Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

1 hour ago, stex_pb said:

Dvoje bliskih ljudi mi je pominjalo da imaju sličan problem.

Ja sam lično imao problem pre 10ak godina sa plinom, bukvalno ali bukvalno razlika u plinu na brendiranoj i lokalnoj pumpi kod "tajkuna" je kao da nije u pitanju isti automobil. Za razdaljinu od 150km golf 2 mi je potrošio 25 litara plina i ugasio se, u povratku istu razdaljinu sam prešao sa 14litara OMV plina i ostalo je još. Tako je u tom vremenu definitivno postojao problem sa standardom goriva.


 

Kada provozaš sa Ininim gorivom jedno 1000km, pa sipaš NIS ili slično,možda stekneš utisak o čemu se radi,ovako nisam siguran da znaš o čemu se tu radi

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, moron said:

ni osetio neku razliku u odnosu na ono kada sam gorivo točio u inostranstvu

Jednom sam u povratku s mora sipao gorivo u puta na šelovoj pumpi na izlazu iz Soluna, običan benzin, tj. super od 95 oktana.

Leti punto, kano gorska vila ! :thumbup: Motor peva, a kad daš gas, on povlači jbt! :shock:

I onda tako još pod utiscima natankam kod Velesa neki sport racing trt mrt, navodno 98 oktana.

Kakav zajeb.

Jedva sam stotku navukao na prvoj uzbrdici na AP. Presedao mi danima taj pun rezervoar, sve dok ae nije izmešalo gorivo s našim.

Naravoučenije, krš mo'š fasovati svuda, baš kao i vrhunski kvalitet.

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nesto valja kod ovih traktorcina - to je veci rezervoar i sto nikako da odes na pumpu :D .

Iako sam godinama vozio sluzbene 2.0 HDi, nestrpljivo sam cekao rezultate prve cep-cep metode konkretno za svoj auto. Cisto da vidim kakva je situacija sa masinom, koliko board laze, itd...

Ukupno presao 686 km, moj standardan prosek brzine od negde 30 km/h (+/- , tj. miks lokala od mesec dana, autoputa i magistrale):

 

IMG_20230529_163307_resized_20230530_035110546.thumb.jpg.155c32af70d0e23a0e925709ffe89236.jpg IMG_20230529_230537_resized_20230530_035110311.thumb.jpg.81c38ebb05541a060fe993ee56e190fc.jpg

 

Board se "lomio" izmedju 5.9 i 6.0l . A cep-cep metoda koju jedino priznajem, kaze za tu kilometrazu i prosek brzine: 43 l ili 6.26 l. Ostalo jace od cetvrtine rezervoara.

Sto znaci da board laze oko 0.2-0.3 dl, a potrosnja je skroz OK s obzirom na tezinu i snagu vozila. Fabrika deklarise bajku od 5.1l kombinovane, sto mu opet dodje ono standardno odstupanje iz mog iskustva za sve automobile, od litar i kusur (1 do 1.5l).

SpritMonitor korisnici prijavljuju 6.31 l proseka za verzije sa manuelnim menjacem (automati trose oko 0.3l vise). Tako da je to to i u skladu sa ocekivanim :thumbup: .

Podaci su za DS5, 2.0 HDi manuelac od 163 KS.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao si i mene da upitaš i ja bih ti odmah bez greške rekao da PSA bord laže sa potrošnjom oko 5% i da to u naravi bude tih manje pokazanih 2 ili 3 dcl na bordu  :) 

A nisam zaista imao pojma da je u toj tvojoj generaciji 2.0 HDi od 163 KS nudjen kao manuelac. Stvarno sramota za nekoga ko je 16 godina terao samo HDI motore i zaista bilo veliki poklonik HDI-a i PSA uopšte.

Mada, od kada je PSA u Pežo uveo i-cocpit, moja ljubav ka pežou je počela rapidno da bledi, a o kada je ispala i bruka i sa 1,5 BlueHDI, bojim se da smo pežo i ja zauvek završili druženje. Jbg, ništa ne traje večno, pa ni moja ljubav ka PSA, a baš mi žao što nisam imao npr. 508 SW prve generacije ili 5008 prve generacije. To su mi baš bili snovi. Ovi današnji, iz druge generacije, me ne privlače ni najmanje i verujem da bih sebe lakše video npr. u Dačiji Jogger (hibrid), nego u njima. 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

A nisam zaista imao pojma da je u toj tvojoj generaciji 2.0 HDi od 163 KS nudjen kao manuelac.

Tu verziju sa manuelcem sam iskljucivo i pecao ;) . Takodje da bude upravo taj njihov najrobusniji 2.0 HDi 163, u svom izlaznom godistu (plus najjaca Sport Chic oprema, plus reklamna perla bela boja - na kraju sam bio strpljiv da iscekam i na moje zadovoljstvo sve to spojim).

Od vise ljudi sam dobio savet da zaobidjem njihove novije 2.0 BlueHDi, koji su isli i od kada je DS izdvojen u zaseban brend. A i nisam, pored postojeceg DPF, hteo dodatnu zaje*anciju sa SCR (tj. AdBlue i njihovim crkavanjem), dalje, iz vise izvora sam dobio informaciju da su sami noviji 2.0 motori "svileniji" od prethodnika. A i u verziji sa manuelnim menjacem su zavrnuti sa 163 na 150 KS.

 

PS: Nekome totalno banalna stvar, ali lep detalj koji su izbacili zajedno sa starijim motorima (i ostavili najobicniju rupu kao na manjem DS4) - tako da je i to bio sitan plus :D :

 

 Untitled.thumb.png.8728771a90bc7f62e17691bf7cd91a3e.png ds5-bluehdi-caroto-test-drive-2016-19.thumb.jpg.5716f16fee2835e4752984ae0a2aea86.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Mogao si i mene da upitaš i ja bih ti odmah bez greške rekao da PSA bord laže sa potrošnjom oko 5% i da to u naravi bude tih manje pokazanih 2 ili 3 dcl na bordu   

 

 

Na C4 1.6 hdi 92 ks je bord bio tačan u deci. Barem 30 puta mereno metodom čep/čep. Uvek se čekalo da se potroši 3/4 rezervoara otprilike i da bude neka značajnija kilometraža.

 

Ovaj sad zna da slaže otp tako kako kažeš.

 

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

Tu verziju sa manuelcem sam iskljucivo i pecao ;) . Takodje da bude upravo taj njihov najrobusniji 2.0 HDi 163, u svom izlaznom godistu (plus najjaca Sport Chic oprema, plus perla bela boja - na kraju sam bio strpljiv da iscekam i na moje zadovoljstvo sve to spojim).

Od vise ljudi sam dobio savet da zaobidjem njihove novije 2.0 BlueHDi, koji su isli i od kada je DS izdvojen u zaseban brend. A i nisam, pored postojeceg DPF, hteo dodatnu zaje*anciju sa SCR (tj. AdBlue i njihovim crkavanjem), dalje, iz vise izvora sam dobio informaciju da su sami noviji 2.0 motori "svileniji" od prethodnika. A i u verziji sa manuelnim menjacem su zavrnuti sa 163 na 150 KS.

 

PS: Nekome totalno banalna stvar, ali lep detalj koji su izbacili zajedno sa starijim motorima (i ostavili najobicniju rupu kao na manjem DS4) - tako da je i to bio sitan plus :D :

 

 Untitled.thumb.png.8728771a90bc7f62e17691bf7cd91a3e.png ds5-bluehdi-caroto-test-drive-2016-19.thumb.jpg.5716f16fee2835e4752984ae0a2aea86.jpg

 

Divim ti se kako si uspeo da uklopiš sve te tražene parametre pri potrazi za sadašnjim vozilom. Deluje mi da je lakše naći detelinu sa 4 lista ...

A što se tiče tog novijeg rešenja na centralnoj konzoli, slep si ti kod očiju kada ne prepoznaješ benefite od te "rupe" ( umesto od onih multi-tastera). To je namenjeno da se baci zgužvana papirna maramica. A ti to nemaš :)

 

2 minutes ago, totti said:

 

 

 

 

 

Na C4 1.6 hdi 92 ks je bord bio tačan u deci. Barem 30 puta mereno metodom čep/čep. Uvek se čekalo da se potroši 3/4 rezervoara otprilike i da bude neka značajnija kilometraža.

 

Ovaj sad zna da slaže otp tako kako kažeš.

 

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

 

 

 

Izgleda da sam ja imao tu sreću da budem vlasnik dva HDI primerka koji su "u dlaku" lagali kada je u pitanju bord i prikazana prosečna potrošnja. Laže malo čak i odometar, kao i prosečna brzina na bordu. Baš sitno, ali, laže.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, moron said:

Divim ti se kako si uspeo da uklopiš sve te tražene parametre pri potrazi za sadašnjim vozilom. Deluje mi da je lakše naći detelinu sa 4 lista

Zato se toliko i oteglo :D , a nisam ni bio nezadovoljan da bih srljao i pazario bilo sta novije. Inicijalni plan je bio ista Compact klasa za naslednika Bravo Sporta (Leon FR Mk3, Giulietta 2. restyle, DS4, Megane Mk4 GT-Line, eventualno 308 takodje GT-line). Ali kako nisam video logiku da za vise nego duplu doplatu vozim maltene istu stvar (u nekim parametrima desavalo se i losiju, doduse 6-7 godina mladju), a i uskoro ce Boze zdravlja trebati jos prostora - onda sam dodao jos malo i pecao veci DS5 koji mi se btw svidja od kada je prezentovan.

3 minutes ago, knezevic76 said:

Nije to mala potrošnja na taj prosek brzine za jednog HDI dizela. Kad bi terao samo grad, išlo bi to lagano preko 8-9 litara.

Videcemo kroz eksploataciju.

Ne zaboravi i da autoput popne prosek brzine, a ne obori potrosnju ;) . A veci deo ove kilometraze je moja relacija kuca-pos'o i lokal.

Poredjenja radi, prethodni dizel koji sam imao od 2007. (Stilo 1.9 3v) je kod mene u slicnim uslovima imao "zivotni" prosek od 6.1 l. Jeste da je bio Euro 3, ali i primetno manji i laksi auto, DS je i 50% jaci...

To je to, blizu generalnog proseka za model (malo jace od 6l), tako da je sve ocekivano i kako treba, lepo ide, ja zadovoljan :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta potrošnja za kola te klase, mase i snage je smešna, posebno kada se setim da je meni 307 HB 2,0 HDI od 90 ks tokom prvih 100 hiljada km imao efektivni prosek potrošnje oko 6,1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 2.0 HDI od 163 je imao moj brat par godina u C5, od Kumodraža do Kalemegdana svaki dan se vozio na posao i nazad, prosečna potrošnja ispod 9l nije mogla nikako, naravno, to je čista gradska u špicevima.
Pa ga je prodao i kupio isto C5 ali benzin na TNG.



Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pricam nista napamet, kod mene je sve crno na belo, iskljucivo sto vece kilometraze i cepovanje...

Pa cemo videti kako ce se ponasati, dopisivacu se s vremena na vreme u temu, kao sto sam uostalom to radio i za prethodne modele svih ovih godina :) .

Za mene je najbitnije da je sve u okviru ocekivanog, s obzirom da je prvo cepovanje u vlasnistvu u pitanju. Nisam ga sigurno pazario sa idejom da bude upaljac na ovu tezinu i snagu ;) .

Mada, na otvorenom je odlican: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38285-kolika-vam-je-potrošnja-goriva/&do=findComment&comment=1681211

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali C2 Citros benzinac takodje cepovan pre neki dan, supruga vozila svo vreme... Sednem danas da zavrsim nesto po gradu, uhvatio sam kraj popodnevnog spica, opet guzva...

Upalim mjuzu, krenem, protrcim kroz board cisto iz radoznalosti - prosecna brzina pravih i uzasnih gradskih 18 km/h, prosecna potrosnja 9.2 l.

Vratim se kuci, prosek spusten na 7.7 l :) . I to ga jos malo zgazih da se produva gde je moglo - jeste da je sve to jos mali uzorak, ali cao zdravo :D .

I njega ceka prvo cepovanje i provera, pa da vidim da li i koliko board mališe laže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je potrosnja blagi uzas..7-8 i kusur po lokalu, kratke relacije..znaci sve negativno sto iole moze da utice na visoku potrosnju. Mislim da mi se na velikom uzorku (oko 2000+km) vrti oko 7-7.2 L/100, na manjem je vise. 

 

Realno, koliko se sad vozi, potrosnja mi je po lokalu porasla bezmalo za 2+ litre...bilo nekad kuca poso...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, knezevic76 said:

Samo jedan primer kako prosečna brzina nema veze sa potrošnjom 

Itekako ima, ako se zna (ili navede) u kojim se uslovima vozi. 

Naravno da nije isto 60 km/h proseka, delom u nekom teskom lokalu, pa prosek brzine nabijen na autoputu. I 60 km/h na cistoj magistrali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali se ne hvata iskljucivo za prosecnu brzinu, nego i za to i za uslove voznje.

Evo bas gore napisah za sebe: pos'o-kuca lokal, malo magistrale i autoputa, prosek brzine i potrosnje taj i taj. Prosecna brzina bar okvirno daje neku predstavu u kakvim se uslovima vozi, a slazem se naravno da jednoznacno ne odredjuje. 

Svakako je sve preciznije nego kada neko dodje i napise da mu na 20 predjenih km trosi toliko po boardu :)

Sto je samo pitanje koliko nije tacno :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samo jedan primer kako prosečna brzina nema veze sa potrošnjom 797d1d18674cf07913895e46018954df.jpg95dc64d90ca8a250c94a163802a575f2.jpg

Sent from my 2203129G using Tapatalk


Ima veze ali nije dovoljno informacija. Manje će da troši vozač koji manje nepotrebno koči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prosecna brzina bila 36kmh , presao 800km, potrosnja 5,7 l. 

Prosli put kad sam ga cepovao, brzina 36kmh, potrosio 6,2 l . 

Razlika je sto sam na manjoj potrosnji imao 300km otvorenog puta, ostalo kuca posao, a na vecoj potrosnji samo kuca posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visnjickom izjutra 55 do 155 litra na 100 km , sta da vam kazem ekonomski tigar se zajapurio i cveta , blooming lajk tajger faking vuds.:cry: dva put isao kolima i nikad vise sad se kacim o masnu sipku...

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas isao do Bora ,jutros otisao u 7 ujutru,vratio se u 19 casova,isao sa djulijetom,pa evo predjen put i potrosnja,sipao sinoc na ledinama na europetrolu za 5000 dinara i presao sam oko 480km,pa kad sam se vracao,svratio na pumpu da ga natankam

viber_slika_2023-06-04_20-14-05-045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...