Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Aj' neka stoji i ovaj uzorak, po predjenoj kilometrazi iole vredan pomena. Mada meni mnogo interesantniji zbog samog goriva (benzina).

Elem, izblejao malo sa suprugom za praznike, Beograd - Budimpesta - BG. Otisao (i zaje*ao se) preko GP Horgos 2, uz nenormalno cekanje na granici. Malo svrljanja po Budimpesti i zbog straha od novog stresa na granici :D - povratak preko madjarske Baje (dobrim delom magistrala) i GP Backi Breg.

Summa summarum 825 km, po cepu potroseno 53.4 l, prosecna potrosnja 6.47 l. Prosecna brzina zbog svega pomenutog bila je samo 69 km/h, board standardno laze 0.4 l i kaze 6.1 l :

 

IMG_20221114_093006.thumb.jpg.da210919d8f7d2502c886ab1117fc8aa.jpg 

 

Interesantniji deo, apropo goriva... Krenem iz BG sa nasim aditiviranim, board mi na AP drzi prosek na nenormalnih 6.8 l (pravih 7.2) i ne mrda :blink: . Normalna voznja, 130-140 km/h po cajgeru, vreme mirno i idealno, samo nas dvoje sa prtljagom u autu... U kombinatorici sa prelazima oko Subotice, na kraju zaglavim na malom Horgos 2-Roszke i tu je na hiljade nas cekalo neverovatnih skoro 6 sati (tacno 5:45). Nekako predjosmo, opet autoput do samog ulaza u Budimpestu. Gde je kroz ulaz u grad spustilo na 6.7 l (pravih 7.1). Ukupno do Budimpeste 373 km, cist autoput sa uzasnim cekanjem na granici i malo lokala:

 

IMG_20221113_140731.thumb.jpg.493224130fd17b4aa175b9f0aeb4c5a7.jpg

 

Zasto ovo poredim - pisao sam ranije, sa bugarskim i turskim benzinom, do Istanbula i nazad, krcat auto sa nas cetvoro i prtljagom do krova, takodje skoro sve autoput (jos sa dobrim delom ogranicenja od 140 km/h kroz Bugarsku) - prosek je bio 6.43l po cepu. Board je pokazivao 5.9 l, znaci skoro litar manje nego sa nasim gorivom i duplo manje putnika :blink:. Da ne pricam sto mi se vec 2 puta za 5 godina desilo da se auto vuce kao atmosferac, da bi sve bilo normalno sa sledecim punjenjem rezervoara.

 

U povratku nazad, pred samu granicu u Baji, na njihovom MOL sipam 25l EVO 95 (namerno) da bih zamesao sa nesto malo preostalog goriva i uporedio. Definitivno je auto lepse reagovao na gas. GP Backi Breg pun pogodak, 4 auta ispred i prelazak za 10 min. Standardno Sombor, Kula, Vrbas i na autoputu ga namerno zgazim da vidim sta ce sada biti sa potrosnjom (koja je po boardu zbog magistrale pala na 6.1 l). Maltene sam za BG dosao levom trakom blicajuci :D , jes' da nije velika kilometraza (samo 120 km) ali se ni potrosnja nije mrdnula navise. Postovanom auditorijumu ostavljam da sam izvede zakljucak, dok za ranijih 10 godina voznje dizela nisam primecivao uocljive razlike kada sipam napolju (Italija, Grcka, BiH, Slovenija, Hrvatska, CG,...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, brojke su crno na belo, po cepu, pa neka svako izvlaci zakljucke. A pisem cisto kao entuzijasta i ljubitelj voznje, koji ne moze a da na primeti i detalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Summa summarum 825 km, po cepu potroseno 53.4 l, prosecna potrosnja 6.47 l. Prosecna brzina zbog svega pomenutog bila je samo 69 km/h, board standardno laze 0.4 l i kaze 6.1 l :

 

Ova potrosnja mi deluje odlicno, poredeci sa Puntom koji ima isti motor ali zato ima menjac sa 5 brzina koji ubija sa potrosnjom na AP (jos jednom da iskoristim priliku da pohvalim konstruktore na tom "briljantnom" potezu :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cca 30 Njutna vise obrtnog i 6 brzina. Ali meni nije bas odlicna, jer sam maltene istu potrosnju imao na cistom autoputu, 20 i kusur km/h vecom prosecnom brzinom, 2000 km sa krcatim autom, plus malo Istanbul lokal (18 miliona stanovnika i krkljanac). A ovde je bilo i poprilicno magistrale, jer sam se vracao preko Baje, Sombora i Vrbasa, sa polupraznim autom, kao sto rekoh. Pa cisto poredim.

