Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Put je manje - vise, ravan... prodjen 100x, uvek je bila ista potrosnja u oba smera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ima veze sa nadmorskom visinom. Poslom sam imao više tura Bg- Aleksinac, na dole je uvek manje trošio nego u povratku. Razlog je nadm. visina. Na dole je blagi pad, nekih 100met, i to je razlog.

 

Poslato sa HUAWEI P7-L10 uz pomoć Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dole je nizbrdica, na gore uzbrdica :D
Meni u zadnjih cca 2500 km prosecna potrosnja 4,3 (mesovita voznja, vozeno po Beogradu i okolini).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni po gradu 7.5 l do 8 l

Послато са E5603 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Bingodalton said:

Mesovita na 1.2, pa 4.3 litre?!
Vise mi deluje na otvoreni put, 80 u 5, sve vreme.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

1.3 mjet

1.2 je prosecnu drzao izmedju 6,2 i 6,6

Edited by Punto1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, ata said:

Interesantna je i potrosnja u zavisnosti od temperature. Danas sam vozio malo van grada - 40 km u jednom smeru. U odlasku je bilo malo prijatnije (hladnije), spoljna temperatura je u jednom trenutnu čak 25 stepeni, i pоčela je čak da promiče i neka kišica... Na toj temperaturi potrosnja bila 3.9 litara/100 km. U povratku se razvedrilo, i temperatura se popela na 35 stepeni, a i potrosnja na 4.3 litre. Istu režim vožnje, ista prosečna brzina, istu relaciju sam 100x presao, uvek je bila ista potrosnja u odlasku i provratku, znači razlika je samo u temperaturi...

Kako da ne, jako je bitna temeratura spoljnog vazduha, nešto što bi bilo idealno je od 18-25°, već preko 32° pa na više odmah se diže potrošnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je vazduh hladniji, gustina mu je veća, ima ga više . Upravo tome služe intercooleri, da ohlade sabijeni, vrući, vazduh, da bi ga bilo više zapreminski u jedinici mere.

Karburatorski motori su to mnogo više osećali. Na većim temperaturama ,na planinama su bili smanjeni obrtaji na leru, imali su manje snage, baš zbog retkog vazduha.

 

Poslato sa HUAWEI P7-L10 uz pomoć Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pređenih ~1650km sa prosečnom brzinom 76km/h , potrošnja TNG-a 8,9 L/100 sve po računaru.
Korišćena i klima pa 50% sa zastojima na prelazima ,ne preteranim, od oko 40min u proseku odokativno.
Nisam pregledao račune i poredio čep-čep al sve i da je više, zabole me ...
Koliko imam toliko se i širim !

Послато са ентузијазмом

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marea karavan, 1.9jtd , chip na 142ks (po papirima, SafeChip Tuning) , bez klime, kratke relacije 2-3-4 km bez guzve i semafora... Ponekad do Cacka, 30km u cugu... Sve manje vise tako... i potrosnja 7,5 litara... 3000 km ce biti za neki dan kako sam je uzeo, i to je u principu to... Nisam je vozio na duzoj relaciji da bih merio potrosnju tako... Sta znam, meni je to ok... Pozzz

Послато са Lenovo A5000 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beograd - Nei Pori - Beograd

U odlasku preko Dojrana, u povratku preko Evzonija.

Prosecna brzina 77km/h, u koju je ukljuceno i svako stajanje na granici i naplati putarine (bar 1h-1:15h)

PUG 308 SW, 1.6 HDI, 112ks.

 

Predjeno 1.464km sa 82l goriva (od cega 51l makedonskog, definitivno losijeg).

Klima ukljucena non-stop, na autoputu do 120kmh (povremeno do 130kmh)

Na magistrali do 90kmh, grcka magistrala 110kmh.

 

Prosecno 5.6 l/100km

 

Libra je za isti put prosle godine (doduse preko Evzonija u oba smera) u istim uslovima i stilu voznje (malo mozda brze na autoputu, ne znacajno vise) potrosila 92 litra goriva, 6.27

Ranije je Libra na relaciji do Nei Pori, ali iz Cacka, trosila 5.7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od zadnjeg sipanja, nekih 600km predjeno, malo lokala ostalo do HE perucac i nazad, Bord 5.0 l\100, racun kaze 4.7l....

