Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Pa sa tom Alfom koja ti je upisana na profilu, nemoj ni da očekuješ manje od 6,5l kombinovane vožnje. Taj motor je izuzetan, ali ne ide na vodu i sapunicu za stakla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat punto 1.2 16V štedljivom vožnjom po board-u (50km/h prosecna brzina) na otvorenom putu 4.5l na 73 pređena km, brzina 80-90 km/h van naselja, pri 2100-2200 obrtaja, prezadovoljan sam  :smoke:

što se gradske vožnje tiče, rute su mi uglavnom manje od 5km, ne stigne ni da postigne radnu temperaturu, prosečna brzina 15-20km/h ne mogu da spustim manje od 9l  :thumbdown: 

iskreno mislio sam da će radnu temperaturu ranije postići kao sa 8 ventila ali eto tako je kako je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. 
A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi.  :turned:  Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću.  :smoke: 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet mi o nebuloznoj potrošnji. Kako bre mnogo 9l, pa jugo troši 10l. Tj može da troši 8, ali graCke vožnje :D

Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. 
A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi.  :turned:  Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću.  :smoke: 
 

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko, mnogo je 9l čoveče, pa nije 3.0 motor ! Ja sa Putnom 1.2 8v imam čiste gradske 7l/100km, nije u 16v za 2l veća potrošnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko, mnogo je 9l čoveče, pa nije 3.0 motor ! Ja sa Putnom 1.2 8v imam čiste gradske 7l/100km, nije u 16v za 2l veća potrošnja...

Kako bre. Aj napiši svoje najčešće rute. Ja sam bar 5 puta pisao ovde kuda idem. Baš me zanima kolika će mi sada biti potrošnja, na auto putu od plavo mosta do Novog Beograda je katastrofa svakog jutra poslednje 2 nedelje. Mada ja ne mogu bre da se kontrolišem, naglo ubrzavam, i preterujem sa patosiranjem, a to mi nije baš pametno :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prebrza ubrzavanja nadrukaju potrošnju.

Rute su joj sledeće: Pančevački most-Bogoslovija-Ruzveltova-Bulevar-Kneza Miloša-Carice Natalije ILI Pančevački most-29. novebar-Takovska-Kneza Miloša-Kraljiice Natalije... To su joj rute do fakulteta na svakih dan, dva. Vikendom povremeno skokne do Ade npr. ili do Obilićevog venca.

 

MS PK, ispod 8l/100km garantujem da može da spusti, bez obzira što je 16v. Da je onaj 1.4 16v, pa ajde, ali 1.2 mora da može da se spusti.  :turned:

Edited by Bogisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja potrosnja -Stilo 1.6: prosecna po boardu na 3670 km 9.1 l
Parcijalna nikad preko 9.1 -mada je meni prosecna brzina 32 kmh "graCka" :D (Leskovac) i metodom cep na cep tu negde -TNG
Uglavnom sam sam u autu,gume 195/65/15,retko kad se zavrti preko 4000 rpm, sve to utice na potrosnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj dalje da pričam, sramota me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ima veze 8v ili 16v sa brzinom kojom će dostići radnu temperaturu. U istom autu, istim režimom vožnje, mislim ad bi trebalo da postigne temperaturu u istom periodu. 

A inače, 9l je mnogo za gradsku, može to ispod 8l, samo se potrudi.  :turned:  Sporije ubrzavaj, garantovano je to problem, znam po mojoj sestri i njenom Puntiću.  :smoke:

 

8v postigne radnu temperaturu za 2km dok moj 16v za otprilike 5km  :(

sa 16v gradske rute su mi male, 3-4km pa ne moze ni radnu da postigne ja vec gasim motor.

mozda je i u tome tolika razlika?

juce sam vozio 33km po gradu 8v i spustio sam prosek na 7.0l/100km.

jedino da isto provozam 30-tak km moj sa 16v po gradu pa da uporedim, mada mi je to suludo da se vozim u krug ko budala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevinošću.

Javiće se već neko.

Pisao sam skoro, ista relacija , isti auto, dva različita vozača. Meni potrošnja 7,2 l , vlasnik Bravo 1,9 MJ 9,2 l.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nezagrejanog auta, bilo da je benzin, dizel, 16v-8v potrosnja je do 30% veca ... Tu lezi zec.

 

a inace 16 \16v benzinci bilo kog proizvodjaca  tuku opusteno  11-13l u pravom gradu pri ovakvim uslovima, zavisno od tezine vozila.

