Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Ajde onda da ponovim...

Prethodni auto Fiat Croma 1.9 mjt 150ks, prosečna potrošnja u raznim režimima vožnje, izmerena na oko 1.500 km (toliko predjem mesečno) mi je bila oko 6.5 l euro dizela na 100 km predjenih. Na mesečnom nivou Croma je trošila 15.000,00 din po ovoj računici (prilično je tačna poredeći sa sačuvanim računima).

Sada vozim Golf Plus 1.6 benzinac sa plinom. Prosečna potrošnja na istoj relaciji i km i u približno istim režimima vožnje mi je oko 8,5 lit plina na 100 km predjenih.
Na mesečnom nivou kod Golfa na plin to izadje oko 11.000,00 din + 500 din benzina.

A sad malo o vožnji ova dva auta:
Cromom je vožnja u gradskim uslovima bila pravo mučenje (konkretno - zbog veličine vozila veoma je teško naći parking mesto. Lako se ona parkira ali je parkinga malo i to nije samo slučaj sa KV. Dalje, naša vozačka kultura je na nivou kremanjonca pa često ostali vozači parkiraju preko 2 parking mesta ili popreko, ukoso, što predstavlja problem automobilu koji je dugačak 4,75m spram parking mesta dužine 5 metara. Dalje, režimi gradske vožnje vrlo nepovoljno utiču na dpf kod dizela što ne predstavlja toliki problem u vožnji koliko me iritira.
Na otvorenom putu Croma je na svom terenu, pravo uživanje.

Sa druge strane Golf Plus sa dužinom od 4,2m se po gradu vozi vrlo lako i pravo je olakšanje za nalaženje parking mesta. Ali je mnogo siromašniji sa opremom, u startu 1000€ skuplji u istom godištu i otvoren put def nije njegov teren (govorim o motoru kome smo gore analizirali potrošnju). Ide on, nije da ne ide, ali kao i Croma po gradu - kompromis...

Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim admina da uredi slike i post.

Elem moja potrosnja Kv-Np-Ro-Pg-Bd . U povratku preko BP-ZL-ČA

 

Klimatizacija je radila 30% puta. Auto dupke pun, gume 225/45/17 Conti EcoContact 5, gorivo obican benzin NIS.

Prilikom vise kracih pauza auto je konstantno radio u mestu tako da se i to malo odrazilo na prosecnu brzinu. Za gabaritnu Deltu i 1.4 turbaka odlicna potrosnja.

P.S. Vise puta testitan bord po metodi 'Licno sipanje do cepa' i definitivno smanjuje za 0.2.

 

11.thumb.jpg.506602fae89e6924c0f8a5f0167178d9.jpg 12.thumb.jpg.04ea152ba16a6161e6f850d911733da9.jpg 13.thumb.jpg.944c71c775acd8f7f2f060aa7b46ff3a.jpg 14.thumb.jpg.350b39590a818f48bcd539ca8a78f338.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, shakalkv said:

Molim admina da uredi slike i post.

Sredjene slike i format ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je to kad je prosečna brzina 55, a kod mene nikad preko 23, pa vi vidite. Nekad bude i samo 18.  Ovih dana mi ide s klimom 13 - 15. Bez nje je bilo 11 - 12. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre,meni prosecna brzina od 14-18km/h. Tih dvadeset i nesto imam kad se provozam do Nisa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat EVO 1,4 Multiair 105ks. 10 litara u Beogradu lagano prosečna.

Na otvorenom autoput 6, magistrala 5,1. To su podaci sa računara. nisam sipao do čepa da proverim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BG - HN ( prosek brzine 66 km/h i potrošnje 6,5 ) i HN - BG ( 64 km/h i 6,3 ).

U oba smera preko Tjentišta, sa Hondom CR-V 1,5T.

