Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Posted (edited)

Šestomesečni izveštaj 

Umirem od smeha za " 0,39 rsd do nivoa zlato" na NIS aplikaciji

Sent from my iPhone using Tapatalk

IMG_3410.png

IMG_3409.png

IMG_3408.png

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, neshtry said:

IMG_3409.png

Ne vozim benzinca vec 2. godinu, pa bas gledam kako su nazidali cene (posto je dizel svo vreme "zacepljen").

Za tih 5 godina sam bas lepo zakacio period niskih cena benzina, tako da mi je uz odrzavanje cak i sama voznja bila jeftinija od dizela (a pre kupovine sam logicno racunao da ce em vise trositi, em da ce benzin biti skuplji od nafte).

Meni je prosek potrosnje u posedovanju bio okruglo 7.0 l, slicno kao kod tebe za ovih 6 meseci. Ali je cena voznje bila dugo i ispod 900 din/100 km, a zaustavila se na malo jace od 1000 din/100 km (po ovom tvom sestomesecnom grafiku bi sada bila oko 1230 din).

 

Evo i sa SpritMonitora, posto pisem u EUR, izvukao sam grafik EUR/l za tih 5 godina za benzin.

Do Corone i pocetka 2021., cene su bile da kazemo prosecno 1.2 EUR ili 140 din (donji grafik), a uglavnom nize od toga. Kasnije, dok nisam prodao Bravca, cene nisu prelazile 1.5 EUR ili 175 din (gornji grafik), a bile su takodje uglavnom nize (oko 150 din).

Ovih par donjih pikova su bili cepovanja po Bosni, Bugarskoj, Turskoj, Makedoniji, Hrvatskoj, Madjarskoj, gde se vidi da je benzin tada negde kostao i po 120 kinti :) .

 

Untitled.png.5ad4958d45f3ebac517edaf810efc770.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Baš o tome sam i razmišljao u povratku sa benzinske pumpe. Žao mi što nemam neku formulu da izračunam potrošnju po radnim satima,zabezeknuo sam se kada sam pregledao pre reseta merača koliko je radnih sati bilo

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti board nema trip time, podeli predjen put sa prosecnom brzinom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da porast spoljne temperature utice na smanjenje potrosnje goriva :) Juce, petak popodne, jeste da je bilo oko 18h, od Studenjaka do Autokomande pokazivao 2,2 do 3 litra , peta, sesta brzina :) Dan pre toga, oko 17:30h sam putovao vise od pola sata tu deonicu.

Kad smo kod temperature izmerim danas oko pola jedan temperaturu krova auta. Mada je bilo mutnjikavo vreme na teget audiju, parkiranom na suncu od ujutru  izmerim 78 stepeni, stakla 60. Matiz pored njega u onoj njegovoj drecavo zelenoj boji imao 60 stepeni, stakla 50. Sad ta razlika dal je do boje, manje povrsine ili mozda sto je Matiz parkiran dva sata kasnije  od audija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozen pa delimicno punijim gasom do 4200 obrtaja ali nocna varijanta bez guzve jos ga nisam testirao na do 7000 odakle pocinje crveno mada i ne bih zbog dihtunga, simpa masinica trosi ko bivsi na nikakav gas :D

20240623_012243.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa konstantnom upotrebom klime potrosnja se povecala na sa 10 na 11L u gradu. Prosečna brzina 19kmh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da provozam novu Konu 1,6 T-GDI od 198 ks sa 7DCT i 2WD.


Kada sam seo za volan, na bordu je stajao zapis da je na prethodnih oko 5.000 km ostvaren prosek potrošnje od 8,1 litara, a to je bilo uz prosek brzine od oko 36 km/h. 


Tokom vožnje prešao sam oko 490 km uz prosek potrošnje od 6,3 litara uz prosek brzine od oko 49 km/h. Pretežno se radilo o vožnji van grada.

 

Prema podacima sa sajta uvoznika potrošnja u mešovitom ciklusu deklarisana je sa 5,9 litara, u gradskim uslovima sa 8,1 litara i na otvorenom putu sa 5,3 litara na svakih predjenih 100 km puta.

 

Na otvorenom putu sam uspeo da stignem čak i do 5,1.

