Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Isao u Grcku stilom, od NS-a do blizu izlaska iz Makedonije, od cepa do cepa potrosnja 5,8l (mada nije merodavna posto sam cekao na granici 2,5h a auto nisam gasio). Od Makedonije, uz svakodnevno vozikanje po Grckoj, do Makedonije (Skoplja), potrosnja 4,8l, bez guzvi, voznja uglavnom po ogrnicenju.

i ja zadovoljan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još jedno moje merenje potrošnje dok čekam Stila :laughing:

U pitanju je Astra Classic G 1.4 90ks. Minimum koji sam uspeo da izvučem je oko 4,2-4,5l vožnjom 70-75km/h u petoj brzini. Zanimljivo je da se motor uopšte ne guši pošto astrica jako brzo postiže više obrtaje tako da na 70km/h ima oko 2200rpm,a već na 100km/h prelazi 3000(prvo sam mislio da nešto nije u redu sa mojom,a ispade da Astre H još veće obrtaje imaju :wallbash: ), uglavnom su bile kraće vožnje od oko 20-30km uveče, nisam se nigde zaustavljao i na par nizbrdica sam vozio u leru 2-3km.

Sa druge strane, maksimum mi je bio oko 12l od Pančevačkog do Starog Grada,pa odatle do Borče i nazad do Ušća po baš lepoj gužvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaNs, I ti treba da budes zadovoljan :lol:

@ Igor,

Moja komsinica ima isto astru 1,4 twinport kupila novu '08. god valjda, presla je 50hkm okruglo od toga sam je ja vozio 2hkm. Nikako mi nije bilo jasno kako je taj auto toliko spor, 12okm/h ide na oko 3500 obrtaja ako ne i vise, a izuzetno mali potrosac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo su čudno sređeni obrtaji. Auto može, ako je ravno, da se vozi već od 70km/h u petoj i ne guši se, a sa druge strane sam ga vozio 150km/h na 4500rpm skoro 200 km u cugu i opet se ne greje i potpuno je prijatna vožnja, samo što potrošnja tada uopšte nije prijatna :laughing: Sa te strane je jako zahvalan i ako se šalta na 2500 obrtaja stvarno može baš malo da potroši. Jedina zamerka koju ja imam na njega i koja mi i smeta najviše je što je mrtav pre 4000-4500 obrtaja jer tek tu negde otvara svih 16 ventila i postiže maskimalni obrtni moment, a retko mi se dešava da imam novca i srca da ga duže vozim oko crvene zone jer krene mnogo da se dere, temperatura se podiže ako se duže vrti oko 6000 a kazaljka za potrošnju jako brzo pada :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ukljucenja kod sajma na auto-put, pa do Zmaj pumpe i iskljucenja na auto-put za NS:

- 7.3 km

- vozeno do 90km/h

- prosecna brzina 81km/h

- prosecna potrosnja 3.5L

Punto 1.3 mjet kad bi imao tempomat podesen na 90km/h trosio bi 3.5L/100km.

Evo klipa, snimio sam cim sam stao na Zmaj pumpu.

Vidi se kako kroz ceo klip opada prosecna brzina, prva je bila 81km/h, pa 79km/h, pa 74km/h ...

http://tinypic.com/player.php?v=2iqz8r4&s=6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao astru g 1.4 90ks, vise puta merena potrosnja punjenjem punog rezervoara i uvek se kretala izmedju 6l i 7l. U pitanju su bile duze relacije (500+ km) i to bez puno gradske voznje i bez brze voznje na autoputu (ne preko 130)... Tako da ovih 4.5l prosecne potrosnje ne moze da se postigne ma koliko ugusio motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može, mereno više puta sipanjem do čepa. Na autoputu ne može jer troši oko 7-8 litara na 130 i 6,5-7 na 120km/h. Sa vožnjom do 75km/h po potpuno otvorenom putu je sasvim izvodljivo. Sve zavisi na koliko obrtaja si menjao i koliko si dugo držao tu brzinu.

