepu:

 

Untitled.png.4495dd08c2bcd5a086994a373f83f6d8.png

 

Evo i jos jedan trunku dugorocniji podatak. Za Trip 2 mi je ostala sacuvana kilometraza koja je startovala tamo negde iza januarskih praznika. Sa vrlo malo otvorenog puta za to vreme, ali i bez nekih teskih kreni-stani guzvi u mojoj strukturi BG voznje - za predjenih nepunih 3000 km to kod mene izlazi na 28 km/h i okruglo 6.5l po blesimetru koji je skoro pa tacan:

 

IMG_20250405_135538_resized_20250407_101932987.thumb.jpg.5eee066c190d2592bfbb8e09c280a086.jpg

 

Za kraj jos jedan interesantan podatak. Kada ljudi porede benzince i dizelase - apriori racunaju ove druge kao ukupno manje potrosace. Sto se tice kolicine goriva svakako da, ali kada se u obzir uzmu sulude cene dizela kod nas evo mog iskustva.

DS5 me samo za naftu do sada kosta prosecno oko 10.3 EUR/100 km. Dok je Bravo MultiAir 140 trosio skoro litar vise benzina, ali je voznja sa njim kostala oko 9.1 EUR/100 km.

Znaci oko 1.2 EUR/100 km manje, s tim sto moram posteno da dodam da sam za Bravo za 5 godina imao dosta vise tocenja i u Bosni, Makedoniji, Bugarskoj, Turskoj gde je cena benzina bila drasticno niza. Desavalo se i po par desetina dinara manje nego kod nas.

 

Untitled1.png.f5b605d7a7d6b5f7713ecbc671695f0e.png

 

Poenta je da se izgubilo dosta razlika izmedju narodskih turbo dizela i turbo benzinaca. Niti su dizeli danas manji potrosaci, niti toliko dominantni sa performansama, niti su benzinci jednostavni kao ranije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ovih dosadašnjih 18 dana aprila, prosečna potrošnja:

 

- za Jazz hibrid, "čep metoda", realnih 4,23 l/100 km na predjenih oko 900 km,

 

- za Yaris 1,5 125, Toyota aplikacija, navodno 5,9 l/100 km na predjenih oko 800 km,

viber_image_2025-04-18_23-03-53-919.jpg

viber_image_2025-04-18_23-03-33-226.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene mrtva trka izmedju MG ZS I T80 tenka. Iako ZS prednjaci u udobnosti, T80 ima turbo, malo je tezi, bolju upravljivost po off roadu i ima dodatno skladište za neke klinjine igračke. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve poslednje vožnje / potrošnje / prosečne brzine sa Jarisom 1,5 125 iz 2022. godine:

- noćas, Bubanj potok - N.BG ( u B. potoku sam "duvao", pandur mi nije verovao da nisam pio  :) ), 4,1 litara/100 km

- jutros, od N.BG do centra, 9,2 litara / 100 km ( ali i prosek brzine od samo 12 km/h ).

 

 

 

viber_image_2025-05-09_10-00-39-906.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corsa ovog vikenda obrnula jedan krug kroz Srbiju. Nekih 1000km razne vožnje autoput, magistrala, planinski makadami, prosečna po kompjuteru 5.4L/100km. U nekim trenucima je padalo na 5.3 ali ovo je konačan rezultat. Najniža potrošnja koju sam uspeo sa tim autom da ostvarim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam sad za produzeni vikend Modusom na more, oko 550-600km po smeru. Ka tamo nisam imao guzvu, bord pokazivao 6.8L, a po cepu ispalo 5.9L. Sto mi skoro neverovatno, ali ajd. U povratku sam imao strasnu guzvu, zastoje konstantno, guzva na granici itd. Onaj prosek od 6.8 se povecao na okruglo 7, a po cepu je taj smer ispao 7.2L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obicno kad mi se upali svetlo za rezervu odem i sipam do vrha
pri poslednjem sipanju stalo je tacno 27 litara (sto znaci da mi je najmanji)
A domet je oko 300-350 km
E da u pitanju je panda 3 sa twinair motorom

Interesantna mi je ona racunica da je svaki zapoceti sat punjenja EV u garazi kosta 350 din
Punjenje auta da bi presao 100km  traje 3 sata i kosta 1.050 dinara a to mi se ne cini da je nesto znacajno povoljnije od benzina ili dizela. Ako u tu cenu uracunamo i kafe i pice dok cekam da se vozilo napuni onda je benzin daleko povoljniji

Share this post


Link to post
Share on other sites

EV se isplati samo ako ga ti puniš na svoju struju. Komercijalni punjači su skuplji nego da voziš na benzin ko gospodin. Imamo službenu Tojotu, lično sam se uverio. Mi je punimo na solar pa je gotovo besplatno, ali ako zatreba dva puta dnevno na put, mora da ide na brzi punjač.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko treba solarnih panela  da bi napunio auto? bar 2 ara i jos 2 kubika baterija
Sama investicija u takvu instalaciju je vec potrosila 5 godina voznje na benzin
Za 10 godina ce da budu mrtve i baterije na punjacu i baterije na kolima.
Punjac inverter i paneli ce i dalje da rade ali ce verovatno doci do nove generacije baterija pa ce biti neophodno  promeniti   i punjac inverter i panele pa ako dodamo i cenu reciklaze starih baterija i elektronskog otpada eto opet voznje na fosilna goriva kao najbolje opcije