 

Uz „sportski duh“ nizbrdo sam znao da prebacim i preko 10 litara.

 

U gradskoj vožnji van gužve potrošnja je bila oko 7,5 litara, dok sam radnim danom u uslovima veće gužve stizao do oko 9,5 litara, a sve to bez i najmanje agresije. 
 

 

20240603_083011.jpg

20240531_155603.jpg

20240602_120830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor je potencijalno možda veći potrošač samo u većoj gradskoj gužvi. U tim uslovima bi valjalo da je MHEV.
Ali, za druge uslove upotrebe, veoma malo on troši ako se sa njim ne "divlja".
"Problem" je jedino što taj motor subjektivno deluje dosta potentno, pa onda prosto "tera čoveka" da mu češće i jače stiska gas. A tom "zlu" može da doprinosi i to što se modovi vozila menjaju veoma lako i na slepo ( samo jedan poluokret točkića ), pa u Sport postavku ulazi veoma jednostavno ( kod savremenog BMW-a ima „mečku da rodiš“ dok prethodno klikneš gde sve treba ). A deo „zla“ su i one polugice za promene stepeni prenosa iza volana.
I očas posla to „leti kao F1“. A ako to češće radiš i potrošnja lako ode u nebesa.
Meni je interesantno da Chery FX (186ks) i ta Kona (198 ks) imaju deklarisano isto ubrzanje (7,8), ali, subjektivno, Kona deluje mnogo više divlje na medjuubrzanjima. Kao da „kreće odmah“. Zašto je to tako, pojma nemam.
A Kona u zbiru deluje i malo ekonomičnije od FX-a, mada su to nijanse u pitanju, tako da je možda i moje pogrešno zapažanje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

To je odlicna potrosnja za 1600ccm benzin! Bas zvuci stedljivo

Ista motorizacija kao u kiji k5, barem bi trebalo. Znaci nije potrebna Amerika nego samo Moron za volanom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ja da pitam, odakle od jednom toliko korišćenje izraza "motorizacija" čim neko pomene motor? Posebno mi nije jasno jer izraz ima sasvim drugo značenje u odnosu na ono o čemu se priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arhaicni Fiat Stilo 1.9 jtd. 871 km, mesovita voznja, 31 kmh. Potrosnja cep-cep 6,1 litar. Po kompu 6,6 litara. Zadnjih god dana mi komp pokazuje pola litre vise, a zadnjih 8 god koliko ga vozim pokazivao mi komp pola litre vise. Zanimaju me sad ovi koji u mesovitoj voznji imaju prosecnu brzinu 42 kmh ili ovi koji u gradu imaju brzinu 35! Meni je brzina u Pancevu kada sam na odmoru 18 kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grad je postao sablasno pust, kao da je doba korone. Očito je dobar deo ljudi otišao na godišnje odmore.
Po WLTP-u, moj CRV 1,5T AWD ima deklaraciju potrošnje “po gradu” od 9,8 litara.
A ovih dana u par navrata “po gradu” sam tokom pojedinačnih vožnji ostvarivao proseke potrošnje i od po samo 7 litara.
Zato sam nedavno “van grada” ostvario prosek od 9 litara na oko 50 km “mladalačke vožnje” …
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Grad je postao sablasno pust, kao da je doba korone. Očito je dobar deo ljudi otišao na godišnje odmore.

Cim klinci zavrse sa skolom, vec je primetno manja guzva. A onda jul/avgust, sezona odmora i banja za voznju i parking po gradu.

I tako sve do septembra i starta skolske sezone.

12 hours ago, rocket said:

Fiat Stilo 1.9 jtd. 871 km, mesovita voznja, 31 kmh. Potrosnja cep-cep 6,1 litar.

Isto toliko, bukvalno u dl :) , je bila moja ukupna (kombinovana) potrosnja u dugogodisnjem vlasnistvu 1.9 Stila.

Po cepu, naravno.

