Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

2 hours ago, ISV_01 said:

Obzirom na off road voznju koja se moze pojmiti sa nekim cepom u gradu

Vidim da je to bio off-road koliko i ona moja gradska, tj. Corona graCka od 28-29 km/h :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, knezevic76 said:

Jel može softverski da se ugasi, možda?

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 

Mislim da može na svakom autu softverski da se ugasi i to je najisplativija investicija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce stigao sa odmora, ~1300 km, prosecna brzina 60 km/h, potrosnja 7.3 l/100 km. Ali samo zahvaljujuci felnama koje tresu preko 120 km/h, tako da sam sve sto je na autoputu, vozio do 120 km/h. Inace bi potrosnja bila blize ~8 :D 

 

T-Jet odlican, uzbrdo sa klimom, u 4. brzini, preticanje kolone, ko od sale bukvalno... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu da te dziberski pitam gde si bio :D , nego kakva je bila struktura puta? 60 i kusur km/h mi je obicno prosecna brzina magistralom. Pretpostavljam da je tu onda bilo vrlo malo autoputa ili prosek ubijen nekim prilicnim lokalom? Iz tog razloga, deluje mi poprilicna potrosnja, oko 40% preko fabricki deklarisane. Doduse, njihove bajke od 5.3l, ali opet mi je poprilicno? 60 km/h je idealna prosecna brzina za malu potrosnju. Naravno, ne mora da znaci, sto kazu statistika je kao bikini :) , zato i pitam za strukturu puta...

Na koliko ti se po cajgerima T-Jet vrti u 6. brzini na 120 ili 130 km/h - s obzirom na isti C635 menjac (kod mene je na 120 km/h na okruglo 2500 rpm, na 130 km/h 2700 rpm, na 140 km/h "lize" 3000 rpm, itd...)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subotica do Sarajeva, tu sam imao samo do NS autoput i onda sve magistrala. Medjutim jako su velike guzve bile. Kamioni, radovi, pa onda se vucemo 30 km/h, pa stiskanje do poda u prilikama za preticanje. Klima se nije gasila. E onda posle par dana, od Sarajeva do Mostara, tu je isto magistrala, ali isto guzve, bili cak i neki radovi, jedno ~20 min cekanja i puzanja na kvacilu. Potom odatle do NP Sutjeska (Tjentiste), to je bio prazan put ali izuzetno grbav, tu sam imao jako razlicit tempo, negde sam divljao, a negde sam milio 2. brzinom. Sve u zavisnosti od rupa... Ima delova gde su mi zubi ispadali bukvalno. Ali nije bilo guzve. I onda odatle do Visegrada, pa Uzice, Cacak, gde je bilo standardno malo guzve + radovi i Milosem Velikim prakticno do Subotice (ofc nije MV do SU, ali ne silazi se sa AP pa je takav utisak) :D 

 

Generalno, jako los prosek sam imao po magistralama. Ali za to krivim pre svega guzve i moj tempo voznje... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

do Sarajeva, tu sam imao samo do NS autoput i onda sve magistrala

Uf, moja omiljena deonica. Ako idem na tu stranu, posle nase granice kada se udje u krivine uz Drinu, a posle i u brda - prosto podivljam :D. Milici-Vlasenica, kratka ali takodje lepa vozacka deonica, sva u krivinama. Od Vlasenice mozes da biras 2 puta do Sarajeva, ne zna se koji je lepsi - prvi preko Han Pijeska i Ravne Romanije (odmah uzbrdo u serpentine, tuda se voze i brdske etape), drugi nizbrdo ka Kladnju, pa penjanje preko Olova i Nisicke visoravni.

