Jump to content
FAS Euroauto Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Ljudi, mislim da smo za 5 i po godina na ovoj temi razjasnili jedno 50 puta kolika je potrosnja u mestu. Iz tog razloga je skinut nepotreban off i rasprava ko je sta rekao...

Tehnicka tema je u pitanju, idemo dalje ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAD: Hyundai i Kia kažnjeni sa 100 miliona dolara

 

Američka vlada kaznila je korejske proizvođače automobila zbog neistinitih podataka o potrošnji goriva i emisiji štetnih gasova modela koji se prodaju na tržištu te zemlje.

 

2021284335458959770286928402694_640x3878

 

Kako prenose američki mediji, Hyundai i Kia su prilikom reklamiranja automobila na 13 modela potcenili potrošnju za po nekoliko procenata u odnosu na stvarnu.

Na taj način, smatraju vlasti SAD, oštećeno je 1,2 miliona kupaca koji su u periodu 2011-2013. postali vlasnici nekog od pomenutih modela među kojima su Hyundai Accent, Elantra, Veloster i Santa Fe, te Kia Rio i Soul.

Neslaganje podataka je otkriveno pošto je državna Agencija za zaštitu okoline (EPA) dobila pritužbe da model Hyundai Elantra troši više benzina nego što se tvrdi u reklamama.

Suma od 100 miliona dolara predstavlja najveću novčanu kaznu koja je izrečena na osnovu Zakona o čistom vazduhu koji je donet sedamdesetih godina prošlog veka kako bi se regulisao problem zagađenja životne sredine.

 

5076196345458959bcfd67346964989_640x4558

 

Vlada SAD procenila je da će 1,2 miliona automobila korejskih proizvođača tokom svog životnog veka u atmosferu ispustiti za 4,5 miliona tona veću količinu gasova odgovornih za efekat staklene bašte, nego što je navedeno u zvaničnim podacima kompanija.

Pomenuti automobili nisu povučeni sa tržišta Sjedinjenih Država, ali su Hyundai i Kia bili u obavezi da upoznaju potrošače sa korigovanim podacima, kako one koji su već kupili vozila, tako i potencijalne zainteresovane kupce novih automobila u prodajnim salonima.

Osim toga, vlada će u budućnosti sprovoditi strože mere kontrole podataka o potrošnji i emisiji vozila marki Hyundai i Kia koja se prodaju u SAD, a korejski proizvođači obavezali su se da će povesti više računa prilikom internih testiranja emisija svojih modela.

Drakonska kazna izrečena kompanijama iz Južne Koreje šalje jasan signal ostalim proizvođačima automobila koji posluju na tržištu SAD da biti sankcionisani ako budu kršili zakon, smatra američka vlada.

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno kad njihovi ne trose preko specifijacije, cruze 1.6 zlo jedno, kazaljka na oci pada, ako se iole ostrije vozi bez problema 10+ litsra na otvorenom, po gradu hoce i 14l da nabije, pa i jace od toga, a ne ide nikako.

Drugaru aveo 1.4 isto loce nesto nenormalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj cruze i aveo su isto južnokoreanska sranja, ako sam dobro upućen. Gazda jedne privatne firme u kojoj sam pre radio je kupio novog kruza 1.6 benzinca. Jbg, čovek je hteo da za manje od 13000€ kupi novu limuzinu. Bitno je da je novo i kabasto, da ima alu felne, trista glupih dugmića unutra... E pa ubrzo se razočarao. Kao prvo ide očajno, i smor mu je zato što je pre toga vozio daewoo nubiru 2.0 16v, koja je za tog kruza F1. Zaboravio je na preticanja kao sa tim starim autom. A kao drugo iznenadio se kada je otkrio da mu troši 12-13l, i to uglavnom po Novom Beogradu.

A njegov ćale je još veći biser, takođe mu je krava stala na nogu, pa je hteo nov auto, iako ga je stari Renault megane 1.9DTI super služio. I kupi ti čika Toma Aveo 1.4 čini mi se, možda je i 1.2, naravno benzinca. I opet šok, kada šlog nije strefio, troši 10l po NBGD - u, a da bi iole pristojnije išao mora da se vrti. Ja ne znam nekog normalnog da je kupio kruza, dok ih dosta viđam kao službene.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha pa gde bas oba :D

Inace cruze je solidan auto osim motora koji pije kao smuk, dizel im je malo zedniji, ali podnosljiv, mislim da je jedino u toj kombijaciji ok kupovina.

Mislim da je za tu cifru mogao uzeti fiat lineu 1.4, nista losije ne ide (iako nema neke performanse), ali nije ni blizu zedna.

Oktavia isto moze za tu cifru, ali je bas tuzna u klotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima komšija kruza, službeni. Pitaću ga koliko pije. Inače taj auto nikada nisam video da je čist, uvek je musav :p

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam lika koji je prodavao Cruza jeftino, a auto nije imao nu godinu dana. Zamalo da ga sestra kupi. Srecom, malo smo se raspitali; pa nam je receno da Lada Niva manje trosi od Cruza... Inace cale vozi Spark-a a nije bas nesto stedljiv, s'obzirom da ima 800 kubika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao moja nizbrdo :-D

Evo i slike mog boarda, pola autoput, pola magistrala. Croma, 1.9mjet 16v, 150hp, automatik:

a554a27e073278bdb7fc4a7f65abb8ce.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A prosečna brzina?

