Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Danas ostvario u gradskoj, voznji  6, l na 100km, po prvi put ali ceo dan po gradu bez otvorenog, puta  mada malo sam ga i cepao po gradu , inace ovo mi je naj veca potrosnja do sad  inace 5,5l mi je prosek u poslednje vreme.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dejice, evo i meni pokazuje da predjem oko 22km sa jednom litrom, ali skinem kleme sa akumulatora i resetuje se komp i onda neko vreme bude sve ok.
Probaj i ti, videces da ce se sredi to sve... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat nije najekonomicniji... vrlo cesto da bi odrzao konstantnu brzinu on doda veliki gas, sto se lako primeti - odjednom povuce! Jedna od stvari koja jako utice na potrosnju je "ne pritiskati puno gas". Ja sam najbolje rezultate postizao kad na blagim uzbrdicama dopustim da se brzina neznatno smanji, al to nadoknadim na spustanjima... Ko je vozio bicikl zna da mnogo vise zamara uspon - tada se profesionalni biciklisti ni ne trude da odrze brzinu, zar ne?

Takodje, treba naci pravu meru pri ubrzanju, ni previse brzo ubrzavati, ni presporo... ako se presporo menjaju brzine opet vise trosi, jer duze radi u velikim obrtajima...

Naravno, nema svrhe voziti stalno tako (ni je ne gledam ekonomicnost kad zurim negde, kad sam umoran pa me mrzi, ili bilo koji drugi put kad nemam inspiracije... ne moze covek svaki put da popije 2-3 piva, nekad mu prija I samo jedno).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno na kamionima provaljeno da sa tempomatom više troše. 

Ata i Igor ,ne smem da pomislim šta bi Vam se desilo kada bi riknule diode koje osvetljavaju bord. Mnogo bre gledate to čudo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, samo uho I obrtomer. Diode su izuzetno glupe, pokazuju da se menjaju brzine uvek na istom mestu, bez obzira da li je uspon ili ne. Prestao sam da ih koristim posle nedelju dve... na usponu se uvek menja kasnije a na spustanju ranije od toga. Pre ovoga vozio sam kola bez obrtomera I borda... sve je bilo samo na uho...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moguce...da neki jure semafore samo da ne bi stali na crveno,da voze na autoputu iza autobusa 80kmh zbog potrosnje,neki sipaju iskljucivo na istom pistolju nije dovoljno sto je ista pumpa opet neki menjaju dosta pumpi da utvrde na kojoj ce im auto manje trositi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U redu je sve sa autom nego danas vise radio, u mestu nego sto vozen imao sam poso  tri sata, sam se vozio po gradu  podji stani i 100 puta, upali ugasi auto ali prezadovojan, sam  posle ovolike mucne voznje sam 6l, na 100, znaci da na otvorenom ima da oborim sve rekorde spremam, se da icepam okruglo 3l na 100km na otvorenom. do duse nikad se nisam majao ovoliko po gradu ko danas .  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se gledanja tiče ja uglavnom pogledam samo da li sam preko 2200 obrtaja pa onda šaltam negde posle :)

 

Dejice kako je moguće da troši 3 litre ako trenutna potrošnja ne može da bude ispod 3,7l u idealnim uslovima(nema vetra, 90km/h u 5.brzini i  po savršeno ravnom tlu)?

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javi obavezno ako spustis 2l na 100km

...

Što se gledanja tiče ja uglavnom pogledam samo da li sam preko 2200 obrtaja pa onda šaltam negde posle :)

Dejice kako je moguće da troši 3 litre ako trenutna potrošnja ne može da bude ispod 3,7l u idealnim uslovima(nema vetra, 90km/h u 5.brzini i po savršeno ravnom tlu)?

Moguce je,Dejica je skinuo sedista osim vozacevog,izbacio pojaseve,stavio felne 14" haubu I krila od plastike

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata, igor:

kako vas ne mrzi da jurite minimalnu potrošnju. Prvo smara, a kao drugo može biti i opasno, stalno bleneš u board i slično. I kako vam uspe da se obuzdate od stiskanja gasa?? Ja se uvek obradujem kada vidim brdo i zabodem gas :D Obožavam da ga stisnem uz Bubanj potok i Begaljičko brdo, ili da vozim preko Debelog brda.