2 hours ago, horvat said:

od Sarajeva do Mostara, tu je isto magistrala

Imas novi auto-put (buduci A1, tj. Madjarska-Jadran) od Sarajeva do Tarcina, 30-ak km, cini mi se 2.5 KM putarine. Ne znam da li su pustali dalje ka Mostaru, prolazio sam zadnji put prosle godine. Od Tarcina magistralom, Ivan sedlo, Konjic, Jablanica, krivincine niz Neretvu, uzivancija... Od Mostara pretpostavljam Nevesinje, pa kroz Gatacko polje?

Ustipraca-Visegrad, magistrala niz prelepu Drinu, kroz krivine i desetine tunela u serijama jedan za drugim, komentari :) ? Bas lepu vozacku rutu si odabrao :thumbup: , izvinjavam se za off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam tim autoputem, ali ide samo do otprilike Konjica, ne ide dalje. A Neretvanska magistrala je poznat lep put :D 

 

Da, preko Nevesinja, Gacko itd...

 

Magistrala niz Drinu uz tunele isto jako lepa, samo malo neravnija od Neretvanske. Nije da zubi ispadaju, ali nije bas ni da mogu pungas Alfom tuda :D 

 

Da, izbor nije bio slucajan, i nekim od tih puteva se nisam ranije vozio, pa sam bas ciljano koristio priliku. Npr. put nazad mi nije bio najblizi preko Visegrada, Uzica, itd, ali sam hteo da vidim i tu rutu, a i autoput Milos Veliki :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, horvat said:

Isao sam tim autoputem, ali ide samo do otprilike Konjica, ne ide dalje.

Cek, cek, do Tarcina kao ranije ili produzeno jos dalje do Konjica? Cisto da znam, jes' da je nepunih 30 km ali izbegavas vendranje na Ivan Sedlo, tunel...

44 minutes ago, horvat said:

Magistrala niz Drinu uz tunele isto jako lepa, samo malo neravnija od Neretvanske. Nije da zubi ispadaju, ali nije bas ni da mogu pungas Alfom tuda :D

Ma #pungas :D , samo pripaziti na one raskrsnice izmedju tunela, gde su ogranicenja 60 km/h, tu znaju da dzedze. Mene odusevljava kad zgazis, pa kroz one desetine tunela i krivine niz Drinu... Solidan je put, a ja ga se secam jos iz bivse Juge kada je bio bukvalno kao pista, nocu tuneli sljaste... Podseca me na deo kod nas u Srbiji izmedu Pozege i Ovcar Banje/Cacka, koji si takodje prosao - prelepa priroda, takodje nekada put kao pista, a danas ne mogu ljudski ni da ga odrzavaju :thumbdown: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, do Tarcina je jos uvek. Nisam zapamtio napamet, a mrzelo me da otvaram mapu :D 

 

Meni je dobar put i kroz ovcarsko kablarsku klisuru samo sto je uvek (bar ja kad sam bio) bila guzva, brdo auta, pa ne moze da se stisne ... tamo su lepe krivine, duge i brze, a i asfalt je dobar :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Cisto da uporedis potrosnje - dobrim delom slicna ruta kao tvoja, a imas i visinske razlike ;) . Jedino sto sam ja produzio preko Mostara dalje na more i nazad:

On 8/7/2018 at 4:03 PM, Ivan said:

BG - Sabac - Zvornik - Milici - Vlasenica - Kladanj - Sarajevo (autoputem do Tarcina) - Konjic - Mostar - Ljubuski - (GP Crveni Grm) - Vrgorac - Makarska.

Aditivirani BMB95 cepovan na "Petrolu" odmah po ulasku u BiH, takodje cepovan u povratku na istom mestu. U pitanju je najzahtevnija deonica puta, preko BiH do primorja i nazad (nekih 360 km x 2 + malo lokala). Uzivancija u voznji i prelepoj prirodi, sa dosta visinskih razlika, krivina, preticanja... Mozda nekome bude interesantno - pikovi su redom kod Kladnja, Olova, zatim Nisicka visoravan, Ivan Sedlo, penjanje iz Mostara i na kraju prelaz preko obronaka Biokova i spust na more (druga slika je ceo put, vidi se pocetna ravnica kroz Srbiju):

