Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Znam da je 1.5dci ekonomican, zavisno u kom autu se nalazi ali sam vrlo iznenadjen potrosnjom u Dusteru mk2 115ks/6b

Menjac je ok odmeren za 130 km/h al se vidi usteda na izolaciji. 

Neki srednji paket opreme.

 

IMG_20230327_100548.jpg IMG_20230327_100543.jpg IMG_20230327_100538.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzorak je ogroman..kolega ga je do skoro imao kao privatno-sluzbeni u firmi i bas ga je lepo cuvao i vozio, maltene da covek ne veruje da je auto sa poocetka proizvodnje mk2 serije, a relacija do posla B.Kosa - Dusanovac a tereni su mu 99% autoput i magistrala. Za lokal ne znam ali koliki god da je izgleda mizerno utice na potrosnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je QQ trenutno na 5.6 proseka jer ima dosta lokala. Ali kada se pripazi malo moze da vuce ka 5l na otvorenom.

Ono sto ja primetim kao najvecu razliku je da preko 110km/h bas ima razlike u odnosu na Leona zbog aerodinamike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čeona površina čini svoje na auto putu pri većim brzinama ... Imaš ti "energetske sreće" da je taj QQ još i relativno nizak, mislim da je niži oko 6-7 cm od 500L :)

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji prosek brzine ti bude na povratku i u koje je to vreme ?

 

Ovih 57/58 km/h u odlasku na posao ti je "nadrealno" za ogromnu većinu ljudi kada se pomene "gradska vožnja" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga malopređašnji povratak sa posla...

 

Za jutarnji prosek brzine:  imam jedan deo puta, tzv. zaobilaznica (tj. ne prolazim kroz grad Pančevo već idem zaobilaznicom u južnu industrijsku zonu Pančeva - rafinerija/petrohemija), gde mogu da ga opletem (što i radim jednom - dvaput nedeljno) koliko hoću rano ujutru, nema semafora, nema pandura,.... Rekao sam za onu jutrošnju potrošnju da nisam prelazio 90 km/h.  Popodne je, em gužva u tom delu puta, em ima pandura redovno (svaki dan) pa se ne zalećem više od 85-90 km/h...

 

Pozdrav.

20230330_143559.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatni komentar za jutrošnji prosek brzine:  napisao sam da je to od pumpe u Mije Kovačevića (znači, ne od kuće), tako da sam praktično veoma brzo izašao na Pančevački most i dalje ka PA; tu praktično nije ni bilo gradske vožnje jutros u opsegu merenja.

 

Popodnevni je prosek full posao-kuća, uključujući i gradsku vožnju od samog mosta (kolona od skoro pola mosta) pa nadalje do Zvezdare (Mije Kovačevića, Ruzveltova, Vuk, Bulevar, Cvetko, kuća....).

 

Daće Bog, idem sad' u aprilu prvi put sa novim kolima do tazbine u Boki Kotorskoj (Jabuka, Pljevlja, Žabljak, Šavnik, Krnovo, Nikšić, Vilusi, Grahovo, more),...javljam parametre (znam da će Miloš Veliki da me usere sa prosečnom potrošnjom):smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam imao rutu za posao B. kosa - staro sajmište (80% relacije je bio auto-put), prosek brzine mi je bio 31 km/h.

Ne znam kako uspe da se postigne prosek 38 km/h u špicu, sa kolonom do pola mosta.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec godinama mi je prosek 31 - 33 kmh. Pa - Bg i nazad.

Doduse ako je ujutru merio od mosta i nije ga uhvatio semafor na pancevackom putu, kao ni u pancevu do rafinerije, onda je moguce.

Edited by rocket

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jutros full opseg, u smislu od kuće kod Cvetka do posla u PA (ne od Bogoslovije do posla kao juče ujutru, gde praktično i nije bilo gradske vožnje)...isti uslovi vožnje, propisi, jedino što sam jutros vozio 100 km/h na zaobilaznici (juče nisam prelazio 90 km/h)...

 

Nema drastične razlike, osim u smanjenoj prosečnoj brzini...