Edited by hansf

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Fuel facts

To help drivers understand better the impact of winter driving on their fuel bills, the AA Fuel for Thought campaign offers the following facts:

  • The heated rear window uses around two per cent extra fuel. If both the front and rear heated screens are used the increase in fuel consumption equates to six per cent as heated front screens consume more power than the rear screen.
  • Even at a relatively mild outside temperature of +10C, a car's fuel consumption for the first mile will be around 40 per cent higher than with a warmed-up engine. This falls to around 16 per cent over the next three miles and, even up to 6.5 miles from start-up, fuel consumption can be 8 per cent higher.
  • The increase in fuel consumption due to cold weather is similar for both diesel and petrol cars. AA tests show extra fuel use after 1 mile and 3 miles respectively are:
    • typical small petrol car – 34% and 17%
    • medium petrol car – 38% and 16%
    • small diesel car – 32% and 12%
    • medium diesel car – 43% and 18%
  • For demisting windows and getting the cabin comfortable, basic air conditioning on a small car can increase fuel consumption by up to 10 per cent. A more powerful petrol engine will suffer less, as will a larger diesel.
  • Getting stuck in a traffic jam is another daily problem with winter driving. Even with a warmed-up engine, a petrol car can lose at least two-thirds to three-quarters of a litre of fuel every hour, or 1.2 to 1.4p a minute. A diesel car can lose a third to half a litre of fuel an hour, or 0.6 to 1.0p a minute.

 

  • Grejanje zadnjeg stakla: 2% Ukoliko se greje i prednje staklo i retrovizori: 6%
  • Pri spoljnoj t=10C, prvih 1,5km potrosnja je veca za 40% od potrosnje motora na radnoj temperaturi. Sledecih 5km, potrosnja je veca 16% od potrosnje zagrejanog motora. Prosecno, za prvih 10km potrosnja je veca 8% od potrosnje zagrejanog motora.
  • Povecanje potrosnje po hladnom vremenu:

                          prvih 1,5km i prvih 5km

C segment benzinac: 34% i 17%

D segment benzinac: 38% i 16%

C segment dizelas:    32% i 12%

D segment dizelas:    43% i 18%

*klasifikacija kategorija US vs EUR

 

  • Odmaglivanje prozora/Klima povecava potrosnju do 10%

 

  • Zaglavljeni u guzvi:
    • sa benzincem 0,65-0,75l po satu;
    • sa dizelom 0,35-0,5l po satu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da baš 30 % veća potrošnja nezagrejanog. Pretrprošle zime termostat mi nije bio dobar / nisam imao radnu temperaturu (bude između prve i druge crte 58 i 65 C) i potrošnja mi je identična kao i sada saq potpuno ispravnim.

Generalno klima vuče najviše, zatim osvetlenje vozila dva fara / četiri pozicije. 

Ponoviću sa drugog foruma 

 

Novi motori, za razliku od starih sa karburatorom ili neregulisanim ubrizgavanjem, nikada ne ubrizgavaju preveliku
 kolicinu goriva (ako je sve ispravno), cak i na niskim temperaturama i kada je motor potpuno hladan.
 "Kriticno" vreme nakon starta motora je vreme za koje se zagreje lambda-senzor na radnu temperaturu,
 kada pocinje korekcija ubrizgavanja. To vreme nije duže od 2 minuta jer današnje sonde imaju grejac u sebi.
 Naravno, efikasnost motora je najviša kada je zagrejan na radnu temperaturu. Zato se u mnogim uputstvima za
 korišcenje vozila cesto može naci recenica da se izbegava zagrevanje motora u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako god, ovim malim zahladjenjem meni je potrošnja skočila za oko 0.5l/100km. Pričam o istoj relaciji ujutro na +2 i danju na +18 (500l 1.4 bnz)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kum od kada je zamenio termostat na 156-ici jtd ne moze da prepozna auto po pitanju potrosnje, ali njemu je termostat do skoro bio skroz otvoren, nikako preko 50-60c nije htela da podigne temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ivan.ik, mozda nisam jasno preveo?

Prvih 1,5km je 30% veca potrosnja. Dakle, ako pravis 1,5km ture, mozes ocekivati toliko uvecanu potrosnju, Ukoliko je tura 10km, onda oko 8%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sa tom Alfom koja ti je upisana na profilu, nemoj ni da očekuješ manje od 6,5l kombinovane vožnje. Taj motor je izuzetan, ali ne ide na vodu i sapunicu za stakla.

Cilj je ispod 6 u ovoj turi, ako me ne zezne neko zahlađenje. Pokušaću da se suzdržim na autoputu. Problem je što je desna traka novosadskog u raspadu i auto skače ko jarac, a levom slabo ko ide ispod 140, pa tu više nema ekonomične vožnje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem sam i ja imao na tom delu puta. U desnoj mi je žao kola, a levom trakom moram da idem ~150 da ne bih zadržavao ljude tako da sam birao manje zlo :) 
Ali je zato i prosek tih dana bio ~6l na otvorenom putu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...