 

e1.thumb.jpg.35ccfd4dc28f252362eca9a74cc87d47.jpg e2.thumb.jpg.84664d3a2c142b60eaba69d86116ee8b.jpg

 

Aj' sto me je masina odusevila performansama i dinamikom voznje, nego je i potrosnja van svih mojih ocekivanja - cep kaze 5.4 l na toj najtezoj deonici, a board potvrdjuje i pokazuje se kao prilicno tacan (Stilo JTD u slicnim uslovima 4.8 l). Ceo put od blizu 1100 km u oba smera, sa ravnicarskim delom kroz Srbiju - po boardu 5.1 l (Stilo 4.5 l). Da napomenem da je voznja bila maltene bez klime, ali ostrije nego sa Stilom zbog testiranja masine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prolazio sam ja istom deonicom (bez Visegrada, Uzica i tog povratnog dela, a takodje dole do mora), sa mnogo manjim potrosnjama. Ali ovaj put je bilo specificno bas, pre svega zbog guzvi velikih. Ogromna je razlika kad ti stojis u koloni, klima radi, pa se kreces 1.-2. (trenutnu ti bord ispisuje ~15), pa onda i kad krenes, vozis nabijen nekom u guzicu pri ~3000 rpm, cekajuci i najmanji pravac, da ga ispilas pun gas sto brze (jer jedino tako je bezbedno tamo), u poredjenju sa normalnim nekim saobracajem, kada se uglavnom vozi oko ~80 sa povremenim izletima do ~120 gde put dopusta, i tako celim putem...

 

E sad, i da je idealno sve, ispod ~6.5 mi ne bi trosio sigurno, ali verujem da bi bilo bar ~0.5 u proseku manje, nego ovako... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo pre, obzirom da sam imobilisao rame, supruga je vozila 500L

 

Ona baš zna da vozi :) u trećoj vozi oko 80 km/h i za divno čudo, potrošnja, po bordu nije uopšte bila velika :) 

 

Hoću da kažem, ovaj motor treba da se vrti bar na 3000 obrtaja i onda je sve normalno, odnosno, potršnja je do 7 litara, što je više nego dobro, jer su i ubrzanja bolja, zvuk lep ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Dobro, realno si uz sve pomenuto imao i dosta vise autoputa nego ja (samim tim i vecu potrosnju). Dodatno sam vozio kasnije da bih izbegao guzvu i vrucine, tako da nisam ni palio puno klimu...

Gledam sad bas, fabricka bajka za otvoren put za tvoj T-Jet 120 je 5.3 l, a druga bajka za MultiAir 140 kaze 4.8 l. Najtezi deo puta od nase granice do mora i opet do nase granice (u BiH sam cepovao zbog cene) uspeo sam normalnom voznjom da svucem do 5.4 l po cepu. Ceo put 5.1 l ali po boardu, znaci moguce malo vise.

Zato mi je prvobitno izgledalo poprilicno pomenutih 7.3 l, a 60 km/h prosecna brzina (idealna). Posto mi je pun Sport sa nas cetvoro do Istanbula i nazad trosio skoro litar manje po cepu (tacno 6.43l), maltene cistog autoputa, prosecna brzina oko 92 km/h. April, opet bez klime :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2019 at 11:59 PM, horvat said:

b8843747386eb282bc797f83101949cd.jpg

Pozitivno sam iznenadjen. Klima radila sve vreme. Za 7h se preslo 700 km, uz jednu granicu, jedno tocenje, jednu pis pauzu, tri naplatne rampe, i par radova na putu :)

U prevodu - uglavnom se vozilo ~140 km/h :)

 

 

@Ivan 


Evo recimo ovo mi je proslogodisnje letovanje. Prakticno ista potrosnja kao i sada, a prosek na bordu (na tom putu) iznosio ravno 100 km/h znaci u praksi, uglavnom oko ~140-150 km/h, sto je daleko od optimalne potrosnje za 1.4 :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



a prosek na bordu (na tom putu) iznosio ravno 100 km/h znaci u praksi, uglavnom oko ~140-150 km/h
 
 


20170916_164110.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Jos jedna stvar, sad gledam... Po Auto Data poredjenju, ti uvek vozis i "coveka vise" ;) .

