Bogisha 9 Posted October 7, 2013 Pa sa tom Alfom koja ti je upisana na profilu, nemoj ni da očekuješ manje od 6,5l kombinovane vožnje. Taj motor je izuzetan, ali ne ide na vodu i sapunicu za stakla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 7, 2013 (edited) Mislim da nidza Alfu vozi iskljucivo na otvorenom tj, auto-putu Edited October 7, 2013 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
crni labud 0 Posted October 8, 2013 Alfa romeo 147jtdm 120ks Beograd-Banja Luka preko hrvatske lagana voznja oko 120-130 prosek 5.9 lit Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 8 Posted October 8, 2013 fiat punto 1.2 16V štedljivom vožnjom po board-u (50km/h prosecna brzina) na otvorenom putu 4.5l na 73 pređena km, brzina 80-90 km/h van naselja, pri 2100-2200 obrtaja, prezadovoljan sam što se gradske vožnje tiče, rute su mi uglavnom manje od 5km, ne stigne ni da postigne radnu temperaturu, prosečna brzina 15-20km/h ne mogu da spustim manje od 9l iskreno mislio sam da će radnu temperaturu ranije postići kao sa 8 ventila ali eto tako je kako je Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted October 8, 2013 Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi. Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted October 8, 2013 (edited) Opet mi o nebuloznoj potrošnji. Kako bre mnogo 9l, pa jugo troši 10l. Tj može da troši 8, ali graCke vožnje Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi. Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću. Edited October 8, 2013 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted October 8, 2013 Marko, mnogo je 9l čoveče, pa nije 3.0 motor ! Ja sa Putnom 1.2 8v imam čiste gradske 7l/100km, nije u 16v za 2l veća potrošnja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted October 8, 2013 Nije za 2l ali otprilike za 1-1.5l srce vise Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted October 8, 2013 Marko, mnogo je 9l čoveče, pa nije 3.0 motor ! Ja sa Putnom 1.2 8v imam čiste gradske 7l/100km, nije u 16v za 2l veća potrošnja...Kako bre. Aj napiši svoje najčešće rute. Ja sam bar 5 puta pisao ovde kuda idem. Baš me zanima kolika će mi sada biti potrošnja, na auto putu od plavo mosta do Novog Beograda je katastrofa svakog jutra poslednje 2 nedelje. Mada ja ne mogu bre da se kontrolišem, naglo ubrzavam, i preterujem sa patosiranjem, a to mi nije baš pametno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted October 8, 2013 (edited) Prebrza ubrzavanja nadrukaju potrošnju.Rute su joj sledeće: Pančevački most-Bogoslovija-Ruzveltova-Bulevar-Kneza Miloša-Carice Natalije ILI Pančevački most-29. novebar-Takovska-Kneza Miloša-Kraljiice Natalije... To su joj rute do fakulteta na svakih dan, dva. Vikendom povremeno skokne do Ade npr. ili do Obilićevog venca. MS PK, ispod 8l/100km garantujem da može da spusti, bez obzira što je 16v. Da je onaj 1.4 16v, pa ajde, ali 1.2 mora da može da se spusti. Edited October 8, 2013 by Bogisha Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted October 8, 2013 Cime garantujes Quote Share this post Link to post Share on other sites
gogi1101 0 Posted October 8, 2013 Moja potrosnja -Stilo 1.6: prosecna po boardu na 3670 km 9.1 lParcijalna nikad preko 9.1 -mada je meni prosecna brzina 32 kmh "graCka" (Leskovac) i metodom cep na cep tu negde -TNGUglavnom sam sam u autu,gume 195/65/15,retko kad se zavrti preko 4000 rpm, sve to utice na potrosnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted October 8, 2013 Nemoj dalje da pričam, sramota me. Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 8 Posted October 8, 2013 Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi. Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću. 8v postigne radnu temperaturu za 2km dok moj 16v za otprilike 5km sa 16v gradske rute su mi male, 3-4km pa ne moze ni radnu da postigne ja vec gasim motor.mozda je i u tome tolika razlika?juce sam vozio 33km po gradu 8v i spustio sam prosek na 7.0l/100km.jedino da isto provozam 30-tak km moj sa 16v po gradu pa da uporedim, mada mi je to suludo da se vozim u krug ko budala Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted October 8, 2013 (edited) Nevinošću.Javiće se već neko.Pisao sam skoro, ista relacija , isti auto, dva različita vozača. Meni potrošnja 7,2 l , vlasnik Bravo 1,9 MJ 9,2 l. Edited October 8, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted October 8, 2013 (edited) Kod nezagrejanog auta, bilo da je benzin, dizel, 16v-8v potrosnja je do 30% veca ... Tu lezi zec. a inace 16 \16v benzinci bilo kog proizvodjaca tuku opusteno 11-13l u pravom gradu pri ovakvim uslovima, zavisno od tezine vozila. Edited October 8, 2013 by hansf Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted October 8, 2013 Fuel factsTo