 

brzina ka BG.jpg brzina ka HN.jpg potrošnja ka BG.jpg potrošnja ka HN.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron prijatelju, ovaj prosek, jel to prilično brza vožnja? Ne pratim temu toliko niti imam red veličina u glavi koliko durgi ostvare do CG prosek, ali ja sam išao 50kmh, jeste moj auto sporiji ali i da je brži ne znam koliko bih brže išao, i ovako sam pukao 35ur za radar :)

 

Inače, da iskoristim da napišem, Aranđelovac Bečići i nazad preko Rudnika i Podgorice, prosek po bordu 6,1l, veći deo puta sa klimom, rad u mestu sigurno 2 h granica se čekala, imalo i radova, skoro sve vreme radio auto sa klimom... prilično zadovoljan potrošnjom. Jeste prosek brzine niži, ali svi usponi sam ga gazio maks, četvrta, peta kojom može, nisam se obazirao na potrošnju, po ravnom ne smeš a i teško da može maloi više od ograničenja 80-90, staložena vožnja, deca spavaju.. (muka im je pripala jedino kad smo se peli uz zlatibor u povratku, prazan put, ja malo navukao obrtaje u četvrtoj pa mi žao bilo da ih izgubih do vrha a žurilo se na komplet lepinju :)) Jedna uzbrdica me koštala kao što rekoh 35eur, koji su preveranti, kad se izađe iz cetinja u povratku, uzbrdica, ima treća traka znači krećeš da obilaziš kamione, pa krivina desno, i tabla 50 ograničenje, kad izađeš iz krivine radar... 77kmh sam išao...  a ogrničenje 50 je zbog iskučenja sa puta na kom oni stoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, djole81ar said:

prijatelju, ovaj prosek, jel to prilično brza vožnja? Ne pratim temu toliko niti imam red veličina u glavi koliko durgi ostvare do CG prosek, ali ja sam išao 50kmh

Generalno, za cistu magistralu je prosek od oko 60-65 km/h neka normalna i opustena voznja. Oko ili malo preko ogranicenja, da ne strecas od kazni. Zavisno opet od guzve, strukture puta, koliko se prolazi kroz naselja - moze to da bude koji km/h manje ili vise. To je iz prakse, a teoretski ce ti slicne ili za trunku manje vrednosti izbacivati i navigacija, Google Maps... Opet zavisno od strukture puta.

Apropo ogranicenja, na manje poznatom putu svuda se pripazi upravo na takvim mestima gde je ogranicenje 40/50/60 km/h, bar da budes u toleranciji. Ako pecaju, uglavnom je na takvim mestima. Na 80 km/h vec to ide malo lezernije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

Tom deonicom ( BG - Užice - Višegrad - Foča - Tjentište - Trebinje - HN ) sam išao preko 100 puta ( bukvalno ) i zavisno od raznih uslova saobraćaja ( pa zavisni i od sreće ) prosek brzine mi bude od 55-70 km/h. Pri čemu sve sa prosekom iznad 65 već spada u konstatno malo bržu vožnju, ali, bez velikih maksimalnih brzina. Recimo, ovaj put (za taj prosek od 66 km/h), nisam išao čak ni auto putem do Čačka, a osim na kratko pri preticanjima, nisam vozio na pravcima brže od 100-110. Za "dobar prosek" ti treba "konstantno dobra brzina" :) Ne trebaju ti sumanuto visoke maksimalne brzine, već pretežna "konstantnost" (ako je moguće )  :)

A jedan od bitnijih razloga ( koji i ti pominješ ) zašto putujem za CG preko Tjentišta ( a ne preko Prijepolja ) jeste "policija" i radarske kontrole. Sa policijom iz CG, blago rečeno, nemam sreće i koliko god je to moguće, gledam da što manje putujem kolima kroz CG (iako redovno letujem tamo).

Sa BH policijom nikada nisam imao stvarnih problema (niti na njih ljut bio). Jeste me tamo radar uhvatio "milion puta" (pre nego sam skontao sva mesta gde "radarišu" i šta može da se toleriše, a šta ne  ), ali, uvek je bilo kulturno sa njihove strane, a u pola slučejava sam bio samo "opomenut".

