igor0511 2882 Posted November 30, 2022 Meni se Skyaktiv ic ne svidja. Glumi turbo, a lenj je katastrofa. Bas je kum gledao pre nekog vremena Mazdu 3 pa sam probao par komada. Bolje ne-skyaktiv Mini 1.6 vuce na 2-3500rpm 3 Ivan, horvat and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 30, 2022 (edited) A Renoov 1.6 atmo iz tog doba ? Povuce iz nizih obrtaja da se zapitas kako je moguce da ovo nije turbo - i vrlo brzo crkne . @moron Nisam mislio da su jedini naravno, zato sam i stavio "npr. SkyActiv" . Posto ga dugo vozim u CX-5, G (benzinska) verzija, 165 KS i 210 Njutna... Nisu performanse naravno nista sto ce nekoga fascinirati, ali je s druge strane blok od 2000 kubika, atmosferac - pristup mnogo blizi mom shvatanju, nego ove moderne downsize kosacice ispod litra zapremine (sa svim nabrojanim dzidza-bidzama, koje taj manjak zapremine pokusavaju da nadomeste). Ako gledamo slicne verzije u vozilima slicnih tezina (npr. Mazda 3), recimo SkyActiv-G od 120 KS ima istih tih 210 Njutna kao i jaca verzija. Ali posto je atmosferac, dostupnih tek na 4000 rpm. Neki "nas" prosecan pandan po snazi/obrtnom iz tog vremena bio bi stariji T-Jet 120 (Bravo, Giulietta, npr.). Koji uz turbo, iz 1368 ccm, ima 206 Njutna (215 Nm na Euro 5 verziji). Zabavniji je i bolji u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa. SkyActiv naravno trazi vise saltanja i tada je brzi, a uz lepu kombinovanu potrosnju od oko 6.5l (MA sa manjom potrosnjom od T-Jet mi je na 7l). Cisto kao poredjenje razlicitih pristupa tokom prosle decenije. Da ne pricam koliko mi ceo taj koncept uliva vise poverenja od modernih i nasviranih downsized evropskih benzinaca. Koji su "nuzno zlo" i nametnut koncept sa svim svojim manjkavostima, slicno kao i struja (pogotovo u delu eksploatacije/pravljenja/punjenja/dometa/otpada). Edited November 30, 2022 by Ivan 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted November 30, 2022 (edited) Sad me nešto podsetiste na jedno pitanje koje mi se vrzmalo u glavi pre par dana, nije baš iz teme vaših jačina agregata koji pominjete ali ima dodirnih tačaka... Setio sam se pre neki dana Brava prva verzija koji je imao drugar, teget sa velikim okruglim lampama, bili smo neki početak fakulteta, bravo je bio ja mislim 1.6 nije bila ne znam kako napucana varijanta, to im je bio porodični auto, ali je išao kao zrno, kad ga potopiš u drugoj imao je zvuk kao motor... Kako to? Jel taj motor bio nešto drugačiji konstrukcijski nego npr 1.4 benzinac, ili je poenta samo u odnosu ks-nm/kg, taj motor je mslm oko 105 ks bio, na sigurno lakšu karoseriju nego npr Tipo danas. Ili je to nama kao klincima tada bilo wau... naročito kad sedneš iz Yuga Edited November 30, 2022 by djole81ar Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 30, 2022 Taj motor se jako dobro cuo, secam ga se i ja... 2 Ivan and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 30, 2022 (edited) Stari Bravac, auto godine 1996., zlatno doba Fiata ... @djole81ar Mislim da su od 1.6 bila varijante 90 i 103 KS tacno? Voleli su da se vrte, a nemoj zaboraviti da su imali i blizu 150 Njutna obrtnog. Onda, upravo to sto pominjes - manje dimenzije i masa. Bravo Mk1 je bio dugacak jedva preko 4m, medjuosovinsko kao danasnja vozila broj manjeg B segmenta, manja bezbednost, dakle primetno laksa karoserija. Kada uz snagu sve to stavis na papir, dobijes sigurno skoro 20% bolji weight-power odnos, uz skoro 20% veci obrtni (ako poredis sa tvojim Tipom od 127 Njutna npr.). E sad, i meni je kao klincu, tamo krajem 80-ih u secanju kao "vatra" ostao porodicni 1.5 sa citavih 75 KS . A za takve stvari iz starih, dobrih vremena ili bilo cije price - uvek volim da sacnem sta kaze i AutoCatalog. Nije me mrzelo da odvojim minut - poredjenje tog 1.6 103 Brava i tvog Tipa. Izvukao sam samo medjuubrzanja bez saltanja (elasticnost) i sa saltanjem (najefikasnije, overtaking). Znas da tamo imas i gomilu drugih interesantnih detalja. Ako ti bude interesantno da uporedis : Edited November 30, 2022 by Ivan 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 30, 2022 53 minutes ago, Ivan said: Posto ga dugo vozim u CX-5, G (benzinska) verzija, 165 KS i 210 Njutna... Kakva su tvoja iskustva sa potrošnjom mazde CX-5 sa tim motorom, zavisno od uslova i načina vožnje ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 30, 2022 (edited) Potrosnja, sta ? Dugorocna kombinovana se vrti na trunku ispod 8l (mislim da fabrika laze blizu 2l). Vozim ga uglavnom kada idemo na put, po gradu me smara zbog gabarita. Na magistrali moze da se spusti i ispod 6l normalnom voznjom. Ako gazis naravno srkne vise kao i svaki benzinac. Na autoputu je na tempomatu na 130 km/h u sestoj na okruglo 3.000 rpm, blesimetar kaze da tada trosi 7.5 l. Evo imam i jednu moju staru slicicu koju sam mozda ranije kacio: Edited November 30, 2022 by Ivan 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7018 Posted November 30, 2022 Ko živi i centru BG i radi u istom plus kolima ide na posao u špicu, nema potrošnju ispod 10 litara ni benzina ni dizela.Послато са 2203129G помоћу Тапатока 2 rocket and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted November 30, 2022 48 minutes ago, Ivan said: Kada uz snagu sve to stavis na papir, dobijes sigurno skoro 20% bolji weight-power odnos, uz skoro 20% veci obrtni (ako poredis sa tvojim Tipom od 127 Njutna npr.). Pa nije baš 150nm već 144 tako da je razlika u nm 13,3% ali dobro, u nekim performansama pravili razliku od blizu 20%, što je osetno, i naročtio kod ubrzanja 60-100 sa šaltanjem tu mu je vreme 6,0 dok Tipo ima 7,4. Ipak je ta druga brzina i 90-95kmh na njemu ubica Kod ostalih performansi je manja razlika Ali kod dosta pozicija je stari Bravo blizu sadašnjih vrednosti na Tipu Turbo benz 120 ks i 1.6 dizelu, oni ubrzavaju 60-100 za 5.7 sa koliko više nm od tadašnjeg brava. Ubzanje do 170km im je veoma blisko, tu je 1.4 atmo dosta sporji... Tako da kapa dole za prvi Bravo i ''običan'' 1.6. izvinjam se na malom upadu u temu Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 30, 2022 (edited) @Ivan To je FWD varijanta? Edited November 30, 2022 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 30, 2022 Yap, danasnji tipican (i meni "omiljeni") Crossover sa najobicnijim prednjim pogonom. 54 minutes ago, djole81ar said: Pa nije baš 150nm već 144 Ja lepo napisah da je taj matori 1.6 bio blizu 150 Njutna, a ne tacno : 1 hour ago, Ivan said: nemoj zaboraviti da su imali i blizu 150 Njutna obrtnog Napisah po secanju za nesto sto je bilo aktuelno pre 20 i kusur godina, a znam da je sa obrtnim otprilike kao onaj njihov takodje 1.6 eTorq Brazilac (bivsi Tritec motor). I on se vrti tu negde oko 150 Njutna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 30, 2022 Kod "mog" CRV-a deklarisana ( WLTP ) razlika "mešovite potrošnje" izmedju 2WD i 4WD je pola litra ( kao i 0,5 sekundi razlike ubrzanja i 3 km/h razlike u Vmax ). Prosto, 4WD ima svoju "cenu" i to ne samo u nabavci ( ali su to bukvalno smešne pare "u celoj priči" koja se zove "nabavka i dugoročno korišćenje vozila" ). A u praksi taj 4WD će se pokazati kao potencijalna prednost u 0,1% perioda eksploatacije 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6810 Posted November 30, 2022 Taj CX-5 2.0b je onda bas slican mom tiguanu 1.4tsi po potrosnji. Tip karoserije isti. Isto je na 3K obrtaja na 130Kmh. Kod mene je mozda vrlo malo veca potrosnja na auto putu, ali je moj 4motion. Prednost mog je sto je bas startan po gradu jer kompresor momentalno daje snagu, pre turbine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7018 Posted November 30, 2022 Meni je taj 1.6 sa 103ks lepo nosio Mareu al nije bio baš za trkanje.