 

20230331_054412.jpg 20230331_054419.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj uzorak puta jedno 20, iskljucivo cep-cep metoda, pa da znas tacno na cemu si i koliko board laze...

I ove starije i jace MultiAir generacije motora si na tu tezinu, u idealnim uslovima na magistrali, opusteno mogao da spustis ispod 5l normalnom voznjom. Par puta sam cisto radi testa uspeo i par dl nize, ali to se vec ne moze nazvati voznjom nego patnjom :D . Board je naravno lagao 4-5 dl, pa je to na tabli izgledalo bas bajkovito :) , kacio sam i slike.

Ono gde lepo srknu je kada krenu da se jace gaze, u brdu i sl... Ne znam kako ova treca generacija MA (tj. FireFly) stoji u tim uslovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam da je meni Tipo bio poprilično precizan bord-čep, 2dcl gore dole.
Na magistrali opušteno ispod 5 litara, kačio sam BG - UE magistralom preko rudnika itd i UE-BG preko Miloša Velikog.
Naravno, nov motor, neke modifikacije sigurno postoje itd. Jedino je na AP preko 120km/h kretao da diže potrošnju, i sve preko 130 je bilo 7+ litara. Isto i kad se stisne pošteno od semafora do semafora.
Generalno, stvarno mali potrošač za tu karoseriju i tri cilindra u normalnoj vožnji.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Ivan said:

.....Ne znam kako ova treca generacija MA (tj. FireFly) stoji u tim uslovima...

Dobar, veći uzorak - svavako....trip A mi je (pređenih 5.700 km) 6.1 l/100 km.

Ovde samo poželeh da podelim jednu izdvojenu, dnevnu priču, koja mi je redovna (svakodnevna)...

 

Čisti grad je, po BC, u popodnevnom špicu, čistih 9 - 9.5 - 10 l/100 km:

 

(a) Pisao sam ranije, pre par meseci popodne u ludačkom špicu od Kališa do Cvetka, 6.5 km, sat vremena vožnje (znači, prosečna brzina 6.5 km/h:shock:) - board lepo kaže 10 l/100 km.

 

(b) Juče popodne u špicu, od Ćalija do Cvetka, 2.9 km, dole na raskrsnici kod Mirijeva 5 semafora čekam, gore u Mite Ružića 4 semafora čekam, 20 minuta vožnje (znači, prosečna brzina 9 km/h), board 10 l/100 km.

 

Realno, možda je to i 10.5 - 11 l/100 km. To je to, BG u špicu, stani - kreni, da prođeš jedan semafor treba 5 - 6 minuta...

 

Videću sad' u aprilu BG-CG-BG, podeliću.

 

Gornji Quote je zbog pitanja (nedoumice):  Ivane, kako si gore napisao -  ispade da je moj T3 FireFly motor MA, a ja mislim da nije...

 

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, FireFly, sa trecom generacijom MultiAir sistema ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-fiat-novi-tipo-novi-fiat-c-segmenta/&do=findComment&comment=1599313

 

Apropo potrosnje, dok se auto detaljno ne upozna - najvalidniji je sto veci uzorak, sa merenjem po cepu.

Jednostavno, zakon velikih brojeva, tu posle ni neka veca odstupanja u plus ili minus ne uticu na konacan rezultat. Kada se udje u stos i zna koliko laze u kojim uslovima, kasnije se moze osloniti i na board.

Pitanje oko potrosnje u zahtevnijim uslovima sam postavio jer je moj (sada vec bivsi) MultiAir mogao da se vozi vrlo racionalno. Ali cim bih usao negde u brdo, zahtevniju voznju, krivine, preticanja - lepo se videlo kako potrosnja krece znacajnije da skace, momentalno :) . Mada se turbo benzinac lepse vozi, dizel je tu recimo neprikosnoven (uvek volim da kazem da je kod njih nesrazmerno mala razlika u potrosnji izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje :) ). Zato me cisto interesovalo kako se Fiatova poslednja generacija motora ponasa u tim uslovima. Recimo, gomila testova koju sam gledao nije bila bas naklonjena potrosnji vece i jace T4 verzije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mene sa slikom borda. 98% auto-put po mitl evropi.