Neko od ponosnih vlasnika 500l je napisao da mu pri realnih 130km/h brzinomer pokazuje 140. Isto je i kod mene na bravu. E pa neka onda cenjena gospoda provere i tačnost merenja pređene kilometraže!!! Kod mene je greška 4%, kladim se da je i kod njih ista stvar.

Evo moje računice na uzorku od 2064km (Beograd-Neos Marmaras-Beograd). U ovo je uračunto vozikanje po Sitoniji, naravno punim gasom, prolazak Makedonije koji je trajao 5 sati, čekanje 2 sata na Makedonsko-Srpskoj granici, vožnja regionalnim putevim po Grčkoj od Evzonija do Dojrana, pošto sam u povratku odustao od Evzonija jer je bila jeziva kolona, i 120km vožnje po Beogradu, od nedelje do srede. Motor naravno nisam gasio u koloni, jer je delom radila klima, a predveča sam otvorio prozore, ali opet nisam gasio motor.

 

Datum                  Ukupno km        km         litara                     Pr.potr

19.8.2013             188647                                                                  

19.8.2013             189066                  419         27,78                                    6,63

30.8.2013             189685                  619         37,36                                    6,04

4.9.2013               190711                  1026       66,26                                    6,46

                                                                 

                                                                                                 

                                2.064,00               131,40                                                  6,37

 

 

 

Sve ovo je vožnja sa krovnim koferom, punim autom, osim vozikanja po Sitoniji i Beogradu gde je auto bio bez stvari, ali sa koferom. Već sam pisao, gde god sam mogao sam držao 140 po satu, na mahove i 160. Uz Begaljičko brdo 150 po GPS-u :D

 

PS

 

ko želi neka cifre za prosečnu potrošnju uveća za 4%. Ovako je verodostojnije poređenje sa famoznim 500l.


 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

511 km sa 38l benzina mereno od cepa do cepa na istoj pumpi, sve gradska voznja i 4 puta do sela gde se vozi pretzno drugom brzinom. Generalno zadovoljan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marko rekoh ja već :)  Ne jurim potrošnju već su mi takvi uslovi vožnje da mora auto da troši relativno malo ako je ispravan. Uglanvom vozim auto posle 10 uveče i kako god da okrenem imam barem 80% udeo autoputa gde god išao, a brzine mi se vrte na oko 90-110km/h što opet izađe dosta preko ograničenja pa se trudim da barem to ne prelazim. Ali zato čim malo uđem u lokal range to empty opadne za 100-150km posle 3-4km vožnje  :laughing: Zato sam i rekao da mi je totalno ok da jtd troši ~4,5l na skroz otvorenom putu, ali ispod toga već moj mislim da ne bi mogao da ide na dužoj relaciji,a po gradu kakav je BG je sasvim realno izvući 7l ko se jednom provoza od Marakane do Ušća preko Autokomande i Slavije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata, igor:

kako vas ne mrzi da jurite minimalnu potrošnju. Prvo smara, a kao drugo može biti i opasno, stalno bleneš u board i slično. I kako vam uspe da se obuzdate od stiskanja gasa?? Ja se uvek obradujem kada vidim brdo i zabodem gas :D Obožavam da ga stisnem uz Bubanj potok i Begaljičko brdo, ili da vozim preko Debelog brda.

 

ata je negde napisao da mu je to hobi, i ja ga od tada razumem. neko vozi bajs, neko igra igrice, neko skuplja markice,... a ata juri najmanju potrosnju. covek nasao najbolji hobi, spojio lepo i korisno. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemojte da se cudite za moje rezultate  ja vozim 59 kw, a to znaci taj motor ako se vozi ispd 2000, obrtaja to je neverovatno mali potrosac,  jedino nije da se vozi preko 100km na cas.   Zbog svog kratkog menjaca vec na 90km, trazi 6 brzinu koje nema prema tome svaka voznja preko, 100km na cas je rasipivanje, goriva  sve ispod toga je lepota stilo sa 85kw je mnogo veci potrosac,  u gradu i to do 2 litra razlika, potrosnje.    Dok na otvorenom ako bi se vozilo preko 100km na cas onda u tom rezimu je ovaj od 85kw manji potrosac, samo na vecim, brzinama, ima prednos u potrosnji u gradu, nemoze ni jedan jtd sto je FIAT napravio da se  meri sa dobro ocuvanim 1,9 jtd 59kw  sto se tice, gradske voznje.    Jer imao sam  motore od 1,3jtd pa sve do 2,4jtd svi su imali svoje prednosti, i mane ali ovaj 59kw je nesto izmisljeno za, mesovitu voznju  po meni jedan od naj ekonomicnijih, fijatovih motora jer je izbalansirana, i kublikaza i konjska snaga  .  jer imao sam kratko, vreme pandu 1,3jtd koja je trosila vise od ovog stila prema tome  nista nije cudno.   :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au prijatelju.