U svskom slučaju sjajan rezultat


Evo malo mojih rezultata.

Slabo se vidi pa da napišem.

Prosečna potrošnja 4.8.

Prosečna brzina 101km/h.

Pređeno 594km.

Malo su me granica i magistrale zeznuli za prosečnu brzinu, ali trudio sam se koliko sam mogao :)

 

IMG_20141108_123732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd i ja da se upisem...

Smederevo-Pancevo-Vrsac-Temisvar-Vrsac-Vracev Gaj-Smederevo

Mahom fini banatski ravni putevi, dosta sela, malo svrckanja po Temisvaru, malo cekanja na granici.... vecinom sam vozio na tempomat, kroz Rumuniju nisam presao 90kmh

Predjeno za malo 400km

Prosecna brzina 52kmh

Prosecna potrosnja 4.5l/100km

Realno-vozio sam bas lagano i pazljivo, mislim da nisam ni jednom bas stisao gas a slabo koga sam i obilazio :) Vise sam uzivao u vikendu, lepom vremenu i prirodi oko sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jankoviću da li ima koš nekih troškova do Temišvara osim goriva i one vinjete od 3e? Planiram sa devojkom da odem za neki sledeći vikend.

 

Mićo ovo je slikano u Hrvatakoj kod Zadra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno nije mi palo na pamet da slikam prosecnu al cu reci ne brze od 110 km/h autoputem Beograd - Zagreb - Rijeka - Rovinj ....

Iskustvo je cudo ... tek 2013 sam spoznao da otpustanjem gasa board koristi kineticku energiju vozila i drasticno smanjuje potrosnju ( iznad 1500 rpm radi posao) tako da su i rezultati u odnosu na prethodno letovanje ( 21.8 )generalno poboljsani ( bez obzira na broj ljudi u kolima )

u gradu jako malo ustede od tog sistema al treba ga koristiti

deci po deci na godinu dana lepa usteda goriva  :smoke:

pa krenuo sam na letovanje hocu da stignem, provedem se i vratim se ziv i zdrav .... 

uostalom kako mozes divljati sa ovim motorom ( mada ja nikad nisam vozio brzo niti divljao )

skuplje su putarine nego benzin ( 31 evro putarine benzin 30  :laughing: )

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lolo, potrošnja pri paljenju. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pise da je taraba e nije taraba vec ograda  :laughing:

Aaaaa? jel mu brzine idu u H  :smoke:

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se stvarna potrošnja razlikuje od deklarisane?

 

Većina vozača suočava se sa činjenicom da njihovi automobili troše više goriva u odnosu na podatke koje proizvođači iznose u specifikacijama svojih modela. Najnovije istraživanje ekološke organizacije Transport & Environment (T&E) pokazuje da je stvarna potrošnja automobila na evropskom tržištu u proseku veća za 31% od fabrički deklarisane.

 

12194714785461dd7f5b8f0289599395_640x427

 

U izveštaju se iznosi podatak da je odstupanje između realne i kataloške potrošnje sve veće. Ova razlika je 2001. iznosila 8 odsto, a 2013. godine čak 31%.

T&E navodi da najveće neslaganje postoji kod Mercedesovih vozila i da iznosi čak 40%.

Organizacija smatra da će do 2020. vozila u proseku trošiti oko 50 odsto više goriva nego što je deklarisano, ako EU dozvoli proizvođačima da i dalje testiraju potrošnju po postojećim, zastarelim standardima.

Kako tvrde u T&E, postojeći testovi nisu reprezentativni za savremene modele automobila i stilove vožnje, i sadrže dosta "rupa u propisima" koje proizvođači koriste kako bi postigli bolje rezultate.

Navodi se da automobilske kompanije prilikom testiranja koriste posebno pripremljene prototipe, da prelepljuju trakama spojeve između različitih delova karoserije, povećavaju pritisak u gumama, izvode testove na većim nadmorskim visinama i po višim temperaturama vazduha...

 

15015191825461dd845b0b5399593508_640x480

 

Zbog toga vlasti Evropske unije žele da od 2017. uvedu realističniju, globalnu WLTP test proceduru. Međutim, neke od zemalja članica, pod pritiskom proizvođača automobila kojima novi test ne odgovara, žele da odlože stupanje na snagu novog obaveznog testa bar do 2022. godine.

T&E je objavio i podatak da neusaglašenost stvarne potrošnje sa fabričkim specifikacijama dobijenim na testovima, vlasnike automobila u EU godišnje u proseku košta 500 evra.

Naglašava se da šteta zbog "lažnih" podatak o potrošnji nije samo ekonomski već i ekološki problem, s obzirom da se i fabrički deklarisane emisije ugljen-dioksida razlikuju od realnih. T&E tvrdi da svi automobili u EU u stvarnosti u atmosferu godišnje ispuste 1,5 milijardi tona CO2 više u odnosu na količine navedene u specifikacijama modela.

Motorna vozila odgovona su za 15% od ukupne emisije ugljen-dioksida u Evropi. Prema novim propisima koje je usvojila EU, proizvođači su u obavezi da 2015. snize prosečnu emisijiu CO2 po automobilu na 130 g/km, a do 2021. na 95 g/km.

 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...