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clockwork_orange

Kolega ima 18 panela i njima pored ostalog puni svoju Teslu.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, clockwork_orange said:

Pa koliko treba solarnih panela  da bi napunio auto? bar 2 ara i jos 2 kubika baterija
Sama investicija u takvu instalaciju je vec potrosila 5 godina voznje na benzin
Za 10 godina ce da budu mrtve i baterije na punjacu i baterije na kolima.
Punjac inverter i paneli ce i dalje da rade ali ce verovatno doci do nove generacije baterija pa ce biti neophodno  promeniti   i punjac inverter i panele pa ako dodamo i cenu reciklaze starih baterija i elektronskog otpada eto opet voznje na fosilna goriva kao najbolje opcije

Mi imamo solarni sistem na firmi generalno, nije samo za punjenje auta. A i kad se puni sa mreže nije skupo ali nefikasno zbog brzine punjenja. Ako treba dva puta dnevno negde dalje da se ode mora da ide na brzi punjač. 2000 dinara 100km od prilike.

Ne znam trenutno kakvi su nam planovi i da li mi sami možemo neki brži punjač da ugradimo jer imamo industrijski priključak sa mnogo snaga

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje trofazni punjaci koji pune do 22kw i to cak za neke relativno pristojne parice negde oko 500-700e
Problem solara je sto oni prave struju tokom dana tj kada je auto u upotrebi pa iz tog razloga trebalo bi da pune baterije iz kojih ce se pununiti auto kada se vrati na punjac ili u toku noci
E sad 50kw sto je neka mozda dnevna potrosnja, u baterijama nije bas gabaritno ni malo a ni jeftino a te baterije treba i napuniti te je potrebno i dosta panela
Jedan panel pravi u idealnim uslovima oko 500w ili 1/2 kw pa sada racunajte koliko panela je potrebno da napravi 50kw
Naravno sve sto ne potrosi auto potrosice objekat nece visak struje da se baci ali sada ulazimo u jos veca ulaganja

 

Postoji tu resenje bar na papiru ali u praksi EPS nesto i ne zeli da tako radi

Sva struja koju proizvede solarni sistem a koja se ne potrosi u domacinstvu se vraca u mrezu postoji dvosmerni strujomer koji meri kolicinu koja je vracena i na kraju meseca ili vi placate struju EPS-u ili EPS vama zavisi u ciju je korist razlika
Na taj nacin se struja "lageruje" i nema potrebe za baterijama i skupim inverterima

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 Kwh dnevno, je oko 300 km vožnje...

Prijatelj kupio baterije iz kine, oko 2000 eur, nekih 15 kwh. 

8 minutes ago, knezevic76 said:

Citam komentare i koliko vidim biće vožnja na struju sve skupja i skuplja, barem za sve one koji nemaju solarne panele ili lične kućne punjače.


Sent from my SM-S926B using Tapatalk
 

Struja će valjano da poskupi kroz godine. I odnos jeftine i skupe koji je kod nas oko 1:4, će se smanjiti. U DE mnogo manji taj odnos

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, clockwork_orange said:


Sva struja koju proizvede solarni sistem a koja se ne potrosi u domacinstvu se vraca u mrezu postoji dvosmerni strujomer koji meri kolicinu koja je vracena i na kraju meseca ili vi placate struju EPS-u ili EPS vama zavisi u ciju je korist razlika
Na taj nacin se struja "lageruje" i nema potrebe za baterijama i skupim inverterima

Sumnjam da EPS ikome placa, tj znam da nisu placali! A secam se i da je svojevremeno kruzila ta prica, ne znam da li se ista promenilo po tom pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da tu nema živog novca već samo koristiš struju koja ti je u jednom trenutku bila višak. Nisam ulazio u detalje ali mislim da je u svakom slučaju računica da je EPS na dobitku. Pitanje je da li uvek možed da vratiš 1/1 struje koja je bila višak. U glavnom mnogi korisnici panela struju uopšte ne vraćaju u mrežu već balansiraju sa pametnim inverterima. Višak propada, manjak vučeš iz mreže. Jednostavnije i jeftinije rešenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh barem na papiru bi to tako trebalo da bude ali u praksi samo privilegovani sa mini hidro elektranama zaradjuju

Ne vracaju 1/1 vec naplacuju neki procenat za koriscenje njihove infrastrukture sto je ok

Da bi napunio auto sa 50kw treba ti baterija od 75kw a da bi napunio baterije treba solara od 100kw sto zbog zaprljanosti panela ili loseg vremna ili gubitaka u prenosu .....

Tu se postavlja i pitanje bezbednosti ja iskreno svu tu masineriju ne bi drzao u kuci vec u posebnom objektu sa ozbiljnim PP sistemom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...