 

Sto se menjaca kod tebe tice, komentarisao sam vec sa vise ljudi - jos jedan biser italijanske genioznosti: na turbo benzinca od 135 KS, stave FPT-ov C510.5 sa 5 brzina, koji je isao na male 1.3 MultiJet :blink: . A sto je jos smesnije, na atmosfersku MultiAir varijantu, znaci bez turba, 105 KS - ide C514.6 sestobrzinac :lol: . Sa njihovim klasicnim prenosom 0.76 u najvisem stepenu.

I sto je jos manje jasno - imali su tada novi C635 menjac (pocetkom prosle decenije), koji je maltene svuda isao u paru sa MultiAir Turbo, Euro 5 T-Jet i dizel motorima... Kod mene se, recimo na 130 km/h, sa C635 na autoputu vrti na oko 2700 rpm. Na magistrali je na 100 km/h trunku preko 2000 rpm, sto sve lepo utice na potrosnju.

 

PS: Cisto da dodam, cim se malo putuje u zadnje vreme - kombinovana potrosnja se polako spusta ka vrednostima pre Corone. Upade mi u oko kada sam uneo poslednje tankovanje na SpritMonitoru, posto smo trenutno po cepu na okruglo 7.00 l u mom vlasnistvu

Pre Corone, dve godine se drzala na 6.7l (fabrika laze sa 5.7 l kombinovane):

 

Untitled.thumb.png.a28611927ca97bf95751fd3661762cb0.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031

Bukvalno smo u desetu sa kombinovanom potrosnjom :) (MA Turbo 135 u Puntu Evo Sport i MA Turbo 140 u Bravu Sport).

 

3 hours ago, Nikola031 said:

Na 130km/h u petoj je oko 3400 obrtaja.

Poprilicna razlika zbog menjaca i obrtnog, na toj brzini je sa C635 na 2700 rpm kao sto napisah. Na trunku preko 3000 rpm sam na 140 km/h, to znam iz glave. Mozda uticaja ima i prenos u diferencijalu (final ratio).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan da, s tim sto ja imam vrlo malo AP (Preljina - Pakovrace kad idem kuci i Mali Pozarevac - Vrcin, kad idem za BG :lol:) i malo gradske voznje (20-30% i to uglavnom po KG, po UE se to retko desava :)).

Pre dve nedelje sam isao poslom za BG, KG - BG starim putem preko Topole i onda AP od Malog Pozarevca do Surcina, plus jutarnji spic u BG, plus popodnevni spic po BG i nazad do KG istom marsrutom. Epilog - 7.59 l/100km (7.1 po bordu) :lol:.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Nikola031 said:

da, s tim sto ja imam vrlo malo AP

Veruj mi da se i ja trudim da ga bude sto manje :D . Gde god mogu zaobilazim, sem kada naravno putujem negde dalje ili zurim pa je bitno vreme.

Iskljucivo jer me ceo vozacki staz zestoko smara voznja po istom. Eto ta deonica ka tebi - koliko godina vec sljaka autoput, ne secam se kada sam izasao na Milosa Velikog, a da nije poslom kada se u danu vracamo tamos-vamos.

Privatno iskljucivo preko Topole - krivine, saltanja, preticanja, prelepi predeli i srpska Toskana :) , serpentine uz Rudnik, caskali smo negde vec... Bas za gust u voznji, naravno ko vec uziva u tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva slika je moja standardna svakodnevna ruta do posla. To je kad se vozi po PSu al retko prelazi 6l kad se malo žustrije vozi ( stavio sam čisto poređenja zbog druge fotke) a druga fotka je prosečna potrošnja na većem uzorku gde ima i gradske BG gužve u špicevima i Auto Puta gde retko vozim ispod 140 a i magistrale , kao kad idem na posao (slika gornja).

U svakom slučaju, onaj ko vozi po PSu i ograničenjima, dakle defanzivno i ima laku mogu na gasu, može opušteno i ispod ove cifre od 7litara.

PS da ne bude da kačim samo uzorke sa kratkih relacija ;)88f818c19b044925d0b4b8aa3d442b01.jpg453d2fce9cca6b720e363bc55bbe2387.jpg

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

"standardna svakodnevna ruta do posla" ti ima prosek 42 km/h, a dugoročna eksploatacija 30 km/h ?