Evo još jedan argument da može. Naleteo sam na netu na neko takmičenje u kome su ljudi dobijali da voze Corse 1.4 90ks sa po 2 člana žirija i cilj je bio postići minimalnu potrošnju. Pobednik je imao prosek 3,9l/100km, a drugoplasirani 4,1. Bila je u pitanju vožnja otvorenim putem i prolazak kroz naseljeno mesto sa nekoliko semafora, tako da je izvodljivo postići i sa Astrom 4,5l i jednim putnikom, samo što niko tako ne vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nekada davno sam procitao u automagazinu slican test

lancia y10 fire 1000

vozili su je novinari po gradu, pobednik je postigao 2.8l/100km a poslednja neka skvo 4.1 :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki podaci za astru sa 1.4 motorom su 5.2l na otvorenom putu i 6.3 kombinovano. Svi znamo kako se dobijaju fabricki podaci i da onaj ko uspe da postigne to sto je propisano vozi prilicno stedljivo. Sad ako ti u kombinovanoj voznji dobijes potrosnju koja je za 1-1.5l manja od onoga sto fabrika propise za otvoren put onda si majstor. Samo sto takva voznja je sve samo ne reprezentativna da bi rekao da auto malo trosi. Uz to voznja u leru na nizbrdici zarad ustede u potrosnji nije najbezbednija. O tome kako takva voznja utice na auto opet moze dosta da se prica...

Vozili su ljudi i passat 1.6 tdi na obaranju svetskog rekorda 2500km sa prosekom od 3l, pa niko zivi nece reci da je to normalna potrosnja i normalna voznja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U stvari je 5.0 otvoreni i 6.1 kombinovano, ali nema veze.. Ja samo kažem da može da se postigne i da nije nemoguće. Ja i vozim prilično štedljivo jer dosta vozim kola i stvarno mi gorivo predstavlja prilično veliki trošak tako da se maksimlano trudim da što manje troši. Što se tiče vožnje u leru, zaista ne vidim zbog čega je nebezbedna u uslovima u kojima ja vozim( otvoren put sa 2 trake u svakom pravcu ograđen bankinom, potpuno prazan uveče i nagib da kola sa 75km/h ubrzaju do 90 i posle ih na ravnom pustim da se spuste na 75 pa vratim u petu,a kočnicu još nijednom tokom takve vožnje nisam upotrebio).

I nije mi jasno kako utiče na auto? To je vožnja na oko 2250 obrtaja, motor se uopšte ne zagreva i ne čuje, ne guši se i ne "guta knedle" ako se gas potopi pri toj brzini. Neko moje mišljenje je da je to i najoptimalnija vožnja za ovakvu vrstu motora jer se oko 2200-3500 najlepše čuje i najmirniji je,a sve preko toga podiže potrošnju i buku u kabini. Štaviše od 75-140km/h mi temperatura motora stoji na 85 stepeni,a preko 140 varira od ispod 85 do malo preko 90 i tako u krug..

Ni ćale mi nije verovao za ovu potrošnju jer njemu ne može nikako da troši ispod 7l, ali smo sipali do čepa,prešli 100-200km i tako 3 puta izmerili da vidimo ko je u pravu :smoke:

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, sipaj pun, predji vecu razdaljinu (500+ km) i onda sipaj pun. Prvo jer ce sam put biti mnogo reprezentativniji nego da meris potrosnju uvek na istom delu gde i sam kazes da znacajan deo ide u leru, drugo jer na 100-200km i 1l kod sipanja znacajno menja racunicu, a i kad sipas do cepa nece ti uvek dosuti tacno koliko i prosli put...

Pricamo o pravoj prosecnoj potrosnji, na duzim relacijama, samo to je reprezentativno...

Moj stari auto, astra g 1.4 na tim duzim putevima potrosnja je bila od 6.2 do 6.7, mereno 5-6 puta pa sam prestao, i to bez klime.

Novi bravo, sad kad sam isao u Grcku, 1.9 mjet 16v, 2800km do Lefkade, po ostrvu i nazad do Beograda, prosek 5.7l sa upaljenom klimom 80% vremena. Tempomat kad kod je bilo moguce, brzina na autoputu obicno oko 130

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^^^^ Upravo tako! Velike cifre su zakon: 25762km, 2006.2l = 7.79l/100km za 1god i 4 meseca leto, zima, klima, bez klime i sve ostale kombinacije...ono po bordu je toliko odokativno da nemam reči...s tim da je u ovim cirama uračunata i krađa na pumpama prilikom točenja, ali toga kod nas nema, jel da? :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, sipaj pun, predji vecu razdaljinu (500+ km) i onda sipaj pun. Prvo jer ce sam put biti mnogo reprezentativniji nego da meris potrosnju uvek na istom delu gde i sam kazes da znacajan deo ide u leru, drugo jer na 100-200km i 1l kod sipanja znacajno menja racunicu, a i kad sipas do cepa nece ti uvek dosuti tacno koliko i prosli put...

Pricamo o pravoj prosecnoj potrosnji, na duzim relacijama, samo to je reprezentativno...