12 hours ago, rocket said:

Zanimaju me sad ovi koji u mesovitoj voznji imaju prosecnu brzinu 42 kmh

Juce sipao, pa slikao dok ne prepisem u tefter... Nemam pojma o cemu pricas :D :

 

IMG_20240625_164730_resized_20240626_011521245.thumb.jpg.dc28c8a74ea03e06cc2d120c718d971c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora je da iako je prazan grad ti na semaforu cekas minut, pa vozis minut. Nerviraju me likovi koji po gradu imaju prosecnu brzinu preko 35kmh. To znaci da si na relaciji od 3 km stao na jedan ili ni jedan semafor cak i nedeljom u 5 ujutru

12 hours ago, Ivan said:

Cim klinci zavrse sa skolom, vec je primetno manja guzva. A onda jul/avgust, sezona odmora i banja za voznju i parking po gradu.

I tako sve do septembra i starta skolske sezone.

Isto toliko, bukvalno u dl :) , je bila moja ukupna (kombinovana) potrosnja u dugogodisnjem vlasnistvu 1.9 Stila.

Po cepu, naravno.

Juce sipao, pa slikao dok ne prepisem u tefter... Nemam pojma o cemu pricas :D :

 

IMG_20240625_164730_resized_20240626_011521245.thumb.jpg.dc28c8a74ea03e06cc2d120c718d971c.jpg

To si vozio 180kmh 500 metara, stao na semafor, pa vozio jos 200 metara 250. Salim se naravno, ova moja prosecna je na 10 km otvorenog puta i 10 km po gradu. To mi je svakodnevna relacija posao- kuca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesana salata, 700 i kusur km.

Autoput, magistrala, lokal, pos'o-kuca, da kazem neka standardna potrosnja.

U vlasnistvu se vrti izmedju 6.0 i 6.1 po cepu. Otprilike slicno kao 400 kg laksi i 50 KS slabiji 1.9 Stilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dizel ne oseca tezinu ;) ali u visokom obrtaju je tanan mora to na ram pam pam , da cepa PCV separator chajniz shit ;) Meni po gradu neka jaka guzva ili przenje 10tka apsolutni max sto je skoro fabrika, izgleda sam ga lepo produvao :wub: sad cemo uskoro preventivna zamena ulja na nekih 3000 - 4000 km na vruce posto nema pcv sistem pa se prlja cesce ali zato ima dovoljno ono sto treba -  crankcase breather sa check valve-om ;) ili sam corav ili stvarno nema pcv sistema niti se igde spominje :(

20240623_013222.jpg

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocket meni je oko 2l veća potrošnja na petici 3.0 xdrive sa 40ak kmh proseka kombinovane vožnje pola grad pola otvoreno. Kao što @moron kaže problem je kad auto lepo prima gas i većina ubrzanja ili preticanja mi je pun gas iako nema potrebe ni 30% gasa, samo zbog osećaja jer deluje moćno i vuče da stisneš gas makar i na sekund dva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potentan motor, ako se vozi neagresivno, može da ostvari neverovatno nisku potrošnju. U rangu slabijeg motora. Pa nekada i bolje, čini mi se.
Samo je zlo što taj potentan motor „vuče čoveka u zlo“. Bar ako je iole „labilna ličnost“. A voziti tako nešto moćno i non-stop „ostati stabilan“, meni to deluje kao nemoguća misija. Naravno, kada češće „popustiš“ i „poklekneš“, ode i potrošnja ... :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, neverovatno ekonomican (za snagu i masu), a opet mocan i rado prima gas, kretanje iz mesta je "najgore" iskusenje pogotovo ako nemas nikog ispred sebe, sa 400nm vec na 1000rpm i vrlo kratkom prvom brzinom snazno krece bez napora i trazi još.20240627_173045.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je to tačno 3,0? Koja "berba"?

400 Nm na 1.000 rpm je dosta. Baš moćno. Koji mu je max. moment ?

Nedavno sam vozio Countryman 2,0 sa 300 ks i 400 Nm. I imao sam utisak da povremeno subjektivno zna (privremeno) biti malo "šupalj" ako ga uhvatiš na veoma niskim obrtajima. Onda sam pogledao krivu mometa i snage i video da na 

na 1.500 rpm ima samo oko 73 ks :) I kao da tu još uvek malo "spava". Na 2.000 rpm je već na oko 114 ks. I tad je već "skroz budan" i baš "maše rukicama" :) Lud autić 300 %. Podsetio me na 500L sa količinom prostora iznad moje glave ....  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...