O CG policiji bih o "kulturi komunikacije" mogao da napišem samo horor priče ( a vučem poreklo iz tih krajeva ).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Ako je auto radio u mestu 2h, onda mi prosek izađe na 57kmh (ko će ga znati koliko sam sad puta gasio na granici a koliko sam pod klimom držao i pomerao...), dok su me panduri držali auto je radio min pola sata u mestu, to sigurno. U povartku krenuo sam u 12:20. pola sata panduri, sat granica, na lepinji u borovoj glavi bio oko 18:40, znači to mu dođe ko šta google map kaže za oko 5h vožnje

 

Ograničenja.. A jbg, i jesam i nisam registrovao taj znak, al ko da ga u sred uspona spušta na 50... i svako tako iskjučenje u Cg ima znak dla na 50 ili 60... Još su jednog uhvatili u dolasku ispred mene, on zaleto iza, ide treća traka, ja ga pustim, pa ja iza njega, ide tabla 50, njega capnu... al u povrtku ja naletoh... šta da se radi. 

9 minutes ago, moron said:

O CG policiji bih o "kulturi komunikacije" mogao da napišem samo horor priče ( a vučem poreklo iz tih krajeva ).

 

Ja sam prošle godine uspeo da im dam 20eur kad me uhvatiše kad sam se spustao od Nikšića, sad kao kažu ne može ništa mora da pišu, nisu bili drski al kao ne vredi, 30-40 tog prepodneva su pisali... kartica nije mogla da im prođe na terminalu, pa su mi ''učinili'' da plate za mene zato što deca spavaju, verovatno su stavili u džep iako su napisali prijavu, tako da sam uredno sačekao kusur :) kazna je inače 50eur za preračenje od 20-30kmh a oni su pisali van naseljenog mesta -30% to je 34eur... 

 

Mogao bih sledeći put tu trasu, volim te predele, volim višegrad.... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo gore su ti proseci za neku normalnu voznju i bez nekih nenormalno dugih stajanja :) . Ako idem samo po Srbiji bude taj prosek i vise. A ako bude "normalnog" cekanja na granici,  ako je samo magistrala (Cro/Dalmacija, CG, BiH) otprilike oko gore navedenih vrednosti. Maltene identicno kao sto je @moron postavio. Posto smo, deluje mi tu negde sa godinama, apsolutno se slazem sa njim - treba samo drzati neki svoj normalan tempo, licno vozim bez ikakvog jurcanja ali uz sto manje kocenja. Onda se vozi opusteno, a hvata se solidan prosek i brzine i potrosnje. Sa 1.9 dizelom mi je to bilo oko 4.5-4.8l sta god da mu radis. Sa benzincem od 5.2l pa navise, kako je desna noga raspolozena posto je dosta osetljiviji na istu :) .

5 minutes ago, djole81ar said:

al ko da ga u sred uspona spušta na 50... i svako tako iskjučenje u Cg ima znak dla na 50 ili 60

Jbg, to su ti idealna mesta za pecanje ;) , zna se gde treba pripaziti a gde moze da se raspali. Ko ide dole ali preko Ustiprace (Foca, Cemerno, bas ruta pomenuta iznad) - sto se toga tice, meni je karakteristican i onaj deo iza Visegrada. Prelepa deonica za voznju, ogranicenje 80 km/h a nigde nikoga, blage krivine uz Drinu, na desetine odlicnih tunela, bas da raspalis za uzivanje. Jos u staroj Jugi je ta deonica bila kao pista kada je napravljena, mada je u zadnje vreme slabije odrzavaju. Ali izmedju tunela negde imas ogranicenje 50-60 km/h, negde se ukljucuje i sporedni put i tu obozavaju da dzedze. Ko ne zna, bas lako se zanese i upeca. Ono sto mi je recimo kod njih odlicno - svako ogranicenje ima i prestanak ogranicenja i tacno znas na cemu si. Dok kod nas takav znak maltene ne postoji, cak ih mrzi da ponove ono vece ogranicenje, pa ti gataj da li ono nize vazi do neke raskrsnice ili i dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, evo par starijih fotografija borda za istu deonicu sa 308 SW:

 

IMG_20160729_182324.jpg IMG_20160710_234437.jpg IMG_20160704_223229.jpg Bord podaci - pežo 2016.jpg

 

I 500L:

 

IMG_20160807_003758.jpg IMG_20160806_013133.jpg

 

Neko bi statistčki olako mogao da kaže da benzinac na istoj deonici troši preko 50% više ... :)

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas BG-HN preko Tjentišta. Dosta gužve kroz Srbiju, obilazak oko Čačka postaje horor. Kolone, kolone, preticanja, preticanja, mala prosečna brzina, uz česta stiskanja gasa ...