Sport MA 140 = 1275 kg vs Giulietta T-Jet 120 = 1355 kg...

Moguce i da se Alfa malo vise vrti iako je isti C635 u pitanju? Pitah te vec, na cajgerima citam 120 km/h na okruglo 2500 rpm, 130 km/h na 2700 rpm, 140 km/h na oko 3000 rpm. Interesantno mi je da uporedim, jer sam pri kupovini razmatrao i Giuliettu u T-Jet i MA 170 verziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na taj tvoj HDi upaljac, ne bi me zacudilo da je manje :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti ja sam prezadovoljan ako je razlika ~2L, jer je to i normalna razlika izmedju pandan benz-dizel motora :D 

 

13 minutes ago, Ivan said:

PS: Jos jedna stvar, sad gledam... Po Auto Data poredjenju, ti uvek vozis i "coveka vise" ;) .

Sport MA 140 = 1275 kg vs Giulietta T-Jet 120 = 1355 kg...

Moguce i da se Alfa malo vise vrti iako je isti C635 u pitanju? Pitah te vec, na cajgerima citam 120 km/h na okruglo 2500 rpm, 130 km/h na 2700 rpm, 140 km/h na oko 3000 rpm. Interesantno mi je da uporedim, jer sam pri kupovini razmatrao i Giuliettu u T-Jet i MA 170 verziji.

 

Hm, recimo meni je u saobracajnoj tezina 1285 kg, a to pise i u knjizi. 

 

Sto se tice obrtaja, spominjao sam to na forumu, Fiat i Alfa nemaju isti final drive, iako je isti (C635) menjac. Nisam poredio sa Bravom, ali recimo T-Jet 120 ks u Tipu i u Giulietti (isto godiste naravno), razlika je u final drive, zaboravio sam tacno koliko. I zbog toga recimo Giulietta malo bolje ubrzava od Tipa (9.4 sec spram 9.9 sec), a Fiat se onda vrti na nesto manje obrtaja pri istoj brzini, sto mu mozda u nekim brzinama omogucuje i manju potrosnju... 

 

edit: takodje su onda i medjuubrzanja blago na strani 'agresivnijeg' final drive. 

 

Treba uzeti u obzir i posebnost euro4 i euro5 T-Jet motora, jer je poznato da su svi izbacivali vise od obecanog. Moj je na valjcima kod Bobe, izbacio ~135 ks i 235 nm sa stock mapom... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, totti said:


 

 


20170916_164110.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

 

 

Nevezano za ovu pricu, moze odgovor i u nekoj drugoj temi.

Iz tvog iskustva koji automobili (poput passata cc) su najvece vencanice, sad drugar merka nekog ds4 pa razmisljamo nesto na tu temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat ja to više zbog prosečne brzine

[mention=11579]vagenovac[/mention] E klasa karavan pre svih . Tebe verovatno ne zanimaju ekstremne egzotike, ali od ovih "uobičajenih" još bih dodao sve one koji kubikažom prelaze 2000 ccm, a ima izbora za manje, makar kod konkurencije (2.2 hdi, 2.2 tdci, Mazde i Honde dizeli itd...)

 

DS4 nikad nije bio venčanica, barem ne do pre godinu dana.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 308 SW 1,6 HDI bih resetovao jedno merenje borda svakih 10 kkm. Duže i nije mogao da meri ... Sad su mi od njega ostale samo slike  :)

IMG_20160130_163410.jpg

IMG_20150619_222443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...