EDIT:
Aj da me neko banuje da ne ulazim više ovde, častim ga na skupu ?

Edited by Bogisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

O's prvo neki warn ili je dotle doslo da hoces direktan ban :rolleyes: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da se i ja uključim:

Grocka-Nea Mudanja 4.8l (0 semafora, granice ukupno 40min).

Grocka-Nea Mudanja-malo do Soluna i po lokalu-Grocka) 5.1/100km. 79km/h prosečna brzina

Vožnja po ograničenjima ili nešto manje (rezervni vozač je još početnik pa vozi 10 manje od ograničenja). Dosta tempomata. U komp sam pogledao samo kada smo stigli, i u Grčku i kući, ne opterećujem se mnogo s tim. Ne vozim brzo, a sa detetom pozadi vozim još pažljivije. 120-130 me najmanje umara, a da me prestižu svi živi - prestižu me :)

U povratku me pratio jedan NS 500L sivo-crno do Evzonija, pozdrav ako je na forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam uspeo da primetim na forumu, relna razlika u potrošnji kod 500L benz-dizel, na otvorenom putu je 1l (1.3evra) a gradska vožnja 2l (2.6evra), tako da ko prevashodno vozi van grada ili živi u manjem mestu, gledano samo sa aspekta potrošnje, nema finansijskog efekta kupovina dizela. Početnu razliku u ceni dostiže na 150 hiljada. Nama koji 95% vremena vozimo po gradu, isplati se posle 75 hiljada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam komsijinu 307-cu :thumbdown: do Nisa bez ukljucenog tempomata ( nisam ni znao da ga ima a i da jesam ne bih znao da ga ukljucim ) prosecnom brzinom oko 120 km na sat i komp je pokazivao potrosnju od 5,5 litara. U povratku je komsija vozio i cim smo izasli na autoput ukljucio je tempomat ( nisam video kada ga je ukljucio ali sam video da je prekrstio noge ? onda sam shvatio sta je uradio ). Posle nekih desetak minuta voznje bacio sam pogled na komp koji je pokazivao 6,2 litra i negde pred Beogradom komp je pokazivao 6,6 litara a tempomat je bio podesen na 100 km na sat ? 

Tempomat je zgodna glupa stvarcica ali definitivno povecava potrosnju... primetno je da kada je nizbrdica tempomat ne oduzme gas tj ne koristi bogom danu inerciju vozila i strmu ravan vec dodaje - oduzima gas non stop da bi odrzao zadatu brzinu.E sad da li iskljucivati tempomat na svakoj nizbrdici ili na svakoj velikoj i dugackoj nizbrdici zavisi od vozaca i toga da li negde zuri, voli brzu voznju ili vozi na nacin da stedi gorivo.... 

Licno ne volim da mi kompjuter kontrolise brzinu i srecan sam sto ga na mom puntu nema, da ga ima verovatno ne bih odoleo iskusenju da ga ukljucim kad se malo umori noga umesto da stanem i par minuta protegnem noge i ispijem kaficu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemojte da se cudite za moje rezultate  ja vozim 59 kw

 

Ja se prijatelju cudim jer vozim isti motor, ali u laksem puntu i ne postizavam te rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se i ja ukljucim...fiat brava jtd 105 cep-cep malo vise je bilo otvoreno mozda 60-65% a ostalo grad 5.9l prosjek sa raskacenim protokomjerom:-)

Sent from my GT-N7000

Edited by bojankov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...