Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Bojane, kod mene 1/3 autoput i magistrala, 2/3 grad i kako raste grad tako i prosečna potrošnja, sada je na 7,9 mislim da će do zime biti 8,9 što je uobičajena potrošnja za slične benzince, da se ne lažemo, 6 brzina pomaže samo na otvorenom. Šteta što nema start-stop sistem, to bi malo pomoglo u gradu.

Nemoj da ti bude žao što nemaš S&S. Pitanje je da li je veća šteta ili korist od njega, a još veće pitanje je koliko realno smanjuje potrošnju. Meni je ugašen od trećeg dana.

I ja bih očekivao da 1.4 u Beogradu troši oko 9, možda i nešto više ako se vozi kroz gužve.

 

@ Springoy   Sve je ok. Bitno da smo se razumeli.  :cheers:

 

@ Bojan  To je to. Teb i bi potrošnja morala da bude niža nego Beograđanima jer sigurno imaš mnogo manje stani-kreni vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabelezene potrosnje su po bordu, ali dosadasnje iskustvo od 8000km je pokazalo da ume da pogresi 0.2 do 0.5l / 100km, tako da cep metodu nisam koristio ovaj put.

Nis – Pefkohori (GR), auto pun, krcat, zadrzavanja na granicama oko 1h, klima 50%, prosecna brzina 60 i nesto, potrosnja 5.8 – nemam sliku.

Uz voznju po poluostrvu sa klimom potrosnja je skocila, a prosecna brzina se smanjila :

DSC_0045.jpg

 

A u povratku sam resetovao bord, auto bio rastereceniji, bez zadrzavanja na granicama, bez klime, putna brzina 80-100 magistrala, 120-130 auto put, uz povremene izlete do 140-160, slika govori o rezultatima:

potrrr.jpg

 

Ako na to dodamo eventualno laganje BC-a mislim da i tada rezultat nije los.

 

Lancia lybra 1.9 jtd, 110ks

 

edit: nesto zeza postimage, prvu sliku vidim u horizontali pre otvaranja...

Edited by sashicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan je ovo rezultat za Lybru :) Tu su nam negde potrošnje s tim što sam ja potrošio 0,1l više nego ti u povratku i bio 13km/h brži, ali bez klime sa 3 osobe u kolima

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeznuo sam skretanje u povratku, pa morao da prodjem kroz Solun, da nije toga, bilo bi brze i verovatno malo bolji rezultat. Mada kad vozis pusace, a u drugim kolima dvoje male dece, pa stalno neka stajanja, push i pish pauze, dobar je i ovakav rezultat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, to objašnjava malo manju prosečnu brzinu :)
Doduše nisam ni ja nešto dugo vozio bez pauze. Na putu od 6 sati smo pravili 3-4 pauze + stajanje na granici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ćale kad vozi, odobrava jednu pauzu na putu Beograd - Solun, i to u Makedoniji u onom lepom restoranu na litici iznad reke.  :laughing:  A što se tiče stajanja na pumpama, stane možda dva puta, i ko stigne da skokne do WCa dok on natoči gorivo - stigne, jer on kreće kad napuni rezervoar, nema čekanjaa.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i ja :) prosle godine sam 620km presao za 6h i 3min :D

Stajanja su bila samo na granicama i to sve 4 za 15min. Imao sam i jedno stajanje na prvoj pumpi u srbiji ali nisu imali vodu pa nije radio wc :lol::lol::lol:

Tako da prosecna brzina oko 100kmh ali je znatno podigao prosecnu potrosnju - verujem da je za tih 620km trosio 6 pa i vise litara na 100km (pun auto stvari i dve odrasle osobe i jedno dete) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

jes, pa u tim uslovima se ne zna ko je nervozniji, pusaci ili deca koja budna mogu da izdrze u sedistima max 2h :) mada moram da priznam da je odlicna metoda, kada je vozac odmoran, kao sto sam ja juce bio, mogao sam ceo put prevaliti bez pauze, ni jednog trenutka nisam osetio znake umora ili pospanosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre, milina. Navikao sam jer imam rodbinu u Prijedoru a do tamo nesto manje od 500km. I tako idemo maratonski - ujutru odemo u posetu, uvece smo vec u Smederevu. I naravno uvek mi ujutru bude manja potrosnja jer sam ujutru odmoran, matorci manje zvocaju, manje zurim kuci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako je tebi kad imas tempomat. Ne znam samo za Jankovića kako je izdržao  :laughing:

 

