Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Koje su maksimalne brzine ( ali, "u zelenim obrtajima" ) za prvi, drugi, treći i četvrti stepen prenosa za Tipo 1,0T sa 100 ks ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Evo, pa razgledaj do mile volje sve sto te zanima. Jedna slika, hiljadu reci ;) .

Racunaj otprilike tu negde sa obrtajima plus/minus, posto je aproksimacija za hatch T3 u pitanju. Bar meni pije vodu za sve sto sam licno vozio, pa uporedjivao na AC:

 

Untitledvv.thumb.png.75e89589c75ca641d1473e5ad4413d6d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar 1,0T ne razvija 100 ks pri 5.000 rpm ?

A iz dijagrama bih pomislio da je na 6.300 rpm ?

Ovo jesu ili nisu maksimalne brzine "u zelenim obrtajima" za pojedine stepene prenosa ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iznad je grafikon brzine, u odnosu na broj obrtaja i stepen prenosa. "Zeleni" obrtaji su malo relativni za svakog od nas :) , ali se svakako na grafikonu vidi bilo koji opseg koji te zanima (na kojim "tvojim" zelenim obrtajima ce, u kom stepenu prenosa, biti na kojoj putnoj brzini).

Da, max snaga je od 5.000 rpm, a max obrtni od 190 Njutna je (po fabrici) navodno na 1.500 rpm. U praksi (na valjcima) pik obrtnog obicno bude pomeren udesno na grafu, u vise obrtaje.

Mnogo me bre zapitkujes kao jednog vlasnika Francuza :D , evo ti onda i jedan power-torque za T3:

 

Untitledxx.thumb.png.394f799296fc2f9af26f94e7bf899ac8.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 turbo MA 140ks iz brava pokazuje istu potrošnju u šestom stepenu prenosa kao 1.0Turbo MA 100ks u Tipu sa tri cilindra u petom stepenu prenosa oba pri 120km/h i 130km/h, pola litre gore dole.
Obrtaji na bravu su nešto niži. Iskreno sam mislio da će biti manja potrošnja na Bravu. Baš zbog šeste brzine
Maločas sam upoređivao.
Generalno, Bravo troši oko 1-1.5 litar više od Tipa u sličnim režimima vožnje.
Tipo je prodat sa prosečnom potrošnjom 6.5 litara , Bravo je trenutno kod mene na 8 litara prosečne, iste rute se voze, al čekam da pređem barem 1500-2000km da vidim pravo stanje stvari jer 80% vožnje je ista ruta.
Za Tipo pišem i po bordu i po lepu, za Bravo samo po bordu za sad, dakle realno je i malo više.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedan je 70 kg lakši od Hatchback-a.

 

Što se tiče broja brzina, mislim da 6 brzina na ovom T3 ne bi igralo nikakvu ulogu u najčešćim našim režimima vožnje...jedino na AP pri brzinama preko 150 - 160 km/h, ali, to je malo suludo..........:scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/10/2023 at 9:43 AM, Ivan said:

Kada se vratis, napisi i koliko stvarno trosi (po cepu) :D .

Jutros otišao po benzin u Risan, to je 10 km od gajbe ovde, znači 562 + 10 = 572 km.

 

Sipao 31 l do prvog škljoca, kao i u BG, 

 

Znači, 31 l za 572 km = 5.42 l/100 km po čepu:welcome:

 

BC je rekao 5.3 l/100 km.

 

20230411_172510[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za praznike sam prešao nekih 700 km i po bordu, 5,8 litara.

Nisam proveravao odavno "čep" metodu, bez obzira što uvek sipam pun rezervoar, mrzi me da računam. Par puta sam proveravao i razlika je uvek bila oko 0,5 l/100 km u korist pumpe :)

Sad sam baš gledao, recimo, ako vozim konstatno u V stepenu prenosa, na 4500 do 5000 obrtaja, potrošnja, po bordu bude nekih 7,2 - 7,7 litara. To nije mnogo, ako se uzme u obzir da se pri tom broju obrtaja krećem oko 140 km/h

VI brzina ima smisla samo za brzine kretanja iznad 140 km/h

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako 6. brzina ima smisla samo za preko 140, pa sto bi vozio u 5. brzini na 5000rpm ako bi mogao u 6. na lupam 4000, svakako ce manje trositi, 6. uvek ima smisla na AP jer uvek obara obrtaje koliko god vozio km/h a to automatski znaci i manja potrosnja a i buka sto je takodje bitan faktor za udobno putovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prenosni odnos na GP/EVO sa 6 brzina je toliko kratak da 6. brzina može da se koristi već na 70kmh. Voziš na 5000obrtaja? Zašto to radiš ako možeš da voziš na 3400, niđe veze.
 
 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ortakov said:

Sad sam baš gledao, recimo, ako vozim konstatno u V stepenu prenosa, na 4500 do 5000 obrtaja, potrošnja, po bordu bude nekih 7,2 - 7,7 litara. To nije mnogo, ako se uzme u obzir da se pri tom broju obrtaja krećem oko 140 km/h

VI brzina ima smisla samo za brzine kretanja iznad 140 km/h

Koji je to auto kad voziš na 5.000 obrtaja u petoj? Punto benzinac iz 2001. na 130 km/h u petoj bude na 3.500 obrtaja. 

