Jump to content
FAS Euroauto Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Dodatna oprema, sta da ti kazem. Olaksava ciscenje. :D

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pustih ga 7-8 km na auto putu na tempomatu podesenom na 110 km/h (500L 1,6 MJ 105). Bord pokaza prosek brzine 106 (tako da je jasno da brzinomer malo laže) i prosek potrošnje 4,4. 

Nije bilo posle uslova da proverim u kontra smeru, jer mi ovo deluje nešto malo.

IMG_20200611_193301.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da je verovati ionako lazljivom boardu, pa jos na celih 6.8 km :) .

Cep-cep bar na par stotina km i koliko toliko se zna na cemu si. Boardu mogu (mozda) da verujem samo kada je neko dugogodisnji vlasnik i zna auto u sraf, koliko ce tacno da slaze. Mada i tu zna da odstupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laze bord na 500L ali moze malo da tros. Meni bord pokazao 3.7 Beograd - Split - Beograd na 500L magistralama kroz bosnu i na sipanju nekih 4.5

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, dellas said:

Laze bord na 500L ali moze malo da tros. Meni bord pokazao 3.7 Beograd - Split - Beograd na 500L magistralama kroz bosnu i na sipanju nekih 4.5

Mislim da sam ja juče imao slab vetar u ledja, nema drugog objašnjenja, jer ako pogledam šta mi na B merenju borda piše za prethodnih oko 26-27 kkm (5,5, i to od sinoć, do kog trena je pisalo 5,6), a šta mi kaže metod merenja od čepa do čepa za oko 29 kkm (5,60), taj bord ne laže više od 0,1.

IMG_20200612_075945.jpg

IMG_20200612_075908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 hours ago, dellas said:

Laze bord na 500L ali moze malo da tros. Meni bord pokazao 3.7 Beograd - Split - Beograd na 500L magistralama kroz bosnu i na sipanju nekih 4.5

To mi je vec realna cifra, posto je 500L 1.6 105 deklarisan na trunku ispod 4l na otvorenom (u idealnim uslovima). Na maltene istoj ruti (do Makarske i okoline) ranije sam sa 1.9 JTD Stilom vise puta ostvarivao bukvalno identican prosek po cepu, tj. 4.5l +/-, zavisno kako sam bio raspolozen. Sto i nije iznenadjujuce, jer su uslovi poprilicno naklonjeni niskoj potrosnji, sem par uspona po Bosni. Jos se ja uvek na kraju od Mostara penjem na GP Crveni Grm i u zaledje Biokova. Da bih u sezoni izbegao visesatno cekanje na granici kod Metkovica, gde svi slepo srljaju prateci navigaciju kao da je to jedini prelaz (zadnji pik na slikama ispod):

On 8/7/2018 at 4:03 PM, Ivan said:

Malo sam se zezao za sebe, a mozda nekome bude interesantno - pikovi su redom kod Kladnja, Olova, zatim Nisicka visoravan, Ivan Sedlo, penjanje iz Mostara i na kraju prelaz preko obronaka Biokova i spust na more (druga slika je ceo put, vidi se pocetna ravnica kroz Srbiju):

e1.thumb.jpg.35ccfd4dc28f252362eca9a74cc87d47.jpg e2.thumb.jpg.84664d3a2c142b60eaba69d86116ee8b.jpg

 

Pisao sam ranije detaljno, Sportak MultiAir 140, ista ruta, bez klime posto sam putovao rano - 5.1l po cepu. 

 

2 hours ago, moron said:

Mislim da sam ja juče imao slab vetar u ledja, nema drugog objašnjenja

Sta god da je - nerealno je, ogromna ceona povrsina i koeficijent otpora vazduha sa'ranjuje 500L na vecim brzinama. Plus je i uzorak nedovoljan za bilo kakav validan zakljucak.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dužina od 8 km mali uzorak da bi se na auto putu utvrdila prosečna potrošnja za odredjenu konstantnu brzinu - ako su uslovi "korektni". Može to i na kraće (ako je deonica bez uspona i bez vetra). Najbolje je da je u oba smera, vezano, tako se isključe svi uticaji. Ja sam CRVa testirao i na svega 2-3 km naizmenično u oba smera auto puta, uvek iste deonice, i što sam tako izmerio kao srednju vrednost za konstatne brzine, pokazalo se kasnije kao potpuno tačno i kada bih ga u normalnoj vožnji auto putem držao mnogo duže na stalnom režimu. Nema tu greške.