Ako nije tajna, koja ti je to (gradska? ) relacija "kuća-pos'o" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, knezevic76 said:

453d2fce9cca6b720e363bc55bbe2387.jpg

Sličan uzorak trenutno na Tipu 1.4 atmo pa možemo da se uporedimo. Resetovan krajem avgusta pri odlasku u CG, znači odvoženo oko 850km sa nižom potrošnjom od koliko već je bilo 5,3 ili tako nešto, ostalo posle povratka sa mora sve grad, škola, posao... 

 

 

IMG20221124095009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugoročno je potrošnja skroz OK u mešovitom režimu ( 5,2 litra uz prosek 40 km/h na preko 22 hiljade km ).

Čak i po gradu zna da bude oko 6-6,5 ako je prosečna brzina oko 20 km/h ili do 7 litara ako je i malo niža ( npr. oko 18 km/h ), ali, tada pod uslovom da su relacije bar 5-6 km ili da je manji broj baš hladnih startova.

Ali, ako su relacije veoma kratke ( do 2-3-4 km ), prosečna brzina veoma mala ( npr. 16 km/h ) i uvek čisto hladan start uz niže spoljne temperature, porošnja ode "u nebesa" ( npr. 9 litara ) ... :)

Tako to radi 500L sa 1,6 MJ ...

Po aplikaciji, na nešto preko 60 kkm, potrošnja se u naravi drži na nešto manje od 5,5.

 

1.jpg 2.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja podelim malo utiske o potrosnji. U pitanju je Fiat Bravo 2007 1.9 5 brzina.

Sto se tice grada (u glavnom kratke relacije 2-3km zbog posla) potrosnja 7-8l zavisno leto/zima.
Sto se tice otvorenog puta potrosnja je prava sitnica. Uz normalnu voznju potrosnja ide i ispod 5l. Kad se malo nagazi gas ne prelazi 6l.
Autoput sa tempomatom na 130km/h potrosnja je oko 6.2l

Sva merenja radjena vise puta princip pun-rezerva-pun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari svaka vam cast kako postizete te potrosnje
Evo moja Panda 1,2 8v za 295km potrosila 28,5 litara po cep metodi
Sve je Beogradska voznja na kratkim relacijama
Ili sam ja starno baksuz ili neko laze za 30+ godina vozackog staza nijedan auto mi nije po gradu trosio manje od 10l ove potrosnje od 5-6 litara mi deluju neverovatno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemamo svi iste rute. Meni se kancelarija pomerila iz Navigatora u Usce. Razlika 1.5km, a potrosnja skocila za skoro litar jer sad idem kroz grad umesto autoputem. Ista startna tacka, ostale rute iste, ali eto koliko samo pravac koji koristis utice

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne smem ni da zamislim sada kakav mi je bord...žena vozi do vrtića 1km, ukupno 2 tamo-amo. To je skoro to na dnevnom nivou. Više me brine DPF nego potrošnja goriva, moraću češće ove aditive i da ga gazim predveče na AP da se počisti. A to i te kako utiče na potrošnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, clockwork_orange said:

nijedan auto mi nije po gradu trosio manje od 10l ove potrosnje od 5-6 litara mi deluju neverovatno

Pratim temu redovno (posto i moderisem ovaj tehnicki podforum) - te potrosnje ljudi uglavnom navode kao kombinovane, bar ovo sto ja procitam?

CommonRail dizeli starijih generacija su imali kombinovanu oko 6l, noviji spustaju blize 5l. Atmo/turbo benzinci su osetljiviji na desnu nogu i tu kombinovane idu najcesce izmedju 7 i 8 l. Ako pricamo o vozilima/klasama o kojima ovde najcesce caskamo.

Na otvorenom, na duzim rutama, npr. na magistrali nove benzince opusteno mozes da spustis i ispod 5l normalnom voznjom, dizele tek i jos litar+ . Takodje, benzinci su u tim uslovima potrosnjom dosta osetljiviji na agresivniju voznju.

Gradske potrosnje su bas individualne, sto Igor kaze, opet mnogo zavise od ruta, guzve, dizel/benzin, 8-9-10-11 l...