 

IMG_20230402_164107.thumb.jpg.e32b14910fbe58c106908a65e339e335.jpg

 

Vožnja oko maksimalne dozvoljene brzine na AP sa ubrzavanjem pri preticanju pa ajd nazad na 130.  U odlasku je bila ista potrošnja, uz veću prosečnu brzinu od 94 km/h, jbg nemam sliku Prosečnu brzinu je snizilo par sudara u Mađarskoj i krkljanac na Horgošu u povratku. Ranije sam postavljao AP sa prosekom 6,4 l/100km a razliku od 0,2 l sam sklon da pripišem gumama. Niža potrošnja je bila sa čisto letnjim gumama a ova viša sa AS gumama. Gorivo i nema izglada nekog većeg uticaja na potrošnju. Naime u odlasku je bilo 100% naše gorivo, imam blesavu naviku da sipam do vrha na poslednjoj pumpi pre granice a u Mađarskoj stajem samo na pauze zarad sebe, mrzim jurenje forinti u SRB i preganjanje sa promenom evra u Mađarskoj. Do Austrije je otišlo manje od pola rezervoara. U povratku se išlo preko Bratislave i tu je do vrha sipana OMV stotka na pumpi odmah po izlasku iz Bratislave. Ista potrošnja i jedan kvadrat iznad polovine na pokazivaču količine goriva posle granice. Možda bi potršnja bila niža da nije bilo kreni-stani od sat vremena na mađarskoj strani prelaza.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/30/2023 at 4:35 PM, nebojsa zvezdara said:

Daće Bog, idem sad' u aprilu prvi put sa novim kolima do tazbine u Boki Kotorskoj (Jabuka, Pljevlja, Žabljak, Šavnik, Krnovo, Nikšić, Vilusi, Grahovo, more),...javljam parametre (znam da će Miloš Veliki da me usere sa prosečnom potrošnjom):smoke:

Evo, juče, prvi duži pravi put sa ljutom zveri...Miloš Veliki do Pakovraće, Požega, Užice, Zlatibor, Nova Varoš, Prijepolje, skretanje sa magistrale do Mileševe, Jabuka, Pljevlja, Žabljak, Šavnik, Nikšić, Vilusi, Grahovo, Sv. Stasije kod Kotora.

Nas troje, tri srednja kofera.  Nisam ludovao....

U CG asfalt prva liga...

Moliš Veliki - ludačka magla negde do visine G. Milanovca. Posle sve suvo do Pljevalja - tamo susnežica. Na Žabljaku pravi sneg, ali suv, nije se hvatao. U Nikšiću pljusak. Na moru vedro...

Javljam za povratak...

Pozdrav. 

 

20230409_150822.jpg 20230409_150832.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se vratis, napisi i koliko stvarno trosi (po cepu) :D .

Konacno da neko postavi validan i iole veci uzorak kilometraze sa ovim T3 FireFly. Sve se kacilo po par km, u najboljem slucaju par desetina :) .

Lep rezultat, ali evidentno se u praksi nisu mrdnuli po pitanju potrosnje od prethodnih generacija MultiAir (i to 40% do 70% jacih). Cak sam po netu vidjao da se dosta njih zalilo na prilicnu potrosnju T4 verzije (koju mislim i nemamo na forumu, tj. bar da je u pitanju neko od aktivnih clanova).

PS: Srecan put nazad i lep provod ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se autoputa i konstantne voznje na vecim brzinama tice - mislim da je na T3 100 ta 5. brzina lepo razvucena. Koliko se secam odnos je 0.76 , maltene kao na njihovom C635 sestobrzincu koji ide na gomilu i dizelskih i benzinskh turbaka.

Ali tu onda vise "pate" medjuubrzanja, tj. brzine ispod 5. su vise razvucene (sa vecim prenosnim odnosima izmedju). Obicno su slabiji motori, sa manjim obrtnim, "sabijeni" sa prenosom u menjacu i sa kracim su brzinama. Kako bi se donekle kompenzovao manjak snage (ali onda se placa danak vecim obrtima na visim brzinama, tj. vecom potrosnjom i bukom).

Mada Final Drive Ratio zavisi od odnosa u diferencijalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...