Mislim, generalno, nema to nikakve veze za svakodnevni život, na kraju je EVENTUALNO bitno samo koliko automobil (realno, od čepa do čepa) troši u proseku na nekom godišnjem nivou (ili na još duže periode). Mada, ako se ima u vidu šta su sve troškovi posedovanja i korišćenja automobila, priča o gorivu je nekada totalno nebitna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previse je promenljivih faktora, da se na nekoj kratkoj deonici bilo sta zakljuci.

Za mene je validan jedino sto veci prosek, po cepu, u sto duzem intervalu, da bih 100% stajao iza necega. A o bajkama tipa board-a i fabrickih podataka tek ne bih, sta sam sve u praksi vidjao na raznim vozilima.

Zar stvarno verujes da 500L moze da trosi 4.4l na AP :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno da moze ali da ne prelazis 80 :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da 500L 1,6MJ može i auto putem i sa 4,4 po "blesimetru", ali nemam pojma kojom bi to bilo prosečnom brzinom. Verovatno oko 90 ili čak i malo brže (ali, nije "stotka"), nisam nikada testirao 500L u tom smislu, juče mi je to sa njim prvi put posle pet godina palo na pamet sa 500L da "pogledam". Meni je interesantnije koliko laže brzinomer (npr, ako podesiš tempomat na 130, i posle postizanja te brzine resetuješ bord, bord će stalno pokazivati prosečnu brzinu 124 km/h), kao što mi je interesantno koliko laže na bordu prikazana prosečna potrošnja (to sam pouzdano utvrdio), pri čemu ona trenutna potrošnja dodje dobro da znam da li je "pod regeneracijom", da li sam "pod vetrom", da li je blaga uzbrdica ili blaga nizbrdica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa cca 110 km/h i "cokula" dizajnom, tesko da ce trositi 10% iznad fabricke deklarisane (koju mozes da dohvatis u idealnim uslovima i da vozis kao baba).

Sto se brzinomera tice - poznata prica, lako se vidi i kada se uporedi sa GPS. Uglavnom to na pomenutih 130 km/h po cajgeru, bude pravih nekoliko km/h manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.9 jtd-r, tvrd vam stojim, u 0,1 lit. je tačan po board-u. 100kmh na 1900o/min., 3,8l /100kmh. Na 120kmh, 2300 o/min., 4,2 lit. Ibarskom, do mora, po ograničenjima + 10km, moj rekord, penzionerske vožnje je 3,5 lit. Mene najmanje zanima otvoreni put. Klinac slupao BMW-a, jurnjava po BG-u, gužva non-stop, 6-6,5lit. Kad ga čepujem, resetujem, bude više, u startu ali se svede na ovo što kažem. Ttenutno je 16,6 km/lit = 6 lit., posle 280 pređenih.
Nemam razloga da bilo koga foliram al kad čujem da je 9 lit., ultra kratke deonice al ga ne prži dok ne dođe na radnu temp. Brate, ja se do ppsla smrznem, jer za 12 km ne dostigne radnu temp.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 hours ago, Ivan said:

Sa cca 110 km/h i "cokula" dizajnom, tesko da ce trositi 10% iznad fabricke deklarisane (koju mozes da dohvatis u idealnim uslovima i da vozis kao baba).

Ja ne znam za vozilo (ja nisam imao ili vozio ) koje pri 110 km/h troši samo 10% iznad onoga što je po NEDC proceduri deklarisano za vangradski režim.

