Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Moj koreanac na otvorenom 5.5 po bordu, oko 6 realno... Mereno proslo leto na putu za CG i par puta ka NS-u...

U gradu oko 9-10 litara... Ume po bordu i 7.5 - 8 da napise, al to kad vozim bas bas lagano... Uglavnom je oko 9 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada dva puta do cepa ista pumpa isti "aparat" 9 okruglo ... sve po gradu.... videcemo na otvorenom.... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

PA dobro, moze to i manje :) Sve zavisi od voznje... Meni je na stilu prosek negde oko 6 kad se sve uzme u obzir. Mada znam i one kojima ide i do 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sad potrosnja 6,5l,a vozim sasvim normalno.

Ne znam kojim nacinom voznje bih mu digao potrosnju na 9l :question:

i da napomenem da je sve gradka voznja. . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pazi, moguce da ja "malo jace stiskam gas" nisam se josh uvek totalno privikao da blaze dajem gas ... kad krecem iz mesta ume da mi pishe na board-u i 25l (trenutna potrosnja) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško se to da porediti. Od grada do grada se razlikuje potrošnja, od opštine - do opštine unutar grada. Ali je svakako mnogo za 1.9 jtd da guta preko 9 ma kolika gužva bila. Isto tako potpuno je moguće da na čistim gradskim relacijama auto troši prosečno 6.5-7 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad krecem ni ne dajem gas,krene on sam,bez gasiranja :thumbsup:

Vidish komso moracu da probam to mozda ce manje da trosi! :thumbup:

PS ako to ne uspe probacu sa ciscenjem raznoraznih komponenti pomenutih od iskusnih ljudi ovde :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto 1.3 MultiJet

Poslednjih +300km potrosnja 4.7L!

Evo klipa!

video-103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sad potrosnja 6,5l,a vozim sasvim normalno.

Ne znam kojim nacinom voznje bih mu digao potrosnju na 9l :question:

i da napomenem da je sve gradka voznja. . .

Ako ne znaš, a ti svrati do Beograda al tempiraj tako da stigneš u 15 h i vozi ga dva sata od Terazija do Slavije , pa preko Autokomanda nazad istim putem da Terazija. (toliko ti otpeilike treba da napraviš dva kruga) Obrati pažnju na prosečnu brzinu. Pokazaće ti cajger 11 km/h!! Pogledaj potom posle pola sata kolika ti je potrošnja i sve će da ti bude jasno.

Kada imaš prosečnu brzinu od oko 22 km/h gradske vožnje - potrošnja će ti biti otprilike kao što je i navedeno u fabričkim podacima

Kod prosečne brzine od 30 km/h potrošnja će ti biti izvanredna, bićeš radostan... voziš po gradu, a nešto više trošiš nego na drumu

Ali ispod 15 km/h - u potrošnju bolje ne gledaj, napuštaj vozilo, sedaj u javni prevoz - Jeftinije je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Croma 110kW:

Kombinovana vožnja sa klimom non-stop uključenom, i obavezno malo žiškanje 7,4l.

Supruga vozi 5,9l kako god.

Penzionerski mogu da odvezem Aranđelovac-Kragujevac i nazad sa prosekom 5,1l/100km.

Molova nafta, auto put Srbija-Grčka brzina 170-190km/h a ponekad kad pridremam preskoči 200, tada bude 6,1l/100.

U prvoj brzini bez gasa na blagoj stvarno blagoj uzbrdici 14,7l a u drugoj bez dodavanja gasa 10,2l.

Ovo sve piše na displeju, dal je tačno neproveravam. Prezadovoljan sam sa perfomansama i komforom, a auto je i dosta težak, treba ga pokrenuti.

Jedino mislim da u gradu TDI motori troše primetno manje, ali na otvorenom tu ih mi sa multi jetom šijemo.

Da mogao bi neko da nam napiše zašto je to tako. - predlog

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molova nafta, auto put Srbija-Grčka brzina 170-190km/h a ponekad kad pridremam preskoči 200, tada bude 6,1l/100.

Croma sa svojih 1500 + kg i tim motorom nije rekorder u maloj potrošnji. Pogotovo je nerealno 6.1 l pri tolikim brzinama.

Treba to da proveriš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem ja vama Gosn Damjanovicu,a i dobro mi je poznata voznja po Beogradu :harhar:

Kod vas mora auto da trosi litar-dva vise nego sto je propisano,uostalom kao i u svakom velikom gradu. . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dex Now Croma

Lepa "polugradska" potrošnja. (mada ova na 190/200 bi trebala da bude bar preko 12,13... vrti se mašina na 4000 obrtaja)