Moj stari auto, astra g 1.4 na tim duzim putevima potrosnja je bila od 6.2 do 6.7, mereno 5-6 puta pa sam prestao, i to bez klime.

Novi bravo, sad kad sam isao u Grcku, 1.9 mjet 16v, 2800km do Lefkade, po ostrvu i nazad do Beograda, prosek 5.7l sa upaljenom klimom 80% vremena. Tempomat kad kod je bilo moguce, brzina na autoputu obicno oko 130

Merio sam ja i tako, ali je prilično daleko od 5 litara, tj izađe oko 6-6,5 :laughing: Ovo sam samo naveo za primer sa jako laganom vožnjom i na otvorenom putu koliko može da potroši. Da se razumemo, Astri je prosek 6,5l, ono što sam napisao je kraći put i prilično nerealna vožnja. Štaviše, bio bih zadovojlan i sa 6,5l, ali čim imam više od 40% grada u vožnji, posebno gazelu tokom radova i slično, ide potrošnja preko 8 lagano :wallbash:

Kad smo već kod Astre, zanima me jesi i ti bio nezadovojlan kako vuče u nižim obrtajima? Ne znam da li ja umišljam, ali bukvalno je i moj stari Yugo sa oštrom bregastom bolje povlačio ako se kreće sa slabim gasom pa posle potopi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na otvorenom putu pri 70 u najvisem stepenu prenosa svaki auto malo trosi ;) Ja sam u principu zadovoljan kad mi auto trosi blizu fabrickih specifikacija, posto znamo da su fabricki podaci uglavnom nerealni...

Gradska voznja ubija svaki auto. Evo Ivan iznad spomenu potrosnju od 7.8l za novi bravo, jos malo slabiju verziju koja trosi neznatno manje nego moj, a kod mene prosek 2l manji. Ja ne zivim u Bgu pa nemam toliko prave gradske voznje, ali znam da kad dodjem u bg auto mi trosi ~9l

Sto se astre tice, vec neko vreme je ne vozim i iskreno sad mi svaki auto slabo vuce jer sam se navikao na 150 konja i 300Nm :D

Mada stoji da nije imala neka ubrzanja, tek kad dodje do ~4000 obrtaja. Ali sam svim ostalim kod astre bio zadovoljan, prodali smo je samo da bismo uzeli mladji auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo stigao mi je Stilo, pa da napišem prva zapažanja o potrošnji :laughing: Prvih 60ak kilometara nenormalne gradske vožnje po bulevaru, oko Vukovog i posle od Delte do Ušća i nazad po najvećoj gužvi koju sam video i čekanju na semaforima i po 20min(ne preterujem uopšte :thumbdown: ), na bordu je pisalo 8,2 i posle skočilo do 8,9 i preko toga stvarno nije moglo :wallbash: Ne čudi me ova potrošnja jer je to uglavnom bilo kretanje u prvoj i kočenje i pre nego što dođem do druge. Posle toga sam resetovao bord i na prilično otvorenom putu uz par naglih ubrzanja 4,5 :thumbup:

Potrošnjom sam prezadovoljan, samo da prođe beer fest pa da se nađemo negde na oko 5l u proseku :D

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas Beograd-Vrnjacka Banja preko Topole, troje odraslih i dvoje dece, pun gepek, klima... prosek po bordu 5,6.

U povratku ja sam u kolima, bez klime, prosecna brzina 67 km/h, prosecna potrosnja 4,7l!

Punto jtd 59kW, ide kao tane!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe otarasio sam ih se u Banji! I odmah vatra nazad, 2:20 centar Banje-Bubanj potok, obozavam takve akcije kad ti familija placa gorivo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.3mjt po surovoj isključivo Beogradskoj vožnji,grad i novi Beograd zadnjih 600Km, 5,7l prosečno.

Nemam druga iskustva. Kažu poznanici de je u manjim gradovima lakše i manje troši?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntodžet je majka za grad. Zamisli još da je hibrid, ali neka osnovna varijanta poput KERS, samo da prebacuje energiju sa kočenja na polazak sa semafora. Cenim da ne bi trošio više od 3-3.5.

Ne mora ni mnogo skupo da bude, tj umesto kočnica da ima elektromotore koji bi radili kao generatori dok koči. Neka su 3-4 kočenja džabe polazak, pa ti vidi koja to ušteda može da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa GT 2.0 JTS - 8.2 autoput ~120, 10.2 mesovito, ~12 grad bez klime.... Punto 1.3 mjet ~8 autoput (warp speed)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...