Послато са 2203129G помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 30, 2022 Ti 1.6 motori retko kad imaju 103ks, skoro sva dyno merenja sto sam ja video su imali par ks vise, a jedan od retkih atmo motora koji mogu da dobiju po 10+ks samo sa cipom tj ~10+% vise snage. Dobitna kombinacija za Yugo 3 djole81ar, nemanja84bg and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted November 30, 2022 He, he @YUgisa danas pri pisanju sam pomislio kako li je taj motor nosio jugićevu karoseriju pod pretpostavkom da ga je neko sigurno ugradjivao Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 30, 2022 drugar i dan danas vozi taj bravo sa tim motorom i bez plina,auto je kao nov,on ga slabo nesto i vozi,ukupno je auto presao oko 170 hiljada. Garaziran stalno,97mo je.Znam da ide bas dobro,al i kaze on da trosi i 10l.kad ga malo jace nagazi. 2 horvat and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 30, 2022 @djole81ar Ugradjuje se cesto jer je blok spolja isti kao 1.3 iz Yuga. Tako da ide na fabricke nosace i menjac i posto je kraci prenos u Yugu onda sa cipom, dobrim usisom i izduvom bez problema moze da ide i za manje od 7.5s do 100 i da ima max brzinu oko 200km/h, Drug sprema Yuga sa tim motorom, samo se planira 130+ks i kraci prenos od fabrickog Yugovog. 4 horvat, djole81ar, moron and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 30, 2022 54 minutes ago, silenci said: al i kaze on da trosi i 10l.kad ga malo jace nagazi. 2 7 totti, djole81ar, Dale and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1308 Posted December 1, 2022 (edited) 17 hours ago, YUgisa said: Ti 1.6 motori retko kad imaju 103ks, skoro sva dyno merenja sto sam ja video su imali par ks vise, a jedan od retkih atmo motora koji mogu da dobiju po 10+ks samo sa cipom tj ~10+% vise snage. Dobitna kombinacija za Yugo evo ga i moj, cuje se tacno kako maksimalno izvlaci konje iz bloka motora, ima multipoint dizne , dakle skinut predzadnji utisivac lonac sve ostalo je ostalo ukljucujuci i katalizator , znaci kao formula se auto cuo a i isao Edited December 1, 2022 by nemanja84bg 2 djole81ar and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 1, 2022 Iš... Sad se setih kad mi 1.6 Bravo dođe u sećanja, pre neki dan dok su ''trgovci automobilima'' sređivali Fiat 124 Spider... 2 nemanja84bg and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7018 Posted December 1, 2022 BTW meni je taj 1.6 na nekih 350000km trošio malo više od pola litre ulja od zamene do zamene, nekad i ceo litar, što je sasvim korektno. 2 djole81ar and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1308 Posted December 1, 2022 (edited) Na mom bukvalno gram ne gubi jos malo pa 180 000km pravih , trosi 10 11 gradske kreni stani voznje , na otvorenom oko 8 na 120 kmh , bez obzira na to pali ko mina i dosta je pouzdan jos uvek je teram ko ladju da pliva, naspram ovih sicusnih zapremina sa turbom i elektronikom , odlicna varijanta , kad sam uporedio sa fiestom 2008 koja je kao udobnija fali taj muski osecaj cvrst menjac , tezi volan , kvacilo tvrdje i sl. Jednostavno nije to to stara skola bije novu u mom slucaju , sedista fabricke kadice hehe vrh ima i maglenke gde fiesta nema nista od toga , fiesta je 1.4 16v oko 86 konja isto potrosi fino i nije lagana ali i dalje nije to to. Najslicniji osecaj sam primetio na 159tci 2.2 benz koju sam probao na jednom placu ali registracija suri pa se nisam opredelio za tu varijantu ... ceka se bolje vreme Edited December 1, 2022 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted December 1, 2022 Drugaciji je osecaj kad je oversquare motor tj kad je klip primetno veceg precnika nego sto je hod radilice Takvim motorima je normalno da idu na 6000-7000-8000 obrtaja jer je mala brzina klipa u odnosu na vecinu modernih gde je takva brzina klipa vec na 3000-4000 obrtaja. 2 Dale and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites