Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

malo ispod 4500 na 140, svakako menja sliku od pomenutih cak 5000rpm ali opet mi nesto mnogo mada mozda je  i kod mene tako nisam obracao paznju vozim na 3500 u 5. to je oko 120

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L 1.3multijet 95KS, u mom vlasništvu oko mesec dana:

 

Beograd - Užice - Beograd, četvoro odraslih u kolima i pun gepek, potrošnja po board-u prosečna 4,8l/100km to je oko 70% trase autoputem. Brzina oko 130km/h na autoputu, malo brže malo sporije pazi se na prosek brzine. Po lokalnim saobraćajnicama (Čačak-Užice) kako gde, ali ne preko 90, nije ni moglo od gužve. Prvi deo puta Beograd - Užice  pokazao je 5,1l a u povratku 4,5l, to je uzbrdo-nizbrdo. Bez klime naravno, kiša je padala većim delom puta.

 

Po gradu uslovno rečeno, jer ne zaglavljujem se puno po centru samo na autoputu i  Mostaru. Putanja je svakodnevna od Jerkovića preko Plavog mosta, pa autoputem, sajam, most preko Ade i Novi Beograd pa nazad istom trasom. Za sada je  5,2l/100 po board-u za ovo kratko vreme od kad sam ga kupio. Bez klime takođe. 

 

Koliko me laže board, ne mogu da primetim, testiraću ga nekad. Nek je i 0,2-0,3l više ja sam zadovoljan, veću sam potrošnju očekivao obzirom na dimenzije i težinu i nemanje šeste brzine.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pa to je nešto sasvim drugačije. :D

Meni je ovo za kuća-poso i par puta godišnje ga izvedem na auto put. Za gradski prosek 20-30km/h sasvim dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/11/2023 at 5:31 PM, nebojsa zvezdara said:

Jutros otišao po benzin u Risan, to je 10 km od gajbe ovde, znači 562 + 10 = 572 km.

 

Sipao 31 l do prvog škljoca, kao i u BG, 

 

Znači, 31 l za 572 km = 5.42 l/100 km po čepu:welcome:

 

BC je rekao 5.3 l/100 km.

 

20230411_172510[1].jpg

Povratak iz CG, juče...

 

- Potrošnja: 

Uslovi, u smislu gužve, u odnosu na odlazak nebo-zemlja, odmah posle Užica neko ludilo, jedno 20-25 minuta kolona, stani-kreni, tako jedno 20-tak minuta, odjednom prošlo, nikakav zaključak u vezi toga šta se desilo; na Milošu the Great u zoni rekonstrukcije onog tunela gde se saobraćaj odvija dvosmerno u jednoj traci auto-puta neviđena ludnica, kolona kilometarska, skoro sat vremena stani-kreni za tih manje od 2 kilometra; popodnevni BG je naravno i poslovično nebo-zemlja u odnosu na onaj BG u 5 ujutru pri odlasku.......u konačnici u povratku BC 5.9 l/100 km (znači realnih 6.1 l/100 km), 10 časovnika čiste vožnje, prosek 56 km/h (odlazak 5.3 l/100 km, 8 i 45 čiste vožnje, 64 km/h). Prezadovoljan.

 

- Ljuta zver: 

Prošla našu lepu Srbiju i sve vrleti CG, prešao za sedam dana 1.500 km (BG-KO-BG, KO-Ostrog-KO, KO-Trebinje-KO), vremenski uslovi neviđeni za april (npr. u povratku, od Zlatibora nizbrdo do Užica magla, ali baš magla, pljusak i susnežica, milimo na dole, moša jedan na jedan; kiša/susnežica/sneg su me bukvalno pratili od Kotora do AP u Pakovraći); nove letnje gume; proverio tamo i ulje, i dalje ne mrda;.....u konačnici ljuta zverka i prede i reži i radi sve radnje, moli me da je vozim i šapuće da ne brinem. Prezadovoljan.

 

- Najtoplija preporuka:

T3 FireFly sa ovim menjačem, u Sedanu:guitar:  (ne znam za HB/Cross, zbog 70 kg veće težine u odnosu na Sedan).

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedan može biti samo teži od HB i CROSS modela.
Ti 1.0 motori su vrlo štedljivi dok se ne dođe do nekih većih brzina. Dok sam imao CROSSa, uporno sam pisao o tome, za svoje gabarite, taj trolicilindraš ih lepo nosi a malo troši.
Sad upoređujem potrošnju tog 1.0 MA sa ovim 1.4 MA, do dve litre razlike u korist 1.0, kad se normalno voze.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanična brošura Novi Fiat Tipo, stranica 22, tehničke specifikacije:

 

Sedan

DIN težina praznog vozila:  1.265 kg

Težina standardna A:  1.190 kg

 

HB

DIN težina praznog vozila:  1.315 kg

Težina standardna A:  1.240 kg

 

Cross

DIN težina praznog vozila:  1.335 kg

Težina standardna A:  1.260 kg

 

SW

DIN težina praznog vozila:  1.345 kg

Težina standardna A:  1.270 kg

 

Sedan najlakši:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Sedan najlakši:P

I ja sam na par mesta nailazio na slicne podatke. Cifre variraju, ali najcesce sam pronalazio da je sedan najlaksi.

Moguce i zato sto ogromnim (i najvecim) procentom sedani idu za maticno tursko trziste.

A HB, MW i Cross verzije za Evropu i da tu mozda ima nekih usteda. Samo nagadjam, mozda u tom zecu lezi grm :) , iako je sedan primetno duzi od HB ili Cross verzije.

15 hours ago, knezevic76 said:

Sad upoređujem potrošnju tog 1.0 MA sa ovim 1.4 MA, do dve litre razlike u korist 1.0, kad se normalno voze.

Covek pise kako cepa i testira do 200 km/h i posle kaze da trosi 2l vise :P .

Salu na stranu, neki dl razlike postoji, ali 2l razlike mi je bas mnogo. U kojim uslovima poredis? Pisah vec (a i pricali smo uzivo) da se meni kombinovana na 1.4 140 "zaledila" na okruglo 7.0 l po cepu, za 5 godina u vlasnistvu (fabrika je deklarisala naravno nerealnih 5.7l ). Po SpritMonitoru, iskustva svih vlasnika 1.4 MA Brava su na oko 7.5 l kombinovane. A bas sam svojevremeno poredio i sa 1.0 T3 u Tipu, za koji vlasnici prijavljuju nesto ispod 7l (oko 6.9l ako se dobro secam). Tako da sam se bas iznenadio da ta razlika nije veca, s obzirom da je 1.4 dve generacije starija verzija MultiAir sistema, stara 1368 ccm koncepcija turbo motora, plus 40% jaci. Dodatno sto te iole jaci turbo benzinac tera da vozis malo agresivnije, jer ide lepo odakle god da ga stisnes.

Dalje, magistrala, neki veci uzorci - prosecni rezultati do mora su bili par puta 5.2-5.3l do Dalmacije (i to uzbrdo-nizbrdo preko BiH, voznja svuda nesto preko ogranicenja uz normalna preticanja, malo auto-puta). Iz zezanja sam par puta opusteno skidao i ispod 5l magistralom. Autoput, npr. do Istanbula i nazad, krcat auto sa nas cetvoro i stvarima, 2000 km, ogranicenje 140 km/h dobrim delom kroz Bugarsku (terao sam tuda opet nesto vise) - po cepu 6.43l (bez koriscenja tempomata). Jesenas do Budimpeste, maltene "u gram" ista potrosnja po cepu na autoputu, sa sve nenormalnim cekanjem na granici - 6.47 l. Po gradu mi nije prelazilo 9l, mada uvek iskreno napisem da (srecom) nemam neke zestoke svakodnevne kreni-stani rute po centru.

Zato mi nije jasno kako mali trocilindras na tezinu Compacta moze da bude 2l stedljiviji? Ispade da bi (bar u mojim uslovima i mojim stilom voznje) kombinovana morala da mu bude 5.0 l, magistrala 3.2 l, autoput 4.5l, grad i "normalna" guzva i ispod 7l... Ne znam u kojim se vec uslovima podrazumeva tih 2 l razlike. Sto bi naravno bilo nemoguce cak i za dizelasa. Izvinjavam se za duzi post, ali zivo me zanima da uporedim sa mojim iskustvom i konkretnim ciframa za 5 godina ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/10/2022 at 3:18 PM, knezevic76 said:
Evo jedne lepe današnje rute.
Ustanička-topola-rudnik-užice
Sam u kolima ( slika1)

Užice-Miliš Veliki-surčin-ustanička
Dvoje u kolima i nešto malo tereta, na AP adaptivni (slika 2)

Sve zajedno(slika3)
Sve voženo po ograničenju.
1.0t objasnio.
 
grv10.jpg grv11.jpg grv12.jpg

Što se težine poređenih modela tiče, HB i SW varijante imaju dosta teža peta vrata. Zatim ne znam dal u težinu ulazi i pun rezervni točak kao i to da je raspon felni od 15-17", cross ide sa 17" uvek, za ostale nisam siguran.

@Ivan kolega, rekoh DO 2litra razlike. Još uvek se uhodavam sa novom limuzinom pa je navedena brojka ono što trenutno primećujem, a konkretne i tačne cifre ću znati kroz neko vreme.

Primera radi, krenem od kuće do grada u neko vreme oko 18-19h , dok još ima saobraćaja al bez gužve i vraćam se oko ponoći, skoro nigde nikog, standardna česta ruta.
Resetujem A trip.
Cross nikad nije prešao po bordu prosek 6.5 litara, uglavnom je oko 5.5-6l i to normalne vožnje, bez tendencije da obaram potrošnju vožnjom na 1500 obrtaja.
Bravo je na identičnoj ruti minimum pokazao prosek 6.5 a bude i 7 litara.

Al opet se ograđujem da Bravu nisam još 100% ušao u to kako diše.

PS, baš ću pogledati kasnije šta mi kaže bord na Bravu, znam da sam ga resetovao u nekom momentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalna vožnja po Bg-u, Pandu 99% vozim ja, ponekad bude i suvozač kraj mene. Za po gradu je super, mala, relativno živahna, lako se parkira. Iznenadila me je neudobnošću na Avalskom putu do-od Mladenovca. Kičmu mi je slomila. Možda zato što je Van.

Što se potrošnje tiče imamo ih još 3, razlike su veoma male, 8,6 do 9,5l/100km

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, knezevic76 said:
Što se težine poređenih modela tiče, HB i SW varijante imaju dosta teža peta vrata. Zatim ne znam dal u težinu ulazi i pun rezervni točak kao i to da je raspon felni od 15-17", cross ide sa 17" uvek, za ostale nisam siguran.

[mention=205]Ivan[/mention] kolega, rekoh DO 2litra razlike. Još uvek se uhodavam sa novom limuzinom pa je navedena brojka ono što trenutno primećujem, a konkretne i tačne cifre ću znati kroz neko vreme.

Primera radi, krenem od kuće do grada u neko vreme oko 18-19h , dok još ima saobraćaja al bez gužve i vraćam se oko ponoći, skoro nigde nikog, standardna česta ruta.
Resetujem A trip.
Cross nikad nije prešao po bordu prosek 6.5 litara, uglavnom je oko 5.5-6l i to normalne vožnje, bez tendencije da obaram potrošnju vožnjom na 1500 obrtaja.
Bravo je na identičnoj ruti minimum pokazao prosek 6.5 a bude i 7 litara.

Al opet se ograđujem da Bravu nisam još 100% ušao u to kako diše.

PS, baš ću pogledati kasnije šta mi kaže bord na Bravu, znam da sam ga resetovao u nekom momentu.

Računam da je oko 8 litara

 

grv20.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar prosek brzine, 46 km/h. Blago tebi, ti jos i vozis :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razliku u tezini sigurno utice i torziono ukrucivanje i konstrukcija. Vozila sa 5im vratima se lakse "uvrcu" nego sa 4. Zadnje vetrobransko staklo je deo karoserije kod sedana i ono samo ucvrscuje npr dok je kod hecbeka staklo na 5im teskim vratima. Karoserija em ima veliku rupu pozadi koja mora konstrukcijski da se ucvrsti, em treba zakaciti sarke  teskih 5ih vrata na nesto sto je ojacano.
Laicki bi se ocekivalo da kabriloet bude laksi jer nema krov, ali nije. Mogo vise konstrukcije treba da bi se dobila krutost karoserije "otvorenog" auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l mogu ja da pitam nesto a da se pojedinci ne naljute.. Evo ovako kao normalan covek koji provodi vreme na forumu i gleda razne slike koje kace ljudi..

Zasto krijete kilometrazu kada slikate board? Zanima me samo koji je razlog iza toga? Prvenstveno mislim na kolege moderatore koji imaju tendenciju ka tome.. Nemam nikakvu zlu nameru samo mi je interesantan taj momenat, mozda ja na pogresan nacin razmisljam pa mi je cudno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dale said:

Na razliku u tezini sigurno utice i torziono ukrucivanje i konstrukcija.......

Slika sama pripoveda. Radi se o strujanju vazduha.

Kod sedana vazduh sa zadnjeg stakla nailazi na poklopac prtljažnika koji je paralelan sa podlogom i gura dupe na dole; na samom se kraju te putanje vazduh podiže nagore, zbog izvedene zadnje linije poklopca prtljažnika i dodatno gura dupe na dole....to je veliki doprinos stabilnosti, posebno sa povećanjem brzine.

 

Kod HB toga nema, vazduh sa zadnjeg stakla samo klizi na dole, u asfalt, praktično ne pritiska dupe vozila na dole...

 

Zato je konstruktor otežao na odgovarajući način HB da bi zadržao stabilnost.

20230419_165744.jpg

20230419_165827.jpg

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...