Inace zimus sam ubio Egr i Dpf, od tada jos manje trosi.... Cekam da sad u avgustu krenem u Gr da napravim prosek od 2-3kkm pa da vidim, ali ocekujem vecu potrosnju na AP, ipak je slabiji motor mada je duzi menjac... Ono sto me nervira kod njega je bas to sto mu je granica momenta na 60 4-tom i 80 petom brzinom i tu je nesto oko 1400rpm, te na primer treba ici malo brze ako se hoce ici sa ovim stepenima prenosa, 50 po gradu samo trecom....:D

Trebalo mi je nekoliko meseci da naucim da vozim 1.6Tdi posle 1.9Mjet i eto razultata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspored Snage i Momenta,

Kad sam je kupio , non stop sam je stiskao ocekujuci da ide slicno kao stilo... Ali dok stilo ima raspon najveceg momenta od negde 1800- 4000 rpm. i vise u skodi je to negde od 1500 pa do3000-3500 rpm.... sto bi se reklo rano se budi i rano umire....:D

Zna se da je kod dizela najmanja potrosnja kada se tera u okvirima najveceg momenta. tako da ako sam sam u autu i vozim magistralom 80-90km/h vrti se na oko 1500-1600o/min a potrosnja je oko 3-3.5 l sto mi je impresivno za ovoliki auto....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najmanja potrošnja na 1100-1200rpm iako je max obrtni od 1800-4500rpm

Naravno, ne u prvoj i drugoj brzini jer ne stignem da ispratim, tamo četvrta, peta, šesta...

 

Sent from mighty voodoo magic

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno na kojim obrtajima - najmanja je kada oduzmem gas... ;)

 

Šalu na stranu, to je ozbiljna teoretska nauka... :book: možemo da teoretišemo, ali da vam "otkrijem jednu tajnu"

Nisu toliko važni ni obrtaji, ni prenosni odnosi, već je važno to - koliko neko brzo vozi, i još važnije, koliko neko ima tešku nogu... ali pazite, ne na gasu, već na kočnici !! :yes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, hansf said:

Ali dok stilo ima raspon najveceg momenta od negde 1800- 4000 rpm. i vise u skodi je to negde od 1500 pa do3000-3500 rpm.... sto bi se reklo rano se budi i rano umire....:D

Stilo 8v ima max torque na 2000 rpm i nedugo posle toga krece da pada. Ali snaga linearno raste i ima max na malo preko 4000 rpm.

Zato kazem da 1.9 cesto po krivincinama, u preticanjima, brdu ili zahtevnijoj voznji volim da oteram u obrtaje vise nego neke druge dizele. Pre saltanja ne tako retko i u crveno (preko 4500 rpm) i vozim ga blize voznji benzinaca nego dizela :) .

To je na zahtevnijim deonicama, za svoj gust a i da se malo produva masina. Za cruise, laganicu i sto manju potrosnju, voznja oko i ispod max torque (ispod 2000 rpm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ja sam malo ujedinio NM i max snagu na obrtajima, ali znas sta pricam.... ;)

Bas tako, stilo mora malo vise da se zavrti otuda i veca potrosnja ali i veci gust.....:D

Edited by hansf

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Martin said:

@djunis82 Jel Pežo ima 6-ti stepen i na kojim si pumpama sipao gorivo?

 

 

MAK Petrol u Makedoniji.

Ranije sam sipao i na Octi.

 

Jeste, ovo je 308 sa 6 brzina

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, ata said:

ali pazite, ne na gasu, već na kočnici !!

 

Jedna od retkih pametnih stvari koje sam davno cuo od mog instruktora i zapamtio je. Sto vise kocis, vise ce da ti trosi!

 

Posle, kada se skupilo malo vozackog staza sam skontao, i cesto uhvatim sebe da se cudim vozacu ispred mene koji koci na malim krivinicama gde ja samo pustim gas, a i ruku na srce, dizel ume jako lepo da koci motorom :)

 

Inace moj prosek na poslednjih nekoliko hiljada km je 4,6l svaki dan Obrenovac - Beograd - Obrenovac i to sam se prebacio na put preko Jakova, nema kocenja i kreni stani voznje, samo krstarenje... I uleti poneki grad koji pokvari prosek

 

U petak noc palim za Grcku pa cu resetovati bord

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, milan-jtd said:

Jedna od retkih pametnih stvari koje sam davno cuo od mog instruktora i zapamtio je. Sto vise kocis, vise ce da ti trosi!

Svakome od nas dodje da pomalo izduva za svoj gust - ali upravo to: obicno ces dobrog, iskusnog i racionalnog vozaca na nekom duzem putu prepoznati kada mu pozadi vrlo retko blinkaju stopaljke, bez obzira na preticanja, krivine i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...