Na drugi deo posta, za koji pokazuješ interesovanje, na ovom forumu nije pisano, a možda nije loše da stoji. Postoje članovi mašinske struke, mehaničari koji mnogo toga mogu da opišu. Moja saznanja su enciklopediska. Postoje sajtovi koji se bave ovom problematikom, i disertacije su pisane na ovu temu...sve u svemu od klasičnog dizel motora, pumpaša (čekićara), razvijen je turbodizel, pa TDI, a potom Commonrail.... Uglavnom, tvorac dizel mašina, i proizvodjač koji je prvi ugradio dizel motor u putnički automobil (Deimler Benz) digao je ruke od klasičnih dizelaša i prešao na cammonrail sistem. Pa čak i VW koji je do prošle godine ugradjivao TDI-e: prelazi na ovaj sistem dizel motora. Svi savremeni džipovi, takodje koriste motore ovog tipa. Bitno je istaći da je TDI doveden do savršenstva, ali izgleda dalje ne ide. Common rail je znatno kasnije počeo sa razvojem i razvija se još uvek. Prvi JTD (common rail motor) za koga mnogi tvrde da je Fiat-ov patent ugradjen je u alfu 156 1997, istovremeno kada i Pežo lansira praktično isti motor i oznčava ga oznakom HDI!. Medjutim patentna prava na ovu konstrukciju mašina ipak je imao FIAT (odnosno Marelli Magneti koji je u sastavu Fiata i koji je na razvoju ovog motora radio zajedno sa švajcarskim naučnikom Dr. Marcom Ganserom u Švajcarskom Federalnom Institutu za Tehnologiju u Cirihu, kasnije u preduzeću kojeg je sam osnovao Ganser-Hydromag AG (osnovanog 1995) u Oberageriju). Nažalost patent koji je bio "džoker u rukavu FIAT korporacije prodat je BOSH-u (mnogi smatraju da je ovo najnesmotreniji potez u istoriji fabrike) a ovaj praktično distribuirao svim nemačkim proizvodjačima...

Uglavnom - najbitnije razlike u odnosu na klasični dizel i turbodizel su:

1. Tiši i mirniji rad motora

2. Elastičniji motor

3. Mnogo veće mogućnosti obezbedjenja snage iz radne zapremine (prvi "jtd" motor je imao oko 106 ks na 1910 ccm zapremine, današnji prebacuju 190 ks, a da broj okretaja radilice ostaje nepromenjen!)

5. Kompresija je znatno niža kod common rail mašina nego kod klasičnih dizelaša, a to pretstavlja teoretsku pretpostavku da su motori bitno trajniji!

4. Potrošnja goriva je jako diskutabilna!. "Klasični" TDI motori praktično isto troše koliko i savremeni JTD, HDI, CDTI i slični (već kako koji ih proizvodjač obeležava)....

Najveće provere kvaliteta i uspešnosti ovih motora odigravaju se svake godine na Lemanu, gde se po prvi put desilo da dizel motor pobedi benzinski! Audi prototip sa TDI agregatom je u poslednjih par seansi bio dominantan, medjutim Pežo ga je poslednji put (sa common railom) teško porazio.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na ovom postu :unworthy:

Ja ubedjujem drugara da je Fiat patentirao commonrail motore,a da su im francuzi "drpili" patent,ali nece covek da prizna.

Sad cu da mu posaljem link da nauci covek nesto :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos prosle godine sam vozio 100 km po gradu i onda jos 400 km do Milanovca (ibarskom magistralom).Kada sam ponovo napunio rezervoar potrosnju sam izracunao nesto manje od 12 litara. U subotu sam vozio za NS i B.Palanku (230 km) bez preteranog cimanja , osim malo auto puta (40 km; 150 km/h) jer sam zurio i kada sam stigao nazad iznenadio sam se sa potrosnjom od svega 10-ak litara!! Najzad da i mene auto prijatno iznenadi!! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas poosle ciscenja dizni... :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

8UR4A.jpg

:ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas poosle ciscenja dizni... :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

8UR4A.jpg

:ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

kojom brzinom na koliko obrtaja si ovo postigao :question:

Jesi siguran da su samo dizne ciscene? Da nije menjan motor? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel normalna tolika razlika izmedju grada i otvorenog puta?

Ja auto zaista ne forsiram i na otvorenom potrosnja padne i na 5 litara...a u gradu (spic, klasika) potrosnja zna da ode i preko 9 L

To je bas razlika...ili nema razloga za zabrinutost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas poosle ciscenja dizni... :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

8UR4A.jpg

:ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice: :ice:

kojom brzinom na koliko obrtaja si ovo postigao :question:

Jesi siguran da su samo dizne ciscene? Da nije menjan motor? ;)

5. brzina na 80-90 kod takvih motora je to normalno kad ti se motor smiri da će pokazivati oko 3-3,5L trenutna potrošnja...

stari moj ima octaviu 1,9 tdi i tako kad namjesim npr 4.-70km/h ili 5.-80-90km/h 2,9-3,3L TRENUTNA potrošnja... samo moraš smiriti motor i zadržati ga na toj brzini, čim dodaš gas potrošnja rasteee ali ni blizu kao kod benzinaca...lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poslednjih malo jače od 2.300 Km, moja prosečna brzina je 28 Km/h i prosečna potrošnja 10.6 L...

E, to je auto...a, ne ovi upaljači...3, 4 L ...ovo-ono... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho,znas kako kazu :whistle:

GDE IMA,TU SE I PROSIPA ;)

Usput da kazem da sam na Lanciji,karavanu,uspeo da na kompu dobijem potrosnju od 3.2 i 3.4 L na 100Km B) ,naravno to je bila ravnica u 3-oj ili 4-oj brzini :yes .

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...