 

20210705_161857.jpg 20210705_161846.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maestralno su uradili obilaznicu gde ides sa crvenog na crveno svetlo.. isao sam prosli vikend na Zlatibor, stvarno je za nervni slom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da izmerim potrosnju gasa tj TNG,jel i tu važi od "čepa do čepa"? Sipano 38L gasa i do pištanja za gas ,presao 310km.E sad kolko moze jos da predje od kako zapišti za kraj gasa.Ovako ispada (38/310)x100=12,2L to mi mnogo,ako je racunica ispravna.U pitanju je LANCIA Y ,1,2-2002,benzin-tng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako kaže matematika. Tako se računa. E sad, jeste malo više nego što bi trebalo.

Probaj još jedan rezervoar pa vidi .

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se i ovo može zvati cep metodom?

Ako može eto mojih rezultata za dva meseca suve gradske vožnje955507094_Screenshot_20210706-1326352.thumb.jpg.05e604b6eabccce11d79e5a45249984e.jpg

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontra smer ( HN - Tjentište - BG ), u povratku sam išao u proseku brže nego u odlasku ( 65 umesto 63 km/h ) uz nižu potrošnju ( 5,9 u odnosu na 6,7 ).

Kako ? Više faktora. Bio sam prazan ( pa sam vozio tečnije, manje kočenja i ubrzanja, a brže po krivinama ), nešto manje sam preticao (a brže stigao ) i generalno manje sam bespotrebno potapao gas "do daske" nego u odlasku.

bord - povratak iz HN, brzina.jpg

bord - povratak iz HN, potrošnja.jpg

bord, 2 odlaska u HN i nazad.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo 95ks WLTP vrednosti:

 

IMG_20210708_174008.thumb.jpg.8e94364f4b31740e28f48935a5a26324.jpg

 

E a kako to izgleda na aktuelnom uzorku Trip B i pređenih 827 km sa preko 80% gradske vožnje poslednjih dana non-stop pod klimom te tri vozača sa različitim stilom vožnje, ja i gospoja redovni, a sin se ponekad ogrebe, ali ga ipak računam.

 

IMG_20210708_063830.thumb.jpg.1a8cde8b190fc06dbf30b0f0b2e2b680.jpg

 

Laganih 8,3 l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da definitivno potvrdim da Leon manje trosi od kad je presao preko 40kkm.

 

700km pretezno autoputa, brzina oko 140km/h i ispalo je sledece:

 

* Prosecna brzina 110km/h (ubise ga granice i guzva :D)

* Prosecna potrosnja 5.2l

 

Uzevsi u obzir da bord laze oko 0.2, ovo je sasvim lep rezultat i dosta manje nego prethodnih godina gde je tezio ka 6l  na bordu pri ovim brzinama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako kratko si ti na granicama čekao ako ti prosečna brzina na bordu na kraju spala na samo 110 km/h. Otprilike, kada bi na putovanju auto putem dugom 500 km bio zaustavljen ukupno 1 sat (za sva zaustavljanja u zbiru, odmori, putarine, gorivo, granice), tada ti prosek sa 140 spadne na 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore, hoce covek kulturno da ti kaze da vozis kao baba :P .

6 hours ago, rocket said:

Pančevo-Budva preko Zlatibora i još oko 150km vozikanja po primorju, 5.9 litara

Jtd 85kw

Bar iz mog dugogodisnjeg iskustva, mLogo mi to nesto kolega za JTD :huh:? Te "morske" rute bez autoputa su mi bile po 1-1.3l manje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...