Ma idi begaj, tempomat (za nogu), pa naslon (za ruku), pa elektro-lumbalna potpora (za guz), pa aux kabl ustekan u fon... stvarno ne znam kako mozete da vozite tako... :harhar:  :harhar:  :harhar:  (malo dejicine fore da pokupim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo još neki automatski volan da se uvede  :laughing: Inače, primetio sam i ja da često u povratku dosta više potrošim goriva jer mi se više žuri kući, nervozniji sam i slično.
A što se olakšavanja vožnje tiče meni ranije ništa nije bilo neophodno, a sad bi već legao fino jedan tempomat da može 10ak minuta da se odmori noga i stvarno mi je negde neprijatno kada putujem drugim kolima koja nemaju naslon za ruku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al ste se razmazili :D Ja nemam ni tempomat, ni naslon, ni mp3 muziku!!! Inace na 120km gradske voznje sa veoma malo otvorenog puta potrosnja je nesto iznad 7 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraj ga negde u kanal Kejd, auto više nije auto bez tempomata i naslona za ruku !  :harhar: 
P.S. Čekaj, jel se prave kola bez CD plejera ?  :laughing:   :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahahaha :D Ja sam uvek za to da ja vozim auto a ne on mene :D Doduse imam u planu, sto se tice tempomata bar, a naslon mi zaista ne treba, probao i sa i bez isto mi je :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre popusta za 500l hteo sam da kupim Sandera (sa tempomatom, laureat opremom, mp3, komandama na upravljacu i tempomatom, rezervnim tockom i naravno 1.5 dci motorom) koji je trebalo da me tako opremljen kosta 11.170 eura. Jedan od prodavaca me je odvracao od tempomata... kaze "sta ce ti to, zaspaces za volanom, a i ustedeces 220 eura". Ja nisam odustajao, bio sam tvrdoglav, al zaista je u pravu... uspavljuje definitivno - covek se opusti, misli mu odlutaju... al da je udobno, udobno je... ko je imao povrede ligamenata (kao ja skocnog zgloba npr.) mnogo mu znaci. Posle 2-3 sata istog polozaja pocne da me boli, na autoputu sam cak ponekad drzao gas levom nogom... ovako sa tempomatom je milina, protegnem noge, prekrstim... milina.

 

Da ne bi otisli u off spomenucu i gorivo - tempomat utice na potrosnju goriva, trosi vise sa tempomatom... ;)



...al svako zadovoljstvo se placa! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logicno je da trosi vise sa tempomatom jer mora da odrzava konstantnu brzinu bez obzira na uslove puta (vetar, kisa, uzbrdica), to su mi potvrdili i momci koji voze u predsednistvu nove Skode Superb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat je efikasan isključivo na idealno ravnom putu, što se u suštini retko sreće. Uvek postoji neki minimalni nagib. Ali, ko ume odgovorno da ga koristi, sigurno da znači. Pod odgovorno mislim na to da ga pripalite na pola sata dok se noga malo odmori, i dosta.
Moj ćale, ima problem sa ramenom za koji mu je doktor rekao da je zbog toga što nema naslon za ruku (tj. nije imao tada) , pa mu ruka sa menjača visi u vazduhu ceo dan.

P.S. Sto puta sam čuo za nesreće raznih gasterbajtera koji prave tempomat za kamione u kućnoj radinosti po sistemu CIGLA NA GAS, PIJUCKAM PIVO, JEDEM PLJEKU SA LUKOM. E onda zaspe u kamionu a na uviđaju nađu ono što ostane od pljeskavice, njega, i obavezno ciglu.

P.S. (2) Da ne zagazim i ja previše u off, napunih auto za vikend na OMVu onim gorivom sa aditivima, rekoh popust je pa aj da uštedim 60 dinara.  :laughing:  Zaista mislim da razlika ne postoji, ni u radu motora ni u preformansama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika u tom gorivu se vidi tek kasnije, posle recimo 3 rezervoara, prica je drugacija, motor osetno mirnije radi, zaista bolje povlaci i manja je potrosnja, ali to sto se tice potrosnje se primeti na otvorenom putu jer u gradu po spicu trosi pa trosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mislio da je to šala, ali oni blesavi Turci stvarno voze kao da imaju ciglu na gasu.

Pre neko veče na Novosadskom gde je ograničenje 60 zalepim se nekom Turčinu za branik na semaforu da me ne bi zaustavili, ali sam moram da ga pustim napred kada je došao do 150..

 

Inače, što se tempomata tiče, na ravnom koliko sam video smanjuje potrošnju, ali hoće i na novoj 407 da nabije pun gas iz čista mira kada naleti na uzbrdicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno - tempomat na nasim autima je ~onako...

Ali kad sednem u caletov automatik sa 170hp + tempomat!!! E to je uzivancija! Nit kvacila nit menjaca, vozim ga na tempomat od 60 do 160 :D:D:D

Mozda zato nisam nikad ubacio kod sebe tempomat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si za to. Ipak kod nas treba malo šaltati dok na automatiku uključiš na 60 i onda klikćeš dokle hoćeš  :laughing:

Jedini razlog zbog koga ću ja možda postaviti tempomat je jer ću morati da menjam ablender da bih uvezo mf volan, pa kad menjam to ajde da uzmem i tempomat, čisto da ne bude da sam dao pare a ništa novo nisam dobio :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...