1,6 MJ sa 105 ks ima deklarisano "van grada" 3,9 (NEDC) i sigurno ne može da sa potrošnjom 4,3 da ide 110 "po satu". On je visok 165 cm. 

308 SW 1,6 HDI 110 je imao deklarisano "van grada" 4,2 i nije mogao sa potrošnjom 4,6-4,7 da ide 110 km/h "po satu". Bio je visok 155, sa šinama.

CRV 1,5T ima po NEDC "van grada" deklarisano 6 ( po WLTP 6,9) i pri 110 "po satu" ne "pokazuje" 10% više ( tj. 6,6 ), ali, "pokazuje" 7. Visok 168. Znači, nije pri 110 samo 10% više od NEDC deklaracije, ali je oko 16% više od NEDC deklaracije (a skoor onako kako kaže WLTP). A sa tih oko +16% ( na NDEC) pri 110 km/h mislim "da prolazi" i 500L, ali i  da je "prolazio" SW.

Ono što znam sigurno, u prvih 5 godina, metodom "od čepa do čepa", 307 2,0 HDI mi je trošio 6,12, 308 SW je trošio 5,44, a 500L troši 5,60 (ali, po prosečnoj brzini, znam i da ima i malo veće učešće gradske vožnje). 

Tako da taj "cokula dizajn" i ne troši tako dramatično, čak ni pri 130 km/h, svakako ne mnogo više od (malo nižeg) 308 SW, sa kojim je imao isti Cw., je rmu ni čeona površina nije ni 10% veća.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi me izgleda razumeo ili sam mozda ja trapavo napisao? Pod ovim sto si citirao - mislio sam da je fabricki deklarisana potrosnja jedva ostvariva u idealnim uslovima i da vozis na vr' gasa. A da ce trositi 10% vise od toga, na 110 km/h, tek je cista fantazija. Na kraju, ono sto je najbitnije - slazemo se u konacnom zakljucku da ta potrosnja moze da se okaci macku o rep.

Apropo potrosnje na AP, posto sam to jedino i komentarisao, a da kao inzenjer ne pisem formule :D ... Posto sila otpora vazduha zavisi od koeficijenta otpora, reperne povrsine i kvadrata brzine (da smatramo da je gustina vazduha ista) - slobodno sipaj do cepa, spici par stotina km laganim cruising-om sa 140 km/h (to ti je pravih 130, da ne popijes kaznu ako se meri prosek), dospi opet pun, napisi cifru, pa da diskutujemo koliko "cokula" dizajn ne utice na potrosnju ;) .

PS: Vec se igrao pre vise godina bas sa sluzbenim 500L i jos par slicnih "povisenih", ne pisem napamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo sta kaze board na Delti 1.4 110kw, za koji dan cu ga tankirati do kraja pa cemo videti "koliko laze". Uzorak, 557 km puta, od toga 90tak AP, 50ak cist lokal i ostalo magistrala sa 4 odrasle osobe u autu i 90 posto ukljucenom klimom, board kaze 7.1l potrosnja uz prosecnu brzinu 50km/h.

 

d1.thumb.jpg.6b9d17e2d3ab38c4da0b480085f36577.jpg d2.thumb.jpg.c6222a311c8e9b1e4f34556f25ea85e3.jpg d3.thumb.jpg.0a9c4d1a2fbd731a683eedc15085d36e.jpg

 

Edited by Ivan
Rotirane i sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna potrosnja za 110kw tjet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko laže bord CRVa 1,5T.

Na bazi stvarno usutog goriva, na 1.741 km prosek potrošnje je 6,406.

Po bordu, na 1.729 km prosek potrošnje 6,4 i brzine 54 km/h.

IMG_20200613_202554.jpg

IMG_20200613_202525.jpg

IMG_20200613_205252.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, horvat said:

Odlicna potrosnja za 110kw tjet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Prezadovoljan. Nisam napomenuo da su gume 225.45.17 continental ecocontact5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije Photoshop :)

Poslednjih par hiljada km mi auto blesavo smesno trosi

 

112E282B-8E06-4544-BBD8-83325D6ABA97.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...