help drivers understand better the impact of winter driving on their fuel bills, the AA Fuel for Thought campaign offers the following facts:The heated rear window uses around two per cent extra fuel. If both the front and rear heated screens are used the increase in fuel consumption equates to six per cent as heated front screens consume more power than the rear screen.Even at a relatively mild outside temperature of +10C, a car's fuel consumption for the first mile will be around 40 per cent higher than with a warmed-up engine. This falls to around 16 per cent over the next three miles and, even up to 6.5 miles from start-up, fuel consumption can be 8 per cent higher.The increase in fuel consumption due to cold weather is similar for both diesel and petrol cars. AA tests show extra fuel use after 1 mile and 3 miles respectively are:typical small petrol car – 34% and 17%medium petrol car – 38% and 16%small diesel car – 32% and 12%medium diesel car – 43% and 18%For demisting windows and getting the cabin comfortable, basic air conditioning on a small car can increase fuel consumption by up to 10 per cent. A more powerful petrol engine will suffer less, as will a larger diesel.Getting stuck in a traffic jam is another daily problem with winter driving. Even with a warmed-up engine, a petrol car can lose at least two-thirds to three-quarters of a litre of fuel every hour, or 1.2 to 1.4p a minute. A diesel car can lose a third to half a litre of fuel an hour, or 0.6 to 1.0p a minute. Grejanje zadnjeg stakla: 2% Ukoliko se greje i prednje staklo i retrovizori: 6%Pri spoljnoj t=10C, prvih 1,5km potrosnja je veca za 40% od potrosnje motora na radnoj temperaturi. Sledecih 5km, potrosnja je veca 16% od potrosnje zagrejanog motora. Prosecno, za prvih 10km potrosnja je veca 8% od potrosnje zagrejanog motora.Povecanje potrosnje po hladnom vremenu: prvih 1,5km i prvih 5kmC segment benzinac: 34% i 17%D segment benzinac: 38% i 16%C segment dizelas: 32% i 12%D segment dizelas: 43% i 18%*klasifikacija kategorija US vs EUR Odmaglivanje prozora/Klima povecava potrosnju do 10% Zaglavljeni u guzvi:sa benzincem 0,65-0,75l po satu;sa dizelom 0,35-0,5l po satu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted October 8, 2013 Teško da baš 30 % veća potrošnja nezagrejanog. Pretrprošle zime termostat mi nije bio dobar / nisam imao radnu temperaturu (bude između prve i druge crte 58 i 65 C) i potrošnja mi je identična kao i sada saq potpuno ispravnim.Generalno klima vuče najviše, zatim osvetlenje vozila dva fara / četiri pozicije. Ponoviću sa drugog foruma Novi motori, za razliku od starih sa karburatorom ili neregulisanim ubrizgavanjem, nikada ne ubrizgavaju preveliku kolicinu goriva (ako je sve ispravno), cak i na niskim temperaturama i kada je motor potpuno hladan. "Kriticno" vreme nakon starta motora je vreme za koje se zagreje lambda-senzor na radnu temperaturu, kada pocinje korekcija ubrizgavanja. To vreme nije duže od 2 minuta jer današnje sonde imaju grejac u sebi. Naravno, efikasnost motora je najviša kada je zagrejan na radnu temperaturu. Zato se u mnogim uputstvima za korišcenje vozila cesto može naci recenica da se izbegava zagrevanje motora u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 9 Posted October 8, 2013 Kako god, ovim malim zahladjenjem meni je potrošnja skočila za oko 0.5l/100km. Pričam o istoj relaciji ujutro na +2 i danju na +18 (500l 1.4 bnz) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted October 8, 2013 Moj kum od kada je zamenio termostat na 156-ici jtd ne moze da prepozna auto po pitanju potrosnje, ali njemu je termostat do skoro bio skroz otvoren, nikako preko 50-60c nije htela da podigne temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted October 8, 2013 ivan.ik, mozda nisam jasno preveo?Prvih 1,5km je 30% veca potrosnja. Dakle, ako pravis 1,5km ture, mozes ocekivati toliko uvecanu potrosnju, Ukoliko je tura 10km, onda oko 8% Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted October 8, 2013 Pa sa tom Alfom koja ti je upisana na profilu, nemoj ni da očekuješ manje od 6,5l kombinovane vožnje. Taj motor je izuzetan, ali ne ide na vodu i sapunicu za stakla.Cilj je ispod 6 u ovoj turi, ako me ne zezne neko zahlađenje. Pokušaću da se suzdržim na autoputu. Problem je što je desna traka novosadskog u raspadu i auto skače ko jarac, a levom slabo ko ide ispod 140, pa tu više nema ekonomične vožnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 1973 Posted October 8, 2013 Isti problem sam i ja imao na tom delu puta. U desnoj mi je žao kola, a levom trakom moram da idem ~150 da ne bih zadržavao ljude tako da sam birao manje zlo Ali je zato i prosek tih dana bio ~6l na otvorenom putu Quote Share this post Link to post Share on other sites