4 hours ago, igor0511 said:

I meni zao DPF-a, zato sam i hteo benzinca

Ima i dalje onih sa "normalnom" zapreminom, ali kod dobrog dela novijih benzinskih turbo motora mi se odavno uopste ne svidja pristup - downsize, trocilindrasi, nasviran obrtni i snaga na malu kubikazu, GPF filter (pandan DPF kod dizela), gasenje cilindara u toku voznje, alu-blokovi sa tankim zidovima, turbine na udaru zbog velike temperature i opterecenja kojim nadoknadjuju opet malu kubikazu... S druge strane noviji dizeli uz vec postojecu problematiku sa EGR, DPF (koji je totalna suprotnost mojoj logici odrzavanja i zbog kog sam se dobrim delom presaltao na benzin) imaju i dodatni AdBlue sistem. Potencijalno, tu su standardno dizne, plivajuci, opet turbine kod nekih verzija...

Bukvalno bilo sta da gledas par godina staro i Euro 6, biras manje zlo od ponudjenog :) . Bar kako ja to vidim za iduci auto. Izuzetak su mi recimo japanski benzinci, npr. Mazdin SkyActiv pristup i odolevanje downsize trendu mi je nekako uvek bilo najblize mom shvatanju. Pogotovo kada uporedim npr. sa kompletnom problematikom THP motora (BMW-PSA, Prince) koji su u 2 francuska modela koji su mi interesantni, tako da tu u obzir dolazi maltene samo dizel. Sa njihovim SCR, tj. AdBlue :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo zavisi potrosnja od vozaca, temperamenta, a tek od uslova na putu. Vozio sam malolitrazne atmo benzince, plus TNG, i 90% voznje mi je van grada. Tako da sam imao minimalnu potrosnju. Dok sam vozio dizelasa, njegova potrosnja od 4.7L/100km mi je bila skuplja od TNG voznje. Ali je NM i snaga bila na strani dizela, pa se fino uzivalo u voznji. S druge strane, brundanje trocilindarskog dizela, mi je bio kao cekic u glavu.

Kad procitam da je nekome potrosnja od 6 L dobra, meni se digne kosa na glavi. Navikao sam na oko 4L .

Imao sam srecu pa pri promeni posla predjoh na CNG, gde je tek jeftina voznja.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

imaju i dodatni AdBlue sistem

Bratu je nedavno na njegovoj zafiri staroj oko 5god spalo crevo od AdBlue-a valjda negde na izduv i prekinulo se.... i naravno auto nije mogao da upali, i naravno to crevo ne može samo da se prikrpi jer ima grejač u sebi jer Adblue mrzne, i naravno novo crevo je bilo udaranje po ušima... i to je samo jedna od dosadašnjih peripetija sa novom zafirom  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan te on/off usisivacr ni ne gledam :D samo klasican turbo benzin bez mnogo pameti, filtera, gasenja i slicno.

Ove lude opcije sto gase cilindre bih razmatrao samo nove ili gotovo nove jer me plase kao polovnjaci. Bas rekoh pre neki dan da bih normalan 1.6-2.0 turbo benzin, bez previse fensi stvari.

Znam da je potrosnja +2l u odnosu na dizel, ali je i odrzavanje dosta jeftinije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Ivan said:

Bar kako ja to vidim za iduci auto. Izuzetak su mi recimo japanski benzinci, npr. Mazdin SkyActiv pristup i odolevanje downsize trendu mi je nekako uvek bilo najblize mom shvatanju.

 

Nemoj tako. Eto, i Subaru "odoleva" downsize trendu. U Evropi ga imaš uz klasičan 1,6 atmosferac od 114 ks u Imprezi i XV-u, imaš klasičan 2,5 od 169 ks u Outback-u, a samo im je 2,0 od 150 ks u "MHEV" izdanju ( Impreza, XV i Forester ). Sve samo uz CVT.

 

A, mada taj Outback ima deklarisanih "kamionskih" 196 gr CO2 za mešoviti režim ( po WLTP ), juče pročitah kako korisnici navodno prijavljuju potrošnju po gradu od samo 7-10 litara ( " Interesantna stvar je ta da od svih modela koji su trenutno u ponudi upravo Outback ima najnižu potrošnju, klijenti kažu da im je u gradskoj vožnji od 7-10litara, upravo zbog rasterecenja samog agregata,tako da na otvorenom neke lagane vožnje to bi trbalo da ide još dole, dok npr subaruov eboxer koji je “eko friendly” troši 10-11 gradske vožnje. Moje iskustvo sa Levorgom 2.0 je da na otvorenom odnosno autoput tempomat 140 troši otprilike 7,5-8,5. Dok je u gradu u proseku 10-12L." )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...