 

A naravno da VI brzina ima prednost i moze već od 1.700 - 1. 800 obrtaja da se vozi ne samo zbog manje potrošnje nego i rasterećenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A realno nikad nisam ni probao da vozim na 5000obrtaja ali mi se čini da bi na tom broju obrtaja trenutna potrošnja bila bar 15 litara na bilo kom motoru. To je daleko iznad "ekonomik" performansi. Da zanemarimo činjenicu da je 5000 obrtaja na 130 nije moguće u petoj brzini.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Axic said:

Koji je to auto kad voziš na 5.000 obrtaja u petoj? Punto benzinac iz 2001. na 130 km/h u petoj bude na 3.500 obrtaja. 

 

A naravno da VI brzina ima prednost i moze već od 1.700 - 1. 800 obrtaja da se vozi ne samo zbog manje potrošnje nego i rasterećenja. 

Broj obrataj na 1.2 16v sportingu ( 6 brzina ) i na 1.2 16v ( 5 brzina ) na 120km/h je isti. Hocu reci da 6. brzina nije uvek tu da smanji broj obrataja, ima tu i malo do prenosnog odnosa u difu

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, stex_pb said:

A realno nikad nisam ni probao da vozim na 5000obrtaja ali mi se čini da bi na tom broju obrtaja trenutna potrošnja bila bar 15 litara na bilo kom motoru.

 

 

Punto Evo benzin petobrzinac na 5000 obrtaja u petoj je na 190 km/h, potrosnju nisam smeo da pogledam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_bg zavisi do menjača i motora na koji se ugrađuje. NA EVO multiair nije isti prenos sa 5 i 6 brzina. Nije neka znatna razlika ali je ima. Na slabijim motorima nema mnogo poente praviti dugačak prenos jer jednostavno nema snage za njega. Dok recimo GOLF 2GTI sa petostepenim menjačem ima duži prenos nego EVO sa 6. Gde sam golf vozio četvrtom  eva vozim šestom.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znam, ja sam primetio da recimo, kada vozim 110 km/h u VI brzini, lepo ide, nečuje se motor, ali mi se isto tako čini da troši više goriva. 

Ubrzavam do 4500 obrtaja pa ga prebacim u stepen gore. Tako mi najmanje troši a ide normalno. Do treće i četvrte ne mora tako, može i ranije da se šalta, ali već kada treba da se ubaci u V brzinu, onda mora da se zavrti do 4000 - 4500. Tek kada dođe do 4000 obrtaja, tada se oseća da može da ide, zato i kažem, ako treba da se krećem konstantno, da "kruziram" onda OK, onda dođem do VI brzine i tako vozim, ali, ako je neka gužva na AP, pa preteknem nekoga, pa se vraćam u traku itd. onda nema smisla, sve se dešava mnogo sporo i čini mi se, barem je moj utisak takav, da troši više.

 

Verujem da motoru ništa neće biti ako se malo više vrti, ima dobro sagorevanje, dobro hlađenje, dobro podmazivanje, tako da, ako još i ne troši više, tako ga treba i voziti. 

 

OK, pokvariće se na 200 - 250 000 km, ali, i bez toga, pokvariće se na toj kilometraži, ili nešto malo preko toga, pa šta da se radi :) zato i nije skup :) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, stex_pb said:

@Rile_bg zavisi do menjača i motora na koji se ugrađuje. NA EVO multiair nije isti prenos sa 5 i 6 brzina. Nije neka znatna razlika ali je ima. Na slabijim motorima nema mnogo poente praviti dugačak prenos jer jednostavno nema snage za njega. Dok recimo GOLF 2GTI sa petostepenim menjačem ima duži prenos nego EVO sa 6. Gde sam golf vozio četvrtom  eva vozim šestom.

Ista generacija auta, isti motor, drugaciji menjac: 5 vs 6 brzina, ono sto je bolje kod 6. Brzinskog menjaca sto povlaci lepse od 5 brzinskog, ono sto je losije je to sto se cesto salta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2023 at 10:40 AM, ortakov said:

Ubrzavam do 4500 obrtaja pa ga prebacim u stepen gore. Tako mi najmanje troši a ide normalno. Do treće i četvrte ne mora tako, može i ranije da se šalta, ali već kada treba da se ubaci u V brzinu, onda mora da se zavrti do 4000 - 4500. Tek kada dođe do 4000 obrtaja, tada se oseća da može da ide, zato i kažem, ako treba da se krećem konstantno, da "kruziram" onda OK, onda dođem do VI brzine i tako vozim, ali, ako je neka gužva na AP, pa preteknem nekoga, pa se vraćam u traku itd. onda nema smisla, sve se dešava mnogo sporo i čini mi se, barem je moj utisak takav, da troši više.

napisao si da na 4500-5000rpm ides 140 u 5. brzini, koji je to auto, totalno nelogican prenos ako je tako ili si nesto pomesao cifre???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Kolega nije napisao u postu (a i avatar je prazan) - ali koliko se secam po "minulom radu", mislim da prica o prenosu u ovom modelu :) (FPT-ov C514.6 menjac):

 

Untitledzz.thumb.png.cebdc79a3458d5294e6ef7a9a40af258.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...